Proteinpulver


Viborgbonde
 Share

Recommended Posts

Hej løbere.

Jeg har et spørgsmål angående proteinpulver og restitution, som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare. Jeg er triathlet og træner ugentligt mellem 8 og 12 timer. Af de timer er en stor del af dem med en høj intensitet.

Jeg har altid hørt, at hvis man kan dække sit protein indhold ind i rigtig mad, så er det klart det bedste man kan gøre. Det har jeg også gjort indtil nu, og det er gået fint. Men nu begynder konkurrencerne for alvor at banke på, så jeg tænkte, og det ikke ville være en god ide og købe noget proteinpulver (med 30-40%protein og resten kulhydrat) til at drikke lige efter konkurrencen/det hårde træningspas, så jeg kan blive hurtigere klar igen?

Nu tænker i sikkert; "hvis det er gået godt med at dække dit protein forbrug ind i rigtig mad, hvorfor så skifte?" simpelthen fordi jeg vil have restitutionen nået hurtigere igang, og fordi jeg ikke altid kan have en æggemad/tunmad/laksemad med til konkurrence. Jeg har nogle weekender med 2 konkurrencer, så der vil jeg gerne hurtigt igang med restitutionen.

Hvad er jeres holdning angående proteinpulver?

Er der nogle af jer der bruger det?

Håber i kan hjælpe

Mvh.

Bonde

Link to comment
Share on other sites

Du har helt ret i, at det er bedst at dække så meget som muligt med rigtig mad..

MEN! derfor er det ikke en dårlig idé for dig, supplere med en protein-kulhydratdrik efter træning og konkurrence..

Når du dyrker en ganske caudiobaseret idrætsgren, synes jeg faktisk du skal have et pulver med 44g 43g 4,5g protein/kulhydrat/fedt..

Det er lidt noget andet end det du selv skriver. Jeg er ikke decideret ekspert, men for mig er dit forslag til et pulver med 1/3 kulhydrat og 2/3 protein ikke så godt for dig, for jeg tror det er en fordeling som passer bedre til træning som er mere styrkebaseret - f.eks. efter styrketræning, eller træningspas på omkring 1 time med MEGET høj intensitet i korte intervaller med lang pause.

Håber det giver dig noget :smile:

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share