Vand


CeciliaN
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har tit gået og tænk på hvor meget vand man egentligt skal drikke efter løbe træning ?

Om et par slurk som jeg gør... eller...

knus (:

Kroppen regulerer generelt set selv tørsten. Så med mindre at det er meget varmt udenfor og du f.eks. løber i direkte sol, så du sveder særligt meget i forhold til hvad du ellers gør når du træner, så bare følg din krops egen rytme.

Man sige at man som tommelfingerregel skal drikke 1½-2 liter vand om dagen (ca. 8 glas vand), men det kommer jo meget an på hvad du går og laver.

EDIT: :bigsmile: Gregers beat me to it... Og hans tommelfingerregel er nok også ganske udmærket, hvis du vitterligt er bange for at du ikke kan mærke om du får nok. Lige med vand er det jo nok sådan, at der skal meget til at få for meget, så hellere lidt for meget end lidt for lidt.

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Jeg suplerer lige de andres kommentar, ved at tilføje at du bør holde øje med din urin; urinen bør være lys!

Lyder måske som en underlig ting at tjekke din urin men det giver mening hvis du er i tvivl om du drikker nok.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Jeg suplerer lige de andres kommentar, ved at tilføje at du bør holde øje med din urin; urinen bør være lys!

Lyder måske som en underlig ting at tjekke din urin men det giver mening hvis du er i tvivl om du drikker nok.

Ja man kan selvfølgelig også smage på den... Hvis den smager af porter, så er der noget galt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share