"At starte forfra"


Cat
 Share

Recommended Posts

DBroM og jeg har snakket om at tage på Bryggen for at spille smarte (og bold) engang til sommer. Det kunne være ret morsomt at rydde banen derude (inkl Al - ham kan du godt huske ikke?).

Ellers er der jo ALBA - jeg ved der er nogen af de gamle HGI-tøser der spiller der nu...

Jeg er game - den store ulempe ved bryggén er bare at der kun er 1 kurv...

Der er meget meget få mennesker jeg har haft et anstrengt forhold til - den mand er en af dem :crazy: - så jo, ham husker jeg alt for godt...

Har også tjekket ALBA, og hørsholm, og virum - men spiller jo til dagligt (når jeg ikke lige er gravid eller har en mand i udlandet) i Brønshøj - så det her er kun ment som hyggebold for at komme lidt i gang igen. Er jo efterhånden længe siden :laugh:

Hvem fra det gamle hold spiller i Alba nu (hvis du kan huske det)?

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hold da op det er længe siden jeg har fået opdateret...

Jeg fik en uplanlagt overraskelse da jeg fik en deadline for noget eksamensgok her på fredag. Så det har fået førsteprioritet de sidste par uger...

Min træningsfrekvens har derfor - for at sige det mildt - været utilfredsstillende...

Det er blevet til en enkelt gang styrke, to gange core og 2 gange basket siden sidste indlæg :laugh:

og så selvfølgelig bunkevis af gåture med vapsen - både med og uden vogn :bigsmile:

Som den opmærksomme læser nok har bemærket - så er jeg kommet i gang med lidt motionsbasket - og må altså gerne løbe og hoppe igen - så planen er at jeg skal have en "løbe"debut her en af de nærmeste dage...

De gange jeg har spillet basket har jeg eftrefølgende kunne mærke at min lænd og core har været fuldstændig baskede - så bliver nødt til at få ordentlig gang i noget Coretræning - nytter jo ikke noget at gå i stykker af den grund...

Lad os bare sige at kosten har været i samme stand som træningen - altså meget lidt imponerende :blush::laugh:

Så fra dags dato kommer der madopdateringer i loggen...

Link to comment
Share on other sites

Madopdatering:

Morgen: Pastasalat (fuldkornsskruer, squash, gulerødder, majs, spinat, avocado, pesto) og 2 æg

Mellem: Havregryn med rosiner og mælk + 1 pære

Frookst: 1 rugbrød med makrel + lidt grønt

Mellem: 1 banan og en masse nødder

Mellem: 1 skorpe og 2 stk pære

Aften: Grøn salat (salat, asparges, peberfrugt, sukkerærter, gulerødder, pesto, avocado, feta, purløg, forårsløg, soltørrede tomater) med 1½ kyllingebryst og hj.bagt madbrød (halv rugmel, halv hvede - med feta, oliven, løg og tomater i)

Herudover: 1 kop varm kakao, 2 glas saft og masser og masser af vand...

Link to comment
Share on other sites

doh... :blush:

Så når jeg selvfølgelig lige at kommentere på din manglende log aktivitet i min egen log, og opdager så nu at du så sent som igår er kommet igang igen. Good stuff!

Håber dit eksamensgok gik godt! (cool udtryk der btw... Det har jeg allerede overtaget! :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Flot spist!!! :4thumbup: :superman::devil::w00t: :4thumbup:

Takker :laugh:

Hej Cat,

Super med madopdateringer :4thumbup: . Det kan måske give lidt inspiration (og evt. omvendt). Jeg forsøger selv at få min kost lagt op for at holde mig selv ved ilden (eller hvad det nu er man siger).

- Frk. Sveske

Altid godt med inspiration :4mewantfood:

Du skal bare lige huske at jeg ikke pt er på diæt :laugh:

Håber det går godt med dit projekt :bigsmile: :4thumbup:

doh... :blush:

Så når jeg selvfølgelig lige at kommentere på din manglende log aktivitet i min egen log, og opdager så nu at du så sent som igår er kommet igang igen. Good stuff!

Håber dit eksamensgok gik godt! (cool udtryk der btw... Det har jeg allerede overtaget! :laugh: )

:laugh: Men bare rolig... der er total manglende logaktivitet herfra - så no hard feelings :laugh:

Eksamensgokket er først på fredag - så jeg kan stadig kun krydse fingre og håbe på det bedste :cool:

(Jeg kan i hvert fald ikke nå at få lavet mere inden - i morgen er der nemlig dømt fridag :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Foooooooooood :4mewantfood:

Morgen: Bananmad på rugbrød (ved ikke hvorfor, men det er en total lækker spise :superman: ) + nødder + mælk

Mellem: madbrøddet fra i aftes + 1 pære

Frokost: rugbrød med torskerog og lidt mayo, gulerødder, agurk

Mellem: æble + nødder + lidt rosiner

Frokost: rugbrød, 2æg, agurk, sukkerærter

Mellem: en lille sodavandsis som manden fik mig overtalt til :laugh:

Aften: Pastaret med frisk pasta, spinat, løg, asparges og masser af laks + gulerødder, agurker, peberfrugt og sukkerærter

Andet: 1 glas minimum saft (og måske jeg også tager et senere :blush: ) og noget chokolade (da ungen lige pt har 8ugers-tigerspring og kroppen min ikke lige havde lavet nok mælk :4disguise: )

Link to comment
Share on other sites

Altid godt med inspiration :4mewantfood:

Du skal bare lige huske at jeg ikke pt er på diæt :laugh:

Håber det går godt med dit projekt :bigsmile: :4thumbup:

Jeg er nu heller ikke på diæt - forsøger bare på smide det der djævlske sukker ud af min kost :wink: og spare på carbs'ene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu heller ikke på diæt - forsøger bare på smide det der djævlske sukker ud af min kost :wink: og spare på carbs'ene...

Super :4thumbup:

Sku' bare lige være sikker på at vi var enige :4mewantfood: :cool::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

"Dagens kost"

Morgenmad: 2 skiver rugbrød, 2æg, gulerødder, agurk, peberfrugt

Mellem: 1 banan + 1 glas mælk og lidt nødder

Frokost: Rester fra aftensmaden i aftes

Mellem: 1 æble + lidt nødder

Bonus: 1 hotdog + en sodavand (var i IKEA :laugh: )

Mellem: 1 rugbrød med banan

Aften: et ordentlig læs oksebøffer, "flødekartofler" (lavet på kartofler, hytteost og forårsløg) og grøn salat af spinat, agurk, bladselleri, forårsløg, avocado, revne gulerødder og pesto

Senere: 1 kiwi

Herudover: lidt mørk choko og 1 glas saft...

:laugh: :4mewantfood: Kosten er ikke ligefrem imponerende lige pt :4mewantfood: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nårh ja - weekenden har stået i arrangementers tegn, så kosten er alt for uoverskuelig at opdatere - men der er indtaget mere end rigeligt af både godt og skidt... Til gengæld har det været super hyggeligt :w00t:

I dag blev så dagen hvor jeg skulle have min "løbedebut"...

og det fik jeg - hvis den luntetur jeg ellers tog går under kategorien "løb"...

Jeg lagde ud med en meget beskeden tur på omkring 2 km - og de gik faktisk rigtig fint og uden problemer - selvom tempoet var i bund :laugh::laugh::laugh: ... Havde på forhånd forventet at jeg var nødt til at tage gåpauser osv, men det var langt fra nødvendigt, joggede bare stille og roligt rundt :smile:

Hjemme i "forhaven" blev det umiddelbart i forlængelse af turen til 3 runder af

Stepups 8xbw (pr. ben)

Lægsyreøvelse 25xbw

Rumænsk DL 10x40kg

og så lige 5 reps af henholdvis normal DL og semisumoDL (for at fornemme hvordan det føltes)

- så vågnede mindstepigen og træningen var dermed slut -

Kan vitterligt ikke huske hvornår jeg sidst har rørt en vægtstang - så det var hyggeligt at hilse på igen :laugh::innocent: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kost

Rugbrød med 2 æg

Masser af nødder og mandler

2 bananer

1 æble

Ymer

Lidt melon

Mælk

Rugbrød med makrel

Agurk

1 skive knækbrød

2 glas saft

Lidt smoothie (af ymer, banan og skovbær)

Chiligryde (hk. oksekød, kyllingepølser, løg, hvidløg, peberfrugt, kidney bønner, masser af tomat og bladselleri) med brune ris

½ avocado

1 sodavandsis

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Lille hurtig omgang her inden sengetid :superman: :

Squat med unilateralt load (KB)

4x6/6x12

- supersettet med -

BO KB Row

4x10/10x12

Semisumo DL (KB)

4x12x12

- supersettet med -

Windmills

3x5/5x12

Lunges

2x6/6xBW

- supersettet med -

3 x (5 KB swings+ 5/5KB OA swings + 5/5 KB Snatch) x 12kg

Det var det...

De sidste par dage er det ikke blevet til andet end de obligatoriske gåture med vapsen - og mindstebarnet :wub:

G' aften :smile: og godnat :innocent:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hey :bigsmile:

I morges var jeg godt træt i kroppen - især midtsektionen var ramt - men benene og numsen er kommet efterfølgende... :innocent:

Så løbeturen i dag blev skudt til i morgen og i stedet har jeg taget et par raske gåture med vapsen :blush:

Så dagens træning er ca 2 timers rask gåtur :bigsmile:

That was all

Link to comment
Share on other sites

Hey Babe!

Det har været en fornøjelse at se dig gå rundt fuld af DOMS i dag! :4thumbup: :4thumbup:

Det er superflot, at du er kommet igang igen! Stor ros og klap på skulderen (og i røven - kalap!) du er sej og stærk og du er godt på vej tilbage på rette spor!

Tak for tidstagning og hepningen her til aften - jeg håber du kommer dig over de 1000 myggebid du erhvervede dig i vinduet! :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Takker Kauf'Man :superman:

DOMSne var ganske tilfredsstillende - heldigvis er Coren ikk emærkbart påvirket i dag, mens benene stadig er godt ømme :innocent:

I morges blev det til en lille joggetur på omkring 2 km - tog en lille extra løkke med (på ca 300m :laugh: ) i forhold til sidst - så lidt længere var det da :w00t::wink:

Men lækker tur i deligt vejr - præstere dog at styrte over nogle rødder jeg ikke havde set :blush::laugh: ....

Link to comment
Share on other sites

Her til morgen blev det til en rask morgengåtur på 5km med hund i hånd og baby på maven...

Meningen var at det sku være opvarmning til styrke - men mindstepigen vågnede da vi kom hjem

Kan ikke rigtig være ærgelig over det når hun vågner med et kæmpe smil - håber dog at få tid til træning senere :innocent:

post-2010-014567000 1307264935_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det blev desværre ikke til træning i søndags :nonono:

I går, mandag, fik jeg gået en tur på små 1½time med begge unger og hund i skoven :innocent: og så stod den på en omgang basketball på 1½time :4thumbup: - Det var VARMT :blink:

Gårsdagens kost var som følgende :4mewantfood: :

Inden morgengåtur: en banan

Morgenmad: 2 æg, 1 rugbrød, agurk, gulerødder, melon

Mellem: en nektarin + 15 saltstænger :laugh:

Frokost: rugbrød, skrabet smør, banan, mælk

Mellem: Lidt nødder + light saftevand

Aften: Pastasalat (grovpasta, spinat, agurk, bladselleri, gulerødder, asparges, pesto), og stor nakkekotelet og pølser fra grill'en :w00t: ...

Link to comment
Share on other sites

Her til morgen blev det til en rask morgengåtur på 5km med hund i hånd og baby på maven...

Meningen var at det sku være opvarmning til styrke - men mindstepigen vågnede da vi kom hjem

Kan ikke rigtig være ærgelig over det når hun vågner med et kæmpe smil - håber dog at få tid til træning senere :innocent:

haha

fantastisk billede!

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker, var det mig, der spiste alle pølserne sammen med Elva :blush: Pånær dem jeg brændte til sidst, selvfølgelig :blush:

Hehe :4mewantfood:

That's true...

Jeg nåede dog at få en enkelt eller halvanden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

"Dagens træning"

4 runder af:

Stepups 10/10x12kg

Rumænsk KB DL 15x12kg

Lægsyreøvelse 20zBW

Mave på bold 15reps

3 runder af:

Windmills 5/5x12kg

KB Row med rotation 8/8x12kg

Etbens Rumænsk DL 5/5

+ en straf windmill 5/5x12 fordi de var grimme på højre arm i den sidste runde :nonono: .

Lunges 4x6/6xbw

- supersettet med -

Planken 3x2xca 15 sek (mit stabiliserende system er stadig ikke imponerende :laugh: - men lænden begyndte at knække, så valgte kvalitet frem for kvantitet :innocent: )

Herudover en lille gåtur med vaps :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

"Dagens kost"

Tidlig morgen: 1rugbrød, lidt smør, banan

Mellem: nødder, 1 æblebåd, 1 glas mælk

Frokost: Pastasalat fra i aftes + 2æg

Mellem: 1 appelsin + lidt vindruer

Aften: Bulgursalat (grov bulgur, peberfrugt, cherrytomater, persille, asparges, feta), Tzaitiki (lavet på ymer) og Kyllingbryst

Senere: ½ appelsin + 1 glas mælk

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share