Tacx fortius erfaringer søges


Melisen
 Share

Recommended Posts

Jeg er sammen med min far ved at anskaffe en Tacx Fortius, men det er godt nok svært at finde de nærmere detaljer om produktet, hvad der inkluderet og hvad det er kompatiblet med. Så jeg håber nogen har erfaring med det.

-Følger der et pulsbælte med? Hvis ikke, kan jeg så bruge det fra mit Garmin Edge 705?

-Skal man bruge kadencesensor, følger det med, hvis ikke kan jeg bruge den fra ovenstående?

-Er det virkelig så notorisk svært at sætte op eller kan en en, der ikke er bange for computere godt finde ud af det selv?

-hvor kraftig winPC skal man bruge til at køre 3.0 softwaren? Er sådan en her nok: http://www.dba.dk/selvbyg-22ghz-dual-2gb-ram/id-74199554/

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sammen med min far ved at anskaffe en Tacx Fortius, men det er godt nok svært at finde de nærmere detaljer om produktet, hvad der inkluderet og hvad det er kompatiblet med. Så jeg håber nogen har erfaring med det.

-Følger der et pulsbælte med? Hvis ikke, kan jeg så bruge det fra mit Garmin Edge 705?

-Skal man bruge kadencesensor, følger det med, hvis ikke kan jeg bruge den fra ovenstående?

-Er det virkelig så notorisk svært at sætte op eller kan en en, der ikke er bange for computere godt finde ud af det selv?

-hvor kraftig winPC skal man bruge til at køre 3.0 softwaren? Er sådan en her nok: http://www.dba.dk/selvbyg-22ghz-dual-2gb-ram/id-74199554/

Du kan bruge både ANT og ANT+ pulsbælter, men de følger ikke med. Det fra din Garmin kan du sagtens bruge.

Nope, hvis den fungerer ligesom min Bushido, så beregner den selv kadancen ved at registrere de enkelte peaks der er hver gang du træder ned.

Ja

Ingen anelse.

Prøv også at kig på Feltet.dk/forum - der står en del om det derinde. Ellers har Gregers herfra en, og så vidt jeg husker bøvlede han også en del med det.

Link to comment
Share on other sites

Den er ikke så klog som Bushidoen men der følger kadancesensor med - i øvrigt een af de ting man skal være omhyggelig med at montere korrekt. Får softwaren ikke signal, så klodser den motorbremsen konstant.

At samle den er lidt ligesom IKEA-møbler. Det driller lidt men i virkeligheden er det slet ikke svært.

Jeg har ikke styr på hvor hidsig PC´en skal være.

Eneste lille problem jeg har haft er når jeg kører virtual reality og skruer op for alle detaljer osv., så løber den varm og til sidst skruer softwaren ned for grafikken.

Umiddelbart gætter jeg på at den ikke bliver udfordret når man kører i de to andre indstillinger.

Systemkravene står her og så er det så lige et par tusinde billigere end det jeg selv gav :mad:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share