2 meter og træls!


KarlS
 Share

Recommended Posts

Nå, så glemte jeg lige at logge i ca. 8 måneder, nice!

Men nu har jeg tænkt mig at prøve lidt igen, bare fordi jeg efterhånden har fået mere lyst til min træning, og mere styr på min hverdag. Jeg træner primært for at holde mig stærk og rank (6 års nørderi har sat sine spor), men også for at øge min daglige styrke.

Mig:

23 år

1.95 m.

85 kg.

Slap

Mål:

2m.

90 kg.

Stærk

Deadline: Et sted mellem 12 sekunder og 40 år.

Har pt. styrketrænet siden oktober 09, og har holdt et fornuftigt aktivitetsniveau. I perioder med 2-split har jeg trænet 3-5 gange om ugen, og i perioder med fullbody har jeg trænet 2-4 gange om ugen. Jeg har skiftet lidt frem og tilbage efter humør, men har som regel kørt 2-3 måneder minimum, på hvert program.

Jeg har været for dårlig til at styre min kost, er det stadig og bliver nok desværre ikke meget dygtigere, selvom jeg nærer et stort ønske om at blive det. Skal man sige noget positivt om min kost er det dog, at jeg ofte får den mængde protein jeg burde, dog på bekostning af at jeg ofte også spiser for mange dårlige fedtstoffer og uhensigtsmæssige kulhydrater :S.

I dag begyndte jeg så på et nyt 2-split program igen, og den her gang satser jeg stærkt på at have fokus på at øge min styrke. Jeg har aftalt et forløb med min gode kammerat, så i modsætning til de sidste mange måneder, får jeg nu en fast spotter så jeg tør at udfordre mig selv lidt mere.

Jeg er i den seneste tid også blevet en smule mere aktiv herinde, hvilket jeg tror giver mig større overskud til lige at få logget træningen!

Og så til sagen :weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

30-05-11 - Bryst, skuldre og triceps i AUS!

Dagens træning var den første med mit nye program. Det er ikke helt vildt gennemtænkt, og mit mål er at prøve noget nyt, hvor jeg har muligheden for at løfte noget tungere, og får muligheden for at prøve at stige lidt i styrke.

Bryst

- Bænkpres m. BB

3x8 @ 65kg

- Skrå bænk m. DB's

4x4 @ 30kg

Skulder

- Skulderpres

2x6 @ 20kg

2x4 @ 22,5kg

- Military presses m. BB

4x4 @ 40kg

Triceps

- Dips

3x8 @ BW (Håber snart at kunne smide nogle kg i bæltet og blive stærk)

- Pulldowns

4x4 @ 65kg

Mave

- Lidt blandet godt. Ca. 150 reps i alt.

Jeg håber snart jeg kan tage mig sammen og stige lidt, da jeg er ved at være træt af ikke at have rykket mig det seneste halve år. Jeg er inde i en god periode med meget lidt affyring, så måske det rent faktisk kan lykkedes!

Link to comment
Share on other sites

31-05-11 - Ben, ryg og bizp

Første dag med benrygbizp i mit nye program. Ikke så meget at sige ud over at den fik god gas :) Jeg har især haft slækket på mine ben på det sidste så min squat teknik er helt af røven til :P

Ben

- Dødløft

4x4 @ 110kg

1x0,5 @ 130kg (skulle bare lige prøve :P, men jeg er stadig for slap...)

- Squat (no mercy i dag med både dødløft og skwat)

4x4 @ 70kg

Starter blødt ud med squats igen så jeg ikke fucker noget op... orker ikke skader!

Ryg

- Lateral pulldowns

4x4 @ 85kg

- Seated BOR's

4x4 @ ??kg (Maskinen i mit nye center viser 85 på sin måleskala, men hvad de 85 er vides ikke. Jeg trak som regel 3x8 med 45-50kg i fitness world, og jeg VED at det umuligt kan være 85kg jeg har hevet. Lad os for god ordens skyld sige det er 60-65kg)

Biceps

- DB Curls

4x4 @ 20kg

- Hammercurls med en speciel hammercurlstang jeg ikke har brugt før

4x4 @ 37,5kg

Cyklede både op og hjem, så ca. 5km cykling blev det da også til hehe :D Det tæller nu nok mere som opvarmning/nedvarmning.

Nu har kæresten dog frikadunser, kartowler og brun såvs klar, så mine små muller kan restituere!

Link to comment
Share on other sites

02-06-11 - Løøøøøøb

Droppede træning i dag pga. overvældende DOMS og småsygdom, men besluttede her til aften at begynde noget løb igen.

Første tur i 8 måneder plus jeg har røget for meget på det sidste...

5km - 26 min 51 sek.

Er selv godt tilfreds, men jøses det var hårdt. Havde ca. 2 pauser á 30 sekunder med gang på turen. Ud over dette var jeg i det mindste i småløb hele vejen :)

Føler mig helt sund nu :P

Link to comment
Share on other sites

06-06-11 - Patter

Endelig er jeg rask nok til at træne tungt igen, og det blev der også!

Bryst

- Bænkpres m. BB

4x4 @ 70kg

- Skrå bænk m. DB's

4x4 @ 27,5/30kg

Skulder

- Military presses m. BB

4x4 @ 40kg

- One arm raises

4x4 @ 12,5 kg

Triceps

- Dips

3x8 @ BW+3kg (hehe, starter lidt blødt ud med vægtforøgelserne :D)

- Pulldowns

4x4 @ 65kg

Mave

- Lidt blandet godt. Ca. 80 reps i alt.

Link to comment
Share on other sites

08-06-11 - Ben, ryg og biceps i varmen

Shitfuck det var varmt i går, hvilket gjorde mit halvsyge korpus lidt mere slattent.

Ben

- Dødløft

4x4 @ 110kg

- Leg curls

3x8 @ 75kg

Ryg

- Lateral pulldowns

4x4 @ 85kg

- BOR's m. DB

4x4 @ 37,5kg (grim grim teknik, men 35 og 32 kg's var optaget, så tog de tunge og prøvede :P)

Biceps

- DB Curls

4x4 @ 20kg

En lidt slatten omgang, men fint nok at komme afsted på trods af sygdom...

Link to comment
Share on other sites

09-06-11 - Bryst

Fik lige fyret en hurtig omgang af inden jeg skulle arbejde hele natten!

Bryst

- Bænkpres m. BB

4x4@ 70kg

- Skrå bænk m. DB's

4x4 @ 27,5kg

Skulder

- Skulderpres

4x4 @ 22,5kg

Triceps

- Dips

3x8 @ BW+5kg

- Pulldowns

4x4 @ 65kg

Link to comment
Share on other sites

14 & 15-06-11[/]

Havde ikke lige tid til at logge i går, men nåede en hurtig tur inden jeg skulle ud til mutter og have grillmads!

09-06-11 - Bryst

Fik lige fyret en hurtig omgang af inden jeg skulle arbejde hele natten!

Bryst

- Bænkpres m. BB

4x4@ 70kg

- Skrå bænk m. DB's

4x4 @ 27,5kg

- DB Fly's

4x4 @ 15kg

Skulder

- Military BB

4x4 @ 40kg

- Noget kabel-træk :P

4x4 @ 15kg

Triceps

- Dips

3x8 @ BW+5kg

- Pulldowns

4x4 @ 65kg

Og efter min sidste time på UNI i dag fik ben/ryg/biceps også lige en tur!

Ben

- Squat (Er virkeligt svag i denne øvelse, og har ikke taget den i 100 år, så starter blødt ud. Grundet manglende smidighed/styrke i mine ben squatter jeg i tårn)

3x8 @ 60kg

- Leg curls

3x8 @ 80kg

Ryg

- Pull ups

2x4 @ BW

- Lateral pull-downs

2x4 @ 80kg

- BOR's m. DB

4x4 @ 35kg

Biceps

- DB Curls

4x4 @ 20kg

- Hammercurls med speciel hammercurl bar

4x6 @ 35kg

Link to comment
Share on other sites

19-06-11

Bryst

Stille og rolig træning i dag. Var meget træt, og turde ikke presse mig selv ret meget da min spotter ikke var ON.

Bryst

- Bænkpres m. BB

4x4@ 67,5kg

- Skrå bænk m. DB's

4x4 @ 27,5kg

- DB Fly's

4x4 @ 15kg

Skulder

- Military BB

4x4 @ 40kg

- Øvelse jeg ikke kender navn på

4x4 @ 12,5kg

Triceps

- Dips

3x8 @ BW

- One-arm extensions

4x4 @ 25kg

Mave

- Blandet gøgl. Ca. 60 gentagelser + xx kg

Link to comment
Share on other sites

20-06-11

Lidt trænings efter en lang arbejdsdag

Ben

- Dødløft

4x4 @ 110kg

Også en slapper. Håber på en løbetur i aften!

Ryg

- Lateral pulldowns

4x4 @ 80kg

- BOR's m. DB

4x4 @ 35kg

Biceps

- DB Curls

4x4 @ 20kg

- Chin ups

4x4 @ BW

- Preacher curls m. EZ bar

1x15 @ 35kg

Link to comment
Share on other sites

22-06-11

Lidt bryst igen i dag. Jeg er ikke ret glad for det 4x4 program min kammerat har overtalt mig til at køre, men nu bliver jeg lige ved indtil vi er done om en måneds tid.

Bryst

- Bænkpres m. BB

3x4@ 70kg

- Skrå bænk m. DB's

4x4 @ 27,5kg

- Kabel incline

5x5 @ 25kg

Skulder

- Military BB

4x4 @ 40kg

- Kabel træk bag ryggen

4x4 @ 15kg

Triceps

- Dips

4x4 @ BW+7,5kg

- Kickbacks med DB's

4x4 @ 12,5kg

Lidt blandet mave efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

26+27-06-11

Glemte at logge ryg i går, men det var rimeligt standard.

Er dog blevet super træt af at køre 4x4, og overvejer kraftigt at skifte til noget 3x10 eller 3x12... Jeg savner udholdenhed, og kan mærke at jeg bliver pisse træt når jeg skal tage 8 reps. Jeg prøvede at køre 3x10 idag da min træningsbuddy er på Ros11.

Bryst

- Bænkpres m. BB

3x10@ 60kg

- Skrå bænk m. DB's

3x10 @ 22,5kg

- DB Flyers

3x10 @ 12,5kg

Skulder

- Military BB

3x10 @ 30kg

Triceps

- Triceps extensions (single arm)

3x10 @ 15kg

Lidt AbWheel øvelser og diverse. Er slet ikke stærk nok i min core til at lave mere end 2 reps med god teknik, så jeg kører et par gentagelser uden fuld ROM, og håber på at en masse små sæt á 5-8 giver pote og at jeg til sidst bliver stærk nok :)

Det samme gør sig gældende mht. ryg/biceps. Jeg er begyndt at lave pullups/chins @ BW, men kan sgu ikke tage mere end 2-3 gentagelser i træk. I stedet sikrer jeg mig at lave ca. 20 reps pr. øvelse, lige meget hvor mange små sæt dette kommer til at tage. Jeg gjorde det samme med DIPS i sin tid, og det er gået nogenlunde godt.

Desuden drikker jeg som et SVIN for tiden (ikke alkohol, men vand/mælk/light soda osv.) og er derfor begyndt at tage lidt kreatin sammen med mit nyerhvervede protein pulver. Ved ikke om det virker eller kommer til at give vildt meget pote, men det kan vel ikke skade :) Tager ca. 6gr om dagen. Orker ikke en loading fase, så nu må vi se om jeg kan se/mærke forskel.

Jeg har desuden droppet min sommerdiet igen, og er begyndt at spise hvad jeg har lyst til. Jeg kan mærke jeg ikke har viljen til at smide det sidste fedt jeg har nu, og vil hellere tage lidt på og se fremgang på styrken end at slide for noget jeg ikke rigtigt har lyst til. Slet ikke når jeg har ferie og skal hygge mig :)

Edited by KarlS
Link to comment
Share on other sites

??-07-11

Har igen glemt at logge et par dage, bl.a. fordi jeg har formateret min computer, og mistede mit hotlink til tråden (længe leve dovenskaben!).

Idag trænede jeg dog bryst igen, og er semi gået over til noget 3x10, som jeg vil køre indtil jeg begynder på mit "Max OT" 5-dages program om et par uger :)

Bryst

- Bænkpres m. BB

3x10@ 60kg

- Skrå bænk m. DB's

3x10 @ 25kg

- DB Flyers

3x10 @ 15kg

Skulder

- Military BB

3x10 @ 30kg

- Kabel træk bag ryggen

3x10 @ 10kg

Triceps

- Dips

3x10 @ BW+5kg

- Triceps extensions (single arm)

3x10 @ 20kg

Link to comment
Share on other sites

06/07-07-11

Fik trænet både bryst/triceps/skulder og ben/ryg/biceps tirsdag+onsdag. Har så været travlt optaget af arbejde indtil nu, så i dag vil jeg prøve at eksperimentere med lidt hjemmetræning. Jeg har lidt pullup bar sog sådan til rådighed, så ser hvad det bliver til og logger det senere :D

ben/ryg/biceps

Ben

- Squat

3x10 @ 60kg

Ryg

- Pull ups

30 @ BW (fordelt over flere sæt)

- BOR's m. DB

3x10 @ 30kg

Biceps

- DB Curls

3x10 @ 17,5kg

- Chin ups

30 @ BW (fordelt over flere sæt)

- Preacher curls m. EZ bar (hammer grip)

1x15 @ 35kg

bryst/skulder/triceps

Bryst

- Bænkpres m. BB

3x10@ 60kg

- Skrå bænk m. DB's

3x8 @ 25kg

- DB Flyers

3x10 @ 15kg

Skulder

- Military BB

3x10 @ 30kg

- Træk bag skulder (kabel)

3x10 @ 15kg

Triceps

- Triceps extensions (single arm)

3x10 @ 15kg

- Dips

3x8 @ BW+5kg

Lidt blandet mave :)

Link to comment
Share on other sites

09-07-11

Hjemmetræning!

Grundet manglende tid og lyst har jeg valgt at prøve lidt hjemmetræning i dag. Jeg har adgang til en workout bar jeg kan sætte i min dør, der giver mig mulighed for at træne pull-ups, chin-ups og chin-ups m. hammergreb.

Da jeg skal træne ben/ryg/biceps, har jeg tænkt mig at lave en masse max sæt i især chin-ups og pull-ups. Det er to øvelser jeg for nyligt har sat i mit program, og for 10 dage siden kunne jeg ikke tage mere end 2-4 reps pr. sæt. Jeg kan allerede tage 8-10 hvis jeg presser mig selv, hvilket er yderst tilfredsstillende. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at kropsvægtsøvelser er super nice, og at de i forhold til funktionel styrke giver god mening.

Jeg eksperimenterede lidt med ROM, og holdt lidt forskellige pauser, da jeg vaskede lidt op og gjorde klar til en nat i byen samtidigt.

Ryg

- Pull-ups

6 @ BW

8 @ BW

7 @ BW

5 @ BW

3 @ BW

7 @ BW

5 @ BW

4 @ BW

- Rygbøjning

10 @ BW

10 @ BW

Biceps

- Chin-ups (underhåndsgreb)

8 @ BW

8 @ BW

5 @ BW

6 @ BW

6 @ BW

8 @ BW

4 @ BW

Også har jeg simpelthen ikke mere tid i dag :P Jeg må indrømme at jeg sagtens kunne fristes til at lave lidt mere af denne slags hjemmetræning. Dette vil dog kræve en eller to tunge håndvægte eller kettlebells!

Jeg har i øvrigt brugt instruktionerne fra denne video til at forbedre min teknik. Det største problem PT er dog at dørkarmen kommer en smule i vejen...

Edited by KarlS
Link to comment
Share on other sites

11-07-11

En helt standard gang bryst/skulder/triceps i dag :) Glemte forresten at skrive 50 hammercurl chins på fra i lørdags... ved ikke helt hvorfor :S

Bryst

- Bænkpres

3x10 @ 62,5kg

- Skrå bænk m. DB's

3x8-10 @ 25kg

Skulder

- Military BB

3x10 @ 32,5kg

- Arnold presses

3x10 @ 15kg

Triceps

- Triceps extensions (single arm)

3x10 @ 15kg

- Dips

3x8 @ BW+5kg

Og lidt blandet mave i semi-crossfit stil :)

Link to comment
Share on other sites

12-07-11

Ben/ryg/biceps dag, stille og rolig træning :)

Ben

- Squat

3x8 @ 70kg

- Curls

3x8 @ 60kg

Ryg

- Pull ups

30 @ BW (fordelt over flere sæt)

- BOR's m. BB

3x7-8 @ 70kg

Biceps

- Chin ups

30 @ BW (fordelt over flere sæt)

- Preacher curls m. EZ bar (hammer grip)

1x15 @ 35kg

Link to comment
Share on other sites

17+18-07-11

Fik trænet en gang tømmermandstræning som jeg slet ikke kan huske nu, også er jeg begyndt på et nyt program med en kammerat, bare for at prøve noget nyt. Det er et Max OT program, hvor vi træner 5 dage om ugen. Det kommer til at se således ud:

Dag 1: Bryst

Dag 2: Ben

Dag 3: Skulder + Mave

Dag 4: Ryg

Dag 5: Arme + Mave

Alle dage sluttes af med 15-25 minutters løb/cykling

Dag 1

- Bryst

Bænkpres

4x4 @ 70kg

Incline bænk m. DB's

4x4 @ 27,5kg

Flyers

4x6 @ 17,5kg

Grundet tidsmangel og det at min træningskammerat kom ALT for sent, blev det kun til en hurtig omgang :)

Link to comment
Share on other sites

20-07-11

Dag 2 - Ben:

- Squat

4x4 @ 80kg

- Lunges

4x4 @ 2*15kg DB's

- Calves

4x4 @ 150kg

- Extensions

4x4 @??kg (maskinen i mit center sutter løg, og der står 55kg på den vægt jeg bruger, men jeg regner med det er pr. ben, da det minder meget om 100-110kg)

Mave

- Preachers

4x4 @ 70kg

- Side bends

3x8 @ 20kg

Kondikarl

- 12 minutter @ 90RPM (Niveau 8) på cykel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share