Styrkning af psoas' inderbane


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Mine hofter er meget udadroterede. Det vil jeg gerne ændre på. Min fys har anvist en øvelser, hvor jeg sidder ned: ret ryg, 90 grader i knæ/hofte og knæene næsten samlet. Herfra skal jeg koncentrere mig om, at løfte det ene ben uden at udadrotere.

Det er utrolig svært for mig og jeg oplever ikke rigtigt fremskridt.

Er der nogen forslag til alternative øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Mine hofter er meget udadroterede. Det vil jeg gerne ændre på. Min fys har anvist en øvelser, hvor jeg sidder ned: ret ryg, 90 grader i knæ/hofte og knæene næsten samlet. Herfra skal jeg koncentrere mig om, at løfte det ene ben uden at udadrotere.

Det er utrolig svært for mig og jeg oplever ikke rigtigt fremskridt.

Er der nogen forslag til alternative øvelser?

Hvis øvelsen ikke fungere for dig, så kontakt din fys. Det er hans/hendes opgave at finde øvelser der virker og virker for dig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis øvelsen ikke fungere for dig, så kontakt din fys. Det er hans/hendes opgave at finde øvelser der virker og virker for dig.

Selvfølgelig..., men det er ikke det, mit forløb adresserer. Det er blot et "sideprojekt", hvortil jeg søger inspiration rundt omkring...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil Styrke/arbejde med M.iliopsoas er du nødt til at have benene flekteret ved 90grader. Det er sandt det er hoftens stærkeste flexor, men den arbejder først fra 90grader og op. Udover at være flexor udadroterer den også hoften, hvorefter jeg undre mig lidt over hvorfor din fys vil have dig til at styrke denne muskel....? Det er altid godt at træne hofte fleksorerne :P men hvis jeg var ville jeg koncentrere mig om abductorerne(muskler der spreder benene) da de hjælper med inadrotation af hoften

En simpel øvelse kunne være at ligge på siden og løfte benet mod loftet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share