Mærkelige skæve mavemuskler?


Brink
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er begyndt at træne mave, for halvanden måned siden. Har vidst i lang tid at mine mavemuskler var skæve, men nu hvor de er blevet en del markeret, så er det som om den nederste til højre slet ikke vil frem. Den nederste til ventre er begyndt at komme lidt frem, men den anden virker umulig.. Hvad gør jeg?

2.ting: Der er jo normal 8 muskler der bliver markeret, men da jeg har skæve mavemuskler, er det kun de 6 af dem der kan mærkes frem til. Min mave er nu blevet mere markeret som sagt og de øverste af de "6" har fået en slags bule der går lidt skråt op ad, og ind til den muskel under. Kan de være de mavemuskler, som normalt ville sidde helt øverst, bare meget mindre, pga mine er skæve?

Link to comment
Share on other sites

Nogle gange når jeg synes at der har været lidt forskel, har jeg tænkt på at det kan være fordi at jeg altid går med tasker over venstre skulder, så vægten ikke er lige fordelt..

Ved ikke om det er nok til at kunne have noget at sige, men kan f.eks. godt blive til nogen kilo hvis man har været nede og købe ind..

Link to comment
Share on other sites

Hej. Jeg er begyndt at træne mave, for halvanden måned siden. Har vidst i lang tid at mine mavemuskler var skæve, men nu hvor de er blevet en del markeret, så er det som om den nederste til højre slet ikke vil frem. Den nederste til ventre er begyndt at komme lidt frem, men den anden virker umulig.. Hvad gør jeg?

2.ting: Der er jo normal 8 muskler der bliver markeret, men da jeg har skæve mavemuskler, er det kun de 6 af dem der kan mærkes frem til. Min mave er nu blevet mere markeret som sagt og de øverste af de "6" har fået en slags bule der går lidt skråt op ad, og ind til den muskel under. Kan de være de mavemuskler, som normalt ville sidde helt øverst, bare meget mindre, pga mine er skæve?

Rectus Abdominis (Mavemusklen) består af én parret muskel. Du har ikke 8 mavemuskler.

Mavemusklen er indelt af bindevæv, der giver denne illusion. Bindevævet kan være symetrisk eller asymetrisk, uden funktionel betydning.

Du har ingen indflydelse på hvordan bindevævet tager sig ud og du har dermed kun to muligheder. At træne musklen eller ændre din fedt procent..

Link to comment
Share on other sites

Rectus Abdominis (Mavemusklen) består af én parret muskel. Du har ikke 8 mavemuskler.

Mavemusklen er indelt af bindevæv, der giver denne illusion. Bindevævet kan være symetrisk eller asymetrisk, uden funktionel betydning.

Du har ingen indflydelse på hvordan bindevævet tager sig ud og du har dermed kun to muligheder. At træne musklen eller ændre din fedt procent..

Okay, tak. Her fra mandag vil jeg også begynde at spise det mest fedt fattige mad.

Link to comment
Share on other sites

Okay, tak. Her fra mandag vil jeg også begynde at spise det mest fedt fattige mad.

At skære fedtet væk fra mad/spise fedtfattigt er altså ikke vejen frem? Fedt er utrolig energiholdigt i forhold til kylhydrat og protein, det er rigtigt nok..

Men men, din krop har behov for fedt, sundt fedt fra nødder, fisk osv, for bl.a. at optage vitaminer.

Skær junk væk, skær ned på fedt fra kød, mælkprodukter osv (altså mættet fedt), skær evt. lidt i dit kylhydratindtag, og ellers ind med en masse grønssager, godt med fedtfattige proteinkilder + fisk, lidt nødder.

Fedttab kræver energiunderskud, så et underskud på omkring 300-500 kcal under dit ligevægtsindtag ville passe meget fint.

Link to comment
Share on other sites

Fedt er utrolig energiholdigt i forhold til kylhydrat og protein, det er rigtigt nok..

For ikke at gøre nogen endnu mere fedtforskrækkede så er "utrolig energiholdigt" = ca. dobbelt så engergiholdigt, set i forhold til protein of kulhydrat.

Fedtstoffer: 1 gram = ca. 9 kcal

Protein: 1 gram = ca. 4 kcal

Kulhydrat: 1 gram = ca. 4 kcal

Link to comment
Share on other sites

Husk og få protein, og gode fedtstoffer også (avocado, fisk).

Salat og vand giver ingen guns!

Okay, men da jeg også træner meget hårdt i fitness, så tager jeg 150 g Weight Gainer om dagen, så proteiner er der også nok af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share