Hurtigere armstrækninger


JokumS
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg tænkte om der er nogen, der ved hvordan man kan tage amstrækninger hurtigere? Jeg synes selv jeg er ret langsom til det (Omtrent én armstrækning i sekundet). Ville det være bedre at træne mere styrkeorienteret for en kort stund frem for udholdenhed (Antal armstrækninger)?

På forhånd tak.

Mvh,

JokumS

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at jeg kommer til at lyde super douche bag agtig, men hvorfor er det lige at du gerne vil være god til at tage armstrækkere hurtigt? :smile:

Men ellers må svaret også dels ligge i teknikken; Lære at vende hurtigt i toppen, "frit faldt" ned, vende eksplosivt i bunden og hurtigt op.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det vil jeg også mene, jeg har gjort. Jeg tror bare ikke, jeg har nok styrke til at kunne få mig selv til at falde frit inde jeg skal strække armene igen - uden at smække hovedet ned i gulvet ;-) Det er for at kunne lave en bronzecirkel hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Dude, 40-50 sæt med 30- 45 sekunders pause imellem, det er fandme lang tid at bruge på en øvelse. Du vil bruge mellem 20 og 37,5 minutter alene på pause, dertil kommer sættene jo også.

Kør noget bænkpres og dit antal af armstrækkere vil øges samtidig med din styrke og derved hastigheden af dine armstrækkere.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er, jeg ikke rigtigt har nogen bænk, og jeg har ikke så meget tilovers for træningscentre. jeg har en taske, jeg putter vægt i, når det er. Men ja, jeg kan godt se, for at udvikle mig er det en noget lang pause.

Jeg tror jeg vil træne mere styrkeorienteret en af de tre gange om ugen, jeg tager armstrækninger. Der vil jeg lægge mere vægt på og tage færre repetitioner. Jeg ved ikke med sættene, men det må jeg bare prøve mig frem til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sgu ikke at det er den store videnskab...

Hvis man vil være god til at tage strækkere. Så tag strækkere, og mange af dem.

Evt sæt dig et tal for som du skal lave hver dag og så skyder du dem af så hurtigt du kan.

Det samme gælder for bronze cirkler. Vil man være god/hurtig, så lav dem ofte.

Desuden tror jeg også at du kan skrabe tid af på rekationsøvelserne og mavebøjningerne.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Hvor lang tid er du om dine tre bronzecirkler? Jeg vil umiddelbart sige, at den ubestridt bedste måde at forbedre din bronzecirkeltid på, er at træne bronzecirkler! Kør evt. cirklen igennem 5 gange i stedet for "kun" 3. Lav evt. sølv- eller guldcirkler, hvor der er flere gentagelser af alle øvelserne pr. cirkel.

Det er blot min mening.

Rigtig god træning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sgu ikke at det er den store videnskab...

Hvis man vil være god til at tage strækkere. Så tag strækkere, og mange af dem.

Evt sæt dig et tal for som du skal lave hver dag og så skyder du dem af så hurtigt du kan.

Det samme gælder for bronze cirkler. Vil man være god/hurtig, så lav dem ofte.

Desuden tror jeg også at du kan skrabe tid af på rekationsøvelserne og mavebøjningerne.

What he said. Streg under det hele...

Link to comment
Share on other sites

Nej. Det er det ikke. Men jeg er bare ikke sikker på rep/set forholdet for at træne eksplosivt. Men jeg må prøve mig frem og se, hvad der hjælper. Men ja - Normalt tager jeg kun mavebøjninger, armhævninger og armbøjninger, men det er måske værd at indsætte reaktionsøvelser eller burpees for at forbedre tiderne på bronzecirklen ;-)

Hejsa. Hvor lang tid er du om dine tre bronzecirkler? Jeg vil umiddelbart sige, at den ubestridt bedste måde at forbedre din bronzecirkeltid på, er at træne bronzecirkler! Kør evt. cirklen igennem 5 gange i stedet for "kun" 3. Lav evt. sølv- eller guldcirkler, hvor der er flere gentagelser af alle øvelserne pr. cirkel.

Det er blot min mening.

Rigtig god træning!

Jeg har ikke rigtigt taget tid på dem endnu. Jeg er først lige begyndt på cirklen. men jeg kan mærke, det går for langsomt. Jeg kan da smække en tid op næste gang, jeg tager cirklen. Og takker :-)

Edited by JokumS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vil bare lige gøre dig opmærksom på, at hurtige armstrækkere let bliver til forkerte armstrækkere.

Hvis det er bronzecirkel du går efter at forbedre, så er det selvfølgelig en fordel at kunne smide sine kilo rundt til højre og venstre i en fandens fart, men pas på du ikke glemmer formen!

HELE VEJEN NED! HELE VEJEN OP!

Så kan du lave dem så hurtigt du vil og stadig få det optimale ud af det (bortset fra statisk styrke)

Jeg kan selv tage adskillige armstrækkere på meget kort tid, men laver man dem ikke ordentligt kan man sgu ligeså godt lade være. Men glem ikke at tage "almindelige" forholdsvis langsomme strækkere også, til træning af udholdenhed ved pauserne i selve øvelsen, så du ikke lige pludselig kun kan tage hurtige men går ned hvis du skal tage 50 med 1-2 sekunder hver gang du er nede og oppe.

God arbejdslyst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share