Zig Zag diæter


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Pga. en grundigt og simpelt indlæg TJ har skrevet i min log (tak i øvrigt :) ), ville jeg lige høre HVORDAN sådan en zik zak diæt planlægges, nu da jeg også er på et HST program.

Formålet med det hele er jo at tage muskelmasse på samtidigt med at smide fedt :rolleyes: .

Jeg er ikke helt sikker på intervallernes størrelse, og hvor kraftigt energioverskud/underskudet skal være, sådan ca.

Ville det passe med at jeg er i underskud i min 15 reps periode, overskud i min 10 reps, underskud i min første 5 rep, overskud i min sidste 5 rep priode? etc. ? Og så er overskuddet/undetskuddet minimalt? Eller skal intervallerne være mindre? Og over/underskuddet være større?

Mvh Ethan

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

BUMP!

Jeg skal selv til at starte på HST, og har tænkt mig at zig-zagge (vaskebræt er #1 prioritet).

Jeg troede dog at zig-zag, jvf. dr.squat, var at man cyclede kcal op og gennem ugen. :confused2:

Min zig-zag plan går meget simpelt ud på 2500kcal hver dag, dog adder jeg 1 dåse ananas pre workout, og en 100gr dextrose 50gr whey shake umiddelbart efter træning, så at jeg på træningsdagene vil få ca. 3250kcal.

Mit mål er bare at holde musklerne mens jeg taber 5-8kg fedt... :)

Ps. jeg har estimeret min maintence til at ligge omkring 3000kcal, og har pt. ikke tænkt mig at dyrke cardio da jeg har bedre erfaringer med at holde på musklerne hvis jeg ikk dyrker cardio.

Mvh

Foodman

Link to comment
Share on other sites

Ethan ---> Hvis det er dr.squats zig-zag diæt vi snakker om, så er det for lange intervaller. Han foreslår at man kører med et underskud på mellem 300-500 kcal pr. dag i ca. 5 dage og derefter 300-500 i overskud i en eller to dage.

Jeg har selv kørt diæten og den virkede ganske tilfredsstillende.

Torben F.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share