Proteiner


Tommi
 Share

Recommended Posts

cilius>

Jeg skrev i et tidligere indlæg i denne tråd, at jeg savende en aminosyreprofil på VIKING, fordi det ikke står på deres produkt, og heller ikke på deres side.

Til det svare du.:

”Hvad vil du bruge aminosyre profilen til? Har du estimeret (på mirakuløs vis) din egen personlige optimale aminosyreprofil, så du parrer den fra dit proteinpulver, med dem fra resten af dit proteinindtag?”

Nu skriver du.:

”man bliver simpelthen nødt til at sætte sig ned og sammenligne proteinindhold og anominosyre sammensætninger - såre simpelt.”

Hvorfor fanden vil du nu sameligne aminosyreprofiler, når du mener overstående??? :retard:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Taget ud af kontekst Nymand... kommentaren vedr. anominosyre profilen skyldes fleres iver for at sammenligne på deres resultater. Det var herefter min pointe, at det ikke er muligt at lave en valid sammenligning af produkter, bare fordi man engang har spist en 2½ kg's spand af skidtet. Et punkt hvor der kan sammenlignes er anominosyre profilen, men eftersom vi ikke kender vores behov for typen af essentielle, kan vi stadig ikke lave en fornuftig sammenligning... men den er trods alt bedre end først nævnte...

Og jeg sluttede til sidst af med, at prisen er det bedste parameter at sammenligne på...

(var der nogen som sagde selektiv læsning... Nymand?)

Link to comment
Share on other sites

OK, men

”Og jeg sluttede til sidst af med, at prisen er det bedste parameter at sammenligne på...”

Hvis prisen er det eneste parameter du og mange andre vælge sin protein efter, hvorfor køber i så hos mellemhandlerne, og ikke direkte hos producenterne??. Hos Arla kan man købe 1 Kg. Protein for omkring 45 – 60 kr. – alt efter kvalitet.

(var der nogen som sagde selektiv læsning... Nymand?)

Hæ hæ – hvad i alverden mener du :o :rolleyes: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Der er vist IKKE nogen, der har argumenteret for, at prisen skulle være den eneste parameter!

Men prisen i forhold til kvaliteten er selvfølgelig interessant, - hvorfor betale det dobbelte for reelt samme kvalitet,- blot fordi det ene produkt hedder noget smart på engelsk og figurerer med 12 helsider i samtlige amerikanske muskelblade? :lol:

Link to comment
Share on other sites

"Det er jo helt viiiildt - ARLA protein til 60 kr."

Æhh, hvad mener du Harry :confused2:

Det koster det sgu. Jeg betaler ca. 60 kr. pr. kilo valle protein 90+ hos Arla Foods , og så får jeg en aminosyreprofil og varedeklaration som man kan stole på – hvilket nok vil være noget naiv, hvis man køber sit protein hos den skov af mellemhandlere (som ynder at kalde sig ”producenter”) der skyder op alle vegne. :D

Link to comment
Share on other sites

Åhh - kære Nymand - er du blottet for humør. Reklamen for ARLA - Hallo "Det er jo helt viiiildt og bla bla" men måske faldt det hele lige lidt til jorden nu. Mig bekendt, så er det produkt du er inde på der et valle(-affald-)rå-produkt, dvs du har et varmebehandlet og rimeligt fedtholdigt produkt, der smager af uhggg. Jeg kender en landmand, der benytter (måske) selvsamme produkt til hans grise - som supplement - velbekommen!! :tongue:

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

”Åhh - kære Nymand - er du blottet for humør. Reklamen for ARLA - Hallo "Det er jo helt viiiildt og bla bla"

Nej da, jeg har skam meget humor :D :lol: – jeg forstod bare ikke hvad du mente, jeg ser sgu ikke så meget TV – og da slæt ikke reklame….. mest fordi jeg hverken bruger hygiejnebind, køre med DSB, eller læser blivfyldtmedløgnfortolvkroneravisen (EB) :rolleyes:

”Mig bekendt, så er det produkt du er inde på der et valle(-affald-)rå-produkt, dvs du har et varmebehandlet og rimeligt fedtholdigt produkt, der smager af uhggg. Jeg kender en landmand, der benytter (måske) selvsamme produkt til hans grise - som supplement - velbekommen!!”

Nej, det ikke det samme produkt vi taler om. Det du omtaler er LACPRODAN 80. Det er dog ikke et ”affalds produkt”, men et Microfiltered Ion-exchanged WPC , der rigtigt nok bruges til dyrefoder, men også i fødevareindustrien. Det indeholder dog lidt for meget fedt (8 %) efter min smag. Men fremstillingsprocessen og aminosyreprofilen er helt i top, og hvis du kan få noget af den landmand du kender ville jeg gøre det hvis jeg var dig – det er helt sikket lige så godt, som det du spiser nu. Smagen…. Ja, men sådan smager rent valle protein, jeg syntes nu at smagen og konsistensen minder meget om det flødepulver som nogen ødelægger deres kaffe med, man kan dog lige smutte ned i SuperBrugsen og købe 1 kg. Fedtfattigt kakaopulver (19 kr.) og blande i 3 kg. Protein, så har du den bedste smag du nogensinde har prøvet. :tongue:

JS>

”Må man spørge til ekstraktionsprocessen?”

Ja, selvfølgelig må du da det. :lol:

”Er det ion-exchanged, microfiltreret, krydsflydt, osv. - eller taler vi om varme og eller kemikalieekstrakheret valle?”

Det produkt jeg bruger er.: PURE CROSS FLOW MICROFILTRED AND ION-EXCHANGED 90+ WPI.

Der bruges en keramisk (ikke kemisk proces).

Den gamle metode med kemisk filtrering og tørring ved høj varme, bruges stort set ikke nogen steder mere. Der er i øjeblikket en enorm efterspørgselen på protein, og især kvalitets protein på verdensmarkedet, og man har ikke længere råd til at ødelægge proteinet som man gjorde før med de ”gamle processer”

Produktet jeg bruger er set samme som de fleste ”mellemhandlere” køber hjem, tilsætter noget smag, smider det i en spand, knalder en etiket på – og hvor det nu fremgår at proteinet nu lige pludseligt har fået overnaturlige egenskaber.

Jeg køber ikke proteinet hos Arla fordi det er billigt, men fordi jeg bestemt ikke stoler på disse mellemhandleres ”videre forarbejdning” af produktet – og da slet ikke hvad de skriver på den etikette til 2 kr. de knalder på bøtterne. Der er simpelthen INGEN kontrol med dem…..overhovedet. :devil::devil:

Derimod ved jeg at der er streng kontrol på det produkt jeg indtager. B)

Link to comment
Share on other sites

craw+nymand: hvor finder I de produkter?

-og hvad er prisen for Carbelac Isolac 90+ WPI?

ja for helvede, det er sgu big news det her...... fuck mand get big lukker da på en uge når det her kommer ud :lol: :lol:

Nej seriøst, jeg vil sgu da også have dette ønske pulver, ringer man bare til arla eller hvad ??? Der ligger vist en her i Århus. :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Nu håber jeg ikke, at jeg støder MOL´s politik omkring reklame, med dette indlæg :( .... Hvis jeg gør undskylder jeg mange gange.

De 2 omtalte produkter Arla og Carbelac 90+ WPI, kan desværre endnu ikke købes af private :angry: , man skal altså ”kende” nogen.

Derimod skulle det ikke være så svært at få fat i Arla´s Lacprodan 80 WPC og Carbelac 80 WPC. De to produkter indeholder dog ret meget fedt, omkring 8 %, og en del laktose 6 %, mener jeg.

De forhandles af de fleste foderstationer/forretninger, og jeg har endnu ikke hørt om nogen der kommer et smut forbi, ikke lige kan få lov til at købe en 20 kg. Sæk. ( mindstekøb ). Prisen bør være omkring 40 – 45 kr. pr. kg. + moms. B)

Edited by Nymand
Link to comment
Share on other sites

Ak ja, de kære små. Jeg har erfaret fra en upålidelig kilde, at de små i forsøget har vist en udpræget tendens til at ville dødløfte, squatte, og bænkpresse alt hvad de kommer i nærheden af :w00t: .

Fra en anden total utroværdig kilde, har jeg hørt at de smås præsentationer skulle være så imponerende, at TJ er blevet set nærmest støvsuge forretningerne, i og omkring Århus for modermælkserstatning :tongue: .

PS. Du bør kunne finde dem på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Harry, nu ”reklamerer” jeg ikke for noget produkt, men svare bare på hvilket proteintilskud jeg bruger…..og fordi man ikke bare lige kan vade ind i Føtex og købe det, er det jo ikke ensbetydende med man ikke kan anskaffe det – sådan er det jo med mange ting…… det kræver såmænd bare en lille smule fantasi. :baby:

Link to comment
Share on other sites

DSBHarry: Carbelac Isolac er et rigtigt tilskud, man kan se producentens hjemmeside her

kan se at de angiveligt skulle have en forhandler i Danmark:

Mr. P. E. Hansen

SFK,

96/98 Avedoerholmen,

P.O. Box 1512,

DK2650 Hvidovre,

Denmark.

Tel:- 0045 36 399393

Fax:- 0045 36 779976

Email:- [email protected]

iflg. krak så skulle der ligge en SFK amba på følgende adresse:

Avedøreholmen 96

2650 Hvidovre

Tlf.: 36 77 99 76

Edited by Jast
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share