Lavere fedtprocent, hjælp?!


corsom
 Share

Recommended Posts

Jeg er en 22 årig mand, er 185 cm høj og vejer ca. 78 kg.

Jeg træner hver dag, med 0-1 hviledage per uge.

1. dag laver jeg et hjemme fullbodytræningspram jeg selv har sammensat.

2. dag løber jeg ca. 7,5 km i godt tempo

og sådan skifter jeg så hveranden dag.

Mit træningsprogram består af:

Seated Dumbbell Press - Dumbbell Military Press - 3x10 reps

Body Weight Abductors - 3x15 reps hvert ben

Resistance Band Behind The Neck Pull Aparts - 3x15 reps

Supermans - 3x15 reps

Overhead Dumbbell Extensions - 3x10 reps

V Ups - 3x15 reps

Dumbbell Shrug - 3x10 reps

Reverse Dumbbell Forearm Curl - 3x10 reps

Push Ups - 3x15 reps

Body Weight Squats - 3x15 reps

Twisting Abdominal Crunch - 3x20 reps

Standing Dumbbell Curls - 3x10 reps

Håndvægtene er på 10 kg.

Jeg udfører øvelserne to og to så jeg laver dem skiftevis, så det ikke bliver den samme øvelse 3 gange i træk.

Mit daglige madindtag ser gerne ud som følgende:

Måltid 1: Havregryn med skummetmælk og proteinpulver, fiberboller med kyllingefillet og guacamole, og en banan.

Måltid 2: En banan.

Måltid 3: Mørke multikerne boller med kyllingefillet (ikke stegt i olie eller noget) og guacamole fra dåse.

Måltid 4: Havregryn med skummetmælk og proteinpulver.

Måltid 5: Mørke multikerne boller med kyllingefillet (ikke stegt i olie eller noget) og guacamole fra dåse.

Jeg har i ca. 6 måneder eksperimenteret med forskellig kost og træning.

Jeg er dog nu nået frem til at følge mit eget træningsprogram herhjemme og med denne kost, selvom jeg stadig ikke er tilfreds!

Jeg har lige nu en tydelig fourpack, men vil gerne have min fedtprocent lavere uden at tabe muskelmasse!

Er der nogen der kan give nogle råd/tip til hvordan jeg kan få en bedre krop?

Edited by corsom
Link to comment
Share on other sites

Et træningsprogram med 2x10 kg håndvægte er ikke tilstrækkeligt. jeg vil anbefale, du begynder at gå i træningscenter og laver et hensigtsmæssigt program baseret på basisøvelser navnlig bænkpres, squat og dødløft ( se i tråder "begynder".

Du skriver ikke hvor store mængder mad, du spiser, men det er godt nok ensidigt, hvis du indtager det sammen hver dag. Du mangler noget sundt fedt. Hæld evt. noget olivenolie over dine multikerneboller og din kyllingefilet (det lyder edermame kedeligt) Men hvad angår kylhydrat og protein er det vel OK-afhængigt af hvor meget du spiser.

Hvis du spiser for lidt, får du svært ved at bevare muskelmassen, mens du taber fedt. Den styrketræning du laver kan ikke bidrage i nogen videre grad til at du bevarer muskelmassen-Der skal tungere træning til.

Link to comment
Share on other sites

Et træningsprogram med 2x10 kg håndvægte er ikke tilstrækkeligt. jeg vil anbefale, du begynder at gå i træningscenter og laver et hensigtsmæssigt program baseret på basisøvelser navnlig bænkpres, squat og dødløft ( se i tråder "begynder".

Du skriver ikke hvor store mængder mad, du spiser, men det er godt nok ensidigt, hvis du indtager det sammen hver dag. Du mangler noget sundt fedt. Hæld evt. noget olivenolie over dine multikerneboller og din kyllingefilet (det lyder edermame kedeligt) Men hvad angår kylhydrat og protein er det vel OK-afhængigt af hvor meget du spiser.

Hvis du spiser for lidt, får du svært ved at bevare muskelmassen, mens du taber fedt. Den styrketræning du laver kan ikke bidrage i nogen videre grad til at du bevarer muskelmassen-Der skal tungere træning til.

Jeg har været tilmeldt fitnesscenter, men ønsker nu kun at hjemmetræne. Skal jeg evt. købe noget mere vægt til mine håndvægte eller er der andre/bedre metoder at hjemmetræne?

Det er forskelligt hvor store mængder mad jeg spiser, jeg må indrømme jeg ikke gider at måle min mad op, da jeg desuden har en meget fleksibel hverdag og derfor ikke spiser samme antal måltider og mængder hver dag. Mht. den sunde fedt, får jeg så ikke den gennem guacamole, avocado? :)

Jeg er tilgengæld meget disciplineret mht hvad jeg skal indtage, da jeg ikke har noget imod det bliver ensformigt, derfor er gode råd omkring tilføjelser til min madplan stærkt velkomne! :)

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen særlig grund til at du overhovedet ikke spiser grøntsager? :smile:

Besværligheden ved at tilberede dem :p

Altså jeg har i lang tid brugt kogte grøntsager jeg lavede på panden med kylling, rejer eller tun, men ved ikke hvor nødvendige de er, når jeg får "lidt" fra guacamolen og så ellers vitaminpiller? Kan sagtens være jeg tager fejl :)

Men hjælper de decideret til muskelopbyggelse eller vægttab, eller er det udelukkende sundhed vi snakker? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share