Garmin Pulsure


iceb1977
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er på udkig efter 2 pulsure og vil gerne

hvilket i synes jeg skal vælge.

Ur 1: Garmin Forerunner 110

Ur 2: Garmin Forerunner 305

Jeg vil gerne vide om nogle af disse ure

har en nuværende hastighed funktion ?

Så man kan se hvor hurtigt man løber lige nu

i stedet for at se det efter man har løbet.

Hvad er jeres erfarringer med garmin og den

heart rate band der følger med ? Virker det ?

Er der udfald ? Er de trådløse ?

Hvordan med batteritiden ? Er det muligt at bruge

pulsurene som normale ure eller er batterierne simpelt

hen ikke gode nok til det?

Hvordan virker gpsen her i danmark?

Hilsner

iceb1977

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg har et Garmin Forerunner 210, og kan kun svare på dette urs vegne, ved ikke om det er en hjælp for dig, but here goes:

Dette ur har en hastighedsfunktion, du har både mulighed for at se km/t imens du løber, og ligeledes din tid pr km.

Til mit ur medfulgte der et heartrate band i stof og indtil videre har jeg ingen problemer haft med det overhovedet. Ingen udfald og trådløst.

Du kan sagtens bruge uret til dagligt idet uret går i en "power save" mode hvor gps og puls funktion bliver disabled og uret kun viser tid + dato. Har brugt uret 2-3 dage uden at oplade, og uden at jeg kunne se at batteriet faldte. Jeg ved ikke endnu hvor lang levetid den har på dens power save.

Mht. GPS'en har jeg været lidt skuffet måske. Jeg føler den er langsom om at finde satelitter. Den bruger ihvertfald 3-4 minutter, og det er lidt surt når man er kommet ud af døren, og gerne vil igang med det samme. Så det kræver altså lidt gang inden den kommer igang. Når den først hopper på satelitterne fungerer det tilgengæld rigtigt fint, uden udfald.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 305.

Det kan godt vise nuværende hastighed.

Pulsmålingen virker fint og pålideligt. Jeg betalte lidt ekstra for at få pulsbæltet af stof. Standard er plastic.

GPS'en virker fint, men det tager 1-2 minutter fra man tænder uret udenfor, til den er igang. Surt hvis det er koldt.

Jeg ville ikke bruge 305 som almindeligt ur. Den er alt for stor og klodset efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med gpsen efter i har fået den forbundet er der så

forsinkelser i den ??? Når i løber også kommer til en

nedadgående bakke finder uret så hurtigt ud af at

hastigheden typisk bliver større lige med det samme

man begynder på bakken ?

Jeg har 305.

Det kan godt vise nuværende hastighed.

Pulsmålingen virker fint og pålideligt. Jeg betalte lidt ekstra for at få pulsbæltet af stof. Standard er plastic.

GPS'en virker fint, men det tager 1-2 minutter fra man tænder uret udenfor, til den er igang. Surt hvis det er koldt.

Jeg ville ikke bruge 305 som almindeligt ur. Den er alt for stor og klodset efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med gpsen efter i har fået den forbundet er der så

forsinkelser i den ??? Når i løber også kommer til en

nedadgående bakke finder uret så hurtigt ud af at

hastigheden typisk bliver større lige med det samme

man begynder på bakken ?

Jeg har et Garmin 310XT.

Hastigheden ændre sig med det samme ikke nogle forsinkelse som man ligger mærke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et Garmin 310 og er godt tilfreds. Der er meget sjældent udfald, selv i skovområder - og batterilevetiden er god. Eneste problem er, som Henrik C nævner, at den tager evigheder om at finde satelitter - men når de først er fundet, så fungerer det perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg købte et Forerunner 110 sidste år fra dem her:

http://emporiolive.com/product_info.php?cPath=35_31&products_id=1172

og det er jeg super tilfreds med. Nu bruger jeg det så langt fra til alle ture, men det er anvendeligt til både løb, cykling og spinning. Det er laaaangt mindre end 305 (som er KÆMPE), og så er det dejlig nemt og hurtigt at brug. Det finder fx hurtigt satellitterne, og det er enkelt at indstille.

thumbs up til en 110 herfra :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share