Mit træningsprogram


JegErJacob
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt at det skulle være usundt at træne for meget, og at det f.eks. skulle være med til at hæmme ens vækst? Jeg træner hver dag og er bange for at jeg træner for meget, da jeg også har hørt at kroppen skal have ro.

Hver dag laver jeg:

- 50 armstrækninger

- træning af arme med vægte i ca. 8 min.

- træning af mave i ca. 13 min.

- 5 km løb

Jeg laver det hver dag, og det tager ca. en time.

Men træner jeg for meget, og hvor mange gange må man træne om ugen? Samt, hvad kan jeg lave om i mit træningsprogram?

Mange tak :)

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan jeg spørge på en anden måde.

Har søgt en masse på nettet, og har ikke rigtig fundet et træningsprogram til netop mig. Mit mål er at blive forblive slank (dog gerne tabe mig lidt), få sixpack og få gode arme. Dertil har jeg fundet ud af at et også er godt at træne andre dele af kroppen, så det skal også gerne indgå i mit program.

Kan i stille et hurtigt træningsprogram op for mig, eller henvise til et træningsprogram? Det ville være en kæmpe hjælp, da jeg er blevet meget forvirret nu, om hvor meget man må træne og hvad man skal træne :)

Jeg går ikke i træningscenter, så det skal kunne gøres herhjemme, og jeg er villig til at træne ca. en time om dagen.

Mange tak! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så et program, der efter sigende skulle være et genoptræningsprogram for folk, der gerne vil ind i Navy SEALs her på forummet.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=12688

Indlæg nr. 14.

Jeg har selv et program, der minder lidt om det, men jeg ville nok også smække noget ind til træning af styrken i ben. Hvis du træner kropshævninger med et vidt greb rammer du også ryggen (Nok mest vingerne) og bagerste skuldermuskel en del i forhold til armene. Der er mæsten intet grej krævet bortset fra en ribbe. Jeg har købt en enkeltribbe i Harald Nyborg (IKKE dem til at montere i en dørkant) til omkring 120 kroner. Det er det værd, for det er en virkelig fed øvelse.

Løb og svømning er jo så valgfrit, og jeg ved jo ikke hvor god en form, du vil i. De fleste træner hver anden dag som standard, men jeg har også en gang i mellem kørt det samme program en uge i træk hver dag og fået gode resultater. Men som de fleste nok vil sige - lyt til din krop. Jeg har også oplevet dage, hvor jeg skulle træne, hvor jeg droppede det fordi jeg følte jeg stadig var smadret efter sidste træning.

Men nu er jeg ikke selv en ekspert, så der skal nok være nogen her, der kan hjælpe dig yderligere :-)

Mvh,

JokumS

Andet link til det med vækst:

http://www.trulyhuge.com/news/tips63iq.htm

Edited by JokumS
Link to comment
Share on other sites

Jeg så et program, der efter sigende skulle være et genoptræningsprogram for folk, der gerne vil ind i Navy SEALs her på forummet.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=12688

Indlæg nr. 14.

Jeg har selv et program, der minder lidt om det, men jeg ville nok også smække noget ind til træning af styrken i ben. Hvis du træner kropshævninger med et vidt greb rammer du også ryggen (Nok mest vingerne) og bagerste skuldermuskel en del i forhold til armene. Der er mæsten intet grej krævet bortset fra en ribbe. Jeg har købt en enkeltribbe i Harald Nyborg (IKKE dem til at montere i en dørkant) til omkring 120 kroner. Det er det værd, for det er en virkelig fed øvelse.

Løb og svømning er jo så valgfrit, og jeg ved jo ikke hvor god en form, du vil i. De fleste træner hver anden dag som standard, men jeg har også en gang i mellem kørt det samme program en uge i træk hver dag og fået gode resultater. Men som de fleste nok vil sige - lyt til din krop. Jeg har også oplevet dage, hvor jeg skulle træne, hvor jeg droppede det fordi jeg følte jeg stadig var smadret efter sidste træning.

Men nu er jeg ikke selv en ekspert, så der skal nok være nogen her, der kan hjælpe dig yderligere :-)

Mvh,

JokumS

Andet link til det med vækst:

http://www.trulyhuge.com/news/tips63iq.htm

Hej

Mange tak for linket. Jeg synes det ser rigtig godt ud.

Løbeprogrammet ser rigtig godt ud. Dog er jeg lidt skeptisk ang. styrketræningen. Der er push-ups, sit-ups, pull-ups og dips. Men jeg troede at jeg skulle træne en masse andet, såsom ryggen?

Samt, kan jeg erstatte pull-ups øvelsen med en anden øvelse. Har ikke mulighed for at lave den her på mit værelse. Men kan jeg f.eks. ikke bare ligge mig helt ned, og så trække mig op (holde i noget)?

Link to comment
Share on other sites

Så kan du vel ligeså godt bruge dine vægte. Jeg synes at kropshævninger netop er gode, fordi du kan ramme en stor del af kroppen. Men ja, det er ikke det samme som at udføre dødløft. Men jeg ville bestemt give det et prøv. Sådan en ribbe er ikke så dyr og den er altid god at have. Selvfølgelig, hvis du har vægge af pap er det rimeligt udelukket. Evt. læs det her korte link:

http://www.military.com/military-fitness/workouts/pull-up-alternatives

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share