Henrik S.

Motion i balance™

Recommended Posts

11 timer siden, kahlua-kalv skrev:

Nogle er nok reelt lettere afkølede ved målgang, men tror også løbsarrangørerne prøver at vise højt serviceniveau (på en lidt billig måde). 

Sikkert rigtigt, begge dele. I øvrigt var det langt fra så varmt, som man skulle tro, i går. Jeg syntes i hvert fald, at dagens løbetur var på 'den friske side'.

Edited by Henrik S.

På 8/9/2018 at 20:55 , kahlua-kalv skrev:

Du må lige anmelde den når du har haft den ude og rulle. Overvejer selv en ny vinterged og her kunne en gravel være et godt alternativ til den gamle racer

Min Vitus Substance Sora er skam kommet og taget i brug. Efter to kiksede forsøg har jeg nu også endelig fundet nogle skærme, der kan komme på. Den er virkelig tricky at få vredet skærme på, men vedlagte type fungerer, fordi de ikke skal 'igennem' stellet.

Har ikke kørt i terræn med den endnu, men udelukkende til bytransport, og det er den god til. Der er nogle enorme ballondæk på (bredde er 38, tror jeg), så man mærker ikke meget til huller og kantsten mv. Og når man vipper styret godt op, så hviler hænderne fint på bremsegrebene, så man hurtigt kan bremse for de andre cykeltosser i trafikken.

Derudover har jeg monteret nogle Shimano pedaler til almindelige sko på den ene side og med klik på den anden side, så den kan bruges med cykelsko, hvad jeg dog som sagt ikke har prøvet endnu.

Den er fin og stabil at køre på, og jeg kan nemt finde en god kørestilling - også med rygsæk eller skuldertaske, som jeg stort set altid har med mig. Efter lidt tilvænning er jeg også blevet dus med stellets vinkler og tumler den ret hjemmevant i trafikken. Man kan holde et fornuftigt tempo på den.

Ulemper? Dem kendte jeg jo i forvejen: Den er virkelig tung, har mekaniske skivebremser, og komponenterne er fra nederste hylde. De kræver noget justering, før det hele spiller. Jeg regner ikke med, at kæde, krans og kabler og den slags holder særlig længe, men så må jeg jo opgradere hen ad vejen. Med 4900 kr. er det altså en ret billig cykel, så man kan næppe forlange mere.

Stellet virker fornuftigt, men den har ikke ligefrem racergeometri, så den er heller ikke nogen svingmester. Jeg har dog en fornemmelse af, at den vil gøre det ret godt på skovstier, så det skal da prøves inden længe.

Kort sagt tror jeg, at den kan nogenlunde det, som den blev indkøbt til. Har man budgettet til det, ville jeg gå op i en lidt dyrere version med lækrere komponenter, men selve cykeltypen er altså meget fed, hvis man ønsker lidt af en multikunstner.

20180918_153050 - Kopi.jpg

Edited by Henrik S.

Tak, jeg er stadig i tænkeboks. 

Jeg kørte 3backroads i weekenden på min Ridley Fenix Sl. Det var 75 km på grus, skovstier og lidt asfalt. Det klarede den rimelig godt med 30mm knopdæk, så den er egentlig ret alsidig med det rette fodtøj, men den skal selvfølgelig helst ikke ud når der er saltet. 

Du burde faktisk kører den type løb, eller bare møde op til fællestræninger i dyrehaven i weekenden og teste cyklen lidt mere grundigt :-) det sku meget sjovt og noget mere alsidigt end landevejstræning. 

En ny 4-ugers periode er begyndt ...

... og den byder på lidt længere bakkeintervaller om onsdagen og lidt længere tempointervaller om fredagen. De er nu på 90 sekunder, og det er fint nok, når det gælder tempointervallerne, men der er altså ikke nogen bakker lige her omkring, der er lange nok til 90 sekunders bakkeløb. Jeg troede egentlig, at Valby Bakke inde  fra byen og op til toppen ville være lang nok, men den tog kun 60 sekunder. Som det fremgår, blev de 8 x bakkeløb løbet ganske disciplineret, men de var altså på den korte side. Næste onsdag gælder det 10 x 90 sekunders bakkeløb, så jeg skal altså på jagt efter en bakke. Måske bakker bag Høje Gladsaxe er lange nok?

Screenshot_20180919-171119_Connect.jpg

Uge 5 ud af 20 ...

... blev afsluttet med ugens lange tur, som jeg denne gang landede på præcis 21,1 km. Dels for at gøre den lidt længere end sidste søndag, dels for at gøre den præcis lige så lang som et halvmaraton, der jo er målet med hele dette forløb. Selv om jeg var til god middag med vin og hele molevitten i går, så gik det over stok og sten med 5:02/km. Vel at mærke med et meget stabilt tempo, som det fremgår af puls'kurven', der bare er én, stor blok. Det var også første tur i ét af de to par Skechers GoRun 6, jeg lige har fået fra en svensk webbutik, der byderpå både lave priser og hurtig levering (www.sportamore.dk). Jeg har tidligere været meget glad for Skechers' sko, og de her virker også helt perfekte til min fod og mit løb.

Screenshot_20180923-125212_Connect.jpg