Sign in to follow this  
GirlieOdense

hvad spiser i? (vægttab)

Recommended Posts

Hejsa!

Længe siden jeg har været herinde må jeg erkende - men.. er kommet på rette spor med fysikken, og derfor er træningen skudt godt i gang igen delvist (havde knæproblemer - skal stadig passe på, men kan meget mere end før nu)

Pt har jeg problemer med et håndled, så styrketræning med brug af hænder er no-go lige pt. Satser dog på jeg er kørende der inden for en månedstid igen hvis alt godt godt :-)

Jeg spinner i stedet en hel del pt - og.. nu er næste mål så at kosten skal helt med.

Jeg kan TYDELIGT mærke når jeg træner, at min trang til søde sager falder drastisk, sådan... virkelig drastisk! Får jeg ikke trænet 4-5 dage, så kommer trangen retur igen... andre herinde der oplever samme tendens i samme grad?

Nå men.. jeg vil gerne have kosten med, og ved egentlig en del om kost, men savner inspiration til de sundere måltider uden alt for mange kulhydrater.

Er der nogen herinde der vil fortælle hvad de spiser uden at det lige består af kylling eller tun på almindeligvis?

- gerne hvis i har andre input til at lave det? :-D

Hvis nogen har mod på det - så skriv gerne hvad i indtager på en god dag?

Som info kan jeg fortælle at jeg er 28 år, kvinde, 163 cm høj og vejer vel omkring 74-75 kg

(vejer mig ikke - har tidligere haft et meget akavet forhold til mad og vægt, og... har endelig nået punktet hvor jeg er ligeglad med den del, ment på den måde, at jeg går efter hvad jeg ser i spejlet i stedet)

Sum summarum - gode tips modtages med kyshånd!! :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fik det her igår: http://dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=2067 med en ordenlig spand salat til, og uden brug af smør. Var sgu lækkert !

laver også en del lassagnette fra bunden, så jeg selv styre 100% hvad der er i. Det er satme også mums, hvis man vælger de rigtige kryderier ! :4mewantfood:

Det var så min aftensmad.

Morgenmad: havregryn med en mikro sjat sukker(kan ikke undvære det!), og en sjat nøddder.

Middagsmad1: 2 stk rugbrød med spegepølse med agurk på

Middagsmad2: tun med diverse grøntsager til

Mellemmad: gulerødder... nom nom ! :)

Snacks: Gulerødder med Holyday dip.... guuuf :innocent:

Edited by Henrik L

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DBM

If it doesn't swim, run, or fly, or isn't green and grow in the ground, don't eat it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvark, hytteost og laks bruger jeg til stort set alt hvad jeg spiser, og jeg elsker de tre ting!

En typisk dag for mig under cut.

Morgenmad - Havregryn

Middagsmad - 3 halve stykker rugbrød, med lidt salat på og div. pålæg.

Mad umiddelbart efter træning (16.00-16.30.)-

Mulighed 1 - 2 stykker rugbrød, en dåse tun blandet med lidt kvark, evt. et halvt løg i og nogle krydderier.

Mulighed 2 - 2 stykker rugbrød med hytteost

Mulighed 3 - 2 stykker rugbrød, noget røget laks skåret i stykker, blandet med noget kvark, en lille smule ketchup og så bare lidt salt og peber.

Aftensmad - Nu har jeg heldigvis min kæreste til at lave mad til mig, og hun er ret god til at varierer, så jeg ikk føler jeg bare sidder og æder 500g grønsager og 200g kyllling, som hvis jeg selv laver maden.

Men i aften laver hun eksempelvis æggekage til os ;)

// Para

Edited by Parasitism

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige hentet en App til telefonen fra rema1000 hvor der er en masse forskellige opskrifter, hvilket jeg har benyttet rigtig meget! der er virkelig nogle lækre (og nemme) opskrifter inde.

på deres hjemmeside, skulle de også have opskrifterne. :)

forleden fik jeg broccoli suppe, med laks, og groft brød.

mums! det var lækkert.

bare et lille forslag! ;)

men min dag ser oftest sådan ud:

08:00 - Havregrød

10:00 - en halv honning melon

12:00 - 2 stykker rugbrød med fedtfattig ost, og kalkun/kylling/skinke pålæg (alt efter lyst) og så med tomat eller peper ovenpå.

14:00 - Halv bakke jordbær, eller en druer og en appelsin.

17:00 - 1 skive rugbrød, med makrel, og salat (alt efter appetit hvor meget jeg spiser)

19:00 - squash, aubergine lys fisk, kalkun, eller kylling :)

det er utrolig mættende mad, selvom det ikke ser ud af meget, jeg er sjældent sulten!

det skal lige siges at jeg træner samtidig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this