Hvordan holder man vægten ?


Nesbocaj
 Share

Recommended Posts

Som emnet siger, hvordan holder man vægten efter et vægttab og samtidig tillader sig selv lidt af det sjove igen ?

Har gennem de sidste 10 måneder tabt 58 kg, nu kommer tiden hvor jeg skal finde ind i en rytme.

Er en dreng/mand på 27, startede sidste sommer da lægen mente den var ved og være gal.

Startede på 153 kg og er pt nede på 95 kg. Jeg er 1.90 høj.

Skal ned på 92 kg for at kunne få hjælp til og få fjernet det løse hud, som især på maven og ryggen er slemt.

Men når jeg kommer ned på de 92, skal jeg finde en hverdag hvor jeg holder vægten.

Nogen der har erfaring inden for dette ? den tid bekymre mig lidt...

Link to comment
Share on other sites

Til lykke med vægttabet :-)

Under dit vægttab har du forhåbentlig fået en masse gode nye madvaner og dem skal du selvfølgelig holde fast i. Så kan du langsom prøve at spise lidt mere af forskellige ting, indtil du finder en ligevægt. Det mest ideelle er selvfølgelig at det er de sunde ting du øger indtaget af, men måske har du mere lyst til en øl engang imellem, eller et stykke pizza lidt oftere, så prøv dig frem. Det er ikke hver dag du kan tillade dig at spise ekstra - måske en gang om uge - afhængig af hvad det er.

Og så skal du fremover holde øje med vægten. Du skal beslutte dig for hvor din vægt skal ligge, og hvis den stiger mere end 1 kg skal du straks gøre noget ved det. Ikke noget med at tænke at det kilo kommer du jo hurtig af med, - næste gang du kikker på vægten er det måske 2 kg - 3 kg - og inden du har set dig om har du taget 20 kg på igen. Så hold øje med vægten og gør noget ved det med det samme, hvis den begynder at stige igen.

Hvis du ikke dyrker nogen form for motion, så begynd med det. Det giver mulighed for at indtage lidt flere kalorier, men hvad jeg synes er vigtigere så har det en kæmpe indflydelse på helbredet.

Det er den metode jeg har brugt, efter et vægttab på 20 kg, som indtil videre har holdt i 2 1/2 år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share