Sweetys träning


sweetypippi
 Share

Recommended Posts

Så er jeg tilbage for at logge lidt träning igen.

Ryggen blev opereret akut i juli 2010 og derefter var det 3 måneder med vägtfri träning og derefter kun lav vägt, lange sät ( läs kedelig ) träning frem til januar 2011.

22. januar testede jeg min max til et stävne og det gik så godt at jeg kvalificerede mig til Finsk mesterskab 5 uger senere. Det var super fedt at löfte til stävne igen og endnu bedre da jeg fik sölv til SL SM on bronce til bänk SM. Min total var ikke noget at skrive om, men stadig ok efter ikke at have tränet med udstyr overhovedet i over 1 år (bänk 7 måneder)

Jeg träner stadig meget anderledes end för operationen, lytter til kroppen og stopper FÖR jeg får ondt! Dödlöft träner jeg kun meget lidt og kun max til stävner.

Squat er mest raw, men jeg vil pröve at köre med knäbind hver 3. uge bare for at få en smule vägt på ind i mellem.

Bänk er mest med födderne på bänken, få reps på de tungere löft med opspänd og ingen board press längere.

Jeg arbejde stort set kun nattevagter ( 22-07 ) og som regel 5-6 arbejdsdage og tilsvarende fridage. På arbejdsdage träner jeg lettere og kortere tid og på fridage hårdere längere träninger.

Fra nu og frem til efteråret bliver det ikke meget udstyrsträning. Jeg vil hellere bruge min tid på andre ting, men naturligvis stadig forblive i ok form.

Der er 2 raw bench stävner på programmet i sommer. 18 juni er 1 stop og jeg skal bare löfte 55kg for at kvalificere mig til RAW BENCH SM i august.... Det burde väre let :)

Så here we go..... Spörgsmål og kommentarer modtages gerne :4thumbup:

Edited by sweetypippi
Link to comment
Share on other sites

TRÄNING LÖRDAG 23/4

15 MIN UDSTRÄK

BÄNKPRES

2 X 12 X 20kg

2 x 10 x 30kg

2 x 8 x 40kg

6 x 45kg

5 x 50kg

2 x 3 x 55kg

3 x 1 x 62,5kg m.stop

SMAL BÄNKPRES

4 x 6 x 42,5kg

FRENCH PRESS

12 x 12kg

10 x 17kg

4 x 8 x 19,5kg

DIPS BETWEEN BENCHES

3 x 12 x bw

KICKBACKS

3 x 10 x 9kg

CHINS I SQUAT RACK

3 x 8 x underhånd

3 x 6 x overhånd

Rack i hul 21

BB ROW

2 x 10 x 20kg

4 x 8 x 30kg

1 ARM DB ROW

10 x 12,5kg

3 x 8 x 15kg

Träning i garagen med porten åben og sol fra en skyfri himmel :) Meget bedre bliver det vist ikke :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

TRÄNING MANDAG 25/4

20 min gåtur med hundene kl 9.00

15 UDSTRÄK

DÖDLÖFT SUMO

2 x 8 x 50kg

3 x 6 x 65kg

3 x 5 x 75kg

DÖDLÖFT KONT. DOBB OVERHÅND

4 x 6 x 55

WIDE SQUAT

4 x 12 x käp - för dödlöften

10 x 20kg

8 x 30kg

2 x 6 x 40kg

SIDES + ABS

Träning hjemme kl 10.00

Ikke den store motivation til DL i dag, men fik lavet hvad jeg skulle og kunne så holde påske i haven resten af dagen :sun:

Link to comment
Share on other sites

Ja velkommen tilbage. Det bliver dejligt at kunne læse om din træning igen. :superman: :4thumbup:

Tak Hoos :smile:

Det bliver jo aldrig det samme som för, men jeg skal pröve at lave noget vildt bare en gang imellem ....ikke nödvendigvis 200kg dödlöft som dig, men måske 100kg bench en dag :superman:

Link to comment
Share on other sites

TRÄNING TIRSDAG 26/4

7.30 :walking: 25min

KL 17.00:

15 MIN UDSTRÄK

DECLINE BÄNKPRESS

2 x 12 x 20kg

2 x 10 x 30kg

2 x 8 x 40kg

2 x 6 x 47,5kg

3 x 3 x 55kg

10 x 45kg

DB FLOORPRESS

2 x 8 x 12,5kg

2 x 8 x 15kg

2 x 6 x 16,5kg

INCLINE DBPRESS

8 x 13kg

3 x 8 x 15,5kg

ST BICEPS DB CURL

10 x 7,5kg

4 x 10 x 9kg

EZ-BAR CURL

10 x 14,5kg

3 x 8 x 19,5kg

Jeg ordnede vasketöj OG legede med Joonas mens jeg tränede, så det tog riiiigmelig lang tid!!!!!

Jeg har kört decline siden januar, så måske det er tid til at ändre lidt på den her dag....Kan bare så godt li at köre decline og floorpress :wink:

KL 19.30: :walking: 30min

Näste träning bliver nok först torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæderr mig også til at følge med... :smile:

Hvad har du fået lavet i ryggen?

Takker... Skal som sagt nok pröve at lave noget som er värd at läse om :superman:

Jeg blev opereret for en diskos mellem de 2 nederste ryghvivler. Jeg havde nogle dage haft ret ondt og blev så mere og mere fölelseslös i min venstre side omkring balden og div ädlere dele....

Lägen sendte mig direkte på hospitalet, der tog de nogle billeder og näste morgen blev jeg opereret.....for at fortälle det kort :wink:

Det var IKKE en sjov omgang og jeg håber aldrig at skulle igennem det igen!!! Selve operationen var ikke slem, men det et det tog SÅ lang tid inden jeg faktisk fik det bedre, var et helvede for mig!!! 3 måneder gik der inden jeg kunne gå längere ture med hunden end 20 min og selv nu kan jeg ikke gå 1 time uden at få ondt... Det er sku ikke fedt!!!

Link to comment
Share on other sites

Øv en træls omgang! Jeg kender turen, blev opereret for et par brækkede hvirvler og en smadret discus for nogle år siden. Og som du siger - det er bare f****** lang tid i et rent smertehelvede! Rigtig surt at du stadig får ondt; for mit vedkommende forsvandt smerterne helt, da jeg fik opereret metallet ud igen - men det ved jeg ikke om der kan lade sig gøre efter en discusoperation?...hvis der da bliver sat metal ind...

Link to comment
Share on other sites

Øv en træls omgang! Jeg kender turen, blev opereret for et par brækkede hvirvler og en smadret discus for nogle år siden. Og som du siger - det er bare f****** lang tid i et rent smertehelvede! Rigtig surt at du stadig får ondt; for mit vedkommende forsvandt smerterne helt, da jeg fik opereret metallet ud igen - men det ved jeg ikke om der kan lade sig gøre efter en discusoperation?...hvis der da bliver sat metal ind...

Discus prolaps er en udposning på rygsöjlen, som trykker på nerverne og derfor gör ondt og evt giver fölelseslöshed... Så ingen metal og aldeles ingen forhåbninger om at det bliver bedre....tvärdigmod. Kirugen som operede mig sagde at min rygsöjle så ud som en 70´årigs...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ordnede vasketöj OG legede med Joonas mens jeg tränede, så det tog riiiigmelig lang tid!!!!!

Jeg har kört decline siden januar, så måske det er tid til at ändre lidt på den her dag....Kan bare så godt li at köre decline og floorpress :wink:

Hvis du har safety-pins til bänken kan du jo forsöge dig med "dead-stop" bänkpres. Den er god for raw-styrken.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har safety-pins til bänken kan du jo forsöge dig med "dead-stop" bänkpres. Den er god for raw-styrken.

Ikke en dårlig ide, bortset fra at jeg hader den övelse....

Jape har også tidligere prövet at lägge den i mit program, men jeg tog den vist selv af igen :blush:

Men ok, den får en pröver de näste 6 uger så :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sikke en uge.... Nattevagter, manden arbejder lange dage hele ugen, den ene hund har väret syg ( dyrläge, medicin osv... )og en nat var hundene löbet väk og jeg måtte köre rundt 1 time da jeg kom hjem om morgenen, inden jeg fandt dem. Så ikke meget jeg har fået sovet og dermed heller ikke tränet... I dag blev det dog til lidt :

TRÄNING FREDAG D. 29/4

Kl 7.30: 20 min :walking:

Kl 18.00:

10 min udsträk

SQUAT

3 x 12 x käp

2 x 8 x 20kg

8 x 35kg

6 x 45kg

5 x 55kg

2 x 3 x 62,5kg

2 x 3 x 67,5kg

5 x 60kg

Et par sät mindre end planlagt, men der var bare ikke energi til det i dag!

STIF LEGGED DEADLIFT

4 x 8 x 40kg

DB SKULDER PRES

2 x 10 x 5kg

2 x 10 x 7,5kg

2 x 10 x 9kg

UPRIGHT ROW

10 x 14,5kg

3 x 8 x 19,5kg

SIDE RAISE

4 x 10 x 5kg

kl.19.45. 40 min :walking:

Mere blev det ikke til i dag, men efter 2 nattevagter mere har jeg fri fra nattevagter i 2 uger, så mon ikke der bliver lidt mere til og ikke mindst energi til träning og lange gåture med hårboldene

Edited by sweetypippi
Link to comment
Share on other sites

Det er problematisk livet på den måde kommer i vejen for träningen :smile: Men du får da tränet,trods alt!

Det er tit at jeg ikke når det jeg havde planlagt eller at jeg må udskyde 1 dag eller 2, men heldigvis mest når jeg har har travlt/er trät pga nattevagter. Nu er der snart 2 ugers fri, så mon ikke der skulle blive tid til at få tränet en del..... I THINK SO!!!

Link to comment
Share on other sites

Week enden kom og gik uden tid til meget andet end arbejde, huslige pligter og så selvfälgelig fejre 1. Maj

LÖRDAG:

Kl 7.30 30 min :walking:

Kl 20.30 25 min :walking:

SÖNDAG:

KL 15.30 1 time :walking: + 15 min udsträk

KL 21.00 20 min :walking:

Nu har jeg 2 uger uden nattevagter, så forhåbentlig meget mere tid og ikke mindst energi til träning....

Link to comment
Share on other sites

TRÄNING MANDAG 2/5

20 MIN UDSTRÄK

25 MIN PW

EZ-BAR CURL

2 x 12 x 9,5kg

2 x 10 x 17kg

2 x 8 x 19,5kg

ST DB CURL

10 x 7,5kg

9 x 9kg

2 x 8 x 10kg

CONCENTRATIONS

8 x 5kg

8 x 6,5kg

8 x 7,5kg

Alt sammen supersettet med abs and sides...

Hurtig omgang, men der var ikke energi til mere efter en hel dag med rengöring!

Link to comment
Share on other sites

TRÄNING TIRSDAG 3/5

MORGENVÄGT 66,3....AAAAAALT FOR MEGET! Skal vi sige at målet er 65,8 til på mandag!

15 MIN PW

10 MIN UDSTRÄK

BÄNKPRES

2 x 12 x 20kg

2 x 8 x 32,5kg

2 x 6 x 42,5kg

2 x 5 x 52,5kg

2 x 3 x 57,5kg

2 x 1 x 65kg...Pyyyhh de var ikke nemme :nonono:

3 x 60kg

8 x 50kg

12 x 40kg

Dropset uden pause = brändt aaaaaff i armene!!!

SMAL BÄNK

4 x 6 x 40kg

med benene oppe

DIPS MELLEM BÄNKE

3 x 8 x +10kg

KICKBACKS

10 x 7,5kg

3 x 8 x 9kg

UPRIGHT ROW WIDE GRIP

12 x 7kg

4 x 12 x 12kg

Förste gang jeg körte den, men absolut ikke sidste.

CHINS I SQUAT RACK

5 x 8 i hul20

alle underhånds greb

BB ROW

2 x 10 x 20kg

2 x 8 x 27,5kg

2 x 6 x 32,5kg

50 min :walking: kl 18.30

God träning, god energi, men bänken sutter lidt på de tunge sät... Jeg må tage lidt färre opv sät inden singlerne og så evt et par arbejdssät efter!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share