Feedback på min træning i forbindelse med vægttab


kathrine84
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg vil høre om der er nogle der kan give mig feedback på min træning, så det bliver optimalt.

Jeg træner af to grunde. For det første så elsker jeg det, fordi det giver mig en del overskud og energi i hverdagen. Derudover vil jeg gerne tabe nogle kiko. Jeg vejer 66 kilo og er 169 cm høj. Jeg vil gerne ned og veje omkring 59 kg.

En typisk træningsuge er følgende

Mandag: 4-5 km løb

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for ben, bryst + mave/ lænd

Tirsdag: 1 time spinning

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for biceps + skuldre

Onsdag: 4-5 km Løb

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for triceps + ryg

Torsdag: t ime spinning

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for ben, bryst + mave/ lænd

Fredag: 4-5 km løb

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for biceps + skuldre

Lørdag: Spinning 1-2 timer

Søndag:

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for triceps + ryg

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen

Jeg vil høre om der er nogle der kan give mig feedback på min træning, så det bliver optimalt.

Jeg træner af to grunde. For det første så elsker jeg det, fordi det giver mig en del overskud og energi i hverdagen. Derudover vil jeg gerne tabe nogle kiko. Jeg vejer 66 kilo og er 169 cm høj. Jeg vil gerne ned og veje omkring 59 kg.

En typisk træningsuge er følgende

Mandag: 4-5 km løb

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for ben, bryst + mave/ lænd

Tirsdag: 1 time spinning

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for biceps + skuldre

Onsdag: 4-5 km Løb

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for triceps + ryg

Torsdag: t ime spinning

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for ben, bryst + mave/ lænd

Fredag: 4-5 km løb

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for biceps + skuldre

Lørdag: Spinning 1-2 timer

Søndag:

Styrketræning: 2 øvelser med 3 sæt (8-12 gentagelser)for triceps + ryg

Cardiomæssigt fint - hvorlænge har du kørt sådan?

Men få dig et ordentligt styrketræningsprogram med store øvelser i stedet for det der isolation til biceps og triceps. Det er lidt ligesom at købe en liter mælk af fire kvarte og betale 40 kroner ialt.

Og husk resultatet i lige så høj grad hænger sammen med din føde...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt sådan hele marts. Januar og februar blev brugt på langsom optræning efter en skade.

Vil du uddybde det med biceps og triceps? Jeg troede det var bedst at gøre sådan.

Jeg har valgt at køre 3.spilt program for at have nok energi til cardio til hver dag. Hvis jeg køre styrketræning for hele kroppen er jeg ofte lidt for træt til spinning eller løb samme dag. Men hvis der er en bedre løsning er jeg lutter øre :)

Mht. kost spiser jeg 1700 kcal om dagen. Jeg ved ikke om dette er for meget? Jeg forsøger at spise 100 g protein om dagen, da jeg ar læst herinde at man skal have omkring 1,5 - 2 g protein pr. kilo kropsvægt. Jeg er meget i tvivl om hvor meget kulhydrat jeg skal have. Jeg har læst man minimum skal have 5g pr kilo kropsvægt. Synes dog dette er meget. Kulhrydrat får jeg ofte fra grønsager, frugt, fuldkorns brød og pasta og så havregryn.

Tak for dit svar :)

Link to comment
Share on other sites

Som allerede nævnt, så er dit cardio bestemt godt. Tror endda godt, at du ville kunne leve med at cutte lidt i den, for at få mere ud af din styrketræning. Kunne det evt. være en mulighed at cutte cardio 2-3 gange i ugen og så køre et fullbody program de dage, eller evt. cutte ned i cardioen de dage? Det ville betyde en del for din styrketræning, at du rammer hver muskelgruppe 2-3 gange om ugen i stedet for en gang :)

// para

Link to comment
Share on other sites

Som allerede nævnt, så er dit cardio bestemt godt. Tror endda godt, at du ville kunne leve med at cutte lidt i den, for at få mere ud af din styrketræning. Kunne det evt. være en mulighed at cutte cardio 2-3 gange i ugen og så køre et fullbody program de dage, eller evt. cutte ned i cardioen de dage? Det ville betyde en del for din styrketræning, at du rammer hver muskelgruppe 2-3 gange om ugen i stedet for en gang :)

// para

Tak for feedback :)

Lige nu rammer jeg hver musklegruppe to gange hver uge.

Men jeg har overvejet at måske begynde at køre to spilt eller hele kroppen som du selv foreslår. Den eneste grund til jeg køre som jeg gør nu, er at jeg kunne få så meget cardio som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Det var dog fandens, som jeg ikk har kunne læse i morges, da jeg svarede på posts :p

Ja okay, du rammer egentlig 2 gange, men tror jeg stadig jeg vil råde dig til et fullbody med lidt flere øvelser og så skippe cardio de 2 dage, eller i hvert fald skære drastisk i dem, de 2 dage :)

// Para

Link to comment
Share on other sites

Det var dog fandens, som jeg ikk har kunne læse i morges, da jeg svarede på posts :p

Ja okay, du rammer egentlig 2 gange, men tror jeg stadig jeg vil råde dig til et fullbody med lidt flere øvelser og så skippe cardio de 2 dage, eller i hvert fald skære drastisk i dem, de 2 dage :)

// Para

Jeg kørte i dag hele kroppen igennem. Jeg prøvede noget nyt, nemlig cirkel træning bestående af en øvelse for hver muskel gruppe. Det er hårdt, men det føles faktisk effektivt. Jeg havde også energi nok til hele kroppen, selvom jeg have løbet 5 km til opvarmning.

Kørte først ben, ryg, bryst, triceps og mave i tre omgange. Derefter biceps, skuldre og lænd, også tre omgange. Holder ca. 30 - 45 sek pause imellem hver omgang.

Tak for rådet og feedback . God træning til dig :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte i dag hele kroppen igennem. Jeg prøvede noget nyt, nemlig cirkel træning bestående af en øvelse for hver muskel gruppe. Det er hårdt, men det føles faktisk effektivt. Jeg havde også energi nok til hele kroppen, selvom jeg have løbet 5 km til opvarmning.

Kørte først ben, ryg, bryst, triceps og mave i tre omgange. Derefter biceps, skuldre og lænd, også tre omgange. Holder ca. 30 - 45 sek pause imellem hver omgang.

Tak for rådet og feedback . God træning til dig :)

Jeg er selv i gang med et vægttab, og kørte som dig i starten. Jeg er dog gået over til et fuldt skema

styrketræning mandag,

2 timers spinning tirsdag,

styrketræning onsdag,

2 timers spinning torsdag,

styrketræning fredag,

fridag lørdag,

2 timers spinning søndag.

Har jeg ekstra energi de dage jeg kører styrketræning, tager jeg gerne en 30-45 minutters cardio.

Har kun kørt på den nye måde i 14 dage, men kan allerede mærke forskellen.

I øvrigt vil jeg anbefale dig kun at tage 10 minutters opvarmning før din styrketræning, da du skal bruge energien og kræfterne på styrketræniningen. Har du overskud efter, kan du som sagt oven over slutte af med noget cardio træning.

Held og lykke med det :)

Edited by Mimer
Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv i gang med et vægttab, og kørte som dig i starten. Jeg er dog gået over til et fuldt skema

styrketræning mandag,

2 timers spinning tirsdag,

styrketræning onsdag,

2 timers spinning torsdag,

styrketræning fredag,

fridag lørdag,

2 timers spinning søndag.

Har jeg ekstra energi de dage jeg kører styrketræning, tager jeg gerne en 30-45 minutters cardio.

Har kun kørt på den nye måde i 14 dage, men kan allerede mærke forskellen.

I øvrigt vil jeg anbefale dig kun at tage 10 minutters opvarmning før din styrketræning, da du skal bruge energien og kræfterne på styrketræniningen. Har du overskud efter, kan du som sagt oven over slutte af med noget cardio træning.

Held og lykke med det :)

Hej

Tak for feedback ;)

Jeg tror desværre ikke at jeg har styrken til 2 timers spinning pr. dag 3 dage om ugen. Men måske med tiden. Det er derfor jeg pt. køre cardio hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tak for feedback ;)

Jeg tror desværre ikke at jeg har styrken til 2 timers spinning pr. dag 3 dage om ugen. Men måske med tiden. Det er derfor jeg pt. køre cardio hver dag.

Jeg startede selv først på spinning for lidt over en måned siden, og troede heller ikke jeg kunne. Men efter min første dobbelt time, blev jeg bare ved. Nu kan jeg ikke forstille mig at tage andet end dobbelt timer :)

Giv det en chance, og husk at få rigeligt at drikke undervejs :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede selv først på spinning for lidt over en måned siden, og troede heller ikke jeg kunne. Men efter min første dobbelt time, blev jeg bare ved. Nu kan jeg ikke forstille mig at tage andet end dobbelt timer :)

Giv det en chance, og husk at få rigeligt at drikke undervejs :)

Hehe, okay. jeg prøver to på lørdag. Det passer med min fridag søndag,i tilfælde af jeg skulle være helt smadret :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share