Sixpack - nederste mavemuskler


JegErJacob
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvordan træner man bedst de "nederste" mavemuskler? Lige nu laver jeg bare en masse mavebøjninger, men det træner da ikke så godt de nederste mavemuskler vel? Eller er jeg forkert på den? I hvert fald, så kan man kun se de øverste og lidt af de midterste :)

Skal jeg lave en bestemt øvelse, eller blive ved?

Mange tak :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvordan træner man bedst de "nederste" mavemuskler? Lige nu laver jeg bare en masse mavebøjninger, men det træner da ikke så godt de nederste mavemuskler vel? Eller er jeg forkert på den? I hvert fald, så kan man kun se de øverste og lidt af de midterste :)

Skal jeg lave en bestemt øvelse, eller blive ved?

Mange tak :)

Mener der har gået diskussioner herinde på hvorvidt det er muligt at isolere mavemuskelgrupper (i hvert fald 8-packen), og der er vidt forskellige meninger. Jeg tror man som udgangspunkt rammer dem alle med diverse maveøvelser, men grundet forskellighed i genetik osv. kan nogle muskelgrupper mærke det hårdere end andre.

Link to comment
Share on other sites

Nu består mavemusklerne "rectus abdominis" jo af én parret vertilkal muskel opdelt af bindevæv, hvilket giver illusionen af flere individuelle muskler.

Så at træne "de nedeste mavemuskler" ville nok give lige så meget mening, som eks. et forsøg på at træne det nederste af din biceps. (Nu må nogen rette mig, hvis jeg tager fejl)

Så ja. lavere fedt% + større mavemuskler, vil nok være eneste vej frem.

Edited by Droopy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share