Krav maga eller kickboksning?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Hey,

Ved godt der er tråde om samme emne i forvejen, men synes ikke jeg finder svaret, jeg søger.

Vil gerne starte til noget kampsport ved siden af min vægtløftning, da jeg gerne vil blive mere smidig og samtidig lære noget godt selvforsvar. Det skulle gerne være noget, hvor man evt. kan forsvare sig mod mere end blot én person, da man sjældent er oppe en mod en nutildags.

Har læst rundt og hørt godt om kickboksning som foregår i Svanemøllen (zen to). Også er der krav maga på Østerbro.

Nogen der har erfaring med disse kampsport? Hvilket mener I passer bedst til mig?

Er 19 år, vejer 74-75kg og 182cm høj.

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Ved godt der er tråde om samme emne i forvejen, men synes ikke jeg finder svaret, jeg søger.

Vil gerne starte til noget kampsport ved siden af min vægtløftning, da jeg gerne vil blive mere smidig og samtidig lære noget godt selvforsvar. Det skulle gerne være noget, hvor man evt. kan forsvare sig mod mere end blot én person, da man sjældent er oppe en mod en nutildags.

Har læst rundt og hørt godt om kickboksning som foregår i Svanemøllen (zen to). Også er der krav maga på Østerbro.

Nogen der har erfaring med disse kampsport? Hvilket mener I passer bedst til mig?

Er 19 år, vejer 74-75kg og 182cm høj.

Thai/kickboxing har en fysik med som jeg ikke har set i særlig mange sportsgrene, derfor ville den være mit valg, men hvad der passer til mig, passer ikke nødvendigvis til dig, prøv begge, og dan din egen mening. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lars B --> nu er det ikke lige så simpelt.

Jeg har selv trænet Krav Maga på østerbro og kan varmt anbefale klubben. Dette er helt klart noget af det bedre selvforsvar at træne, hvor meget andet failer så snart man rammer gaden.

Det skal lige siges at den bedste jeg har set til at slås, er en af mine kammerater der har bokset. Jeg tror du ville få langt mere ud af Krav Maga hvis du først havde en god stabil base indenfor boksning eller Muay Thai. Det gælder om at træne noget med en masse sparring, og du vil klart udvikle dig bedst ved at træne mod nogle der selv er ret dygtige. Der var relativt meget sparring da jeg trænede krav maga (hver lørdag), men problemet var at det var imod andre der havde en ret ringe teknik. Selvfølgelig var der også dygtige imellem.

Du skal ikke regne med at lære at kunne forsvare dig imod flere på en gang. Hvis folk ved hvad de laver får du tæsk lige meget hvor mange år du har trænet. Undgå hellere situationen eller løb når du har chancen.

MMA ville nok være mit fortrukne valg, da det er rimelig all round. Og så er det super sjovt;)!

Link to comment
Share on other sites

Nu er det godt nok folk, der ikke ved, hvad de laver. Vil bare gerne kunne et kampsport, der kan bruges på gaden. MMA er jo mere på gulvet, er det ikke?

Jeg havde tænkt mig at starte til noget kickboxing her gennem sommer indtil august, hvor krav maga holdet starter. Det foregår dog hos fitnessworld og kun én gang om ugen. Får nok ikk meget ud af det, men bliver forhåbentlig mere smidig?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Måske lidt sent at skrive på denne, men kunne være andre kunne bruge det. Kickboxing er helt sikkert sport med høj aktivitet. Man skal huske at det man lærer til kickboxing og andre kampsports kan og må ikke bruges på gaden. Man ved aldrig om personen / personerne har våben eller hvad de vil gøre mod en. Til kickboxing, som jeg dyrker selv, kender man de teknikker man skal forsvare. Det gør man ikke på gaden.

Håber det kan bruges, ellers er I velkommen til at se mere på den klub jeg kommer fra: Lyngby Kickboxing

Edited by okiaer
Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil lære at forsvare dig selv i en realistisk situation, så ville jeg vælge det som giver dig mest sparring, og meget sparring er ikke hver lørdag, det er minimum 3-4 gange om ugen.. Du kan lære nok så mange smarte tricks men hvis du ikke prøver det af imod en uvildig modstander, så kan du bruge det til absolut ingenting, så kan du lige så godt gå til dans.. Boksning får du masser af sparring i, blandet med noget clinch fra græsk-romersk brydning, så har du en solid base for at kunne klare dig i de fleste situationer, det ville jeg vælge frem for 99,9% af det såkaldte selvforsvar der findes derude..

Jeg har selv trænet mma i tæt på 10 år, og det dækker alle mine behov

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

det er umuligt at sige hvilken kamsport der er bedst til at forsvare sig - bortset fra at man skal SPARRE en masse for at kunne bruge det.

alle kampsporte træner i specielle situationer ... som du siger er de fleste en mod en. og uden våben,

i Escrima lærer man f,eks. at kæmpe mod og med våben - gør man ikke i boksning.

ved heller ikke om boksere kan slå til uden at brække fingrene? hærder de også hænderne? det duer jo ikke hvis de altid træner med handsker på.

..så jeg tror bare du skal vælge den der ligger tættest på og hvor du bedst kan lide træningsformen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share