sport efter maraton


JacobSchmidt
 Share

Recommended Posts

Det er et umuligt spørgsmål. Det kommer helt an på din træningserfaring. Men umiddelbart tror jeg ikke der skulle være de store problemer, så længe du selvfølgelig har trænet op til begge dele.

Tænk på i en ironman gennemføres begge på samme dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selvfølgelig trænet op til begge dele og skal også deltage i 2 stk triatlonløb senere på sommeren.

Min "udfordring" er, at jeg aldrig har løbet maraton før og derfor ikke ved hvordan kroppen reagere bagefter. Omvendt vil jeg også gerne deltage i Sjælsø. Den tidlige start har kun 50 pladser - derfor skal jeg tilmeldes snart/nu......

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Det er da den perfekte kombination, hvis du skal prøve kræfter med triatlon senere 4thumbup.gif

Nej, alvorlig talt, så er det umuligt at sige, for det kommer helt an på, hvordan du slipper igennem dit maraton. Man kan være så basket bagefter, at man næsten ikke kan gå i en uge. Og man kan være rimeligt frisk, så man kan småløbe allerede næste dag. Så du ved det i virkeligheden ikke før mandag den 23. maj.

MEN du kan jo have det som en målsætning, at du vil gennemføre begge dele. Så kan du måske holde lidt igen og have fokus på at løbe i jævnt tempo med godt overskud (så vidt det nu kan lade sig gøre) til dit maraton. Tag to-tre dage til restitution og hold så kroppen i gang frem til Sjælsø Rundt.

De ligger jo i hvert fald i den rigtige rækkefølge med løb først og cykling bagefter. Hvis du bliver mere medtaget end forventet til maraton, så kan du om ikke trille, så i hvert rulle igennem Sjælsø Rundt uden at køre dig helt i hegnet. Det er lidt lettere at cykle med lidt ømme ben end at løbe … crazy.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Det kunne da være sjovt at høre, hvordan det går. Jeg tror som nævnt, at en del resultatet afhænger af, hvordan du forbereder dig "mellem ørerne". Hvis jeg var dig, ville jeg koble arrangementerne sammen og se dem under et, i stedet for at glemme, at du skal køre Sjælsø Rundt om en uge, når du står på startstregen til maraton.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share