Har jeg mon endelig fundet løsningen?


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

I kender jo efterhånden alt til mine genvordigheder med vægten og ukontrollerede ædeflip.

Efter et langerevarende af slagsen smed jeg alle kostråd ovre højre skulder for at få smidt den nyerhvervede fedtmængde asap. Den omgang elevatorvægt har så i øvrigt været voldsomt dyr, rent massemæssigt - FÅK!

Nå, men jeg har vist fundet en spiserytme som dels mindsker antallet af ædeflip og også giver bedre plads til dem der er tilbage, så kalorieindtaget set over en uge faktisk nok kan holde.

Spørgsmålet er hvor meget det påvirker kroppen rent sundhedsmæssigt og også om det hæmmer udbyttet af træningen.

Humlen er at kombinere at jeg dels ikke er specielt sulten først på døgnet og hvis jeg er, så er selvkontrollen OK i disse timer. Og dels at mine ædeflip næsten altid rammer efter kl. 19.

Så løsningen har været kun at indtage minimalt med mad før ved 15-16-tiden og derudover planlægge et halvstort måltid et par timer efter aftensmaden. De dage med større træning lægges måltiderne primært omkring den men stadig med et planlagt måltid omkring kl. 20-21.

Før 15 er proteinindholdet forholdsmæssigt stort. Hvis morgenen starter med at være præget af træningen fra dagen før, spiser jeg en rimelig morgenmad men holder ellers lav profil og ligger typisk på omkring 5-600kcal indtil eftermiddagen.

At det vægtmæssigt virker er en ting men kan ikke lige gennemskue om det ellers er et skråplan.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det lyder sundt. Du kan eventuelt kombinere det med faste i flere dage, fedtsugninger og adskillige saunaperioder.

Ironien modtaget!

Det var jo netop for at få input om det var noget snavs eller egentlig ligegyldigt - jeg har hverken planer om fedtsugninger eller lilla sten i baglommen.

Nu havde jeg bare efter 15 års krig i hovedet fundet en metode som gav mig overtaget i forhold til BEDen, så hvis den var snedig nok var det om at holde fast i den og dermed slippe for elevatorvægt :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser jeg ikke et problem i at ligge på omkring 500-600kcal indtil kl 15-16 tiden. Det er da ikke SUPER unormalt/lidt. Hvis disse fordeles på nogle velvalgte fødevarer, behøver du knap nok at føle dig rigtig sulten/koste dig meget masse. Hvis det virker, go for it.

Herudover synes jeg fortsat du skal arbejde med at minimere/nedbringe ædeflip.. Damage control. Accepter de eksisterer, men begræns omfanget (kan både være via mængde men også type).. Evt træf nogle valg når du handler ind der medfører at du ikke kan æde dig fra "sans og samling". :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det virker for dig, så gør det imo. Som Dr. Durden skriver, så prøv at læse lidt på leangains.com og se om du kan bruge noget af det. Siden anbefaler at indtage alle dagens kalorier i et 8 timers interval, hvilket er tæt på det du beskriver . Jeg overvejer selv at prøve intermittent fasting.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share