Hurtighed og Fysik/form


Anonym12
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har i den seneste tid været meget skadet osv, (skal lige siges jeg spiller fodbold) og derfor kunne jeg godt tænke mig aat hører om der er nogen der evt kunne hjælpe mig med et par spørgsmål.

Jeg er 14 år gammel vejer 52 kg og er ca. 160 Cm. Jeg har altid været meget lille og mine kamerater er meget højere end mig og har altid været det.

Jeg spiller fodbold i en lille klub hvor jeg oprindelig skulle spille mesterrække to. Jeg er dog blevet smidt holdet af pga. mit fravær og fordi vi har fået ny træner. Jeg spiller back og mangler en hel del Hurtighed.. Jeg er enlig okay fysisk stærk, men det er måske pga. jeg altid har haft lidt mormor fedt under mine arme og på mine lår.

Så derfor ville jeg hører om der er nogen der evt. kender et trænigsprogram for at blive hurtigere og for at fjerne hvalpefedtet? Meget gerne lidt erfaring fra de valgte træningsformer.

Jeg håber virkelig der er en gut eller 2 som for lyst til at bruge lidt tid på mine spørgsmål.. Jeg vil bare så gerne tilbage og spille 1. Hold.

Ps. Det skal lige siges jeg nu træner 3 gange om ugen ca. 6 timer samlagt(altså fodbold)

Tusind tak. - Anonym.

Link to comment
Share on other sites

Hej Anonym.

For at du bliver mere eksplusiv, altså hurtigere, skal du træne intervalløb.

Du kan f.eks. 2 ganeg om ungen. f.eks. Mandag og fredag løbe noget interval. Hvor god er du til at løbe? kan du løbe 5 -6 km uden problemer? Hvis du kan det, så kan du evt. løbe 2 km opvarmning - 10*100 meter på fuld gas med 15 sekudners pause og igen 2 km nedkøling.

Måden du bliver hurtigere på er altså at løbe korte intervaller for fuld knald. Men husk altid at varme op

Eksempler til hurtighedsøvelser:

For at blive hurtigere på de lidt længere sprintture:

8-10*100 meter

4-6*200 meter

For at blive hurtig på de første meter:

10*50 meter for FULDE gardiner.

10 - 12* 75 meter for fuld gas

osv. du kan selv lave nogle.

Du kan også på dine løbeture lave noget fartleg. Fartleg er hvor du løber normal, også lige pludselig udser dig et mål og sprinter derover. f.eks. du ser en bænk 100 meter længere fremme og sprinter op til den. Det må ikke være planlagt hvornår du sprinter, og pauserne skal varierer (nogle gange lange pauser, andre gange korte)

Håber du kan bruge det.

Mvh.

Bonde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share