Føler jeg er gået i stå


corsom
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg træner to dage for så at holde én dags pause og sådan fortsætter jeg, hvorfor jeg træner 4-5 gange om ugen.

Min styrketræning foregår på maskiner, hvor jeg den ene dag træner de lige mavemuskler, brystmuskler og triceps, og den anden dag træner jeg hele ryggen, skulder og biceps. Efter begge træninger løber jeg ca. 7 km udendørs.

Min kost består af fibermûsli med skummetmælk

Grøntsagsblanding med multikernesandwich brød og tun

og en banan.

Jeg spiser gerne mûslien efter træning, da jeg derved mener at få en god portion kulhydrater samtidigt med hurtigt optagelig protein fra skummetmælken?

Det jeg vil høre er, hvordan kan det være, at jeg endnu ikke har fået sixpack og en lav fedtprocent?

Jeg holder mig meget strikt til ovenstående og kan ikke lige gennemskue hvordan jeg kommer til at ligne en rigtig strandløve, jeg er meget perfektionistisk i dette henseende :)

Er der derfor nogen der kan give nogle tips der vil kunne give klare forbedringer?

Jeg er mand, 22 år, vejer ca. 78 kg og er 185 cm.

På forhånd tak!

Edited by corsom
Link to comment
Share on other sites

Nej, ikke helt.

Der er bare rigtigt, rigtigt, RIGTIGT mange indlæg af din slags, så hvis du havde pirket lidt i bunken af spørgsmål og svar, så ville du være kommet langt på egen hånd. Ikke for at være negativ, men nogle gange gider folk bare ikke give de samme svar hele tiden.

Hverken din træning eller kost er beskrevet detaljet nok til at den kan bedømmes sådan for alvor, hvilket også er et problem rent besvaringsmæssigt.

Man lad os se:

Hvis der kommer andre bemærkninger vil du nok få kritik for at træne i maskiner og ikke med frie vægte - det vil dog næppe gøre den store forskel i lige din problemstilling.

Du vil nok også høre for at du ikke træner styrketræner benene. At du løber er OK, men det er to helt forskellige stimuli og det ene udelukker ikke det andet, især ikke hvis du splitter det tidsmæssigt. Næppe heller den afgørende faktor men noget jeg selv ville ændre på.

Mælk og mysli efter træning er for såvidt OK, du har blot misset detaljen med at proteinen fra mælk er hurtig optagelig for det er den ikke - så skal du have fat i valleprotein (det er mest kasein der er i mælk).

Jeg går ud fra at du spiser mere end den slags mad du nævner. Er du ikke meget fedthysterisk i forvejen kan du spare fedt og sukker ved at skifte fra mysli til havregryn. Går du på druk i weekenden er der også en del kalorier i sprutten (behøver ikke at være et problem men let at skære væk).

Den ærgelige forklaring er at hvis sixpacken gemmer sig har du enten for små mavemuskler = mere/klogere mavetræning (husk også lænden) og/eller har for meget fedt på kroppen = du skal indtage færre kalorier end nu. Ærgeligt fordi det er træls og der ikke er nogen smutveje.

Tip:

Afsæt 1 time eller 2 og gå i krig med de tråde som ligner dit problem og de FAQs der er pinned er også til at blive kloge af.

Ender du med et mere spcifikt spørgsmål, plejer der at være flere kloge hoveder der byder ind.

:smile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share