Er det sikkert at man taber sig ved kcal underskud?


Tania m
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Ja det lyder måske som et dumt spørgsmål, men er det sikkert at man taber sig hvis man er i kcal underskud?

Jeg snyder ikke og skriver alt ind, helt ned til den mindste lille grøntsag.

Men det skal siges at jeg spiser alt jeg lyster, så længe det er inden for kaloriebudgettet.

Der kan derfor godt ryge 50g chips, eller nogle vingummier med i dieten, men ikke noget overdrevet.

Min vægt står helt stille, så jeg tænker om kalorietælleren har beregnet forkert?

Jeg fik regnet ud at jeg ca. Skulle indtage 1800kcal i løbet af dagen for at tabe mig 0,5kg om ugen.

Jeg er 27år

Vejer 68kg (mit mål er 64kg)

Jeg er normalt aktiv i løbet af dagen. (jeg går hjemme på barsel)

Det skal siges at jeg startede for blot en uge siden :) men jeg ser ingen forskel på vægten.

Jeg spiser flere gange i løbet af dagen nu (4-5 gange), hvor jeg før kunne nøjes med at spise 2 gange.

Jeg spiser mange flere kulhydrater, for at holde mæthedsfornemmelsen. Altså meget mere brød, kan det være der problemet ligger?

Eller skal jeg spise endnu færre kalorier?

Det er irriterende at det skal være så svært at smide 4kg! :)

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe :)

Hilsen Tania

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sikkert.

Men et halv kilo, kan være svært at registrere, da det ikke er unaturligt vægten let svinger et halv kilo af andre årsager. (vand, afføring osv.)

Giv det tid.

Kulhydrater er det værste du kan indtage, når du vil undgå sult. Protein og fedt mætter langt bedre. Fibre er ligeledes godt mættende og har den fordel, at de ikke bidrager til kallorieregnskabet.

For vægttabet i sig selv er det ligegyldigt hvad du spiser, bare du får alt kroppen har brug for. Sidste kan være svært nok uden at skulle holde en diet, så chips og slik er altså ikke for heldigt. En smule er OK.

Edited by Droopy
Link to comment
Share on other sites

mht. topic-spørgsmålet: Puha, problematisk spørgsmål. I 99 procent af tilfældene ja. Anyways, så er det uinteressant.

1800 kcal lyder umiddelbart ikke af helt vildt lidt(jeg forestiller mig, at du er relativt inaktiv). Og husk, at kroppens tilpasser sin energiomsætning efter energiindtaget.

Hvis du vil tabe dig de der 4 kilo, så dyrk noget konditionstræning og styrketræning 4-6 gange om ugen. Spis rugbrød, fisk/kød og grønt. Så vil jeg gerne garantere at du taber dig!

ps. Det er faktisk ret let at tabe sig, hvis man vil - dvs. gør hvad det kræver.

Link to comment
Share on other sites

mht. topic-spørgsmålet: Puha, problematisk spørgsmål. I 99 procent af tilfældene ja. Anyways, så er det uinteressant.

Muligvis uinteressant for topic-starter, men sikkert ikke for alle der læser tråden. Så jeg er interesseret i at vide:

Hvordan får den sidste éne procent dækket energiunderskudet, hvis ikke fra egne reserver?

Er vi inde på noget kærlighed og kildevand? :tongue:

Tag med, at hvis det lykkes kroppen at kompensere for mindre tilført energi, er du jo ikke længere i underskud.

Edited by Droopy
Link to comment
Share on other sites

Hov, det skal lige siges at alt pasta, ris og brød er fuldjornsprodukter! Intet hvidt brød eller andet.

At hvidt brød er lort er der ingen tvivl om, men forskellen på fuldkornsris og normale hvide ris er at skallen er pillet af sidstnævnte. Pasta er lort, det gælder også fuldkornsversionen. Det er brød sådan set også.

Hvis jeg var dig ville jeg droppe alle tre grupper (måske med undtagelse af en smule ris på carb-refeed dage) og lade være med at bilde dig selv ind at det er bedre fordi du får "fuldkorn". Det er stadig lort, måske en smule mindre end de hvide versioner (jeg ville foretrække hvide ris frem for brune), men chokolade er også bedre end margarine - det betyder ikke at det er "godt".

Bottom line: Hvis din vægt ikke rykker sig, så spise du ikke under dit vedligeholdsindtag - du rammer det. Enten er beregneren upræcis (det er sådan nogen praktisk taget altid) eller også har du været lidt for ambitiøs i dine indtastninger omkring aktivitetsniveau etc.

Løsning: gå længere end i kalorieindtag. Start med 200kcal lavere over et par uger og se om det ikke giver en effekt. Du kan altid justere derfra.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode råd. Jeg vil prøve at sætte mit kalorie-indtag et par hundrede kalorier længere ned, for at se om det giver mere udslag.

samtidig vil jeg holde mig fra brød, ris og pasta, hvis det er muligt. Jeg laver det jo til mine børn hver dag, så fristelsen er lige foran næsen af mig :) argh den viljestyrke...

Jeg forsøger at komme ned at træne 3 gange om ugen, det har jeg gjort siden januar, og der er også sket meget. Jeg er på min før graviditet nr 2 vægt, nu mangler jeg så bare de her sidste 4 kg og så er jeg på min ønskevægt.

Nu må vi se, jeg kæmper på.

Tak til jer som har svaret.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er så godt at høre det igen: Du må ikke spise ris, pasta eller brød. Om det er fuldkorn eller ej betyder ikke noget. Hvis du bare spiser den mindste smule af det, så kan du ikke tabe dig. Kun på dine carb-feed dage. Men for fanden da. Det er jo som at høre på jehovas vidner.

Hvis du vil tabe dig, skal du spise mindre end du forbrænder. Og som det bliver sagt, er det ikke svært, hvis du gør det der kræves. Selv har jeg tabt mig 35 kg, og jeg spiser brød, ris og pasta, helst fuldkornsversioner. Vægttabet fungerer sgu meget godt alligevel. Jeg taber mig omkring 0,5 kg om ugen. Jeg dyrker også omkring 4 timers motion om ugen, plus cykeltransport til og fra arbejde. Kroppen har brug for kulhydrater (kh), men vælg nogle komplekse kh, som det tager kroppen tid at nedbryde i mindre dele, derved holder mæthedsfornemmelsen længere.

Vægt pt 95 kg.

"Diæt"

Morgen: Havregryn med rosiner og minimælk

Mellem: Knækbrød med magert kødpålæg

Frokost: 2 skiver rugbrød med salat og magert kødpålæg og dijonsennep

Mellem: Knækbrød med magert kødpålæg

Aftensmad: Ris, Pasta eller kartofler med noget kød/kødsovs/sammenkogt, og grøntsager til.

Fordelt over dagen: Omkring 6 stykker frugt

Det er ikke en videnskab at tabe sig. Som sagt spis mindre end du forbrænder. Det kan så være svært at finde ud af hvad lige præcis du forbrænder, men der må du prøve dig frem. Spis varieret, spis sundt, spis mindre end du plejer så skal du nok tabe dig. Og dyrk noget motion.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er så godt at høre det igen: Du må ikke spise ris, pasta eller brød. Om det er fuldkorn eller ej betyder ikke noget. Hvis du bare spiser den mindste smule af det, så kan du ikke tabe dig. Kun på dine carb-feed dage. Men for fanden da. Det er jo som at høre på jehovas vidner.

Hvis du vil tabe dig, skal du spise mindre end du forbrænder. Og som det bliver sagt, er det ikke svært, hvis du gør det der kræves. Selv har jeg tabt mig 35 kg, og jeg spiser brød, ris og pasta, helst fuldkornsversioner. Vægttabet fungerer sgu meget godt alligevel. Jeg taber mig omkring 0,5 kg om ugen. Jeg dyrker også omkring 4 timers motion om ugen, plus cykeltransport til og fra arbejde. Kroppen har brug for kulhydrater (kh), men vælg nogle komplekse kh, som det tager kroppen tid at nedbryde i mindre dele, derved holder mæthedsfornemmelsen længere.

Vægt pt 95 kg.

"Diæt"

Morgen: Havregryn med rosiner og minimælk

Mellem: Knækbrød med magert kødpålæg

Frokost: 2 skiver rugbrød med salat og magert kødpålæg og dijonsennep

Mellem: Knækbrød med magert kødpålæg

Aftensmad: Ris, Pasta eller kartofler med noget kød/kødsovs/sammenkogt, og grøntsager til.

Fordelt over dagen: Omkring 6 stykker frugt

Det er ikke en videnskab at tabe sig. Som sagt spis mindre end du forbrænder. Det kan så være svært at finde ud af hvad lige præcis du forbrænder, men der må du prøve dig frem. Spis varieret, spis sundt, spis mindre end du plejer så skal du nok tabe dig. Og dyrk noget motion.

Jeg forstår slet slet ikke knækbrød hypen.

Jeg fik fat i noget groft knækbrød, noget af det, der virkelig skulle være gods i.

Jeg spiste først halvdelen af pakken. ½-1 time efter var jeg sulten igen. Så røg den anden halvdel. Vi snakker altså ret meget knækbrød!!!. ½-1 time efter var jeg sørme sulten igen.

IMO så holder groft rugbrød meget længere end knækbrød. Er jeg alene om den holdning ?

Derudover virker frugt ikke til at være helt optimalt. Hverken for tænderne, sundheden eller for vægttabet. Grøntsager tilgengæld!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår slet slet ikke knækbrød hypen.

Jeg fik fat i noget groft knækbrød, noget af det, der virkelig skulle være gods i.

Jeg spiste først halvdelen af pakken. ½-1 time efter var jeg sulten igen. Så røg den anden halvdel. Vi snakker altså ret meget knækbrød!!!. ½-1 time efter var jeg sørme sulten igen.

IMO så holder groft rugbrød meget længere end knækbrød. Er jeg alene om den holdning ?

Den er jeg enig i. Knækbrød (for mig) fylder nul og nix, uanset fiberindholdet.

Derudover virker frugt ikke til at være helt optimalt. Hverken for tænderne, sundheden eller for vægttabet. Grøntsager tilgengæld!

Denne er jeg ikke enig i. Sundheden først: Frugt har så høj en nærrigsværdi, det nærmest ikke kan undværes i en fornuftig kost. Kur eller ikke. Det gælder selvfølgeligt ikke alt frugt, men alt bortset fra de helt sukkertunge.

For vægttabet, kommer det an på hvordan du ser på det. Igen, vægttab eller ikke, så skal kroppen tilføres, hvad den har brug for. Det bidrager frugt rigtigt godt til.

Derudover vil alle, specielt i starten af et vægttab have behov for lidt simple kulhydrater. Kroppen har, som sådan, ikke det behov, men det fortæller hovedet dig, den har. Frugt er så en super måde, at få stillet den søde tand. Kulhydraterne (Fruktose) er lige så simple som alm. sukker, men de smager sødere og få ikke blodsukkeret til at stige volsomt, med sult til følge.

Link to comment
Share on other sites

Denne er jeg ikke enig i. Sundheden først: Frugt har så høj en nærrigsværdi, det nærmest ikke kan undværes i en fornuftig kost. Kur eller ikke. Det gælder selvfølgeligt ikke alt frugt, men alt bortset fra de helt sukkertunge.

For vægttabet, kommer det an på hvordan du ser på det. Igen, vægttab eller ikke, så skal kroppen tilføres, hvad den har brug for. Det bidrager frugt rigtigt godt til.

Derudover vil alle, specielt i starten af et vægttab have behov for lidt simple kulhydrater. Kroppen har, som sådan, ikke det behov, men det fortæller hovedet dig, den har. Frugt er så en super måde, at få stillet den søde tand. Kulhydraterne (Fruktose) er lige så simple som alm. sukker, men de smager sødere og få ikke blodsukkeret til at stige volsomt, med sult til følge.

Men frugt er vel både

1. Ikke særlig mættende (hvilket vi vel må formode er dårligt, eftersom vi skal have mindre kcal til at mætte det samme)

2. Meget skadeligt for tænderne (siger tandlægerne!!! På linje med cola så vidt jeg husker)

Hvorfor ikke grønsager, og så ENKELTE stykker frugt, fremfor massive 6 stykker frugt på en dag?

Link to comment
Share on other sites

Det skal siges at jeg startede for blot en uge siden :) men jeg ser ingen forskel på vægten.

Jeg spiser flere gange i løbet af dagen nu (4-5 gange), hvor jeg før kunne nøjes med at spise 2 gange.

Jeg spiser mange flere kulhydrater, for at holde mæthedsfornemmelsen. Altså meget mere brød, kan det være der problemet ligger?

Eller skal jeg spise endnu færre kalorier?

Et bud kunne være, at det forøgede indtag af kulhydrat har ført til øget væskebinding, hvilket "skjuler" et eventuelt vægttab, når nu der kun er gået en uges tid.

Link to comment
Share on other sites

Men frugt er vel både

1. Ikke særlig mættende (hvilket vi vel må formode er dårligt, eftersom vi skal have mindre kcal til at mætte det samme)

2. Meget skadeligt for tænderne (siger tandlægerne!!! På linje med cola så vidt jeg husker)

Hvorfor ikke grønsager, og så ENKELTE stykker frugt, fremfor massive 6 stykker frugt på en dag?

Jeg vil sige, så meget frugt du har råd til i dit kallorieregskab, uden at blive sulten.

Og frugt kommer ikke i nærheden af, at gøre ligeså meget skade på tænderne, som cola. Hvor lang tid tage det at spise et æble, halvandet minut?

Det er dit færeste der drikker en cola så hurtigt. De fleste sidder og søber i det, i halve timer.

Det er ikke så meget indholdet af sukker, men tiden mundet er badet i det, der er skadeligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår slet slet ikke knækbrød hypen.

Jeg fik fat i noget groft knækbrød, noget af det, der virkelig skulle være gods i.

Jeg spiste først halvdelen af pakken. ½-1 time efter var jeg sulten igen. Så røg den anden halvdel. Vi snakker altså ret meget knækbrød!!!. ½-1 time efter var jeg sørme sulten igen.

IMO så holder groft rugbrød meget længere end knækbrød. Er jeg alene om den holdning ?

Derudover virker frugt ikke til at være helt optimalt. Hverken for tænderne, sundheden eller for vægttabet. Grøntsager tilgengæld!

Hej igen

Jeg beskrev jo bare hvad jeg havde gjort, og gør. Det virker for mig, det virker ikke for dig, sådan er livet jo.

Jeg er enig med dig i at groft rugbrød holder meget længere, men jeg spiser mine 2 stykker knækbrød med kødpålæg ca. 1 time før frokost, det tager lige toppen af sulten, så jeg ikke voldæder til frokost. Samtidig indeholder det ikke så meget energi.

Jeg er sikkert for doven til at spise grøntsager i stedet for frugt. Frugt er så nemt, det er bare at spise, hvorimod de fleste grøntsager skal skrælles, vaskes eller noget andet. Det er der normalt ikke tid til i løbet af min arbejdsdag.

Og lige til sidst, så må man gerne være sulten under et vægttab. Man skal bare passe på man ikke bliver for sulten, for så kommer man til at spise for meget til hovedmåltiderne. Derfor virker knækbrød for mig.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige, så meget frugt du har råd til i dit kallorieregskab, uden at blive sulten.

Det er et virkelighåbløst råd.

Du kan få meget bedre fødevarer end frugt. Bevares et stykke frugt hist og pist gør nok næppe nogen skade, men....

Grøntsager har bedre indhold af mikronutrienter.

Kød har bedre indhold af protein (doh!).

Taget fra wikipedia (med masser af fine referencer):

Excess fructose consumption has been hypothesized to be a cause of insulin resistance, obesity,[38] elevated LDL cholesterol and triglycerides, leading to metabolic syndrome.[39] Fructose consumption has been shown to be correlated with obesity,[40][41] especially central obesity which is thought to be the most dangerous kind of obesity. A study in mice showed that a high fructose intake increases adiposity.[42]

Although all simple sugars have nearly identical chemical formulae, each has distinct chemical properties. This can be illustrated with pure fructose. A journal article reports that, "...fructose given alone increased the blood glucose almost as much as a similar amount of glucose (78% of the glucose-alone area)".[43][44][45][45][46]

One study concluded that fructose "produced significantly higher fasting plasma triacylglycerol values than did the glucose diet in men" and "...if plasma triacylglycerols are a risk factor for cardiovascular disease, then diets high in fructose may be undesirable".[47] Bantle et al. "noted the same effects in a study of 14 healthy volunteers who sequentially ate a high-fructose diet and one almost devoid of the sugar."[48]

Fructose is a reducing sugar, as are all monosaccharides. The spontaneous chemical reaction of simple sugar molecules binding to proteins, known as glycation, is thought to be a significant cause of damage in diabetics. Fructose appears to be equivalent to glucose in this regard and so does not seem to be a better answer for diabetes for this reason alone, save for the smaller quantities required to achieve equivalent sweetness in some foods.[49] This may be an important contribution to senescence and many age-related chronic diseases.[50]

Der er en grund til at mange af de folk der arbejder med at gøre folk tynde (ikke diætister, men folk der prepper BBere til shows) anbefaler et absolut minimum af frugt.

Desuden giver indlæg som det citerede tykke mennesker den falske tryghed at frugt er "sundt" og at de derfor bare kan spise løs af det - lidt på samme måde som det er lykkedes brødindustrien at markedsføre groft brød som noget "sundt". Lad nu være med at falde for den slags idioti...

Frugt er ok, i begrænsede mængder, men hvis man prøver at tabe sig er frugt en dårlig idé.

Link to comment
Share on other sites

Det er et virkelighåbløst råd.

Du kan få meget bedre fødevarer end frugt. Bevares et stykke frugt hist og pist gør nok næppe nogen skade, men....

Grøntsager har bedre indhold af mikronutrienter.

Kød har bedre indhold af protein (doh!).

Taget fra wikipedia (med masser af fine referencer):

Fordi der findes "bedre" fødevarer, betyder da ikke du kan forsvare, at udelukke andre? Kan du skrive under på at let tilgængelige grøntsager alene, indeholder alle nødvendige mikronutrienter i tilstrækkelig mængde?

Artiklen der blev linket til er ikke videre relvant for den holdning jeg i eksemplet gav udtryk for.

Hvis man skal holde et kallorieunderskud uden at føle sult, vil der formodentligt kun være plads til en ganske moderat mænde frugt. Jeg kan ikke tro, du vil ikke opnå et niveau af fruktose, leveren ikke kan omsætte til blodsukker og glycogen. Ej heller have risiko for insulinresistens.

Der er en grund til at mange af de folk der arbejder med at gøre folk tynde (ikke diætister, men folk der prepper BBere til shows) anbefaler et absolut minimum af frugt.

Jeg formoder selv bodybuilderen der gør sig klar til et show, er klar over denne livsstil er usund og ingen intentioner har, om at følge en sådan kost gennerelt.

TS nævner intet om, at hendes motivation er, at være klar til scenen om x antal uger.

Det må derfor antages, at de råd hun har brug for, må gå i retning af en sund livstil, der faciliterer vægttab. Det må også antages at vægttabet ønskes blivende og en den nye kost skal kunne opretholdes.

Desuden giver indlæg som det citerede tykke mennesker den falske tryghed at frugt er "sundt" og at de derfor bare kan spise løs af det - lidt på samme måde som det er lykkedes brødindustrien at markedsføre groft brød som noget "sundt". Lad nu være med at falde for den slags idioti...

Frugt er ok, i begrænsede mængder, men hvis man prøver at tabe sig er frugt en dårlig idé.

Synes nu ikke der hersker megen tvivl om sundhedværdien af frugt. Men har du lyst at se folk (TS og hvem der måtte læse dette) som idioter og antage de ikke er istand til at afgøre hvornår en idé overstyrer. Så har nævnte idioter ret sikkert større ting, at bekymre sig om end frugt.

Om det er en dårlig idé eller ej, kom jeg omkring ved første citat. Groft brød, navnligt fuldkornsbrød, hersker der vist heller ikke megen tvivl om sundhedsværdien af og er sikker på en hurtigt søgning vil finde flere undesøgelser om emnet, det ikke er indledt af brødindustrien.

Jeg får efterhånden en fornæmmelse af, at du i langt overvejende grad, sætter sundhedværdien af fødevarer = slankeværdien. Det synes jeg, er ret uheldigt.

Efter den tese er et vægttab let planlagt som Tun i vand og Broccoli.. Men du vil ikke nå ret langt.

Off topic:

Jeg mener det er meget uheldigt at afskrive indlæg som håbløse, hvorefter man forsøger at fremlægge egen forståelse af tingene som sandheden. Tror ikke engang de artikler hvorfra du må have hentet din viden, begår den påstand. Min forståelse af et videskabeligt forsøg, af denne art, er nogle opstillede rammer, der bedst muligt afspejler virkeligheden. Der gøres herefter en konklution og denne fremstilles, sammen med en beskrivelse af rammerne. Alt man fremlægger er konklutionen inden for disse rammer og hvordan og hvor godt man mener dette kunne passe på virkligheden.

Når bagrunden for din viden ikke nødvendigvis afpejler sandheden.. Hvordan skulle din tolkning af samme så kunne presenteres som sand?

Link to comment
Share on other sites

Droopy:

Du ha rså galt fat i så mange ting at jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde. Nej slankemad er ikke=sund mad - ikke nødvendigvis i hvert fald.

Det er dog efterhånden bredt accepteret at fruktose ikke er særlig godt for os. Af samme årsag bør man minimere indtaget af fruktose. Det er i særdeleshed vigtigt hvis man vil tabe sig.

At der findes bedre fødevarer er faktisk et rigtig rigtig godt argument, specielt når man forsøger at tabe sig. Der gælder det mere end nogensinde om at få dækket så meget som muligt ind, med en mindre mængde føde. Jeg vil til enhver tid foretrække ekstra protein hvis jeg har "kalorier til overs" i mit regnskab. Mere protein er næsten altid godt, i hvert fald hvis muskelopbygning er målet.

At brød generelt ikke er den bedste fødevare, det troede jeg egentlig heller ikke var den store nyopfindelse. Størstedelen af de mennesker jeg kender, der går op i hvad de spiser, søger at minimere mængden af brød. Bevares, det er ikke det værste man kan putte i sig, men det er bestemt heller ikke det bedste.

Nok om det. Jeg har ikke det store behov for at indgå i en debat hvor jeg får stukket tonsvis af holdninger i skoene. Ellers tak.

TS: Minimér mængden af frugt og brød - det vil du blive glad for i længden.

Link to comment
Share on other sites

Droopy:

Du ha rså galt fat i så mange ting at jeg slet ikke ved hvor jeg skal begynde. Nej slankemad er ikke=sund mad - ikke nødvendigvis i hvert fald.

Det er dog efterhånden bredt accepteret at fruktose ikke er særlig godt for os. Af samme årsag bør man minimere indtaget af fruktose. Det er i særdeleshed vigtigt hvis man vil tabe sig.

At der findes bedre fødevarer er faktisk et rigtig rigtig godt argument, specielt når man forsøger at tabe sig. Der gælder det mere end nogensinde om at få dækket så meget som muligt ind, med en mindre mængde føde. Jeg vil til enhver tid foretrække ekstra protein hvis jeg har "kalorier til overs" i mit regnskab. Mere protein er næsten altid godt, i hvert fald hvis muskelopbygning er målet.

At brød generelt ikke er den bedste fødevare, det troede jeg egentlig heller ikke var den store nyopfindelse. Størstedelen af de mennesker jeg kender, der går op i hvad de spiser, søger at minimere mængden af brød. Bevares, det er ikke det værste man kan putte i sig, men det er bestemt heller ikke det bedste.

Nok om det. Jeg har ikke det store behov for at indgå i en debat hvor jeg får stukket tonsvis af holdninger i skoene. Ellers tak.

TS: Minimér mængden af frugt og brød - det vil du blive glad for i længden.

I to har jo gang i massiv flueknepperi som ikke har en skid at gøre med spørgmålene...

Lad os lige slå helt fast at hvis 1800 kcal er underskud for dig på en dag, så ville du tabe dig om så du spiste 1800 kcal rent fedt(for lige at stille det på spidsen).

Når det er sagt, og forstået, må du i realiteten spise ALT, så længe du bevarer underskuddet. Dog vil jeg råde dig til at spise så naturligt og varieret som muligt (Grøntsager, frugt, kød, æg)dette er primært for at sikre at du får de vitaminer og mineraler du har brug for.

Link to comment
Share on other sites

I to har jo gang i massiv flueknepperi som ikke har en skid at gøre med spørgmålene...

Lad os lige slå helt fast at hvis 1800 kcal er underskud for dig på en dag, så ville du tabe dig om så du spiste 1800 kcal rent fedt(for lige at stille det på spidsen).

Når det er sagt, og forstået, må du i realiteten spise ALT, så længe du bevarer underskuddet. Dog vil jeg råde dig til at spise så naturligt og varieret som muligt (Grøntsager, frugt, kød, æg)dette er primært for at sikre at du får de vitaminer og mineraler du har brug for.

Fuldstændig enig. Spørgsmålet var meget simpelt, og kræver ikke længere videnskablige udredninger at svare på.

Spis sundt, varieret og hold dig i underskud og du vil tabe dig.

Som jeg skrev tidligere, spiser jeg ca. 6 stykker frugt dagligt, og jeg taber mig til stadighed. Det kan være jeg ville tabe mig mere hvis jeg undlod at spise frugten, men så er det nok fordi jeg ville komme i yderligere kalorieunderskud.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig enig. Spørgsmålet var meget simpelt, og kræver ikke længere videnskablige udredninger at svare på.

Spis sundt, varieret og hold dig i underskud og du vil tabe dig.

Som jeg skrev tidligere, spiser jeg ca. 6 stykker frugt dagligt, og jeg taber mig til stadighed. Det kan være jeg ville tabe mig mere hvis jeg undlod at spise frugten, men så er det nok fordi jeg ville komme i yderligere kalorieunderskud.

Lars

Tilsyneladende sund argumentation, men uden hold i virkeligheden.

Du siger, at frugt er godt, fordi du spiser det og taber dig.

Så kan jeg sige, at mc'donalds mad er godt, hvis jeg spiser det og taber mig ?

Nej...

Til dem der tvivler om syreskader, så googlede jeg lige tandlæger + syreskader, og gæt hvad der kommer frem:

"Et stort forbrug af læskedrikke og frugter med lav pH og høj syrekoncentration kan give svære erosionsskader. "

http://www.tdl-havnegade.dk/opl-erosion.html

Så drop nu det med 6 frugtstykker om dagen... Det er hul i hovedet hvis du vil beholde dine tænder.

Btw. Det med ½ times svøben i sodavand, mod 1½ min. æble. Det kendetegner ikke mit indtag, langtfra, så synes det er lige groft at generalisere udfra dig selv. Derudover, så er det ikke okay at spise noget usundt (frugt i store mængder), fordi der er noget andet der er mere usundt (cola).

Link to comment
Share on other sites

Tilsyneladende sund argumentation, men uden hold i virkeligheden.

Du siger, at frugt er godt, fordi du spiser det og taber dig.

Så kan jeg sige, at mc'donalds mad er godt, hvis jeg spiser det og taber mig ?

Nej...

Til dem der tvivler om syreskader, så googlede jeg lige tandlæger + syreskader, og gæt hvad der kommer frem:

"Et stort forbrug af læskedrikke og frugter med lav pH og høj syrekoncentration kan give svære erosionsskader. "

http://www.tdl-havnegade.dk/opl-erosion.html

Så drop nu det med 6 frugtstykker om dagen... Det er hul i hovedet hvis du vil beholde dine tænder.

Btw. Det med ½ times svøben i sodavand, mod 1½ min. æble. Det kendetegner ikke mit indtag, langtfra, så synes det er lige groft at generalisere udfra dig selv. Derudover, så er det ikke okay at spise noget usundt (frugt i store mængder), fordi der er noget andet der er mere usundt (cola).

Altså hvad var det du ikke forstod, at det ikke har en skid med emnet at gøre om dine tænder rådner op i helvede af at spise???

Ham der starter tråden har nogle spørgsmål og så er vi generelt pænt ligeglade med dine rådne tænder...

Link to comment
Share on other sites

Altså hvad var det du ikke forstod, at det ikke har en skid med emnet at gøre om dine tænder rådner op i helvede af at spise???

Ham der starter tråden har nogle spørgsmål og så er vi generelt pænt ligeglade med dine rådne tænder...

Trådstarter: Jvf. Maxfailure82s logik, så skal du finde de medikamenter der er ulovlige, og som bodybuildere bruger til at tabe sig op til konkurrencer.

Det giver gode resultater!!!

Edited by Nikolajknude
Link to comment
Share on other sites

Trådstarter: Jvf. Maxfailure82s logik, så skal du finde de medikamenter der er ulovlige, og som bodybuildere bruger til at tabe sig op til konkurrencer.

Det giver gode resultater!!!

Hej Nicolai Knude

Hvilken planet kommer du fra?? Du vil bare ikke høre hvad der bliver sagt, du har dannet din mening, og i følge dig er den sandheden. Det er jo som at læse dit vrøvl om vægtveste i konditionsforumet.

Til trådstarter: Efter min mening kan du selvfølgelig se bort fra mine og andres indlæg og tro på Nicolai. Personligt ville jeg vælge at se bort fra alt det sludder der kommer fra hans side.

Så endnu engang: Spis sundt, varieret, holde dig i kaloriemæssigt underskud, så vil du tabe dig. For at undgå at tænderne falder ud af munden på dig når du har spist et stykke frugt, kan du jo børste tænder efter hvert stykke :bigsmile: . Det vil Nicolai sikkert men er usundt, men du redder dine tænder :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Nicolai Knude

Hvilken planet kommer du fra?? Du vil bare ikke høre hvad der bliver sagt, du har dannet din mening, og i følge dig er den sandheden. Det er jo som at læse dit vrøvl om vægtveste i konditionsforumet.

Til trådstarter: Efter min mening kan du selvfølgelig se bort fra mine og andres indlæg og tro på Nicolai. Personligt ville jeg vælge at se bort fra alt det sludder der kommer fra hans side.

Så endnu engang: Spis sundt, varieret, holde dig i kaloriemæssigt underskud, så vil du tabe dig. For at undgå at tænderne falder ud af munden på dig når du har spist et stykke frugt, kan du jo børste tænder efter hvert stykke :bigsmile: . Det vil Nicolai sikkert men er usundt, men du redder dine tænder :wink:

Og vi tager lige den diplomatiske rute.

1. Vægtvest-diskussionen var oprettet af mig, for at få input. Jeg har ikke nogen holdninger hverken for eller imod. Det er der mange andre der diskuterer hæftigt i tråden dog.

2. Hvorfor er det nødvendigt at latterliggøre mig samt mine posts, fremfor at adressere problemstillingen?

3. Vi er vel enige om, at et sundt vægttab er bedre end et usundt vægttab?

Edited by Nikolajknude
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share