Muskelbundt - ja tak


LisaLisa
 Share

Recommended Posts

Hvor lang tid tror du Julia Rohde i mit eksempel ovenfor har trænet med tunge vægte og synes du hun er grim og vammel? :smile:

Nope, flot pige, men tvivler på det er hvad trådejer kan formå at præsterer. Du sammenligner en almindelig pige med en eliteløfter - knap så brugbart. Hun har jo trænet hele livet med det formål at være styrkeløfter - det kræver tid og disciplin. Det gør det at blive halvstor på ingen måde :)

Link to comment
Share on other sites

Igen skal du tænke på at det er inden for hendes vægtklasse. Hun ønsker ikke at blive stor, men derimod at løfte maksimalt med sin vægt. Der er mange kvinder i andre vægtklasser ved styrketræning som er alt for store, det kommer an på træningen og ens mål. Hende Julia et eller andet, ønsker jo ikke at blive større end omkring de 52kg hvilket er passende efter min mening ;)

Link to comment
Share on other sites

Muskuløse kvinder er efter min mening overhovedet ikke "lækre" - det er det omvendte. Det er som en mand der ønsker at gå i kjole.

Kvinder kan sagtens få en super lækker krop ved at løbe regelmæssigt og spise sundt og langt de fleste piger/damer idag ser kanon ud bare ved at spille håndbold 2 gange om ugen. Hvis du vil have en atletisk krop skal du ikke løfte "tunge" vægte overhovedet. Det lyder som om du gerne vil have en flot krop - som mænd også synes er flot. Det betyder at du ikke skal løfte tunge vægte, men derimod bare have et sæt håndvægte med lidt kg, tage nogle kropsvægtøvelser og løbetræne. Jeg kan garanterer dig for, at fyre ikke falder for en halvstor muskuløs kvinde. Måske sidder der nogle gutter herinde som er uenige, men de repræsentere et stort mindretal.

Hvis det derimod er din interesse at styrketræne og forrøge vægt og blive større, skal jeg selvfølgelig ikke blande mig. Men som jeg forstår dig, ønsker du en "lækker" kvindekrop, og da vil jeg mene at du tydeligvis er på vildspor.

Mvh

Der findes nok lige så mange meninger om det, som der findes mennesker. Jeg holder nu ikke op med at løfte vægte af den grund. Jeg nyder det, og nyder hvad det gør ved min krop. Jeg har heldigvis en fantastisk kæreste, hvis eneste bekymring er, at jeg ikke får større arme end ham. xD

Hvis jeg skulle vælge en kvinde, at bytte krop med, så var det helt klart Teresa Anthony!

post-26605-014291500 1306350803_thumb.jp

Mambo Mads +1 herfra :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Igen skal du tænke på at det er inden for hendes vægtklasse. Hun ønsker ikke at blive stor, men derimod at løfte maksimalt med sin vægt. Der er mange kvinder i andre vægtklasser ved styrketræning som er alt for store, det kommer an på træningen og ens mål. Hende Julia et eller andet, ønsker jo ikke at blive større end omkring de 52kg hvilket er passende efter min mening ;)

Så synes jeg du skal læse denne sætning fra mit tidligere indlæg

Hun kan da ligeså godt træne hårdt og ordentligt indtil hun er tilfreds og så bare lege vedligeholdelses-leg derfra.

Link to comment
Share on other sites

Muskuløse kvinder er efter min mening overhovedet ikke "lækre" - det er det omvendte. Det er som en mand der ønsker at gå i kjole.

Kvinder kan sagtens få en super lækker krop ved at løbe regelmæssigt og spise sundt og langt de fleste piger/damer idag ser kanon ud bare ved at spille håndbold 2 gange om ugen. Hvis du vil have en atletisk krop skal du ikke løfte "tunge" vægte overhovedet. Det lyder som om du gerne vil have en flot krop - som mænd også synes er flot. Det betyder at du ikke skal løfte tunge vægte, men derimod bare have et sæt håndvægte med lidt kg, tage nogle kropsvægtøvelser og løbetræne. Jeg kan garanterer dig for, at fyre ikke falder for en halvstor muskuløs kvinde. Måske sidder der nogle gutter herinde som er uenige, men de repræsentere et stort mindretal.

Hvis det derimod er din interesse at styrketræne og forrøge vægt og blive større, skal jeg selvfølgelig ikke blande mig. Men som jeg forstår dig, ønsker du en "lækker" kvindekrop, og da vil jeg mene at du tydeligvis er på vildspor.

Mvh

Jeg er enig med at det kan blive for ekstremt. Men jeg tror, at selv hvis jeg virkelig prøvede ville jeg på ingen måde kunne blive lige så stor som nogle af de billeder der er blevet uploaded. Jeg vil "bare" gerne have en lille 6-pack, og muskler i stedet for flæsk - samt et holdbart vægttab, hvilket måske er for meget at forlange, men jeg formoder at når man styrketræner har musklerne brug for mere energi, og sammenholdt med sund kost, må det give en negativ vækst i forhold til vægt.

Link to comment
Share on other sites

Muskuløse kvinder er efter min mening overhovedet ikke "lækre" - det er det omvendte. Det er som en mand der ønsker at gå i kjole.

Og det er jo så fuldstændigt subjektivt hvad der dækker over "muskuløse kvinder", og det at være (vel)trænet nok til at man er "grim og vammel" ikke sandt?

Jeg er selv flere gange blevet kritiseret for at miste min feminine sider pga. min træning, og det er sjovt nok altid små utrænede fyre der har givet mig den "kritik" med på vejen...

Sorry hvis det er OT :wink: men netop i går havde jeg en dialog med en bekendt fra FB, efter jeg havde lagt nogle billeder op.

N: sku bange for, om du tæver mig du ser jo bum stærk ud ;D.

PP: Jamen jeg er da også lidt stærk ;-)

N: lidt kan vidst ik gøre det, er du ik bange for, at miste det kvindelig look, med alle de muskler?

PP: He he, med "alle" de muskler? Jeg har lige så mange som dig, de er bare lidt større. Kvindelige look... det er noget jeg selv definerer ud fra den jeg er.

N: he ja du ved hva jeg mener..

Syntes bare nogle kvinder bliver mandlige, at se på, om de får for mange markerede muskler...

PP: Kvinder bliver mandlige at se på, når de får mandlige hormoner som testosteron ;-)

N: Og det får de af og træne ;-)

PP: He he, du træner ikke selv kan jeg fornemme?

N: Nej det er for kedeligt for mig, har gjort det i en del år, er mere til sport. Laver dog en del armbøjninger dagligt..

Så stoppede samtalen :smile:

Mathias, hvordan er din egen form hvis jeg må være så fræk at spørge?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med at det kan blive for ekstremt. Men jeg tror, at selv hvis jeg virkelig prøvede ville jeg på ingen måde kunne blive lige så stor som nogle af de billeder der er blevet uploaded. Jeg vil "bare" gerne have en lille 6-pack, og muskler i stedet for flæsk - samt et holdbart vægttab, hvilket måske er for meget at forlange, men jeg formoder at når man styrketræner har musklerne brug for mere energi, og sammenholdt med sund kost, må det give en negativ vækst i forhold til vægt.

Det er bestemt ikke for meget at for lange, smiler. Det er helt bestemt et meget muligt mål, smiler. Jeg synes bare, du skal klø på. Du kan bestemt ikke tabe noget ved det, tværtimod!

Link to comment
Share on other sites

10-15 år? Du er ikke klar over hvor lidt der i bund og grund skal til for at blive en stor fyr på 110 kg. 5 gange tung styrketræning ugentlig (4-6reps) af halvanden times varighed, 2 æg efter hver træning, en masse protein i form af kød hver aften, og ellers bare en helveds masse mad (sund mad! og væske!) hver eneste dag. Undlad alkohol og fester. Så er du et stort svin i løbet af 2 år. Det kan selv en lille gut på 65kg blive, hvis bare vedkommende går amok med træning. Du aner ikke hvor nemt det er, at blive et stort brød, hvis man går efter det 100%. Hvis det er det der har været dit mål og du nu er på femte år og stadig vejer det samme som for 2 år siden skulle du måske prøve noget andet?

Hvis man er så lang tid om at nå sine mål, så har man da rygrad som en regnorm.

Jeg håber virkeligt at det er ironi, ellers så trænger du da virkeligt til et realitetstjek.

Link to comment
Share on other sites

Et fint eksempel på hvornår det er 'for meget' ifølge LækreMads

Blå = ON

Sort = Too much

Men sådan kommer man altså ikke bare til at se ud over night

Føj det ser godt ud med hende i den blå :w00t:

Jeg tror Hoosier skal til at skifte sit træningstøj ud - så vil det med ét blive meget mere interessant at komme til træning i TSK!

Link to comment
Share on other sites

Et fint eksempel på hvornår det er 'for meget' ifølge LækreMads

http://www.youtube.com/watch?v=SQIuGbLZRx8&feature=player_embedded

Blå = ON

Sort = Too much

Men sådan kommer man altså ikke bare til at se ud over night

Du taler om boobs, ik :smile: For hende i sort har da helt klart den flotteste fysik, men for store plastik boobs...

Link to comment
Share on other sites

For det vrimler jo med 110 kg badejern i de danske centre og specielt den clean slags. Det mest sørgelige er at du rent faktisk mener det.

Ja så træner folk jo bare ikke intenst nok selvom masser hævder anderledes - ynkeligt.

Og nu ved jeg ikke hvilket center du træner i, men jeg kommer fra en mindre by med et center hvor der tit er folk på 100+ inde og træne - det er da kun normalt i sådanne centre??? Har du kun været i et bestemt center hele din "karriere", hvor 9.klasses unger smutter ind og bænker deres 40kg og går igen? Nægter simpelthen at tro på, at du ikke ser folk af denne størrelse der hvor du kommer fra

Link to comment
Share on other sites

' date='25. maj 2011 - 21:49 ' timestamp='1306352980' post='1515849']

Og det er jo så fuldstændigt subjektivt hvad der dækker over "muskuløse kvinder", og det at være (vel)trænet nok til at man er "grim og vammel" ikke sandt?

Jeg er selv flere gange blevet kritiseret for at miste min feminine sider pga. min træning, og det er sjovt nok altid små utrænede fyre der har givet mig den "kritik" med på vejen...

Sorry hvis det er OT :wink: men netop i går havde jeg en dialog med en bekendt fra FB, efter jeg havde lagt nogle billeder op.

N: sku bange for, om du tæver mig du ser jo bum stærk ud ;D.

PP: Jamen jeg er da også lidt stærk ;-)

N: lidt kan vidst ik gøre det, er du ik bange for, at miste det kvindelig look, med alle de muskler?

PP: He he, med "alle" de muskler? Jeg har lige så mange som dig, de er bare lidt større. Kvindelige look... det er noget jeg selv definerer ud fra den jeg er.

N: he ja du ved hva jeg mener..

Syntes bare nogle kvinder bliver mandlige, at se på, om de får for mange markerede muskler...

PP: Kvinder bliver mandlige at se på, når de får mandlige hormoner som testosteron ;-)

N: Og det får de af og træne ;-)

PP: He he, du træner ikke selv kan jeg fornemme?

N: Nej det er for kedeligt for mig, har gjort det i en del år, er mere til sport. Laver dog en del armbøjninger dagligt..

Så stoppede samtalen :smile:

Mathias, hvordan er din egen form hvis jeg må være så fræk at spørge?

Kommer an på hvad du tænker på? Størrelse, Kondi, Udholdenhed, Styrke - det hele?

Link to comment
Share on other sites

Ja så træner folk jo bare ikke intenst nok selvom masser hævder anderledes - ynkeligt.

Og nu ved jeg ikke hvilket center du træner i, men jeg kommer fra en mindre by med et center hvor der tit er folk på 100+ inde og træne - det er da kun normalt i sådanne centre??? Har du kun været i et bestemt center hele din "karriere", hvor 9.klasses unger smutter ind og bænker deres 40kg og går igen? Nægter simpelthen at tro på, at du ikke ser folk af denne størrelse der hvor du kommer fra

Folk de krudter den. Og der findes massere af krudthuler rundt om i landet, hvor der er mange af den slags typer. Som naturlig "bodybuilder" (alt efter højde) vejer du ikke 110 kg efter 2 års træning og slet ikke med en fedtprocent på under 15.

Link to comment
Share on other sites

Men vi er alle hoppet af sporet, så måske vi skulle besvare trådejers spørgsmål istedet.

Til trådejer:

Ja, det er der intet galt i :) Lyder ganske fornuftigt. Jeg ville bare løbetræne også hvis jeg var dig, så kommer den atletiske form faktisk af sig selv. God træning og held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Ja så træner folk jo bare ikke intenst nok selvom masser hævder anderledes - ynkeligt.

Og nu ved jeg ikke hvilket center du træner i, men jeg kommer fra en mindre by med et center hvor der tit er folk på 100+ inde og træne - det er da kun normalt i sådanne centre??? Har du kun været i et bestemt center hele din "karriere", hvor 9.klasses unger smutter ind og bænker deres 40kg og går igen? Nægter simpelthen at tro på, at du ikke ser folk af denne størrelse der hvor du kommer fra

:laugh:

Den her diskussion kommer ikke til at rykke sig en meter, før du, hr. Skovbo, har smidt et billede eller to :smile:

Jeg glæder mig. Kan du ikke også lige smide et stemningsbillede fra et af provinsdanmarks centre; gerne med nogle stykker af de der clean landbrugselever på 110+ rippede kg.?

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

Folk de krudter den. Og der findes massere af krudthuler rundt om i landet, hvor der er mange af den slags typer. Som naturlig "bodybuilder" (alt efter højde) vejer du ikke 110 kg efter 2 års træning og slet ikke med en fedtprocent på under 15.

Kommer satme da an på din grundform. Lad vær at udelukke ting du ikke har kendskab til.

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Den her diskussion kommer ikke til at rykke sig en meter, før du, hr. Skovbo, har smidt et billede eller to :smile:

Jeg glæder mig. Kan du ikke også lige smide et stemningsbillede fra et af provinsdanmarks centre; gerne med nogle stykker af de der clean landbrugselever på 110+ rippede kg. på?

Haha... Hvad sker der man? Ikke også dig! :D Hvor er i 2 fra da siden folk hos jer holder sig under de 100kg?

Link to comment
Share on other sites

Haha... Hvad sker der man? Ikke også dig! :D Hvor er i 2 fra da siden folk hos jer holder sig under de 100kg?

Jeg kan se du er fra Fyn, og der kan det vel være at dem der træner hos dig virkelig er dét mere seriøse omkring det, end folk fra Sjælland.

Men her i Kbh. er der mange "average people" og jeg vil tro de fleste fyre vejer ml. 80 og 90 kg.

Link to comment
Share on other sites

Kommer satme da an på din grundform. Lad vær at udelukke ting du ikke har kendskab til.

Jeg er rimeligt sikker på at det er dig der udtaler dig om ting, du ikke har det mindste forstand på. Der findes sikkert nogle genetiske freaks der efter nogle års træning vejer +100 kg. 100-110 kg med lav fedprocent (x<15%) og lavere end 185 cm, er fuccin' massivt. Kig evt. rundt på mol og på bb.dk og se hvor mange der træner seriøst og er +100 kg. Det er ikke mange og de fleste er 190 cm+.

Jeg kunne selvfølgelig også selv bulke op til 110 kg, men så ville jeg blive en stærk fatass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share