Sign in to follow this  
nicolajh

Fullbody program - hjælp

Recommended Posts

Hej folkens.

Jeg er ny her, men læst en del på forummet før hen, og nu tænkte jeg, at der nok sidder en masse her som måske kan hjælpe mig.

Sagen er den, at jeg på mit nye job har adgang til et simpelt styrkecenter (ingen barbells kun curls), men det er vel også fint? Jeg har desværre kun tid til to gange træning om ugen, og vil derfor gerne have lavet et fullbody program, som jeg kan lave, og hvor det ikke går helt i vasken hvis det går 1-2-3 dage imellem.

Jeg har kigget på basisøvelser, og er kommet frem til at jeg skulle bruge følgende øvelser (gerne kommenter hvis misforstået):

Squat

Dødløft

Bænkpres

Military

Dips

Mit eneste problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal fordele det. Kan jeg træne det hele samme dag, eller SKAL jeg fordele det over to dage?

Håber i kan hjælpe, og det må gerne være simpelt samt ikke tage alt for lang tid (har max 1 time til halvanden til det).

Mit andet spørgsmål omhandler proteinpulver. Jeg har for første gang investeret i det hersens pulver, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bruge det. Der står jeg skal spise det to gange om dagen, men gælder det også de dage jeg ikke træner? Og hvad med dage hvor jeg f.eks. løber 10km og/eller cykler 28km, er det så en god idé også at tage det der eller?

Håber det kan lade sig gøre, og på forhånd tak.

Mvh

-Nicolaj

Edited by nicolajh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Øvelsesvalget ser fornuftigt ud. Hvis jeg som du var helt ny i gamet, ville jeg tage et kig på Starting Strength.

Det er nok lidt firkantet sat op, om du skal tage proteinpulver to gange om dagen eller ikke. Det er fornuftigt, at tage det efter træning sammen med hurtige optagelige kulhydrater (maltodextrin, dextrose...), hvad enten det er hård styrketræning eller cardio træning. Om du skal tage det på andre tidspunkter afhænger mest af, hvordan din "normale" kost ser ud - får du nok protein igennem den?

Edited by Hr. Lund

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mangler du ikke nogle øvelser til ryggen i dine basisøvelser? Jeg ville foreslå at supplere med træk til bryst og vandret træk til bryst.

Mvh Jakob.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this