Proteiner


Tommi
 Share

Recommended Posts

Hvis du klikker ind på www.dbff.dk eller www.prolab-kosttilskud.dk vil du kunne se et billede eller to af mig, bare så du ved hvem du kommunikere med

Det første som falder mig i øje når jeg klikker ind på prolab´s side er at Flemming Andresen, sponseres af Prolab. Er det dig ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja det er mig :lol: og ja, det er da noget dyrt ikke!!! :devil: Men på den anden side skal man jo ikke gøre noget gratis og dermed mener jeg, at alt for ofte hjælper man folk med programmer til kost, træning osv... hvor efter de siger til sig selv, "det er sq. for sværet eller uoverskueligt" vupsi.... ned i skuffen og spildt arbejde!!! Men hvis man nu har betalt for det, ja så er det jo nok en anden sag!! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det er mig
OK. Det var da rart med en erfaren bodybuilder på boardet også. Flotte resultater du har opnået iøvrigt Flex :)
Men hvis man nu har betalt for det, ja så er det jo nok en anden sag!!

Det tror jeg i stor udstrækning at du har ret i. Der er ikke noget værre end at bruge lang tid på at strikke et godt program sammen til en person, og så opdage at personen 2 uger efter har droppet det, af den ene eller den anden årsag.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de fine ord!!!! :) :unsure:

Øh... Jeg er altså ikke proff. og er heller ikke meget for det selv, da jeg ikke mener det er prisen vær´at stile så højt, der er helt sikkert store omkostninger ved at være proff. og den pris vil jeg ikke betale!! :bigsmile::tongue:

Om de betaler eller ej, er som mig lidt hib som hab!! Det der betyder mest for mig er at de får en ordentlig vejledning og at de når deres realistiske mål! Så jeg vurdere fra gang til gang! :bigsmile::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Some-Dog, uden at jeg vil påstå, at du desideret har været ude i skjult reklame, så vil jeg alligevel bemærke, at det havde klædt dig bedre på et tidligere tidspunkt at gøre opmærksom på, at du er sposoreret af et af de firmaer hvis produkter her bliver diskuteret.

Mvh

Arne

Moderator

Link to comment
Share on other sites

SOME DOG:

"Det vil i bund og grund sige at der ikke er forskel på de forskellige produkter? Det kan du da ikke engang i din sundeste fornuft mene? Vel ikke engang i dit mørkeste sind? Hr. Jørgen Stump, kom op af dit sorte hul og leg tagfat!! Hvis det ikke var fordi jeg var så kvalitetsbevist, vil jeg måske overveje at sluge dig til morgen mad! 75 kcal. !! Ha, ha "

Man kan med fordel læse de indlæg man prøver at besvare!

Generelt advarer jeg mod "at sluge", - jeg vil nok også gerne have mig frabedt, at se en steroidemave indefra, idet den må formodes at være ligeså grim indefra som udefra! :D

"Men jeg må tage hatten af for Deres vedholdenhed når vi snakker protein pulver, man fristes jo til at tro at De har økonomisk interesse i denne sag."

Jeg er altid "vedholdende" når jeg render ind i myter og overtro, - og ikke mindst uvederhæftig og dårligt skjult reklame!

Jeg har INGEN økonomiske interesser i noget mærke/firma, hvorimod du som det nu er kommet frem, er købt og betalt af Prolab.

Jeg overlader det trygt til læserne, at gøre op med sig selv, hvem der er dybt utroværdig og hvem der er neutral og troværdig!

"Hvis du klikker ind på www.dbff.dk eller www.prolab-kosttilskud.dk vil du kunne se et billede eller to af mig, bare så du ved hvem du kommunikere med."

Er gjort!

"Det som jeg anset for at være atletisk og flot, er de mange ret gode bbér der faktisk er rundt omkring i bl.a. de danske motionscentre, som tager deres kunstart/sport meget seriøst, endda har nogle af disse personer den fornøjelse at deltage til f.eks. de danske mesterskaber i bb.(her i blandt undertegnet), uden at de nødvendigvis fylder sig med AS! Men på dette område kan jeg jo tydeligt forstå, at du også er fyldt med fordomme, desværre! Jeg ville ellers have troet, at du med din fysik og formodet viden, ville vide bedre, men ak!!!"

Da jeg så dit foto, så jeg straks, at din fysik INTET havde med AS m.m at gøre, men udelukkende er resultatet af PROLAB kosttilskud, - det er simpelthen mine fordomme og kun ca. 30 år i "branchen", der får frit løb, idet det jo reelt er umuligt at se forskel på en steroidebygget krop og så det der kan nås af naturlig vej med masser af Prolab tilskud!

Forklaringen på, at bodybuildere før AS-tiden var så meget mindre,- og også mindre definerede, skyldes udelukkende manglen på Prolab kosttilskud og de hemmelige og ganske særlige øvelser, man har opfundet siden da!

"Til orientering kan jeg oplyse, at der de senere år har været en fremgang i antallet af atleter i bb. konkurrencer rundt om i verden, hvilket jeg personligt giver indførelsen af dopingtest æren for"

Dopingtest er en joke, det ved alle!

Kun ved meget hyppige uanmeldte test vil man kunne få afsløret en smule af, hvem der evt. gør hvad.

Det er der hverken penge, lyst eller vilje til!

Væksthormon og en masse andet testes, - eller kan der IKKE testes for, - og alt den såkaldte dopingtest har medført, er et ændret valgt af steroider!

Det er muligt, at du kan overbevise et par naive 17-årige poder om noget andet, men jeg har gået op og ned af disse herlige væsener i snart 30 år på indtil flere kontinenter, så jeg ved præcist, hvad de foretager sig med sig selv for at opnå hvad, - og kan selvfølgeligt også se på sådan ca. 500 meters, hvis hele hovedet har været nede i AS-gryden i årevis!

Som de siger i staterne: Don´t try to con a conman! :teachingfinger:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Ha-ha (ingen smileys her) Denne debat er løbet helt af sporet. Jeg mener: her har vi nogen personer; Somedog og DSB-Narry ( i kender måske hinanden privat?!) der, iøvrigt, uden at fremføre et eneste sobert ARGUMENT, plæderer at Prolabs produkter er bedre end andre tilsvarende. Nu viser det sig så at i begge har tilknytning til Prolab.. Det er sgu flot....Intet under at i råber så højt, der er jo kroner og ører involveret.

Til alle jer der ikke kan finde ud af hvem der har ret i denne debat, skal i blot lytte til JS, undskyld nu bliver du sikkert overfaldet verbalt (-; , han har ret i det meste af det han skriver. ( Dvs. det bunder i noget faktuelt )

Ja... selvfølgelig er det i orden at tage penge for et program, hvis der er nogen der gider betale for det....

Drop nu de dyre produkter og brug de danske, danlab eller viking.... Alt andet er spild af penge...

Link to comment
Share on other sites

Og mon ikke også JS har fået et par bøtter Viking protein for at skrive artikler til Getbig ;)
Mig bekendt anbefaler JS også Danlab, men dem forhandler Getbig pudsigt nok ikke.... :rolleyes:
Nu viser det sig så at i begge har tilknytning til Prolab.. Det er sgu flot....Intet under at i råber så højt, der er jo kroner og ører involveret.

Ah, hvad er DSB Harry's umiddelbare tilknytning til Prolab? :blink: (Andet end at vedkommende er ret glad for Prolab)

Link to comment
Share on other sites

JAN:

"Og mon ikke også JS har fået et par bøtter Viking protein for at skrive artikler til Getbig"

Jan dit uartige skarn, du er vist en værre lille en! :D

Udover, at du og alle andre, som tidligere nævnt kan købe en kopi af min selvangivelse komplet med kapitalstrømsanalyse og hele svineriet for 500Kr og 4 flasker nobel drue, så du ved selvsyn kan vurdere, om jeg monstro kunne formodes at parkere min troværdighed i en latterlig bøtte proteinpulver, - eller om jeg har modtaget kr. fra Get Big, - så har jeg nu IKKE "fået et par bøtter VIKING" af Get Big.

Iøvrigt sælger Get Big også Prolab, Designer, CN m.fl. så havde jeg nu som SOME DOG været til fals for ussel mammon, kunne jeg stadigt have valgt Prolab, hvis og såfremt der var nogen grund til at tro på, at dette pulver på magisk vis skulle være mere bøfpromoverende end samme kvalitet fra Viking eller Danlab!

Iøvrigt overser du muligvis også, at samtlige Get Big artikler langt tidligere allerede har været bragt i Workout & Fitness!

Så alt i alt var dit indlæg noget grusomt vrøvl, - men vi er da selvfølgelig lige gode venner af den grund! :lol:

DSBHARRY:

"og jeg vil til enhver tid påstå, at det hører til det bedste på markedet"

Jamen, det har INGEN sagt, det IKKE gør.

I hver af de kvaliteter Prolab sælger whey-protein i, er der tale om gode, solide og "ærlige" produkter!

Det var bare IKKE det vi diskuterede, - det vi diskuterede var, om der er nogen som helst grund til at tro, at en given PROLAB whey-kvalitet ligefrem er bedre end tilsvarende kvaliteter fra f.eks. DANLAB eller VIKING!

Og det er der som bekendt IKKE! :devil:

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Ja det har du ganske ret i, det er ved at løbe af sporet... Det kan godt være der skal friske øjne til, men visse personer her henviser konstant til bestemte produkter, mens de sviner andre til... Det er da ejendommeligt, det sker i mange tråde og mange steder.

Er det ok at reklamen foregår "lifd i det skjulte" For det er da helt åbenlyst det der er gang i....

Ja DSB det vil jeg gerne uddybe...jeg venter lige på det rette tidspunkt....

Link to comment
Share on other sites

Er det ok at reklamen foregår "lifd i det skjulte" For det er da helt åbenlyst det der er gang i....

Hverken skjult eller åbenlys reklame er gangbart på MOL. Det er det pricipielle, for selvfølgelig skal man kunne deltage i en debat selv om man måtte have en tilknytning til et firma, det være sig som ansat eller som sponseret. Det er så bare et krav at man selv fortæller at det er omstændigheden - og det kan være nødvendigt at gøre igen mere en en gang over tid. Brugerne på MOl er så inteligente, at de så kan håndtere den information de modtager :)

Under de omstændigheder er vi ret liberale.. nogen gange får jeg lyst til at citere de vise ord: " lad den der uden synd kaste den første sten" - ved ikke lige hvorfor det kom over mig B)

Arne

MOD

Link to comment
Share on other sites

Arne-->>Jeg har tidligt i mit virke på MOL gjort opmærksom på, at jeg bliver sponseret af Prolab!

Jeg mener ikke at det vil være en god ide at skrive ”Sponseret af PROLAB” i alle mine indslag, for det ville jo reklame så det gør noget!! :bigsmile:

Men jeg vel også gerne sige, at jeg ikke er på MOL for at gøre reklame for en bestemt producent, men for at kunne dele min egen erfaring, fra mange år med bodybuilding og kostvejledning, med andre og for selv at hente inspiration til mine forhåbentlige mange år endnu, i denne vidunderlige og ekstreme sport! :rolleyes:

Så for at formilde omstændighederne en smule, kan jeg igen nævne et par andre producenter, som jeg, alt efter produkt, kan nævne/fremhæve det er bl.a. Twinlab, AST-SS, og jeg kan sikkert nævne flere andre og så vil jeg da også lige sige, at jeg faktisk godt kan anbefale Bar fra Danlab, specielt dem med penut butter! Sikke en gang reklame hva´?? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Forsat!

Hr. JS-->>Købt og betalt vil jeg nu ikke sige, men jeg har været så heldig, at min genetiske sammensætning har gjort mig til en af de bedste bodybuilder i Norden og derfor et oplagt emne for sponsorer, det er jo dejligt for mig! :D :tongue:

Men selvfølgelig er vurderingen af min troværdighed optil hver enkelt læser af MOL, som jo gælder for hvert eneste indlæg her på MOL. Men jeg har, modsat andre, tiltro til mine medmennesker, til der forlægger klare beviser for jeg ikke burde have det!! :) :angry:

En ting jeg undre mig over, er at du taler negativt og nedladende om personer der faktisk er på størrelse med dig og er i samme form dig!! :jehon: Men de kan ikke have nået de resultater de har uden AS, men det kan du????!!!! :retard: :confused2: Meget mærkelig holdning, synes jeg!!! :confused2: Eller skal jeg ligefrem sige: ”tyv tror hver mand stjæler”! Eller er der en prædikant gemt inden i dig, for det er vel ikke tilfældet? :devil::tongue:

Ang. dopingtests i DBFF regi, så forlægger der faktisk en kontrakt med Antidoping.DK om både at teste i centrene og til de danske mesterskaber, hvad mere kan man forlange?? <_< Det er ikke en joke! At der så er nogle der falder i, måske allerede her til de næste mesterskaber eller inden, ja det er der jo nok ikke meget tvivl om, men at dømme folk på forhånd, det får du mig ikke til!! :angry:

Hvordan personer omgår AS eller ej, kommer for så vidt ikke mig og som du selv antyder vil det jo nok være en håbløs kamp! :teachingfinger:

For mit eget vedkommende, ja så har jeg trænet i 23 år og det bør jo i selv give resultater. :bigsmile: Jeg vil personligt være træt af, hvis det ikke kunne ses!! :sneaky: Jeg har brugt mange forskellige mærker i tidens løb, nogle bedre end andre, hvis jeg ikke skulle kunne udtale mig om facts, så er der hvis ingen der kan!! :)

Jeg ligger heller ikke skjul på, at det meste jeg ved, er ofte noget jeg selv har erfaret og ikke noget jeg har læst mig til. Jeg er altid åben for forandring og nye teorier, der selvfølgelig skal prøves af, før jeg kan udtale mig om noget konkret. :teachingfinger:

Jeg håber og ved, at der allerede er mange, der vil benytte sig af muligheden for at få noget ”billigt købt” viden, fra min side.

Jeg er ikke i tvivl om, at du også kunne komme med mange spændende og lærerige indlæg, f.eks. her på MOL (det har vi da allerede set en del eksempler på), men det er der da ikke nogle der dømmer dig for :D , måske lige med undtagelse for der, hvor du ikke er objektiv og fair i dine udtagelser! :angry:

Forsættes

Link to comment
Share on other sites

Forsat:

Kronborgknight-->> Jeg har ikke kendskab til om DSB H er tilknyttet Prolab! At han er glad Prolab produkter er jo op til DSB H selv, men det glæder mig da!

At du så ubetinget støtter Hr. JS fordi han har udtalt sig positivt om f.eks. Danlab og andre produkter, er jo så din egen sag og helt op til dig at vurdere! ;)

Og nu er det jo ikke sådan, at du ikke selv er helt vildt neutral i denne debat/tilsmudsning…. Vel?! :sneaky:

En anden ting er jo, at det er godt for alle parter, at der bliver diskuteret værdien af de forskellige produkter! Om du selv eller andre er tilknyttet et bestemt firma osv. eller ej, er for mig sagen uvedkommen, det der er vigtigt er at vi får belyst nogle erfaringer og får bragt nogle budskaber ud, så andre kan vurdere, hvad de skal/bør vælge til forskellige formål!

Jeg vil ikke ligefrem påstå, at jeg køre hetz på et eller flere produkter, så det må stå for egen regning! :jehon:

Men til alle jer og for den sags skyld alle andre, der følger denne debat, lyt og lær, prøv og erfarer! :teachingfinger:

Jeres liv er forhåbentligt så lange, at i kan prøve alle de forskellige mærker, det tager immervæk ikke mere end en mdr. til to, at finde ud af, om der er noget man får noget ud af!! :D Eller for nogle, om det er den smag man vil have! :tongue: Også kan det jo være, at andre også kan komme med noget konstruktivt kritik. God fornøjelse! :bigsmile::tongue:

Held og lykke til alle, uanset hvad i måtte vælge!!!

Citat: ”Rosens torne er skjult bag blomsten” :teachingfinger:

Link to comment
Share on other sites

En anden ting er jo, at det er godt for alle parter, at der bliver diskuteret værdien af de forskellige produkter! Om du selv eller andre er tilknyttet et bestemt firma osv. eller ej, er for mig sagen uvedkommen, det der er vigtigt er at vi får belyst nogle erfaringer og får bragt nogle budskaber ud, så andre kan vurdere, hvad de skal/bør vælge til forskellige formål!

Det er altid glimrende at prøve nogle forskellige produkter, men erfaringer på den baggrund kan bruges til meget lidt. Der er alverdens forhold som spiller med - bla. ændring i træningsmetode, kosten generelt, psykiske forhold samt årstiden... Det er derfor en umulig opgave at vurdere andet end smagen på baggrund af, man engang har prøvet en 2½kg spand fra XXX producenten. Hvis vi i stedet sammenligner aminosyre profilerne, og under antagelse af at produkter med højere indhold af essensielle anominosyrer er bedst, så er Prolabs Pure Whey dårligere end Danlabs UltraWhey. Kigger vi samtidig på priserne i Danmark på de 2 respektive produkter, så koster det 549 kr for 2,265kg Pure Whey (242 kr/kg) og 349 kr for 2kg UltraWhey (174,5 kr/kg)...

Som den vågne læser har bemærket, differentierer Danlab sig positivt på alle parametre kontra Prolab... men nogen skal jo betale for reklamerne.

(det var desværre ikke muligt at lave samme sammenligning med Viking da anominosyre profilen ikke er tilgængelig på deres website)

Link to comment
Share on other sites

Cilius-->> Køb en spand Viking, det står på den!!  Og hvis det er din måde at vurdere Protein på, så er det ok med mig!  

He he, det var første gang jeg prøvede at sammenligne, så jeg kan roligt sige, det ikke er måden jeg vurderer mit protein indkøb på... jeg bruger prisen som parameter. Men det var i relation til ovenstående, om alskens forhold der spiller i vedr. hypertrofi og derved bedømmelse af proteinpulveret. Du kan ikke lave en saglig bedømmelse på andet end smagen ved at prøve 2½ kg fra 3 forskellige producenter, man bliver simpelthen nødt til at sætte sig ned og sammenligne proteinindhold og anominosyre sammensætninger - såre simpelt.

Jeg har aldrig prøvet Danlab, og efter flere har beskrevet smagen som frygtelig, skal der noget a la en gratis prøve pose til for at få mig til det.

For god ordens skyld, skal det lige siges, at jeg tidligere har spist massere af Prolab produkter (Nlarge2 og Pure Whey), men er efterhånden blevet mere vågen overfor marketing hypes... nu skal der være sammenhæng mellem pris og kvalitet. (siger ikke andre ikke finder netop det ved Prolabs produkter, men de er efter min mening for dyre i øjeblikket).

Link to comment
Share on other sites

Du kan reelt heller ikke sige en dyt om forskellene på protein pulverne uden en uvildig analyse. Jeg vil vædde med at der ikke er den store forskel på Prolab, Danlab, Viking, Champion Nutrition osv., hvis vi får et respekteret og uvildigt laboratorie til at lave sammenlignende analyser. Hvis pulveret har gennemgået samme produktionsmetoder, og har udgangspunkt i samme råmateriale, så kan forskellen altså ikke være så stor. Man skal altså ikke lade sig snyde af prisen. Det er altså ikke altid at pris og kvalitet går hånd i hånd. Der er nu engang stor forskel på reklameudgifter og dets lige. Så det er jo indlysende at Prolab er dyrere end Danlab og Viking. Men det gør det ikke nødvendigvis bedre. Jeg kan selvfølgelig ikke give noget endeligt svar, ligeså lidt som alle i andre kan. Det endelige svar kan kun gives når i står med uvildige analyser af alle de forskellige produkter. Så kan man nemlig sammenligne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fint nok, det er jo også vigtigt at man ikke føler sig snydt, med det man bruger sine svært og til tider surt tjente penge på! :D

Hvilke kriterier man vælger efter er, som du selv skriver, meget individuelt! :bigsmile:

Og heldigvis er der noget, for næsten en hver smag! :bigsmile: Uanset hvilke kriterier det er man vælger efter!

Og så vil jeg ikke sige mere om dette emne i denne omgang, for det er hvis kørt der hen hvor det skal! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share