Vægttab


Jullepien
 Share

Recommended Posts

Hejsa.. Her kommer lige en lang smører jeg har tænkt længe over.. Kan man tabe sig uden nogen form for motion, self ud over det "normale" for en stillesiddende?

Hvis svaret er ja forstår jeg det virkelig ikke..

Begrundelse:

Kloge folk siger jo at man skal forbrænde mere end man spiser hvis man vil tabe sig..

og hvis man så kan det uden motion, skal man jo spise ULTRA lidt, 200 kcal om dagen?

Hvor meget forbrænder en stillesiddende elev i løbet af en dag, uden motion? i følge min konklution må man da forbrænde rigtig meget? på til 2000 kcal uden at lave noget "aktivt". Siden at folk siger at man skal spise 2500 kcal om dagen, og hvis man vil tabe sig, skal man skære ned.. fx 2000 kcal. Så må man vel også forbrænde det?

Mangler virkelig hjælp!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.. Her kommer lige en lang smører jeg har tænkt længe over.. Kan man tabe sig uden nogen form for motion, self ud over det "normale" for en stillesiddende?

Hvis svaret er ja forstår jeg det virkelig ikke..

Begrundelse:

Kloge folk siger jo at man skal forbrænde mere end man spiser hvis man vil tabe sig..

og hvis man så kan det uden motion, skal man jo spise ULTRA lidt, 200 kcal om dagen?

Hvor meget forbrænder en stillesiddende elev i løbet af en dag, uden motion? i følge min konklution må man da forbrænde rigtig meget? på til 2000 kcal uden at lave noget "aktivt". Siden at folk siger at man skal spise 2500 kcal om dagen, og hvis man vil tabe sig, skal man skære ned.. fx 2000 kcal. Så må man vel også forbrænde det?

Mangler virkelig hjælp!

Helt kort, ja man kan sagten tabe sig uden motion. Alt det kræver er at ligge i kalorieunderskud, som du også er inde på.

I mine øjne lyder 2500 kcal som meget for en kvinde. Jeg vil nærmere tro, det ligger omkring de 2000-1800 kcal om dagen, men det kommer an på så mange ting. f.eks. højde, vægt, aktivitetsniveau osv.

Derfor vil jeg anbefale dig at prøve MOL's energiberegner. Beregning af energiforbrug Det giver ihvertfald et godt billede af det :)

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg kun være helt enig i!

Motion kan kun anbefales på det kraftigste, da det giver så meget positivt, men hvis spørgsmålet er, om man KAN tabe sig uden motion, så ja.

Det behøves ikke tage en masse tid, man behøves ikke at tage i fitness center, og man behøves bestemt ikke al verdens redskaber. Et godt eksempel er www.bodyrock.tv Her finder jeg selv inspiration, de dage jeg ikke er til det store. Jeg kan virkelig anbefale hendes workouts, og det tager alt mellem 4 og 20 min!

Link to comment
Share on other sites

Der er ret stor forskel på de forskellige kalorieberegnere (MOL vs madital.dk), idet du kan taste det mere præcist ind på mad-i-tal. Der er f.eks. ret stor forskel på om du vælger 6 timers fjernsyn på madital, eller om du vælger 6 timers "sidde" på MOL. For mig giver det en forskel på 167kcal om dagen. Det lyder ikke af meget, men hvis du regner med at have et dagligt underskud på 500kcal og reelt kun har et på 330kcal vil du ikke ikke smide 2kg om måneden som beregnet, men kun 1.4kg. Og har du, som de fleste, svært ved at overholde det hver dag så kan det være at vægttabet helt udebliver.

Link to comment
Share on other sites

Der er ret stor forskel på de forskellige kalorieberegnere (MOL vs madital.dk), idet du kan taste det mere præcist ind på mad-i-tal. Der er f.eks. ret stor forskel på om du vælger 6 timers fjernsyn på madital, eller om du vælger 6 timers "sidde" på MOL. For mig giver det en forskel på 167kcal om dagen. Det lyder ikke af meget, men hvis du regner med at have et dagligt underskud på 500kcal og reelt kun har et på 330kcal vil du ikke ikke smide 2kg om måneden som beregnet, men kun 1.4kg. Og har du, som de fleste, svært ved at overholde det hver dag så kan det være at vægttabet helt udebliver.

Nu kunne man også lade vær med, at tage den "nemme" løsning til at beregne ens ligevægtindtag.

Man kunne eksempelvis skrive alt ned, hvad du spiser på en uge, hvor du spiser, som du normalt gør. Så regne gennemsnittet ud og se hvad ens ligevægtsindtag er, og så trække det antal kalorier fra, som man ønsker :)

// Para

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share