Hjææælp jeg er fesen


Patrickcb
 Share

Recommended Posts

Hej motion online brugere

Jeg har hårdt brug for jeres hjælp

Jeg er 22 år gammel, 182 cm og vejer sølle 60,7 kg

Nedenfor har jeg lavet et kostprogram for hvad jeg spiser på en helt alm dag.

07:15 - 100 gram havregryn, en banan og 3 dl sødmælk

09:40 - 35 cl cocio, en grovbolle med 20 gram pålæg + 25 gram nødder

11:40 - 35cl cocio, 2 stykker rugbrød med 40 gram pålæg

14:00 - 125 gram kyllingefilet + 100 gram pasta

15:00 - 3 dl sødmælk + 75 gram viking gainer

16:30 - 1 avocado

18:00 - 125 gram oksekød, 100 gram ris + grøntsager

20:00 - 3 dl sød mælk + 75 gram viking gainer

22:00 - en grovbolle med 20 gram pålæg + 100 gram roulade

Burde jeg ikke tage på af dette når jeg vejer så lidt?

skal lige siges at jeg er ryger, men jeg træner også hver anden dag.

Er virkelig spændt på at få nogle svar og takker mange gange på forhånd:D

Link to comment
Share on other sites

Har du ret i. siger ligesom sig selv. Jeg har et sidste spørgsmål

Lad os sige at jeg skal have 4000 kcal hver dag for at tage på

Klokken er 8 om aftenen og jeg har spist 3000 kcal Jeg mangler 1000 endnu,

Er det forkert hvis jeg så drikker kakao for de resterende 1000 kcal.

altså skal det være mad eller er det ligemeget hvis jeg er ligeglad med hvilket fedt jeg får på kroppen

Link to comment
Share on other sites

Dit BMI er 18,4.Du er undervægtig og det er ikke spor sundt. Principielt er en kalorie en kalorie og om du får den fra brocoli eller kakaomælk kan komme ud på et. Du bliver ikke federe af at kalorien kommer fra den ene eller den anden kilde. I dit tilfælde skal der bare godt med kalorier indebords. Kakaomælk er som sådan ikke usundt. Næringsindholdet i kakaoskummetmælk er mest protein og kulhydrat og det bør du have meget af. Så kvæl du bare nogen liter kakaomælk, hvis du ikke får spist nok. Du kan eventuelt tage skummet- eller minimælk i stedet. Din kostplan ser ellers fornutig ud. Du kan evt. forøge kødmængden i dine måltider fra 125 gr til 200 gram og du kunne overveje at pøse en god portion olivenolie ud over dine grøntsager.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det ville være smartere at fordoble havregryn/pasta/evnt. ris (200g ris er ret meget til et måltid) og kød indtaget i stedet.

Jeg er ikke fan af "hvide" kulhydratkilder, men hvis trådstartrt kan øge sit kcal indtag ved at indtage mere kød og flere grøntsager, så synes jeg bestemt det er den bedste løsning. Dog antog jeg, at det var et problem for trådstarter at spise mere, hvorfor jeg anbefalede en flydende energikilde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke fan af "hvide" kulhydratkilder, men hvis trådstartrt kan øge sit kcal indtag ved at indtage mere kød og flere grøntsager, så synes jeg bestemt det er den bedste løsning. Dog antog jeg, at det var et problem for trådstarter at spise mere, hvorfor jeg anbefalede en flydende energikilde.

Det er ret svært at øge sit kcal indtag nævneværdigt vha. kød og grøntsager.

PS: Jeg drikker selv 2-3 l sødmælk om dagen, men jeg mener nu at min løsning er vældig fantastisk.

Havregryn og ris er desuden fuldstændig fantastiske kulhydratskilder, pasta not so much.

Link to comment
Share on other sites

Havregryn og ris er desuden fuldstændig fantastiske kulhydratskilder, pasta not so much.

Fuldkornspasta er da også en god kulhydratkilde. Ris er ligeledes hvis det ikke er den polerede slags som jasmine eller basmati. Oder was?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share