Proteiner


Tommi
 Share

Recommended Posts

Cilius

Hvad vil du bruge aminosyre profilen til?
Det er vel særdeles relevant at kende forholdet mellem essentielle vs. nonessentielle AA, da det i flere studier er vist at et tilskud af essentielle AA medfører en øget proteinsyntese ift. tilskud af nonessentielle AA. Dette er gældende selv når der indtages et meget lille absolut EAA tilskud (6 g. totalt) vs. et relativt stort NEAA (40 g.) post exercise (1).

Tipton et al. Postexercise net protein synthesis in human muscle from orally administered amino acids. Am. J. Appl. Physiol. 276 (Endocrinol. Metab. 39): E628-E634, 1999.

DSB

Men i bund er folk åbent trætte af den amatør fremgangsmåde som de lancerer deres produkt på - accepter det!  

Det er der vel delte meninger om... ellers ingen debat!!!

Min personlige mening er at det er yderst afgørende, specielt i et broget marked, at man mærker sine kosttilskud med en udførlig varenetegnelse.

Edited by Sir Charles
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sir Charles:

Ganske enig i din statement, men behovet for den enkelte person, vil stadig være behæftet med stor usikkerhed... til trods for at det er et spændende studie du har gravet frem. Tripton er altid leveringsdygtig med spændende forskning for os jern hoveder.

Men det lader til man skal til at kigge nærmere på aminosyre sammensætningen... hvilken der nok ikke er sindsyg forskel på fra produkt til produkt...

DSB Harry

Andre end mig... og?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror heller ikke man får mere ud af at købe dyrt protein. Heller ikke selvom der vitterligt er en kvalitetsforskel. Alle her er formentligt i en positiv proteinbalance og vil skide en del primaprotein man ikke har kunnet optage. Hvis man så spiser et produkt hvor optagelsen er lidt bedre skider man så bare lidt mere protein uden at have fået en dyt mere ud af pulveret.

Dette gælder mht. optageligheden og ikke chemical score, hvilken for trænede individer alligevel er ukendt. Og som Cilius siger, så er den heller ikke særlig forskellig fra produkt til produkt.

Edited by Michael Soerensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet AST, Twinlab, Prolab, Multisport, Promax, Danlab og mange flere!!

Lad mig sige det sådan her, Danlab var skøj, Promax lige så, Multisport ok, AST, Twinlab og Prolab godt. Forskellen er bl.a. at jeg skal bruge en del mere pulver af f.eks. Danlab og Promax for at jeg få det samme ud af både med hensyn til restitution, mæthedsfornemmelse og energi i mine træningspas. Men det er selvfølgelige også en variabel, da vi ikke nødvendigvis kræver det samme for, at tilfredsstille vores velvære! :bigsmile:

Helt rigtigt bliver der fra nogle firmaer reklameret en del for deres produkter, men mon ikke også at deres produktion og salg er en del større, således at den dækker nogle af disse omkostninger. Jeg ved da at det er meningen med markedsføring, at det skal øge salget og der ved omsætningen osv.. :D :tongue: Ligeledes må man formode at de også har et større marked(er nået ud til) til at afsætte deres produkter på! :rolleyes:

Og det er jo tros alt en hård brance og derfor er det jo også at nogle kommer og går!! :tongue::w00t:

Link to comment
Share on other sites

>Thomas

Njaa... man gør nok alle dele: forbrænder, skider og syntetisere lidt af hvert. En af metoderne hvorpå man måler proteins optagelighed er ved at tage forholdet af det protein man skider og det man indtager. Nogle kalder dette BV, hvilket jeg ikke er helt enig i at det skal kaldes, men lad det nu ligge :)

Jo mere protein man indtager, jo mere udskilles også i fæces og selvfølgelig vice versa. Dette udnyttes formentligt af div. proteinproducenter der tester deres produkter på individer der er i proteinunderskud. Disse testpersoner (eller rotter) vil så optage mere protein end de ville have gjort hvis de spiste som en normal atlet og BV bliver så kunstigt højt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man udskiller nitrogen, som følge af proteindegradering og som følge af gluconeogenese ud fra proteindegradering!!! Ydermere taber man jo hår, klipper negle etc.

Men det er en misfortolkning Michael Soerensen, at man "skider" proteinet ud hvis man indtager protein i suprafysiologiske doser.

Omvendt er jeg af den klare overbevisning, at alt for mange spiser alt for meget protein (læs: unødvendigt meget). Blot man får nok af de essentielle AA, kan man synthetisere de øvrige ud fra CHO og fedt. Jeg tror at de gamle anvisninger om op til 2,5 gram protein per kg. kropsvægt per døgn, er udslag af gamle dårlige målemetoder - og tilstadigt holdt oppe af producenter af kosttilskud!

Nyere målemetoder, hvor man benytter stabile isotoper, viser at kvaliteten (EAA vs. NEAA) er langt vigtigere end kvantiteten - så længe man er i energetisk ligevægt (el. positiv energibalance).

Om de forskellige protein tilskud er af samme kvalitet er jo lidt svært at gennemskue, når der ikke er labels på bøtterne :lol:

Link to comment
Share on other sites

""Omvendt er jeg af den klare overbevisning, at alt for mange spiser alt for meget protein (læs: unødvendigt meget). Blot man får nok af de essentielle AA, kan man synthetisere de øvrige ud fra CHO og fedt. Jeg tror at de gamle anvisninger om op til 2,5 gram protein per kg. kropsvægt per døgn, er udslag af gamle dårlige målemetoder - og tilstadigt holdt oppe af producenter af kosttilskud!"

Det er jeg principielt enig med dig i, -selvom det retfærdigvis skal siges, at de fleste fornuftigt sammenskruede forsøg viser, at næsten alle, - selv tungt og ofte trænende-, er dækket rigeligt ind ved et indtag på 1.8g pr. kg, hvis blot proteinkvaliteten og aminosyreprofilen er iorden!

Den kommercielle side af sagen bør selvfølgelig aldrig undervurderes, men man kan jo også anlægge den ret fornuftige vinkel på sagen, at lidt for meget er bedre end lidt for lidt!

Slutteligt vil jeg blot bemærke, at det forhold at kroppen teoretisk set selv kan producere ikke-essentielle aminosyrer, IKKE nødvendigvis betyder, at den til enhver tid er i stand til producere optimale mængder, - i reglen er der en rate-limit, der så igen afhænger af en række øvrige faktorer!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

75kg med 4-5 i fedtprocent IKKE allene "siger" en helt del, - det ser som bekendt også nærmest guddommeligt ud! :D

Når det er sagt, så måler alt for mange kvaliteten af deres fysik på badevægten, hvorfor der vralter en mængde småbuttede drengebørn rundt i centrene, som alle ville se utroligt meget bedre ud, hvis de smed en 8-10kg fedt!

Nu var emnet protein, - og jeg er på det foreliggende grundlag fuldstændig overbevist om, at ret så mange fylder sig med unødvendigt høje mængder protein med det eneste resultat, at de bliver fattigere og federe!

Link to comment
Share on other sites

AU!!!!!!!!! Men er det så planen at man(for ikke at blive personlig) aldrig skal udvikle sig? Det er vel meningen at der skal ske noget, for så er det vel både kvalitet og mængden af protein der er afgørende. Min egen fedt % ligger på omkring 12(målt med tang, pt. off-season), det anser jeg ikke for at være fed! Jeg har tros en del diæter/konkurrencer de sidste 4 år taget ca. 6 kg. på i muskelmasse og jeg er ikke i tvivl om, at det hænger sammen med bl.a. den protein jeg vælger. Før den tid tog jeg, ligesom mange andre, det der var billigst for at spare penge, men efter jeg har ændret krav til det jeg indtager, har jeg ændret en del på min fysik, til den gode side! :D :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Some Dog:

"Men er det så planen at man aldrig skal udvikle sig?" Det er vel meningen at der skal ske noget, for så er det vel både kvalitet og mængden af protein der er afgørende"

Jeg forstår IKKE ovenstående i relation til emnet!

Jeg har vist IKKE på noget tidspunkt udtalt, at man IKKE skulle udvikle sig?

Jeg har også konsekvent argumenteret for nok kvalitetsprotein til med god margin at tilsikre positiv nitrogenbalance!

Slutteligt bør man IKKE forveksle størrelsen af det proteinbehov, der sikrer positiv nitrogenbalance, med det energiindtag, der er nødvendigt for f.eks. at sikre optimal masseøgning!

Det kommer man let til, hvis det ekstra "unødvendige" proteinindtag man kaster i løgnhalsen, - udover det som er nødvendigt for at sikre positiv nitrogenbalance, - indeholder nok kalorier til at bringe en fra negativ til positiv energibalance, - og dermed muliggøre muskelmasseforøgelse!

Der er jo IKKE ligefrem nogen speciel god grund til at anvende dyr protein som weightgainer? :rolleyes:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Hørt Some Dog. Men nu skal du være god ved JS, bare fordi du vejer 35 kg mere - uhh - så kan han da være go' nok - tror jeg. ;)

Men jeg ser ligesom en lille tråd i denne dialog. SD ligger offseason på en FP på 12 og JS er inde på den nævnte "guddommelige" FP på 4-5. Men samtidig skal man også være i en posetiv energibalance. Er det ikke og jeg siger ikke umuligt, men utroligt svært med kun en FP på 4-5%. Sådan bare os imellem JS, så kunne det være, hvis du i perioder af året "bulkede" lidt, kunne stadig "udvikle" dig lidt. Og hvordan var det nu også det var, SD bruger Prolab og JS Viking. Men det er jo sagen fuldstændig uvedkommen, det ved jeg godt, så det behøver de to små konger, XAX og Cilius ikke at kommanterer :tongue:

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

SD bruger Prolab og JS Viking

I mit center render der en fyr rundt på 120kg med fedt% på omkring 15 og han spiser det billigste protein han kommer i nærheden af, så det nok mere et spørgsmål om gener end noget andet.

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

DSBHarry:

Jeg kan se, at en ægte Prolab-fan IKKE giver sig før låget hamres på kisten! :D

Nu har jeg selvfølgelig i tidens løb prøvet samtlige mærker, der er værd at tale om, - og som du sikkert ved, så fører jeg ret detaljerede logs over egen og evt. protegeers kost, fremskridt m.m.

Jeg er derfor temmelig sikker på, at WHEY er overlegent,- og TOTALT sikker på, at det er 3000% ligegyldigt om man anvender Prolab, Designer, CN eller Viking!

Men som man også kan se under off-topic, så kan troen som bekendt IKKE alene flytte bjerge, - den kan også tilsidesætte enhver fornuft og rationel analyse!

PS:

Jeg ved godt det i begyndelsen af en ung mands vægttræningskarriere kan være svært at forstå, at mere IKKE nødvendigvis er bedre, - eller at der eksisterer væsner, som faktisk IKKE længere, - jeg skal jo være ærlig, - synes om at være en uatletisk småklodset kødklump ala BB!

I min ungdoms grønne vår kunne det IKKE blive voluminøst nok, - men jeg er heldigvis med tiden kommet til fornuft!

Jeg kan da også fortælle dig, at selvom jeg IKKE spilder tid på noget så åndsvagt som at bulke, - det betyder jo bare at blive fed-, så træner jeg altid tungere og spiser anderles/mere i vinterhalvåret, så jeg kan øge min muskelmasse uden at fedtprocenten stigere mere end max. 4.5%!

Sagen er nemlig den, at jeg stadigt, - og heldigvis, - kan "udvikle mig, - for nu at bruge dit eget udtryk!

Forskellen er blot den, at jeg IKKE længere hjernedødt, ukritisk og fantasi- samt smagsløst, bedømmer kvaliteten af min fysik på badevægten!

Spejlet er den endelige, - og eneste meningsfulde dommer! :tongue:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Hvor mange år har du trænet JS, hvad var din startvægt og hvad er dine mål. Har du modificeret dine mål under "din udvikling" - hvis ja hvorfor. Har dine gener været årsag til evt. modificeringer. Mange spørgsmål, ja - men lidt gode at vide, for at kunne forholde sig til din(e) mening/indgangsvinkler til træning/diæter! Og selvfølgelig er der forskel på proteinmærker mht indhold(bearbejdningsprocessen) og kvalitet ;)

Link to comment
Share on other sites

DSBHARRY:

"Og selvfølgelig er der forskel på proteinmærker mht indhold(bearbejdningsprocessen) og kvalitet"

Ja, selvfølgeligt er der det, - jeg kan da også godt opremse en tyve tredive irrelevante forhold, som INTET har med det diskuterede emne at gøre!

Vi taler jo netop IKKE om medicinsk whey-isolat til astronomiske priser i forhold til varme og/eller syreekstrakheret discount valle!

Det vi diskuterede var, om der er noget som helst belæg for at tro på, at der er nogen signifikant forskel på den muskelopbyggende effekt af kommercielt ion-exchanged/cross flow microfiltrated whey-concentrate fra Next Nutrition, Prolab, Champion eller Viking!

Og det er der selvfølgelig IKKE!

Igen må jeg gøre opmærksom på, at disse firmaer IKKE fremstiller valle-proteinet selv, men køber ind fra standardkvaliteter fra store mejerikonklomerater!

Ovenstående forudsætter selvfølgeligt sandfærdige indholdsspecifikationer, hvilket man kan tage for givet mht. til de nævnte mærker!

Dine betragtninger kan sagtens være korrekte, hvis vi snakker mere ukendte, især amerikanske mærker whey, - idet jeg fra Colgan Institute for nogen tid siden så en oversigt over mere end 30 mærker, der indeholdt mindre end halvdelen af de specificerede proteinmængder!

Overflødigt at tilføje, at jeg aldrig havde hørt om nogen af disse mærker, - de "kendte" store fabrikater var OK i forhold til label!

"Hvor mange år har du trænet JS"

Siden 1978. :o

"Hvad var din startvægt"

62kg drivvåd!

"Og hvad er dine mål."

At bevare min nuværende guddommeligt proportionerede idealkrop sålænge som muligt, - jeg bliver trods alt halvtreds næste år, -eller er det næste år igen?! :D

"Har du modificeret dine mål under "din udvikling""

Ja!

"Hvis ja hvorfor."

Fordi jeg er blevet klogere, - og fordi jeg IKKE dyrker KO-karate uden vægtklasser mere!

"Har dine gener været årsag til evt. modificeringer. "

Ja det er indlysende klart, - udover at jeg er en notorisk hardgainer med lav fibertæthed og et fejlleveret smalt kraveben, så gør min fremskredne alder og encifrede antal testmolekyler nu også, at jeg simpelthen bliver nødt til at træne og spise meget optimalt for overhovedet at opnå resultater eller blot formå at vedligeholde det, der er skabt!

Endvidere begår mange efter min opfattelse netop den klassiske fejl, at de IKKE har en fornuftig holdning til, hvad der ville være et realistisk og harmonisk mål for deres muskulære udvikling!

Som bekendt er BB idag uformelige og lattelige klumpe-dumper med groteske ballonmaver og fuldstændigt latterlige og usmagelige proportioner, men pointen er selvfølgelig at vurdere egne styrker og svagheder og tilstræbe ændringer der hvor det øger harmoni, symetri og klassisk æstetik!

Altså IKKE den idag fremherskende mer-er-bedre/tungere-er-flottere ideologi!

Noget andet er så, at man ser betydeligt større og mere muskuløs ud, hvis man besidder god definiton og muskulær udvikling sammenlignet med et småfedt bulkmonster!

Da jeg vejede 10-12kg mere gættede folk ret præcist min vægt, men idag går de altid helt galt i byen,-

i reglen gættes der 8-10kg for meget!

Jeg har INTET imod size, hvis personen har den underliggende struktur, der kan bære stor masse, men desværre er det sjældent tilfældet!

PS: En pudsig detalje i denne type diskussioner er, at INGEN nogensinde har spurgt mig, hvor høj jeg er, - hvilket jo meget godt illusterer min egentlige pointe, at den helt ensidige og dybt problematiske isolerede fascination på kropsvægt frigjort fra enhver æstetisk og meningsfuld sammenhæng, er mildest talt absurd! :teachingfinger:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Du er jo 181 til dine 75 kg - det har du nævnt på andet tidspunkt, så derfor indgik det ikke i mine betragtninger da det allerede var kendt - for mig!

Når jeg snakker om udvikling, så mener jeg skam ikke kun en fremgang i kg på kropsvægt eller i lodder, men ligeså meget en bedre kvalitet/seperation rent muskelmæssigt. Så den iagttagelse mht at bruge spejlet kan jeg skam godt tilslutte mig. Men i bund og grund, må det være for de fleste, der dyrker denne sport, at opnå den mest/bedste og måske størst mulige muskelmasse iht det genestiske mulige.

Lige et sidste spørgsmål til dig JS - jeg har set nogle billeder af dig forskellige steder men aldrig af dine ben, du er vel ikke en af dem der mener, at en løbetur eller at cykle på arbejde er nok bentræning. Du har flotte mavemuller - ja - men hvordan ser det ud med benene. Når vi snakker vægttræning, så snakker vi da hele kroppen ikke. :rolleyes:

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

DSBHARRY:

Mest muligt proportionelt, atletisk, smagfuldt og harmonisk fordelt fordelt masse, - indtil det IKKE ser pænt ud eller sælger billetter - hvilkket i reglen er det samme - længere!

PS: Mht. ben så er jeg af den opfattelse, at når jeg først har smidt skjorten, så får INGEN lov til at ombestemme sig! :D

Hvad mener du iøvrigt med "flotte mavemuller", - jeg har exceptionmelle mavemuller, biceps, triceps, skuldre, pecs og ryg, - faktisk er det kun benene og badedyret der er underudviklede! :tongue:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen tvivl om at hr. Storm har en flot overkrop(resten fortæller han jo selv). For mit egen vedkommende tæller helheden af kroppens udseende, det gælder om at have en god symmetri, hvilket jeg så efterhånden har fået! Men det har jeg ikke fået ved at køre på grænsen, men ved bl.a. at have fået det rigtige proteinpulver og den rigtige mængde.

Jeg ved godt at jeg ikke er den størrest bb i dk, men jeg er nok den, der har den bedste symmetri og det er det jeg har kæmpet for og stadig vil kæmpe for.

Man opnår kun det bedste ved at bruge det bedste, uanset om det drejer sig om kost, kosttilskud eller om træning! Men der er selvfølgelig forskel på, hvilke mål man har sat sig og derfor forskel på, hvad man stiller af krav! Og jeg stiller store krav, kan jeg godt fortælle, derfor vælger jeg kun det bedste!! :D :tongue:

Link to comment
Share on other sites

SOMEDOG:

Det er da udmærket at stille krav til sig selv, - det har bare ligesom IKKE ret meget med sagen at gøre!

Udover det faktum, at vi selvfølgelig alle ved, hvad der er hovedansvarligt for konkurrencebodybuilderes deform, så ville du selvfølgelig havde opnået præcist det samme om du havde anvendt samme mængder Viking eller Danlab, - at tro andet er rent nonsens, men som altid er "branchen" 90% myter og religion, - og 10% videnskab og facts, - på en meget god dag! :teachingfinger:

PS: Grunden til at jeg - hvad der tilsyneladende gik helt hen over hovedet på folket - valgte at være lettere humoristisk i min response på interessen for mit understel, beror på frygten for at det virkelige motiv blot var ønsket om at se mig i en stram lille poseringstrusse! :D

Svaret var nu næsten 50% sandt, idet benene er OK, men IKKE så monstrøse som tidligere pga. et par halvødelagte ryghvirler og en udsmattet skive/discusprolabs mellem nederste ryghvirvel og korsbenet pga. en påkørsel!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Hr. Storm, det har da alt med sagen at gøre!!!!!! :sneaky: Hvis vi ikke vælger de rigtige produkter og den rigtige mængde, på de rigtige tidspunkter, opnår vi jo ikke det vi gerne vil! :bigsmile: Og derved er det hårde slid vi lægger i vores træning jo spild af tid!! :devil:

Og som jeg har sagt, har jeg jo prøvet f.eks. danlab og det var altså ikke det samme. Og jeg vil stadig påstå at indtil de forbedre kvaliteten af deres produkter, er der ikke noget af hente. Det er min overbevisning, at jeg i sidste ende vil bruge flere penge på "billige" produkter, da jeg mener der kræver større mængder, end når jeg bruger f.eks. Prolab.

Men igen der skal jo være noget til alle pengepunge, så det er fint at der er flere udbydere end blot nogle få store! Ligeledes sætter det jo også de store under et pres om f.eks. at bevar deres kvalitet på et ordentligt niveau!! ;)

Og her kan vi jo så begge blive med at agumentere for hvad der er sandt og hvad der er forkert, så bla. bla. bla. :w00t:

Nu er det jo ikke lige sådan at jeg bliver betegnet som deform, selvom jeg er konkurrence Bodybuilder, tværdigmod!! :D Det ligger jo sådan, at jeg selv har en rimelig krop efterhånden og modtager faktisk mange komplimenter fra folk, som ikke er så snæversynet mere, som de har været...... og som nogle desværre stadig er :angry:

Jeg kunne selvfølgelig også godt skrive, at misundelse er en meget grim ting, men jeg vil jo helst ikke være personlig, det lader jeg andre om :bigsmile: (ok det var lige på grænsen, sorry!) :w00t:

Jeg kan kun sige, at man skal være stolt af det man har opnået, uanset andres til tider negative respons, som ofte bunder i manglene selvvære!!!

Kun det bedste er godt nok til dig!!!!! :bigsmile::tongue:

Link to comment
Share on other sites

"Hr. Storm, det har da alt med sagen at gøre!!!!!!"

Præcis hvilken "sag" taler vi om?

"Hvis vi ikke vælger de rigtige produkter og den rigtige mængde, på de rigtige tidspunkter, opnår vi jo ikke det vi gerne vil! Og derved er det hårde slid vi lægger i vores træning jo spild af tid!!"

Ovenstående kan man vel dårligt være uenig i, - men det er selvfølgelig heller IKKE det der diskuteres!

Det, der diskuteres er, hvorvidt der er nogen grund til at tro, at 80% ion-exchanged/cross flow filtered whey concentrate, der tilfældigvis får påklisteret en mærkat, der siger PROLAB, i højere grad promoverer store bøffer end 80% ion-exchanged/cross flow filtered whey concentrate, der tilfældigvis hedder VIKING eller DANLAB!

Det er der selvfølgelig IKKE, - og der har jo heller IKKE været argumenteret for hvorfor dette qua nærmest guddommelig indgriben skulle være tilfældet!

"Og som jeg har sagt, har jeg jo prøvet f.eks. danlab og det var altså ikke det samme. Og jeg vil stadig påstå at indtil de forbedre kvaliteten af deres produkter, er der ikke noget af hente. Det er min overbevisning, at jeg i sidste ende vil bruge flere penge på "billige" produkter, da jeg mener der kræver større mængder, end når jeg bruger f.eks. Prolab."

Det er selvfølgelig IKKE således, at jeg mener, at du IKKE skal have lov til at "påstå", være "overbevist" om,- eller "mene" dette og hint, - eller ved ordensmagtens medvirken forhindres i at anvende PROLAB, - enhver er som bekendt salig i sin tro, men som det er troens natur, så har det bare INTET faktuelt med virkeligheden at gøre!

(Efter forgæves at have anvendt PROLAB i årevis eksploderede min piriformis i rå muskeltilvækst efter første skefuld DANLAB m. vaniljesmag, - eller var det jordbær?)

"Og her kan vi jo så begge blive med at agumentere for hvad der er sandt og hvad der er forkert, så bla. bla. bla."

Problemet er, at der overhovedet IKKE er blevet argumenteret for, hvorfor dog i alverden samme type og koncentration industrivalle pga. forskellige klistermærker skulle virke dramatisk forskelligt!

Når det nu er og bliver en religiøst betinget trossag, skulle vi så IKKE bare kalde tingene for deres rette navn og lade det være ved det?

"Nu er det jo ikke lige sådan at jeg bliver betegnet som deform, selvom jeg er konkurrence Bodybuilder, tværdigmod!! Det ligger jo sådan, at jeg selv har en rimelig krop efterhånden og modtager faktisk mange komplimenter fra folk, som ikke er så snæversynet mere, som de har været...... og som nogle desværre stadig er"

Udover at jeg nu IKKE talte om dig personligt, - jeg aner IKKE hvordan du ser ud-, så behøver man nu IKKE være snævertsynet for at mene, at status quo indenfor BB, som generelt er grimme deforme steroidekroppe, er hæsligt!

Konkurrencebodybuilding er en dødsejler og kommercielt er det stendødt fordi alle andre end en ganske ubetydelig minoritet anser denne æstetik for at være latterlig,- samt at det massive giftforbrug, der er nødvendigt for at komme til at se sådan ud, er ynkværdigt og frastødende!

"Jeg kunne selvfølgelig også godt skrive, at misundelse er en meget grim ting, men jeg vil jo helst ikke være personlig, det lader jeg andre om (ok det var lige på grænsen, sorry!) "

Du har ret, misundelse ER en grim ting, - heldigvis er der nu ingen ved deres fulde fem, som er misundelige på hvordan proff. konkurrencebodubuildere ser ud!

Alt efter sindelag er der mest tale om foragt eller medlidenhed!

"Jeg kan kun sige, at man skal være stolt af det man har opnået, uanset andres til tider negative respons, som ofte bunder i manglene selvvære!!!

Det kommer selvfølgelig helt an på hvad og hvordan man har opnået det, - i lige netop denne sammenhæng er det selvfølgelig også primært konkurrencebodybuilderne med deres massive giftforbrug, der lider af lavt selvværd.

Fornuftige velafbalancerede og IKKE mindst normalt begavede mennesker kunne selvfølgelig aldrig finde på at fylde sig med de mængder helbredsødelæggende gift, som er det helt nødvendige krav, hvis man skal vinde et af de tarvelige plastrofæer i en BB-konkurrence nu til dags!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

”Præcis hvilken "sag" taler vi om?”

Sagen om at vælge det rigtige protein, så det i længden bliver billigere! ;)

”Ovenstående kan man vel dårligt være uenig i, - men det er selvfølgelig heller IKKE det der diskuteres!

Det, der diskuteres er, hvorvidt der er nogen grund til at tro, at 80% ion-exchanged/cross flow filtered whey concentrate, der tilfældigvis får påklisteret en mærkat, der siger PROLAB, i højere grad promoverer store bøffer end 80% ion-exchanged/cross flow filtered whey concentrate, der tilfældigvis hedder VIKING eller DANLAB!”

Det vil i bund og grund sige at der ikke er forskel på de forskellige produkter? Det kan du da ikke engang i din sundeste fornuft mene? Vel ikke engang i dit mørkeste sind? Hr. Jørgen Stump, kom op af dit sorte hul og leg tagfat!! Hvis det ikke var fordi jeg var så kvalitetsbevist, vil jeg måske overveje at sluge dig til morgen mad! 75 kcal. !! Ha, ha :D :chicken:

”Problemet er, at der overhovedet IKKE er blevet argumenteret for, hvorfor dog i alverden samme type og koncentration industrivalle pga. forskellige klistermærker skulle virke dramatisk forskelligt!

Når det nu er og bliver en religiøst betinget trossag, skulle vi så IKKE bare kalde tingene for deres rette navn og lade det være ved det?”

Jeg må jo næsten formode, at den farve Deres øjne ser er forskellig fra den farve mine ser, således må det formodes at Deres syn for nuancer er næsten lig nul. Men jeg må tage hatten af for Deres vedholdenhed når vi snakker protein pulver, man fristes jo til at tro at De har økonomisk interesse i denne sag.

Det skal her selvfølgelig lige pointeres, når jeg nu kommer med denne udtalelse, at jeg selv sponsoreres af Prolab Danmark, så skulle det hvis være på plads! :tongue::bigsmile:

”Udover at jeg nu IKKE talte om dig personligt, - jeg aner IKKE hvordan du ser ud-, så behøver man nu IKKE være snævertsynet for at mene, at status quo indenfor BB, som generelt er grimme deforme steroidekroppe, er hæsligt!

Konkurrencebodybuilding er en dødsejler og kommercielt er det stendødt fordi alle andre end en ganske ubetydelig minoritet anser denne æstetik for at være latterlig,- samt at det massive giftforbrug, der er nødvendigt for at komme til at se sådan ud, er ynkværdigt og frastødende!

Du har ret, misundelse ER en grim ting, - heldigvis er der nu ingen ved deres fulde fem, som er misundelige på hvordan proff. konkurrencebodybuildere ser ud!

Alt efter sindelag er der mest tale om foragt eller medlidenhed!”

Hvis du klikker ind på www.dbff.dk eller www.prolab-kosttilskud.dk vil du kunne se et billede eller to af mig, bare så du ved hvem du kommunikere med. :w00t:

Hvis vi snakker om proff. Bb. kan jeg kun give dig ret med hensyn til det deforme! :retard: Det som jeg anset for at være atletisk og flot, er de mange ret gode bbér der faktisk er rundt omkring i bl.a. de danske motionscentre, som tager deres kunstart/sport meget seriøst, endda har nogle af disse personer den fornøjelse at deltage til f.eks. de danske mesterskaber i bb.(her i blandt undertegnet), uden at de nødvendigvis fylder sig med AS! Men på dette område kan jeg jo tydeligt forstå, at du også er fyldt med fordomme, desværre! Jeg ville ellers have troet, at du med din fysik og formodet viden, ville vide bedre, men ak!!! :bigsmile:

Jeg anser så absolut ikke mig for at være latterlig, tværtimod! :) Men folks udtalelser, hentydninger, negative bemærkninger, misundelse (som det i mange tilfælde bunder i), fordomme og uvidenhed, det anser jeg for parodisk og har meget svært ved at tage seriøst, ja måske er der ligefrem tale om at de ofte er ynkværdige og til tider frastødende! Jeg dømmer ej heller folk på deres udseende, det lader jeg andre om!!! :devil:

Til orientering kan jeg oplyse, at der de senere år har været en fremgang i antallet af atleter i bb. konkurrencer rundt om i verden, hvilket jeg personligt giver indførelsen af dopingtests, æren for!

At bb. på konkurrenceplan skulle være en dødssejler, vil jeg nu vente med at udtale mig om, men pt. er der ikke noget der indikere dette! :teachingfinger:

”Det kommer selvfølgelig helt an på hvad og hvordan man har opnået det, - i lige netop denne sammenhæng er det selvfølgelig også primært konkurrencebodybuilderne med deres massive giftforbrug, der lider af lavt selvværd.

Fornuftige velafbalancerede og IKKE mindst normalt begavede mennesker kunne selvfølgelig aldrig finde på at fylde sig med de mængder helbredsødelæggende gift, som er det helt nødvendige krav, hvis man skal vinde et af de tarvelige plastrofæer i en BB-konkurrence nu til dags!”

Vi kan sagtens blive enig om, at AS i bund og grund er noget lort!! :devil: , men ikke at det nødvendigvis hænger sammen med konkurrence bodybuilding eller fitness! :teachingfinger:

Plasttrofæ eller ej, jeg personligt sætter en stor ære i, at kunne kalde mig selv dansk og nordisk mester i bodybuilding, at kunne vise det frem og blive bedømt på det, jeg har haft interesse for og slidt for i så mange år, det er sq. bare en fed og ubeskrivelige følelse, som jeg kun varmt kan anbefale, at man prøver! Stolthed der er lige mig!!!! :bigsmile::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share