vil i godt hjælpe mig mistanke om bivirkning!


candy-man
 Share

Recommended Posts

Jeg har for et par uger siden købt en 4,5 kg Ultra Whey Protein, Som jeg indtager 3 gange dagligt. Føhen kørte jeg et andet produkt fra megapro. Der var ingen problemer.

Problemet ligger i at jeg nu har erfarret at jeg har fået en masse bumser på min brystkas samt ryg. Hvad kan dette skyldes. Er det fordi produktet er for urent? trimmer i øjeblikket, proteinindtag er på de 180g. Kan det skyldes at jeg måske ikke anvender al proteinen nu hvor jeg dyrker mere cardio?

Er der andre der har erfarret det samme som jeg. Det er sgu lidt klamt, folk begynder sgu snart at tro jeg er på as, jeg gider sgu ikke stemples. håber i kan hjælpe mig......... :blink:

Edited by candy-man
Link to comment
Share on other sites

Ikke et svar på dit spørgsmål, men:

Henvend dig til din læge, og få en recept på Tetracyclin, det har hjulpet mig. Kuren kan vare fra et halvt til et helt år, så vidt jeg husker. Du kan også få nogle stærkere sager, men så er der også flere og stærkere bivirkninger.

Der var en artikel, for en måneds tid siden, i Ingeniøren om acne. Deri stod at ny forskning tyder på at det er en form for stivelse som er årsag til bumser. De kom frem til dette, efter at have kigget på nogle folkeslag som havde haft lidt eller ingen kontakt til den vestlige verden, hvor de observerede de ikke var plaget af acne. Jeg kan desværre ikke huske præcis hvornår den artikel blev publiceret, men kig på deres hjemmeside, det kan være du kan finde den i deres arkiv.

Edited by plexus
Link to comment
Share on other sites

Jeg læste lige artiklen fra ingeniøren.

Jeg har taget et lille uddrag: "er der altså god grund til allerede i barndommen at foretrække mel og andre kornprodukter, hvis stivelse ikke er blevet omdannet til en letfordøjelig version, som får insulinen til at skyde alt for hurtigt i vejret."

Er der nogle, der har nogen anelse om, hvor meget af det mel der bliver brugt i Danmark, der er omdannet til en letfordøjelig version?

Man kan vel heller ikke så det på varemærkningerne, om det er det ene eller det andet?

Link to comment
Share on other sites

Candyman -> Jeg har faktisk selv haft lidt samme problem som dig.

Da jeg gik igang med en ny bøtte proteinpulver fik jeg også for første gang i mit liv nogle problemer med lidt uren hud!

Det jeg gjorde var i en periode på et par uger at kun bruge ganske lidt (læs MEGET lidt = i en periode intet) til min morgenmad, og til post workout-shake brugte jeg et andet mærke!

Så forsvandt problemet totalt!

Det underlige er at jeg så efter et par måneder spiste resten af bøtten uden nogle problemer. Måske kroppen bare skal tilvende sig det?

Link to comment
Share on other sites

candy-man:

Er produktet fra MegaPro eller hvilket mærke er det? Hvis det er noget, du har bestilt fra udlandet over internettet, kan der sagtens være hormoner eller prohormoner i. Jeg har læst, at det er meget brugt at tilsætte en lille smule hormoner/prohormoner til de forskellige kosttilskud. Det gør nemlig, at brugeren får en større effekt at kosttilskuddet og derfor ville foretrække netop dette produkt fremfor produkter fra andre producenter.

Noget der undrer mig lidt er, at du aldrig før har haft problemer med bumser og du så lige pludseligt har fået det. Jeg er selv 22 og har haft problemer med bumser lige siden jeg begyndte at komme i puberteten. Det er ikke helt så slemt mere, men jeg har dog stadig en del i perioder.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok prøve et andet produkt, men det kan være mange forskellige ting der spiller ind. Er du stresset? Arbejder du i et "fedtet" miljø, fx med friture?

Link to comment
Share on other sites

Hmm det ser jo ud som om du allerede har besluttet hvad problemet er, dit proteinpulver.

Men hvad er der ellers sket? Noget det ellers kunne være? Tænk dig godt om, det hele kan ligge i detaljerne...

Men nu da du er så sikker på at det er proteinpulveret(og meget peger imod det), så prøv at konsumere samme mængde proteinpulver, bare af et andet produkt... (du kan jo godt køve en lille dunk af det andet) og se om problemet så går væk.

Derefter kan du lave en periode hvor overhovedet ikke æder proteinpulver. Så derefter starte op med det 2. produkt, og så igen det der 3,5kg dunk halløj du købte...

De forskellige faser behøves ikke vare længere end 10 - 14dage.

altså:

* 1 fase(med det pulver du købte i stedet din 3,5kg dunk, det ku godt være af det mærke du åd før)

* 2 fase (Proteinpulverfri priode)

* 3 fase (din 3,5kg dunk pulver du mistænker.

bumser i fase 1 og 3 = STOR sandsynlighed for at du ik kan tåle proteinpulver

bumser i fase 3 ELLER 1 = STOR sandsynlighed for at du ikke kan tåle proteinpulveret i den pågældende fase

Bumser i fase 1 - 2 - 3 = STOR sandsynlighed for et andetliggende problem

bumser i fase 2 = STOR sandsynlighed for at du er blevet afhængig af proteinpulver :blink: men er vi ikke alle det :D

Bumser i fase 1 og 2 = STOR sandsynlighed for at du er blevet afhængig af pulveret i din 3,5kg bøtte

....

You get the picture ;)

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

candy-man:

Er produktet fra MegaPro eller hvilket mærke er det?

produktet er fra noget der hedder ultra,det er danlab. Jeg køre det som sagt 3 gange daglig. Drikker i gennemsnitlig 2 l mælk om dagen. Men det har jo ikke været et problem for mig før. Det er sgu lidt mærkeligt. Mærket er jo dansk, og så jeg regner da ikke med at det er fyldt med alle mulige mærkelige ting. Hvis der er homoner og den slags i er det jo en form for doping ik? :retard: Vil helst ikke undvære mit protein pulver da jeg ellers skal æde som et svin. Spiser 6 gange dagligt, ved hvert måltid får jeg ca 30 g protein. Men jeg ved ikke om jeg bare skal vente og se om min krop vender sig til produktet. håber bare ikke jeg kommer til at ligne en stor byld :jehon:

Problemet i mit center er at man bliver dømt som doping misbruger bare man er lidt muskuløs og løfter lidt mere end gennemsnittet. Så hjælper det jo ligesom ik, at jeg render rundt med de bumser. Men trænerene i centret kender mig godt og ved jeg ikke kan finde på det.

Edited by candy-man
Link to comment
Share on other sites

Sjovt nok fik jeg samme problem efter jeg gik i gang med proteinpulver. Jeg får dog samme effekt ved cacaomælk.

En anden ting jeg bed mærke i var, at lige siden jeg begyndte at køre squat/dødløft blussede det op...måske pga den forøgede mængde testeron + væksthormon som man producerer ved disse gudeløft.

Dødløfter/squatter du?

Link to comment
Share on other sites

hej.

problemet med disse kosttilskud m.m. er at de er utrolig koncentreret. så det er nemt at komme til at tage for meget, hvilket medfører at man har for meget kulhydrat og sukker i kroppen. og hvis der er noget der kan give bumser så er det sukker.

hvis din hud er meget fedtet , ville det være en ide enten at skære ned for forbruget eller købe noget B5 eller B12 i matas. det skulle hjælpe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share