Træningsprogram ? sundt, usundt. gode råd


anabelll
 Share

Recommended Posts

Er for en måneds tid siden begyndt at træne og tælle kalorier, men efter en snak med min kæreste som mener jeg går for hårdt til den , vil jeg høre hvad i siger til mit træningsprogram.

Dag 1

opvarmning: gå 2min, løb 5min, gå 3min, løb 5min. Det er ca. 2,5/3 km

styrke: Ben + mave

derefter 10km på cykel

Dag 2

opvarmning: gå 2min, løb 5min, gå 3min, løb 5min. Det er ca. 2,5/3 km

Styrke: Arme/skuldre + Ryg

derefter 10 km på cykel

Sådan skifter det mandag til og med fredag , nogle gange lørdag med også.

Min kæreste mener det er usundt at løbe hver dag og at jeg skal træne mandag, tirsdag- hviledag onsdag, træne torsdag + fredag og hvile lørdag + søndag.

men jeg kan bare godt lide at komme afsted hver dag og få rørt mig lidt. Føler at hvis jeg har for mange dage uden at lave noget, så bliver det for let for mig at udsætte endnu en dag osv. og så kommer jeg ind i en ond cirkel.

Så hvad siger i ?? :)

Link to comment
Share on other sites

At din kæreste har ret. Dine muskler har brug for at restituere sig mellem hvert træningspas.

Hvad med at få lidt variation ind i din træning? Ellers vænner din krop sig til belastningen, og du vil ikke mærke nogen form fremgang. Også ender det med at blive utrolig ensformigt og kedeligt.

Hvad er egentlig formålet med træningen??

Hilsen

Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg synes ikke, at det lyder så galt, men hvis du slet ikke er vant til at røre dig, kan det godt være, at det er i overkanten.

Hvordan har du det i kroppen? Er du øm i muskler eller led? Føler du dig frisk eller går du og er træt?

Hvis du føler dig godt tilpas med den mængde træning og ikke får ond, hverken når du træner eller når du hviler, så tror jeg ikke, at du gør noget galt.

Du kan også evt. variere lidt mere, så du træner styrketræning en dag(med lidt opvarmning først), løb den næste dag, så svømning og så cykling. Eller noget lignende.

Generelt er svømning en god måde at træne kroppen på, for det belaster ikke musklerne og ledene ret meget, men forbrænder masser af kalorier og man bruger hele kroppen.

God fornøjelse med træningen.

Hilsen Jakob

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share