Hvor store er jeres arme?


jsc
 Share

Recommended Posts

Man hører tit, at for at for at øge omkredsen på overarmen er det nødvendigt ikke bare at træne armene, men også at tillægge sig LBM. Jeg tror det sidste bud var 7-10 kg pr inch-2.54cm.

Det jeg godt kunne tænke mig, var at folk skrev deres (sandfærdige) overarmsmål ned, samt deres vægt og et bud på deres fedtprocent ned, så jeg kan udregne deres LBM.

Så kan jeg plotte disse to oplysninger ind på en graf, og se om der evt kan etableres en sammenhæng mellem disse to faktorer.

Det kunne også være sjovt, hvis I kunne skitsere jeres træningsprogrammer, så man kunne se om der evt. var nogle gennemgående temaer.

Et af mine formål med denne undersøgelse er bl.a. a se om folk behøver at bruge så meget tid på at træne arme, eller om de skulle bekymre sig mere om at øge deres LBM?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Omkreds 36-37 cm

Fedtprocent: 15%

Højde 184, vægt 81.

Træningserfaring 1. år. Styrkeløft (basisøvelser) ½ år. Inden da MAX-OT program (Check evt. log). Lille biceps, stor triceps (træner sjældent curls eller chin-ups). Tror at omkredsen kunne hæves til 40 i løbet af et ½ år, med fokus på bicepstræning, men det er jeg ikke interesseret i.

Jsc-> Jeg er styrkeløfter og en stor biceps spiller ikke den store rolle i de tre løft der konkurreres i og så gider jeg heller ikke at ligne en BB'er. (Store arme er tit forbundet med en BB).

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

41-42cm

fedtprocent: 15-17% (bare et gæt)

vægt: ca. 88kg (hvoraf de 2 er kreatin-bloat - resten er bare alm bloat :lol: )

Jeg har aldrig gjort ret meget curls, så jeg tillægger chinups/dips og gode arm-gener (det er osse de eneste gode gener jeg har fået :( ) æren

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Tak for dit indslag Watts. :D

Gider du ikke lige skrive hvad du vejer også?

Hvorfor gider du ikke træne arme (uforståeligt for en BB :o )?

Du siger at biceps ikke spiller den store rolle i de tre styrkeløft. En kæde er ikke stærkere end dens svageste led. Tror du ikke at en stærk bicebs kajn hjælpe dig i fx dødløft? Eller at en svag biceps måske snarere kan holde dig tilbage.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

omkreds: 41.5

højde: 178

vægt: 80 kg

Fedtprocent......damn jeg aner det ikke ? men på overarmen kan jeg næsten sige at der intet fedt er, har svært ved at knibe huden sammen, gør jeg det er det en milimeter tyk hudfold - både på biceps og triceps ?

men lad os skyde....15% ?

gør ikke vanvittig udaf bicepstræning, 2-4 curls pr. gang - kører meget meget sjældent rigtig tungt i biceps - normalt kører jeg dem bare "flade" ved rep - det synes jeg har virket pænt ok.

ved ikke om det er info nok til det der regnestykke ?

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt tror jeg de fleste af jer overvurdere jeres fedtprocent. Jeg mener Dan Duchaine engang sagde at six-packen næsten forsvinder helt ved omkring 13-14 %, med mindre at man har en meget veludviklet mavemuskulatur. Jeg kan i den rette belysning lige skimte lidt aftegninger igennem spækket, fordi jeg har en meget veludviklet rectus abdominis. Så jeg tvivler på at jeg ligger meget højere end 15-17 %. Derfor forekommer det mig mærkeligt hvis watts skulle have 15 %.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Føj da....al den ærlighed.... :lol:

Højde 176 cm

Vægt 87 kg

Fedtprocent 16,4

Arme 34½ cm i afslappet tilstand.

Hmmm....har altid haft svage arme og nu kan jeg se at det IKKE er noget jeg bilder mig ind. :sneaky:

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

jsc> ja, højden SKAL med. Ellers siger det jo ikke så meget. For en gut på 170 cm kan jo godt veje 90 kg med en fedtprocent på 8 og have overarme på 50 cm, mens en gut på 195 cm måske vejer 110 kg med en fedtprocent på 8, og kun har 40 cm overarme. Hvis man kun ser på lean bodyweight, så vil det umiddelbart se ud som om den store gut har meget små arme i forhold til hans kropsvægt, når det i realiteten skyldes at han skal veje mere for at have den samme arm som den lave gut.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

HOV - glemte lige programmet :-)

Jeg har trænet i lidt over et år med et klassisk splitprogram (3 dage), som jeg fik af en instruktør i centret. Alle sæt med 8 reps til failiure - hver gang.

1. dag : Biceps + Ryg

2. dag : Bryst + Triceps

3. dag : Ben + Skulder

På biceps/ryg-dagen trænede jeg :

8 sæt isolation af biceps :-O

4 sæt pulldown

4 sæt chins

4 sæt bent over rows.

På bryst/triceps-dagen trænede jeg :

4 sæt bænkpres på maskine

4 sæt incline bænkpres på maskine

4 sæt triceps cable pushdown

4 sæt triceps dumbbel raise (eller? du holder håndvægt over hovedet og løfter den op.... det er isolation)

4 sæt fly - på maskine

2 sæt dips

ALTSÅ : mit program byggede på mange isolationsøvelser. Grunden til datidsformen er, at jeg netop er gået over til HST - spændende! :bigsmile:

Håber jeg har alt med, som du skal bruge...

-Sven

Link to comment
Share on other sites

Højde: 174 cm

Vægt: 98 kg

Overarm: 40 cm

Fedtprocent: 20-21% (Estimeret)

Jeg er også et fedt styrkesvin, men er dog lige begyndt at træne lidt arme igen. :rolleyes: (Målingen blev dog foretaget før jeg begyndte på armtræningen)

Det meste af mine indirekte armtræning kom gennem bænkpres og div. varianter heraf, samt dips. Dertil kommer rows i forskellige former samt pulldowns.

Link to comment
Share on other sites

Højde 170 cm

vægt 91 kg

overarm 44 cm (har lige målt)

fedtprocent ved det ikke, men vil skyde på et sted imellem 15-20%. (må snart op til lægen og få den målt) men ifølge min badevægt er den 14% det tror jeg bare ikke på!

jeg kan godt lige skimte sixpakken som Thomas J nævnte noget om tidligere i topicen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share