Jarvig's træning


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Fin træning. Hårdt, men godt.

Træningen 24/10

Dødløft

8*90

8*90

Bænkpres

8*62,5

8*62,5

Pull downs

7*57,5

7*57,5

Mave

8*+12,5 kg

7*+12,5 kg

Military

8*35

8*35

Curls

8*14

8*14

Spinning: Første gang efter pausen, hvor jeg ikke holdt igen med belastningen. Den blev hele tiden drejet til det jeg forventede jeg max kunne klare. Det gik fint. Hårdt men godt.

Link to comment
Share on other sites

Du er stærk i bentøjet, Jarvig!

Er jeg? bigsmile.gif

Træning blev skæmmet af, at jeg koksede to øvelser. Men værre var det heller ikke og samlet var det en fin træning i dag.

Træningen 31/10

Dødløft

7*100

6*100

Der gik ged i det. Havde glemt mine handsker. Det gjorde at jeg ikke kunne holde stangen hele vejen igennem. Tror at jeg kunne have klaret 2*8, hvis grib'et havde været der.

Bænkpres

8*65

7*65

Pull downs

8*60

8*57,5

Opdagede først efter 1. set at nogen allerede havde lagt 2,5 kg ovenpå stakken. Så 55 kg på stakken + 2,5 kg der allerede lå der og så mine 2,5 kg gav 60 kg. Det var ikke meningen. Men det gik jo ok. Men 2. set var altså lige hård nok og der blev snydt en lillebitte smule for at få de to sidste reps ned.

Mave

9*+12,5 kg

9*+12,5 kg

Lige i skabet.

Military

8*37,5

8*37,5

Smukt

Curls

9*14

9*14

Spinning: Kørte mig helt ud. Virkelig god træning.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Var til jobsamtale i dag.

Gik fint.

Vil du ikke fortælle om hvad det er for et job du søger. :smile: Nu er du jo i en kommune, og har flere gange givet udtryk for, at det ikke ligefrem var dit ønskejob.

Engang for mange år siden talte du om at blive gymnasielærer.

Link to comment
Share on other sites

Vil du ikke fortælle om hvad det er for et job du søger. :smile: Nu er du jo i en kommune, og har flere gange givet udtryk for, at det ikke ligefrem var dit ønskejob.

Engang for mange år siden talte du om at blive gymnasielærer.

Økonomisk Controller i Børne- og Ungeforvaltningen i en kommune.

Angående ønskejob: Jeg ser anderledes på det nu. Måske ikke direkte grundet min mors død, men det har da helt sikkert noget at skulle have sagt. I hvert fald har jeg besluttet at jeg vil tage det seriøst jeg altid har været god til. Dvs. ca, det jeg hidtil har lavet.

Egentlig er jeg jo mest designet til at sidde i en kommune, en region eller staten. Og jeg søger da også disse steder, hvor der er noget. Men hvis muligheden skulle byde sig, så har jeg da overvejet (og allerede søgt) konsulentvirksomheder og måske hen af vejen også tænketanke og interesseorganisationer.

Jeg tager det "afslappet" her i begyndelsen. Da er det klart vigtigst at jeg bare finder noget der er nogenlunde indenfor mit område. Har jeg jobbet, så er det noget nemmere at søge bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jarvig.

Godt at se en af de gamle nisser er på banen igen!

Og held og lykke med at finde noget arbejde - du må da trodsalt have en god uddannelse når du kan søge sådan noget der.

Jeg går selv rundt og får koldsved hver gang jeg hører at de flytter industri til udlandet.

Vi skulle aldrig have rodet os ud i de der ejendomspriser...

Link to comment
Share on other sites

Mødte noget energiforladt op til træning. Regnede med det ville blive en sløv omgang. Men det blev det ikke.

Træning 5/11

Squat

7*100 (7rm PR)

7*100

Meget tungt. Og jeg manglede nok lige et par cm i dybden på de sidste reps i hvert set. Så bliver på 100 kg indtil dybde er på plads.

Bænkpres

8*65

8*65

Regnede kun med at få 7 reps i sidste set, så satte en spotter på. Men der var ingen problemer. Alle 16 rep fløj op...og altså også den sidste rep.

Rows

7*75 (7rm PR)

7*75

Mave

8*+15 kg

8*+15 kg

Super

Military

7*42,5

6*42,5

Kom i tvivl om, hvorvidt det var 40 eller 42,5 kg der stod på dagens ret. Nu kan jeg se, at det skulle havde været 40. Men jeg valgte altså (lidt for tunge) 42,5 kg. Det gik nu ret ok, alt taget i betragtning. Overvejer om jeg skal smutte ned på 40 kg næste gang eller holde den her på 42,5.

Curls

7*16

7*16

Spinning: God træner der kørt en helt ud. Super tung træning. Men den blev gennemført uden dikkedare. Meget fint.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Var lidt tidspresset i dag. Det - sammen med at jeg følte mig lidt uoplagt i dag - gjorde at træningen blev noget presset og uden overskud.

Træningen 7/11

Dødløft

8*100

7*100

Bænkpres

7*67,5

7*67,5

Pull downs

8*60

7*60

Mave

9*+15 kg

9*+15 kg

Military

7*40

7*40

Øv, det var lidt skuffende.

Curls

Ikke tid til curls idag.

Spinning: Gik egentlig fint. Men jeg havde ikke så meget at køre med i dag, så jeg kom aldrig helt op ar ringe på hverken vejrtrækning, puls eller syre i benene. Ikke meget under godt nok....men ikke helt op at ringe.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Mandag havde jeg alt for ondt i røven til at træne. I dag er jeg stadig lidt øm. Men jeg kunne formentlig godt havde været til træning. Dog blev jeg fanget af tanker jeg i lang tid har gjort mig (læs f.eks. OT med "Brainstorming: Den største film/serie/computerspil nogensinde") og dem har jeg i løbet af dagen prøvet at nedskrive i min log. Dog har tingene taget om sig, og jeg er langt fra færdig (det skrevne bliver spredt ud over flere indlæg).

På fredag er jeg igen til træning.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Skulle havde været til træning i fredags. Men jeg havde lidt for ondt i røven til at jeg havde mod på det. Det var lidt bedre i dag, så jeg tog chancen. Men jeg havde "glemt" (= håbefuldt fornægtet), hvor mange øvelser i ST og også spinning der belaster området omkring halebenet. Så det blev en af de hårdeste omgang træning i år.

Anede ikke, hvad jeg turde satse på af vægte. Så i mangel af bedre holdt jeg ca. til vægte ala sidst og så se, hvordan det ville gå.

Træning 21/11

Squat

7*100

7*100

Puah, det var hårdt. Røven gjorde ondt i alle reps. På 2. rep i 2. set fik jeg en lillebitte fibersprængning (eller, hvad det korrekte udtryk nu end er, når man noget der minder om en mikro fibersprængning). Klarede mig dog settet. Men føj, det var hårdt og gjorde ondt.

Bænkpres

7*65

7*65

Selv bænkpres gjorde ondt på halebenet. Kunne ikke give de sidste procent, da det generede for meget.

Rows

7*75

7*75

Av, nas. Selve øvelsen gik ok, men igen gjorde det nas.

Mave

8*+15 kg

Umuligt at gennemføre. Kunne kun lave reps 2/3 af ordentlig ROM...og selv det gjorde ondt.

Military

7*40

7*40

Gik fint nok. Var noget stesset over træningens udvikling. Men det gik nogenlunde i military.

Curls

7*16

7*16

Overraskende godt.

Spinning: Måtte stoppe efter 30 min. Selvfølgelig delvis grundet at det gjorde ondt i halebenet at sidde ned, når man lige sad lidt "forkert". Men derudover var der som sagt en mini-fiber der generede. Og endelig var kroppen og min lyst så presset af dagens generende træning at energien sivede ud for hvert tråd.

Prøver med træning igen på torsdag. Onsdag "tør" jeg ikke træne igen (med mindre der sker store forbedringer i halebenets tilstand). Fredag har jeg ikke tid. Så håber at tingene går op i en højere enhed torsdag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er det endeligt ved at være i orden med halebenet. Kun maveøvelsen og den sidste bid af spinningen gjorde lidt ondt.

Var lidt nervøs for, hvor meget jeg havde mistet og tog derfor lidt under, hvad jeg tog sidste tilsvarende træning.

Træningen 30/11

Dødløft

8*90

8*90

Gik fint. Kunne sagtens havde taget 95 kg, og sikkert også 100 kg.

Bænkpres

8*65

8*65

Flotte reps.

Pull downs

8*70

8*70

Gælder ikke. Det normale pull downs tårn var i stykker og derfor måtte jeg tage en maskine. 70 kg var faktisk rigtigt fine. Ikke for meget og ikke for lidt. Heldigt.

Mave

8*+15 kg

8*+15 kg

Gjorde avs i halebenet. Men ikke mere end at jeg kunne bide tænderne sammen og klare det.

Military

8*40

7*40

Fint.

Curls

7*16

6*16

Hmmm.

Spinning: Puha, det er klart spinningen jeg er gået mest tilbage på. Klarede godt nok hele settet, men for hulen hvor jeg smadret hele vejen igennem.....også selvom jeg kun kørte 95 % af, hvad jeg normalt ville gøre. Men det skal nok blive godt igen.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Ikke den bedste træningsdag....var lidt energiforladt under træningen.

Træning 2/12

Squat

6*100

8*90

Har åbenbart mistet lidt i squat. De 100 kg var for meget og selv med kun 6 reps var det ikke fulde squats der blev taget. Satte den ned til 90 kg....og så gik det fint....8 pæne reps med god dybde.

Bænkpres

8*65

8*65

Kunne måske godt have nappet 9 reps i mindst et af settene. Men jeg gad ikke involvere en spotter og sluttede derfor ved 8 reps i begge set.

Rows

8*50

8*50

Hmmm, kabeltårnet til rows går ikke til flere kg end jeg tager pt og de løse vægte man kan hægte på dratter hele tiden af. Derfor kastede jeg mig bent over barbell rows. Jeg har dog aldrig været venner med denne øvelse, idet min teknik i den altid har været dårlig. Men prøvede igen. 50 kg var måske marginalt for lidt til selve den dynamiske del af øvelsen, men som forventet så var det mere end rigeligt til at holde min teknik presset så jeg ikke stod overdrevet flot i øvelsen. Nå, men jeg holder vægten her et stykke tid og ser om teknikken ikke langsomt falder på plads, og jeg så kan begynde at give den gas.

Mave

9*+15 kg

8*+15 kg

Gjorde en lille smule ondt i halebenet, men det var ikke meget. Fint. Så godt at se, at maven trods alt har holdt styrke selvom den ikke har været trænet ordentligt i næsten en måned.

Military

8*40

7*40

Fint.

Curls

Havde ikke tid til curls.

Spinning: Puha, den var hård. Det var ellers min yndlingstræner (både i personlighed og i styring af spinningtimer) der havde os. Men i dag havde han slet ingen pauser! Altså langt de fleste behøver lige 15-30 sekunder efter de har ramt 95% af makspuls efter en længere pyramide. Men i dag hoppede han straks til næste pas uden pause. Uha, hvor var vi mange der pev efter træningen fordi så mange var kørt helt ud. En af de hårdeste timer jeg har haft også selvom jeg lå på 95% af hvad jeg burde kunne tage. Kæmpede hele timen....to gange sidesting der blev cyklet væk, syre i ben masser af tiden, stakåndet næsten ti gange. Hold da op det var vildt.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Hej Jarvig

Spændende at følge din log, men hvorfor skriver du ikke flere af dine tanker om tilværelsen, som du gjorde tidligere?

Hmm, ved ikke. Måske fordi jeg er blevet ældre? Måske mere resignerende.

Men nedenfor kommer der dog nogen tanker i forbindelse med mit nye træningsprogram. :wink:

Nyt alvorligt vægttabsprogram med indledende overblik over mit liv pt

Jeg er blevet 40 år. Jeg har egentlig ikke noget problem med det. Udover overvægt, så føler jeg mig stadig ung og frisk. Men alligevel får det en til at stoppe op og tænke lidt over ens liv.

Jeg har - som de fleste der har fulgt mig på MOL ved - haft et noget usammenhængende liv.

0-20 år: Alene, isoleret, mobbet, ensom, ked af det.

20-30 år: Vild kamp for at nå op til feltet efter at være blevet sat de foregående 20 år. Stor vrede, skuffelse og sorg fordi det var så svært og det bare aldrig lykkedes ligegyldigt hvad jeg gjorde.

30-40 år: Langsomt ved at finde melodien. Men skuffelserne og den udmarvende kamp de foregående 10 år tog hårdt på en og gjorde mig socialt opgivende, men til gengæld formidlingsmæssigt (f.eks. MOL) meget aktiv.

Nu er jeg så blevet 40. Og slutningen af 30'erne var ikke nogen dans på roser. Mistede mit arbejde for 1½ år siden. 5 måneder senere dør min mor. Det største chok i de fleste menneskers liv. For de fleste kan vel kun tabet af børn eller hvis både ens mor og far døde på samme tid være et større eksistentielt traume.

Godt nok var forholdet til mine forældre dybt problematisk i alle disse år. Grundet den måde de var blevet opdraget på, så evnede de ikke at vise eller sige direkte at de elskede mig. Mit liv har været dybt frustreret grundet dette. Det påvirkede mig uendeligt meget i min barndom og har helt sikkert været grunstenen til mit senere dybt problematiske liv. Først omkring de 25 år begyndte jeg så småt at forstå, at de vitterlig elskede mig, meget.......de gør det bare på deres dybt underlige måde. Men vreden over alle de sorger de havde - uden at de vidste det selv - havde givet mig var så stor, at jeg ikke kunne tilgive dem. Slutte fred med dem ok, men ikke tilgive. En pudsig holdning, specielt fordi vores samvær siden jeg var 10 år var helt fredeligt og de umuligt kunne vide hvor vred jeg var på dem.

Mod slutningen af 30'erne er vreden gået over og jeg tilgiver dem. På det rent følelsesmæssige og kommunikative område er jeg elendig med dem, da jeg ikke aner, hvordan jeg skal tage hul på næste 40 års frustrationer pga. dem og hvad det har betydet for mit liv. Men bortset fra vi ikke talte om fortidens synder eller om følelser generelt, så var forholdet mellem jeg og mine forældre ret godt.

Min mor havde haft kræft 13 år, men lægerne havde efterhånden fået styr på denne underlige, sjældne kræft og selvom hendes tilstand langsomt blev dårligere, så var der ingen der havde i tankerne, at døden stod lige udenfor døren, da hun blev indlagt med mavesmerte tidligt i 2011. En farlig operation var nødvendig. Men den gik godt og tingene så i en måned ud til at gå fremad hurtigt. Pludselig en dag, da begynder hun at tale i vildelser. Kun sporadisk er hun halvklar i hovedet de næste 2 uger, hvor hun langt det meste af tiden sover eller taler i vildelser der ikke giver mening. Til sidst er det slut, hun dør.

Jeg er i dyb eksistentiel krise. Mens hun var klar i hovedet, så fik jeg aldrig fortalt hende, hvor meget jeg elskede hende og hvor meget hun betød for mig. Først da det er for sent får jeg det sagt til hende. Jeg tror ikke, at jeg i de to uger ramte en periode, hvor hun var klar nok i hovedet til at forstå, hvad jeg igen og igen fortalte hende. På sin egen undelige måde, da havde hun givet hele sit liv, sin tid og sin energi på mig (og min søster), og jeg fik aldrig sagt tak for det.

Jeg var dybt rystet. Den dårlige samvittighed kombineret med den naturlige sorg over at miste sin mor var momental.

Jeg holdt den fint kørende indtil begravelsen. Dagen efter begravelsen sagde jeg til min søster, at nu måtte hun love mig ikke at blive nervøs, men det næste ½ år ville jeg totalt druknet i spiritus hele tiden. Jeg skulle nok komme igennem det, men jeg måtte klare det på min måde. Og stor støtte fra min søster, fra mine venner og voldelige mængder af spiritus det var måden jeg kunne klare det på.

Det underlige er, at jeg faktisk fik trænet en del fra foråret sidste år og året ud. Hvilket bringer os til status på kroppen og træningsprogrammet.

I 12 år har jeg været overvægtig. Støt stigende fra 85 til 95 kg gennem 30'erne. I længere perioder nede i kg, når jeg trænede og spiste sundt. Op i kg i lige så lange perioder, når jeg ikke trænede og spiste (og drak) som jeg lystede.

Da jeg bliver fyrret fra mit job forrige efterår vejer jeg vel en 96 kg. Igennem det seneste 1½ år i druk og ligeglad med hvad jeg spiste, da har jeg taget en del på. Jeg var ikke på vægten for 3 uger siden, da den var max og jeg begyndte min diæt. Men et godt bud er at vægten var en 107-108 kg!!

Jeg holdt en stor 40 års fødselsdagsfest i april og ca. samtidigt blev min anlagte sag mod min gamle arbejdsgiver afgjort. Specielt det sidste havde tynget mine tanker siden foråret og gjort at jeg slet ikke tog vare på mig selv.

Men da jeg havde overstået disse to ting, så begyndte jeg langsomt at føle, at nu var jeg altså 40 år. Det er meget muligt at mine hidtidige 40 år havde været problematiske, at jeg totalt uretfærdigt var blevet fyrret og at jeg lige havde mistet min sikreste pille i mit liv, min mor.......men nu - måske netop fordi at jeg stod på bunden - da var jeg klar til at leve et godt liv fremover.

En længere seddel stod klar med ting, jeg var (og er) spritklar til at gøre for på ret kort tid at rette op på alle de ting jeg synes har kokset en del i mit liv. Det er f.eks.

- tabe mig.....i hvert fald 30 kg, men målet er 35 kg

- komme i form

- finde en kæreste

- på kort sigt (inden for ½ år) at finde et acceptabelt job

- på lidt længere sigt (indenfor 1-1½ år) at finde et job jeg holder af

- give mere tilbage til mine venner, da de giver mig så meget

- få et stabilt forhold til min far

De to sidste ting kører allerede ret godt. Så der er ingen problemer. Angående job er det svært. Jeg har egentlig ikke meget lyst til at fortsætte i et job ala det jeg havde før, altså økonomisk controller i en offentlig enhed. Vil egentlig hellere være gymnasielærer. Har søgt til alle gymnasier i realistisk afstand fra mig. Men der er sygt mange akademikere der også søger gymnasiestillinger pt. Jeg har i hvert fald fået afslag.

Så jeg arbejder stadig på planen med, hvad jeg egentlig skal søge af jobs.

Mht. kæreste, så er det jo mit ulykkelige livsprojekt. Grundet min mildt sagt traumatiske barndom/ungdom, så har jeg i over 20 år drømt om at finde en som endelig endegyldigt ville elske mig. Men af alskens årsager er det bare ikke lykkedes. Men jeg føler mig - underligt nok - langt mere glad, optimistisk og i harmoni med mig selv pt. end nogensinde før, og derfor ved jeg, det nok skal lykkes. Først skal vi dog have klaret en diæt der er sygt hård.

Overvejelser ved vægttabsprogrammet

Jeg kender mig selv. Jeg ved godt, at stabile livsstilsændringer er vejen frem og at vægttab bedst sikres via langsomme (helst ½ kg og max 1 kg) vægttab om ugen. Men jeg ved også at 35 kg og en langsom sund diæt er helt umulig for mig. Jeg har altid været bedst til vægttab og træning generelt, hvis programmet er hårdt og systematisk opbygget. Derfor ved jeg, at den eneste realistiske måde for mig at tabe hele 35 kg på, det kun kan ske ved en vild, vild diæt (og motion).

Jeg begyndte med en anelse usikker ide om en daglig diæt på max 6.000 kj. om dagen samt minimum 2 timers hurtig gårtur om dagen.

Følgende antagelse blev gjort.

Energi i 1 kg fedtvæv: Det er utroligt at der findes så få referencer til dette ekstremt vigtige punkt. Jeg har i mange år påstået, at der umuligt kunne være 37.000 kj i et kg fedtvæv. Der måtte være vand bundet til fedten, være blodåre i vævet og generel cellevæv i fedtvævet. MOLs (MZs) egen artikel om emnet siger 31.000 kj i snit pr. kg vægttab. En del andre - men hvor jeg ikke er sikker på kvaliteten af dem - referencer siger ca. 32.000 kj. Jeg er pragmatisk og siger 31.500 kj.

Forbrænding: Jeg mener at MZs forbrændingsberegner er den bedste jeg har set noget sted. Så den bruger jeg. Med 107 kg og to timers hurtig gang, så siger den en forbrænding på ca. 15.000 kj.

Løseligt burde det give et energiunderskud på 9.000 kj om dagen eller ca. 2 kg om ugen.

Nu har jeg i mange år gået mange gåture. Men de seneste måneders inaktivitet + nu hele 107 kg gjorde godt nok de to første dage til nogen tunge dage i de to timer jeg var ude og gå. Men allerede efter en 4-5 dage, så var benene klar til to timer eller mere om dagen.

For at holde forbrændingen og formen oppe, så løb jeg også på turen. Tog ikke tid (da jeg ikke kunne holde det langt). Men jeg løb så langt jeg kunne i hurtigt løb. Plejer aldrig at løbe over joggingtempo, så det/er vildt hårdt at løbe hurtigt (næsten spurt). Dette hver anden dag.

Ret hurtigt (indenfor en uge) fik jeg kæmpet mig op på et dagligt forbrug på 16.000-16.500 kj. Samtidigt begyndte jeg at skære i fødeindtaget.

For en uge siden, da begyndte jeg at indse, at selvom jeg stort set kun spiste fedtfattigt kød og kartofler, så fik jeg nok lige i underkanten af protein. Så jeg lagde kosten om. Er klar over, at det næppe kan siges at være verdens sundeste diæt. Alt for ensformig. Men i de 3-4 måneder programmet kører, da skal kroppen nok klare det.

Jeg kan selvfølgelig ikke spise min faste diæt alle dage. Man er jo ude og må en gang imellem tilpasse sit spise til situationen. Men i de dage, hvor jeg laver mad til mig selv. Da ser dagens spise således ud:

2 hele æg

400 g æggehvider

225-250 g fedtfattigt kød (fisk, kylling, kalkun, svinekød og oksekød (alle i de udskæringer med minimalt fedt på og hvor overskydende fedt skæres fra))

To tomater

1/3 agurk

0,4-0,5 l skummetmælk

De to æg, æggehvider og kød blandes sammen og tørsteges på panden. Tomater og agurk kommes på bagefter. Denne deles i to store stykker og to små. De to store spises til morgenmad og aftensmad. De to små til frokost og til sen aftensmad. Udover mælken selvfølgelig litervis af koldt vand.

Samlet giver ovenstående ca. 3.500 kj. Udover dette tillader jeg mig selv mellem 500-1.000 kj om dagen, der alt efter behov kan være lidt ekstra mad, hvis jeg er sulten, lidt mere mælk hvis jeg er mælketrængende eller måske et bolche eller to hvis jeg sødt trængende.

Dette giver ca. 4.000-4.500 kj om dagen og samtidigt lige over 100 g protein om dagen (+ at jeg spiser multivitaminpiller hver dag).

Dagens ret præcise madindtag og MOLs rimelige forbrændingstal følges nøje i et regneark, hvor jeg også hver fjerde dag måler min vægt.

Jeg turde ikke stille mig på vægten til at begynde med. :bigsmile: Men efter en uge kunne jeg ikke lade være. Da stod den på 104,9 kg. For tre dage siden sagde den 101,7 kg. Skal på vægten i morgen.

Men jeg syntes ikke træningen var optimal. Skal der forbrændes mange kj, så er det ikke til at komme udenom lange (hurtige) gåture, da det som overvægtig er den eneste måde man i lang tid kan holde den kørende på. Så min 2½ times gåtur er fremover (mange dage de seneste par uger har jeg været ude 3½ time om dagen) stadig et most have. Men cardioen skal op og samtidigt må jeg holde så meget jeg kan på muskelmassen.

Havde egentlig opgivet motionscenteret, da jeg ikke kunne overskue +2 timers gåture + 2-3 timers ture til centeret (inkl. transport i bus og spildtid). Men så slog den nærliggende tanke mig. Jeg kunne jo gå frem og tilbage til træning. En time hver vej. Godt nok vil jeg møde lidt træt op til træning. I forvejen er glykogendepoterne vel så små de overhovedet kan være. En hurtig gåtur inden træning lyder lidt hårdt for træningen. Skulle egentlig havde været nede i dag og afbestille mit centeret. Men overbeviste mig selv om, at centeret netop var vejen frem.

Derfor er motionsplanen nu således:

- 2½ times (eller mere) gåtur om dagen

- Spinning tre gange om ugen

- Styrketræning tre gange om ugen

Styrketræningen bliver lidt anderledes end tidligere.

Jeg kan næppe tage muskelmasse på med et så stort energiunderskud. Så træningen skal bare være hurtig og effektiv for at bevare så meget muskelmasse som muligt.

Således sætter jeg tiden mellem set ned og mellem øvelser ned. Samtidigt går jeg fra 8 gentagelser pr. set til 10 gentagelser.

Programmet er kun lidt tilrettet, nu:

Squat/dødløf (skiftes fra gang til gang)

Bænkpres

Pull-downs

Mave

Military

Curls

Selvom jeg kender mig selv og ved at jeg hurtigt ikke kan lade være med at presse mig selv, så er tanken dog, at jeg i energiunderskuddets navn giver mig selv lidt mere overskud (= lidt mindre vægt) i øvelserne end normalt.

Man skal derfor fremover forvente "små" vægte og hvor fremskidt max vil gå langsomt og stort alene vil kunne tilskrives neurale adapteringer og ikke muskelmasseforøgelse.

Jeg skriver alt ned i træningsloggen, og så ser vi om planen holdes og hvad beregning af fedttab kontra faktisk at veje sig rent faktisk giver.

Pt siger mit regneark, at jeg på 20 dage burde havde tabt 6,5 kg fedtvæv. Regnearkets prædiktion af vægttab er i perioden, hvor jeg faktisk har vejet mig, stort set enslydende med de konkrete vejninger (ca. 3,5 kg på 10 dage).

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

PS: Dagens træning i ST var ren opvarmning...for at undgå doms. 1 set med kun få kg på.

Skal lige finde ud af tiderne for spinning for at finde ugernes plan for ST kontra spinning, da jeg de fleste dage (modsat tidligere) vil prøve at træne dem hver for sig. Men tiderne for spinning ser lidt underlige ud. Skal dælme mig tidligt op for at nå morgenspinningen og eftermiddagstiderne passer altid dårligt. Men skal nok finde en plan der holder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share