Bodybuilding, hvorfor?


sofie_s
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at lave et eksamensprojekt, hvor et af spørgsmålene lyder:

Hvorfor vælger bodybuildere at træne deres muskler til det yderste? Handler det om selviscenesættelse, at vinde konkurrencer, udseendet er kønt, etc.

- jeg kunne godt tænke mig nogle udtalelser/meninger fra bodybuildere selv, så det ville være lækkert med noget respons på spørgsmålet. På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at lave et eksamensprojekt, hvor et af spørgsmålene lyder:

Hvorfor vælger bodybuildere at træne deres muskler til det yderste? Handler det om selviscenesættelse, at vinde konkurrencer, udseendet er kønt, etc.

- jeg kunne godt tænke mig nogle udtalelser/meninger fra bodybuildere selv, så det ville være lækkert med noget respons på spørgsmålet. På forhånd tak!

Jeg er Bodybuilder, og kan godt li at være flotmand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at lave et eksamensprojekt, hvor et af spørgsmålene lyder:

Hvorfor vælger bodybuildere at træne deres muskler til det yderste? Handler det om selviscenesættelse, at vinde konkurrencer, udseendet er kønt, etc.

- jeg kunne godt tænke mig nogle udtalelser/meninger fra bodybuildere selv, så det ville være lækkert med noget respons på spørgsmålet. På forhånd tak!

Nu afhængere det selvfølgeligt meget af hvorledes du definerer en bodybuilder. Men hvis vi taler om mennesker som er uhyre seriøse med deres træning og at denne træning omkring konkurrencer mv, så er motion-online nok ikke det rette forum at stille dit spørgsmål.

Så skal du måske i stedet rette henvendelse på bodybuilding.dk, eller bodyhouse.dk. Hvis du er lidt fremme i skoene, så kan du alternativt opsøge træningscentre såsom Temple Gym og Anger Management. Med lidt held, så får du nok en del mere ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Nu afhængere det selvfølgeligt meget af hvorledes du definerer en bodybuilder. Men hvis vi taler om mennesker som er uhyre seriøse med deres træning og at denne træning omkring konkurrencer mv, så er motion-online nok ikke det rette forum at stille dit spørgsmål.

Så skal du måske i stedet rette henvendelse på bodybuilding.dk, eller bodyhouse.dk. Hvis du er lidt fremme i skoene, så kan du alternativt opsøge træningscentre såsom Temple Gym og Anger Management. Med lidt held, så får du nok en del mere ud af det.

- det kan du selvfølgelig have ret i, men jeg har også allerede henvendt mig til bodybuilding.dk Derinde var debatten det samme, hvordan skelner man mellem bodybuilding eller ej. Jeg har lavet en løs definition på den form for bodybuildere jeg tænker på:

Jeg vil ikke mene, at en bodybuilder nødvendigvis er en som stiller op til konkurrencer, men mere en, hvor bodybuilding er deres livsstil. En som går op i muskeltræning og -styrke. En, som også tilrettelægger sin kost til gavn for musklernes genopbygning efter træning, så de bliver størst mulig. En, som er mere ekstrem end det de fleste vil kalde "almindeligt veltrænet".

Link to comment
Share on other sites

- det kan du selvfølgelig have ret i, men jeg har også allerede henvendt mig til bodybuilding.dk Derinde var debatten det samme, hvordan skelner man mellem bodybuilding eller ej. Jeg har lavet en løs definition på den form for bodybuildere jeg tænker på:

Jeg vil ikke mene, at en bodybuilder nødvendigvis er en som stiller op til konkurrencer, men mere en, hvor bodybuilding er deres livsstil. En som går op i muskeltræning og -styrke. En, som også tilrettelægger sin kost til gavn for musklernes genopbygning efter træning, så de bliver størst mulig. En, som er mere ekstrem end det de fleste vil kalde "almindeligt veltrænet".

OK. Jamen så er der nok alligevel en del blandt de faste brugere som kan bidrage.

Men dette forum er knap så anonymt som man måske kunne foranlediges til at tro. Folk kender hinanden IRL på kryds og tværs. Hvis jeg tager udgangspunkt i mig selv, så er der grænser for hvor meget selvudlevering jeg ønsker at stå model til her - og sådan tror jeg at mange har det. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Link to comment
Share on other sites

OK. Jamen så er der nok alligevel en del blandt de faste brugere som kan bidrage.

Men dette forum er knap så anonymt som man måske kunne foranlediges til at tro. Folk kender hinanden IRL på kryds og tværs. Hvis jeg tager udgangspunkt i mig selv, så er der grænser for hvor meget selvudlevering jeg ønsker at stå model til her - og sådan tror jeg at mange har det. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Okay, sådan havde jeg slet ikke tænkt det. Nu er jeg ny på siden; er der mulighed for at folk kan sende beskeder til mig privat via. brugeren her - eller bør jeg ligger min mail ud?

Link to comment
Share on other sites

Der er vel mange grunde.

Mine er eks:

Jagten på nye mål og udfordringer. Styrketræning er spændende fordi du med et rigtigt mind-set og vedholdenhed kan udvikle din krop.

Tøj sidder bedre. Man føler sig bedre tilpas på stranden.

En sund og ekstrem stærk krop fjerner begrænsninger i hverdagen. Kan tilmelde mig DHL og vide jeg kan gennemføre dig uden problemer. Kan klatre, svømme og løfte de fleste ting hvor andre giver op.

Til sidst er det et spørgsmål og at holde sin krop sund. Synes ikke styrketræning og motion hver dag er ekstremt. Synes bare standarden for sundhed er ekstremt LAV. Er imponeret over kollegaer der spiser boller med smør til morgenmad. Sovs og fedt kød i kantinen og kage for resten inden de kommer hjem til mere klam mad og slik om aftenen.

Drikker ikke og holder mig for stoffer af samme grund.

Har grundlæggende mere respekt for folk der går 200 % op i træning, kost og motion og tilføre kroppen ulovlige stoffer end hr. og fru danmark der smadre deres krop med dovenskab, fed mad smøger og rødvin. Er sikker på en ærlig læge efter mållinger ville konkludere det samme. Dog er den clean livstil helt klart mest at beundre!

Link to comment
Share on other sites

- det kan du selvfølgelig have ret i, men jeg har også allerede henvendt mig til bodybuilding.dk Derinde var debatten det samme, hvordan skelner man mellem bodybuilding eller ej. Jeg har lavet en løs definition på den form for bodybuildere jeg tænker på:

Jeg vil ikke mene, at en bodybuilder nødvendigvis er en som stiller op til konkurrencer, men mere en, hvor bodybuilding er deres livsstil. En som går op i muskeltræning og -styrke. En, som også tilrettelægger sin kost til gavn for musklernes genopbygning efter træning, så de bliver størst mulig. En, som er mere ekstrem end det de fleste vil kalde "almindeligt veltrænet".

Er du ikke ude på research? Hvad så med at bruge det, du lærer?! Du har lige lært, at at din definition er uegnet og formentligt direkte forkert.

Learn!!

Link to comment
Share on other sites

- det kan du selvfølgelig have ret i, men jeg har også allerede henvendt mig til bodybuilding.dk Derinde var debatten det samme, hvordan skelner man mellem bodybuilding eller ej. Jeg har lavet en løs definition på den form for bodybuildere jeg tænker på:

Jeg vil ikke mene, at en bodybuilder nødvendigvis er en som stiller op til konkurrencer, men mere en, hvor bodybuilding er deres livsstil. En som går op i muskeltræning og -styrke. En, som også tilrettelægger sin kost til gavn for musklernes genopbygning efter træning, så de bliver størst mulig. En, som er mere ekstrem end det de fleste vil kalde "almindeligt veltrænet".

Bodybuilding.dk's brugerbase er en del større end MOLs, så prøv der igen.

Desuden skal du nok arbejde lidt med både problemformulering og definition. Måske skal du overveje om du vil fokusere endsidigt på bodybuilding eller om du snarere vil fokusere på folk med høj træningsmængde, herunder inkluderende styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at lave et eksamensprojekt, hvor et af spørgsmålene lyder:

Hvorfor vælger bodybuildere at træne deres muskler til det yderste? Handler det om selviscenesættelse, at vinde konkurrencer, udseendet er kønt, etc.

- jeg kunne godt tænke mig nogle udtalelser/meninger fra bodybuildere selv, så det ville være lækkert med noget respons på spørgsmålet. På forhånd tak!

Mange af os kan lide at træne! Bruger man ikke ulovlige medikamenter, er der heller ingen fare for at blive så deform at det er et seriøst problem. De fleste er nok primært motiverede af forfængelighed og måske også at en meget muskuløs krop udstråler maskulin magt.

Andre fordele er generelt velbefindende og en dejlig træningsform der ikke kræver alverden i form af tid og som kan tilpasses de flestes behov og ambitioner.

Det sker også af og til at man møder kvinder der finder en tiltrækkende på grund af ens fysik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share