Hvilken kampsport


gladiator
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvilken kampsport vil i anbefale hvis man ønsker at blive hurtig og effektiv til praktisk selvforsvar?

Jeg er i 20'erne, gennemsnitshøjde og vægt og er vant til at cykle/styrketræne 3-4 gange ugentligt og er generelt fit.

Har læst om krav maga skulle være effektivt og praktisk anvendeligt.

Målet er et blive så god som muligt på så kort tid som muligt. Er ikke interesseret i bælter/konkurrencer - ser det mere som en skill på højde med at kunne lave mad og lappe cykel. Først skills og fanger det min interesse kan der altid graves i historie og/eller bøger efterfølgende.

Har ikke planer om at få brug for det, men på samme måde som det giver ro at vide man kan lappe sin cykel ude på landevejen så er dette endnu en skill jeg gerne vil lære.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvilken kampsport vil i anbefale hvis man ønsker at blive hurtig og effektiv til praktisk selvforsvar?

Jeg er i 20'erne, gennemsnitshøjde og vægt og er vant til at cykle/styrketræne 3-4 gange ugentligt og er generelt fit.

Har læst om krav maga skulle være effektivt og praktisk anvendeligt.

Målet er et blive så god som muligt på så kort tid som muligt. Er ikke interesseret i bælter/konkurrencer - ser det mere som en skill på højde med at kunne lave mad og lappe cykel. Først skills og fanger det min interesse kan der altid graves i historie og/eller bøger efterfølgende.

Har ikke planer om at få brug for det, men på samme måde som det giver ro at vide man kan lappe sin cykel ude på landevejen så er dette endnu en skill jeg gerne vil lære.

Krav Maga eller Brazilian Jiu Jitsu ville være mine bud. Kender en del der træner Krav og de er fandme syge og hurtige i en nævekamp. Har ikke egenerfaring med BJJ, men har fået at vide, at når det kommer til gulvkamp, så er de bedst. Uanset hvad du vælger, så tror jeg at det man får mest ud af, er de steder hvor man træner en masse sparring, så man kan få alle trickene ind under huden.

Bare mine to cent ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet krav maga on/off i militæret. Det skal siges man bliver rigtig hurtig god.

Jeg har aldrig prøvet at bruge det i praksis imod en anden person, heldigvis, men jeg kan ikke sige hvordan jeg vil reagerer i sådan en situation, men det skulle være ret effektivt, så har jeg ikke sagt for meget ;)

Link to comment
Share on other sites

BJJ er i mine øjne ikke velegnet som praktisk selvforsvar. Det sker bare ikke særlig tit at man har lyst til at ligge og rode rundt på jorden med en fuld nar klokken hest en fredag nat.

BJJ er et fantastisk værktøj for en MMA kæmper og det er fint som standalone sport. Det er bare ikke særlig effektivt som selvforsvar.

Link to comment
Share on other sites

BJJ er i mine øjne ikke velegnet som praktisk selvforsvar. Det sker bare ikke særlig tit at man har lyst til at ligge og rode rundt på jorden med en fuld nar klokken hest en fredag nat.

BJJ er et fantastisk værktøj for en MMA kæmper og det er fint som standalone sport. Det er bare ikke særlig effektivt som selvforsvar.

Det har du ret i Ivan-Igor... Idioten man tager ned skal i hvert fald ikke have sine venner med sig, for så ligger man der og stjerner lige til et fodboldspark i knolden... Ikke fedt :crazy:

Min tanke var egentlig, at mange kampe eftersigende skulle ende på gulvet og så er det jo meget godt at kunne nogle gulvkneb. Igen ikke noget jeg har egenerfaring med.

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

BJJ er i mine øjne ikke velegnet som praktisk selvforsvar. Det sker bare ikke særlig tit at man har lyst til at ligge og rode rundt på jorden med en fuld nar klokken hest en fredag nat.

BJJ er et fantastisk værktøj for en MMA kæmper og det er fint som standalone sport. Det er bare ikke særlig effektivt som selvforsvar.

http://www.youtube.com/watch?v=jNYqvbDmhBQ&feature=feedf

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Hej

Hvilken kampsport vil i anbefale hvis man ønsker at blive hurtig og effektiv til praktisk selvforsvar?

Jeg er i 20'erne, gennemsnitshøjde og vægt og er vant til at cykle/styrketræne 3-4 gange ugentligt og er generelt fit.

Har læst om krav maga skulle være effektivt og praktisk anvendeligt.

Målet er et blive så god som muligt på så kort tid som muligt. Er ikke interesseret i bælter/konkurrencer - ser det mere som en skill på højde med at kunne lave mad og lappe cykel. Først skills og fanger det min interesse kan der altid graves i historie og/eller bøger efterfølgende.

Har ikke planer om at få brug for det, men på samme måde som det giver ro at vide man kan lappe sin cykel ude på landevejen så er dette endnu en skill jeg gerne vil lære.

Med den indgangsvinkel har jeg et par råd, der vil gave dig langt mere:

1. Lad være med at drikke alkohol

2. Få udviklet din situationsfornemmelse og pak dit ego væk i tilspidsede situationer.

3. Løb en fornuftig 400 meter

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg før fået hug for at sige Ju Jitsu er en fin allaround selvforsvarspakke. Men jeg mener stadigvæk det giver en god grundpakke til at kunne komme fri fra en lang række overfald.

I bund og grund bygge det på altid at være passiv/neutral og fjerne sig fra konflikten. I pakken får man så teknikker til at komme fri fra liggende, stående eller afvæbne et angreb.

Link to comment
Share on other sites

Med den indgangsvinkel har jeg et par råd, der vil gave dig langt mere:

1. Lad være med at drikke alkohol

2. Få udviklet din situationsfornemmelse og pak dit ego væk i tilspidsede situationer.

3. Løb en fornuftig 400 meter

Good point :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Nu har jeg før fået hug for at sige Ju Jitsu er en fin allaround selvforsvarspakke. Men jeg mener stadigvæk det giver en god grundpakke til at kunne komme fri fra en lang række overfald.

I bund og grund bygge det på altid at være passiv/neutral og fjerne sig fra konflikten. I pakken får man så teknikker til at komme fri fra liggende, stående eller afvæbne et angreb.

Seriøst.... Jeg har virkelig svært ved at finde ud af, om du er seriøst eller joker?

Link to comment
Share on other sites

Hold nu kæft. Bjj er fantastisk som selvforsvar. Det kommer som med alt ande selvføligelig an på hvilket niveau man befinder sig på.

Det siger sig selv at man ikke skal ligge sig på ryggen og kører 'spiderguard' eller lign. midt på gaden mod en flok der vil tæve en.

Her gælder det som DBM siger. God situationsfornemmelse og så bare få benene på nakken. Og hvis de så endeligt fanger en så er BJJ fantastisk til at kunne positionere sig mest muligt fordelagtigt til enten at dele bøllebank ud til alfahannen eller prøve at stikke af igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Hold nu kæft. Bjj er fantastisk som selvforsvar. Det kommer som med alt ande selvføligelig an på hvilket niveau man befinder sig på.

Det siger sig selv at man ikke skal ligge sig på ryggen og kører 'spiderguard' eller lign. midt på gaden mod en flok der vil tæve en.

Her gælder det som DBM siger. God situationsfornemmelse og så bare få benene på nakken. Og hvis de så endeligt fanger en så er BJJ fantastisk til at kunne positionere sig mest muligt fordelagtigt til enten at dele bøllebank ud til alfahannen eller prøve at stikke af igen.

NEJ Troels.... Alle og jeg siger ALLE overfaldssituationer er ALTID mod 10-12 stykker + deres venner med våben og der er glasskår på jorden osv. osv. laugh.giflaugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Seriøst.... Jeg har virkelig svært ved at finde ud af, om du er seriøst eller joker?

Ja det er selvfølgelig 100 % seriøst. Jeg tror endda vi har taget diskussion før :tongue:

Men start nu endelig endnu en vendetta. Jeg er næsten sikker på din misforståelse omking Jujitsu/JiuJitsu.. kommer fra de youtube klip du har set med Sport Jujitsu som ikke har meget med selvforsvars JuJitsu.

Men jeg orker ikke på at høre du igen skal fortælle teknikkerne ikke virker for det gør de, og det amerikanske militær lære bla. JUJitsu teknikker via deres eget system MCMAP.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share