Jarvig's træning


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Underlig træning i dag. For ST'en gik sådan set fint nok, men omvendt var jeg fuldkommen færdig til spinningen.

Træningen 11/7

Dødløft

8*100

7*100

Bænkpres

8*65

8*65

Meget fint.

Pull downs

7*60

7*60

Mave

9*+10 kg

8*+10 kg

Military

7*40

6*40

Curls

7*16

6*16

Spinning: Egentlig god træner. Men af en eller anden grund, så var total flad allerede 15 min inde i timen. Satte intensiteten en anelse ned resten af træningen og kæmpede så alt hvad jeg kunne for at gennemføre. Det lykkedes. Men det var ikke sjovt i dag.

Link to comment
Share on other sites

En af mine veninder mente, at nu måtte jeg altså snart få lavet en blog. Eftersom jeg selv var lidt nølende, så lavede hun den bare for mig.

Så nu har jeg taget hul på min blog. Første indlæg har en titel som flere fra MOL vil kende fra Off-topic. Ikke super guld her i første indlæg, men jeg skal jo lige blive vant til at skrive indlæg på en blog. Altså ikke det tekniske ved det, men derimod det mentale.

http://jarvig.blogspot.com/2011/07/elendige-danske-medier.html

Link to comment
Share on other sites

En af mine veninder mente, at nu måtte jeg altså snart få lavet en blog. Eftersom jeg selv var lidt nølende, så lavede hun den bare for mig.

Så nu har jeg taget hul på min blog. Første indlæg har en titel som flere fra MOL vil kende fra Off-topic. Ikke super guld her i første indlæg, men jeg skal jo lige blive vant til at skrive indlæg på en blog. Altså ikke det tekniske ved det, men derimod det mentale.

http://jarvig.blogspot.com/2011/07/elendige-danske-medier.html

Spændende. Glæder mig til at følge den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dårlig uge. Både for træning og blog. Tour de France, småsygdom, lidt ugidelighed og en del arrangementer gjorde ugen noget lad. Ser bedre ud nu.

Træning 18/7

Squat

8*82,5 (8rm PR)

8*82,5

Var overrasket over hvor godt det gik. Tjekkede to gange ekstra for at sikre mig, at jeg havde sat de korrekte skiver på. Gled fint og teknikken var fin.

Bænkpres

6*67,5

6*67,5

Meget hårdt. Men ikke så overraskende. Er meget tæt på mit all time max for bænkpres (altså angående 6-8 rep).

Rows

7*67,5

7*67,5

Fint. .

Mave

8*+11,25 kg (8rm PR)

8*+11,25 kg

Glimrende.

Military

8*40 (8rm PR)

6*40

Fint.

Curls

8*16

7*16

Fint.

Spinning: Fin dag. Tilpas. Vel nok også den træner jeg synes er bedst. Hårdt men tilpas.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Det største problem ved primtal er, at man ikke ved om antallet af primtal er uendeligt eller ej. Det har voldsomme komplikationer for megen matematik, hvis antallet af primtal mod alles forventning ikke er uendeligt. Men omvendt har man i 300 år ikke kunnet bevise at det forholder sig sådan.

Du skriver at man ikke ved om antallet af primtal er uendeligt eller ej. Det er forkert. Det har man vidst lige siden Euklid (Der ER uendeligt mange primtal):

http://en.wikipedia.org/wiki/Euclid's_theorem

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at man ikke ved om antallet af primtal er uendeligt eller ej. Det er forkert. Det har man vidst lige siden Euklid (Der ER uendeligt mange primtal):

http://en.wikipedia.org/wiki/Euclid's_theorem

Det er korrekt.

Skrev det lidt løst.

Hvad jeg mente var, at man ikke ved om der er et mønster som gentager sig igen efter x antal gange eller om der aldrig vil opstå et mønster.

Skarpt set. smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu er TdF overstået, og så skal træningen nok falde i hak igen.

Fin træning i dag.

Træningen 25/7

Dødløft

8*102,5

8*102,5

Sidste rep i første set og de to sidste rep i andet set var møj tunge. De resterende næsten fløj op. Fint, fint.

Bænkpres

7*67,5

7*67,5

Meget tæt på min 8rm PR, så det er ikke underligt tungt. Men det gik fint.

Pull downs

8*60

7*60

Mave

9*+11,25 kg

9*+11,25 kg

Meget fint.

Military

8*40

7*40

Fedt

Curls

8*16

7*16

Sidste rep var til failure. Hmm, det sker ikke tit, så det går nok.

Spinning: Rigtig fin træning. Måske lå jeg intensitetsmæssigt minimalt under, hvad jeg burde. Syntes dog jeg skruede fint op. Men jeg havde i hvert fald overskud under hele træningen (undtagen sidste interval, hvor der blev banket vildt igennem og mine lunger havnede udenpå trøjen).

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres

7*67,5

7*67,5

Meget tæt på min 8rm PR, så det er ikke underligt tungt. Men det gik fint.

Flot. Også dejligt med fremgang i military.

Sidste rep var til failure. Hmm, det sker ikke tit, så det går nok.

Hvis du trænede fast 4 gange om ugen var det måske et problem, tror dog ikke du skal være nervøs for dette når du også tager nogle pauser en gang i mellem.

Hvad er dit mål med træningen, at opbygge muskelmasse eller vægttab?

Link to comment
Share on other sites

Hvad er dit mål med træningen, at opbygge muskelmasse eller vægttab?

Begge dele, optimalt set.

Men det er nemt at mærke forskel på lavenergiperioder og perioder med mere energi. Har som sagt ikke trænet meget de sidste par uger. Alligevel er der klar fremgang i perioden. Og det er en periode, hvor jeg ikke rigtigt har været på diæt (alt for mange feriearrangementer) og spist en del. Men jeg har ikke taget på. Omvendt i tiden lige før den mindre træning, hvor jeg havde betydeligt energiunderskud.....da var det hårde træninger, hvor det ikke gik hurtigt fremad.

Så det er jo ikke overraskende.

Skal jeg vælge mellem de to muligheder, så er det vægttab, der står øverst. Men indtil videre ser det ud til, at det går fremad, selvom jeg er på diæt.

Link to comment
Share on other sites

Havde lidt travlt.

Træning 27/7

Squat

8*85 (8rm PR)

8*85

Meget fint.

Bænkpres

7*67,5

7*67,5

Tungt i dag.

Rows

7*70

7*70

Fint.

Mave

9*+12,5 kg (9rm PR)

9*+12,5 kg

Meget fint.

Military

8*40

7*40

Hårdt.

Curls

8*16

7*16

Teknisk, de flotteste reps i flere uger i curls. Meget fint

Spinning: Havde ikke tid i dag.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

At trykke på +1 er alt for fedtet.

Tak smile.gif

Puha, hårdt igen at træne 3 gange om ugen. Der var ikke meget benzin i tanken i dag. Bedre blev det ikke af, at spinningen blev rykket lidt frem, hvorfor det blev ret presset og jeg endog måtte springe curls over. Udover mave, hvor jeg på forhånd skulle have mere vægt på, så er det også første dag, hvor jeg ikke havde fremgang i en eneste øvelse.

Træningen 29/7

Dødløft

8*102,5

8*102,5

Tungt.

Bænkpres

7*67,5

7*67,5

Tungt.

Pull downs

8*60

7*60

Ok.

Mave

8*+15 kg

8*+15 kg

Fint.

Military

8*40

7*40

Tuuungt.

Spinning: Var træt. Det taget i betragtning gik det faktisk rigtigt fint. Men intet overskud i dag....det var bare holde på og overleve.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vild uge i sidste uge. Fem seriøse fest/druk-aftener/nætter tog noget hårdt på træningen (og tiden generelt).

Måske skal jeg et par dage på ferie i DK med min søster i denne uge og misser måske 1-2 træninger. Hmmm.

Træning 8/8

Squat

8*90 (8rm PR)

8*90

Meget fint.

Bænkpres

7*67,5

7*67,5

Rows

8*70

8*70

Fint.

Mave

8*+15 kg (8rm PR)

8*+15 kg

Meget fint.

Military

8*40

7*40

Hårdt.

Curls

Havde ikke tid før spinning og efter spinning var jeg helt færdig.

Spinning: Super spinning. Totalt hårdt, men jeg holdt hele vejen. Sluttede uden 1 gram mere energi i kroppen. Perfekt.

Efter træning: Min søster skulle have flyttet 100 fliser (af ca. 10 kg stykket) og hendes kæreste var taget til fodbold. LOL. Så det blev mig der måtte træde til. Lad mig sige på denne måde.....jeg fik også dødløfter i dag. LOL. Totalt færdig bagefter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Så fik jeg endeligt trænet igen. Har været noget dårligt kørende de seneste måneder. Lidt for mange ting til at komme ind på her.

Men jeg sendte min første jobansøgning afsted for en uge siden og jeg er heldigvis blevet indkaldt til samtale.

På mandag skal jeg til plastikkirurgisk afdeling for at blive henvist til en ny operation. Blev jo i januar opereret for en stor byld på skulderen/nakken. Men de fik ikke det hele med. Såret er skam helet for lang tid siden. Men fordi de mangler noget af "skallen" omkring den gamle byld, så har det generet helingsprocessen, hvorfor jeg har et mindre hul ind i ryggen. Ikke noget vildt. Men lidt absurd er det da.

Nu må vi se, hvor lang tid træningen kan holdes igang. Operationen bliver næppe mindre end sidst og så vil der nok en måned førend såret er helet nok til træning. Kan godt være styrketræningen så ryger en måned.....men spinningen skulle gerne hurtigt komme i sving igen.

Træningen 14/10

Holdt med vilje vægt og sæt nede her første gang for at undgå doms. Alt var naturligvis meget nemt.

Dødløft

8*50

8*70

Bænkpres

8*45

8*55

Pull downs

8*50

Mave

2 set med 8 reps uden vægt

Military

8*27,5

Curls

8*10

Spinning: Lykkedes mig at holde alle 53 min. Fik ikke voldsomt ondt i røven og læg og vejrtrækning gik fint. Selvfølgelig holdt jeg belastningen nede her første gang. Men all in all var jeg meget tilfreds med timen.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Var på kirurgisk afdeling i dag. Men det ser ud til at de ikke mener, at de vil skære i mig. Lidt irriterende med et - lillebitte - hul i ryggen. Men omvendt slipper man for at blive skåret op.

Træning 17/10

Squat

8*50

8*70

Bænkpres

8*55

8*55

Rows

8*55

8*57,5

Mave

8*+5 kg

8*+5 kg

Military

8*30

8*30

Curls

8*10

8*10

Spinning: Satte intensiteten lidt op. Stadig bange for at gå for tidligt død. Men det gik fint. Om to gange vil jeg sikkert ramme max for alvor.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Fin ST-træning. Spinning til gengæld syyyyg.

Træningen 19/10

Dødløft

8*80

8*80

Bænkpres

8*60

8*60

Pull downs

8*55

8*55

Mave

8*+7,5 kg

8*+7,5 kg

Military

8*32,5

8*32,5

Curls

8*12

8*12

Spinning: En pige fra træning kom hen til mig inden træningen og spurgte om jeg havde trænet med den træner vil skulle have......for hans træning var syg hård. Men nej, det var første gang jeg havde ham. Og ja, det var absurd. Som en anden sagde efter træningen "Der er ham og så er der alle de andre trænere". Så mange ting var bare hårde:

1. Mens man lå ret smadret efter en del minutter på en måske 85 % af maxpuls så mente han at på hver andet tråd da skulle man stå op og efter to tråd så ned og sidde, og sådan 12 gange og efter en puster igen 12 gange. Ens ben var totalt smadrede. Første gang han lavede denne sjover var efter 7 min!!!! Alle var smadret efter 10 min. Men denne lille sjover lavede han 5 gange på turen.

2. Han siger at nu kører vi tungt. Man finder normalt tråd til sit hårde tråd. Så skrues der langsomt op for intensiteten (fair nok, meget normalt). Så ligger man roder nær max af hvad man overhovedet kan.....og så siger han de næste 3 minutter giver den med dobbelt hastighed og samme intensitet. Folk kigger bare målløst på ham....alle er på max og nu skal vi sku i 3 lange minutter give langt mere.

3. Stort set ingen oplysninger på forhånd i hvert "pas" i træningen. Man aner ikke var næste pas eller bare næste 2 min skal indeholde.....kun hvad man lige her og nu skal tage. Det er absurd.

Selv hvis jeg var i samme form som før pausen, så ville dette havde været en killer. Selvfølgelig holdt jeg en smule igen på intensiteten. Men det hjalp kun lige akkurat så meget at man ikke døde i sadlen. Men tortur det var det.

Link to comment
Share on other sites

Fin træning.

Træning 21/10

Squat

8*70

8*80

Bænkpres

8*62,5

7*62,5

Rows

8*65

8*65

Mave

8*+10 kg

8*+10 kg

Military

8*35

7*35

Curls

8*14

7*14

Spinning: Tæt på max intensitet jeg kan klare. Meget fin træner, det virkeligt gjorde det hårdt, men sådan at man hele tiden kunne følge med og vide at NU skulle max rammes og derefter var der x antal sek med lav belastning. Virkelig fin træning. Meget, meget udkørt (på den gode måde) til slut. Lækkert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share