DUMBELLS N' JUNKFOOD - The Log!


Martin Kyhl
 Share

Recommended Posts

PERSONPROFIL:

Age: 29 år

Lige ud af Trøjarn, Århus N.

Uddannet revisor

Træningserfaring: ca. 10 år – semi seriøst meget af tiden. Har holdt 2 års pause fra 2008-2010, pga. benoperationer, samt manglende motivation.

STATS:

Højde: 1,81

Vægt: 83 kg

Fedtprocent: Har skaffet en fedttang, men fatter ikke at bruge den rigtigt. Bruger spejlet – de øverste abs er begyndt at kigge frem.

OBJECTIVE:

kortsigtet mål: - Ramme 80 kg, uden at miste for meget muskelmasse.

Langsigtet mål: - Komme i nærheden af min 1RM PR i bænkpres: 150 kg.

Overall: Opbygge fedtfri muskelmasse.

TRÆNING:

Jeg har for tiden splittet min træning op som følgende:

DAG 1: Ryg – Biceps – Bagskulder – nakke

DAG 2: Bryst – Triceps – front skulder

DAG 3: Ben – Mave

DAG 4: OFF

forfra…

Jeg håber med denne log, at kunne motivere mig selv – ligesom jeg meget gerne modtager feedback på min træning.

God træning MOL!

- M. Kyhl

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kanon ogdt Mr K!

Så er der gang i loggen.. Fedt.

Har du bænket 150 tidligere?

Jeps - én enkelt gang i Skagen Motionscenter.. Det ligger dog 3-4 år tilbage.. 1RM med 140 kg. flere gange - nu har jeg ikke prøvet længe, men jeg tror jeg ligger på ca. 130 nu.

Edited by Martin Kyhl
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med loggen.

Hvor træner du henne?

Mange tak :)

Jeg træner i Fitness World Nørrebrogade+Jens Baggesens Vej. Valgte FW da det ligger tættest på, hvor jeg bor + Min kæreste bor i Aalborg - så kan jeg træne i Fitness World der også.

Dig?

Link to comment
Share on other sites

Nice.. do er stærk i den feee' bænk do! Der owner du mig sgu godt nok..

Det må være resultatet at ALT for mange år, hvor der var fokus på bryst og biceps - og bentræning var en by i Rusland!

Det forklarer så ikke, hvorfor jeg er en kagearm i gunz !

Link to comment
Share on other sites

Det må være resultatet at ALT for mange år, hvor der var fokus på bryst og biceps - og bentræning var en by i Rusland!

Det forklarer så ikke, hvorfor jeg er en kagearm i gunz !

Haha.. Det er loggen med til at lave om på! -træner du idaw, hvis ja, hvad?

Link to comment
Share on other sites

Haha.. Det er loggen med til at lave om på! -træner du idaw, hvis ja, hvad?

Jep.. Ryg/Biceps dag..

Tror det bliver noget i den stil her:

DL 5x5

BOR 3x8-10

Pulldown 3x8-10

Shrugs 3x10-12

Reverse flyes 3x10

EZ-Curls 3x8-10

DB Hammer 3x10

Nogen idéer til en øvelse, der rammer bagsiden er skulderen godt? kører noget omvendt flyes med kabler - ved ikke hvad jeg synes om den.. Rammer den også i Bent-over-rows, men jeg vil gerne give den lidt ekstra, da den halter en del i forhold til forsiden.

Link to comment
Share on other sites

Jep.. Ryg/Biceps dag..

Tror det bliver noget i den stil her:

DL 5x5

BOR 3x8-10

Pulldown 3x8-10

Shrugs 3x10-12

Reverse flyes 3x10

EZ-Curls 3x8-10

DB Hammer 3x10

Nogen idéer til en øvelse, der rammer bagsiden er skulderen godt? kører noget omvendt flyes med kabler - ved ikke hvad jeg synes om den.. Rammer den også i Bent-over-rows, men jeg vil gerne give den lidt ekstra, da den halter en del i forhold til forsiden.

Jeg ville måske nok køre noget facepulls noget rows to neck med masser af reps?

Du kører en del træk - kan jeg gå udfra at alle dine 3 første er med overhåndsgreb og ca samme grebsvidde?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville måske nok køre noget facepulls noget rows to neck med masser af reps?

Du kører en del træk - kan jeg gå udfra at alle dine 3 første er med overhåndsgreb og ca samme grebsvidde?

Ca. skulderbredde greb i DL + BOR. Lidt bredere i Pulldown. I Dødløft kører jeg overhånd/underhånd - da jeg får et bedre greb på den måde - mit problem i DL er, at mit greb svigter før ryggen gør.. Længe før endda :S

Link to comment
Share on other sites

Ca. skulderbredde greb i DL + BOR. Lidt bredere i Pulldown. I Dødløft kører jeg overhånd/underhånd - da jeg får et bedre greb på den måde - mit problem i DL er, at mit greb svigter før ryggen gør.. Længe før endda :S

Jeg ville måske køre dobbelt overhånd i dødløft også og så bruge straps? Det er vel massen der er fokus på - på den måde slipper du også for at trække din ryg lidt skæv.. eller have chancen for det!

Mht. de andre, så ville jeg ændre det til øvelser, så du har underhåndsgreb (ex. pulldown med underhånd) i den ene og parallel i den anden (seated cable rows eller db rows)- altså udover dødløft. På den måde har du alle 3 greb med i din rygtræning :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville måske køre dobbelt overhånd i dødløft også og så bruge straps? Det er vel massen der er fokus på - på den måde slipper du også for at trække din ryg lidt skæv.. eller have chancen for det!

Mht. de andre, så ville jeg ændre det til øvelser, så du har underhåndsgreb (ex. pulldown med underhånd) i den ene og parallel i den anden (seated cable rows eller db rows)- altså udover dødløft. På den måde har du alle 3 greb med i din rygtræning :)

Retter lige mig selv :-) Jeg kører faktisk parallel i pulldown - med bredt greb. Synes at jeg rammer biceps for meget, ved at køre den med underhånd. Nå, jeg har fri fra jobs nu.. giver lige en update senere, hvad jeg fandt på nede i centret :)

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning.

Dødløft:

5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg

Bent-over-rows:

10x70kg, 10x70kg, 10x70kg

Pulldown (smalt greb, parallelt):

3 sæt á 10 reps i tårn.

Reverse flyes:

3 sæt á 10-12 reps (kabeltræk)

Shrugs:

15x30kg, 15x30kg, 15x30kg

EZ-Curls:

3x 10x30-40kg

DB Hammer curls:

3x 10x14-16kg.

Udmærket træning - Arm'arn var helt færdige de 2 sidste øvelser!

Dødløften gik rigtigt fint i dag - tror jeg stiger lidt næste gang!

Link to comment
Share on other sites

Træner i Ny Helse og Motion.

Har tidligere været på Jens B´s vej.

Okay, jeg har selv overvejet Ny Helse - har været dernede én gang, og det var sgu et fedt center. Jeg kan godt lide stemningen. Det passer mig desværre bare bedre lige nu, at kunne træne i flere byer.. Har dog overvejet et 10-turs kort, da jeg har en kammerat, der træner der, når han er i Århus - han vil gerne have mig med.

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har selv overvejet Ny Helse - har været dernede én gang, og det var sgu et fedt center. Jeg kan godt lide stemningen. Det passer mig desværre bare bedre lige nu, at kunne træne i flere byer.. Har dog overvejet et 10-turs kort, da jeg har en kammerat, der træner der, når han er i Århus - han vil gerne have mig med.

Ja, når man ikke behøver noget, der er alt for fancy, så er Ny Helse et glimrende center.

Stedets engang lidt tvivlsomme ry var vel ikke helt ufortjent, men det går dog bedre. Krudt-brugere og gangsta-brian´er vil der altid findes, hvor der er tunge vægte.

I mine ca. to år dernede har jeg dog aldrig oplevet ubehageligheder. Tvært imod.

Link to comment
Share on other sites

Vægten sagde 79.6 kg. i morges.

Ved ikke om jeg har tabt mig ekstraordinært meget i weekenden - eller det er resultatet af en ny badevægt! Under alle omstændigheder skal jeg vist have reguleret mig kortsigtet mål, som hed en kropsvægt på 80 kg. En måneds tid mere - så tror jeg fedtprocenten er ved at være strandklar!

Dagens træning: Ryg/Biceps dag.

Tilbage til Navision kursus!

God dag..

Link to comment
Share on other sites

Vægten sagde 79.6 kg. i morges.

Ved ikke om jeg har tabt mig ekstraordinært meget i weekenden - eller det er resultatet af en ny badevægt! Under alle omstændigheder skal jeg vist have reguleret mig kortsigtet mål, som hed en kropsvægt på 80 kg. En måneds tid mere - så tror jeg fedtprocenten er ved at være strandklar!

Dagens træning: Ryg/Biceps dag.

Tilbage til Navision kursus!

God dag..

Jamen tror du ikk det er væsketab efter din dødsdruk i weekenden? Måske du hurtigt tar' et par kg på igen..

Forresten så er din 1rm i bænk mere imponerende når du har den vægt (80 minus) - det er sgu godt!!

Link to comment
Share on other sites

Jamen tror du ikk det er væsketab efter din dødsdruk i weekenden? Måske du hurtigt tar' et par kg på igen..

Forresten så er din 1rm i bænk mere imponerende når du har den vægt (80 minus) - det er sgu godt!!

Jo, Himmelfarten i Skagen spiller helt sikkert ind.. så går da også udfra, at jeg stiger lidt igen :-)

Jeg tror jeg prøver at køre en max test i BP i slutningen af ugen. Så må vi se hvad den ligger på. Jeg skal skubbe 130 - det må være målet lige nu! Selvom jeg godt nok synes styrken er noget faldende for tiden.. ved ikke om jeg spiser for lidt. Glæder mig sgu til at mit cut er slut, så jeg kan starte med at æde og gaine muskler igen!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share