Henrik S.

Motion i balance™

Recommended Posts

Fin rundtur i dag på 96,4 km inkl. Tyren og Bregnen, men det endte sgisme da med at blive koldt. Jeg frøs godt nok nallerne og tæerne, selv om det ikke var decideret frostvejr, men det kan højst have været en 2-3 grader. Så suger sådan en tur altså godt med energi ud af kroppen, synes jeg. Og man får jo stort set ikke drukket noget, når det er så koldt, så man kan bruge resten af dagen på at tanke op :beer:

På de længere ture mærker jeg stadig noget ømhed nede over lænden, som er ret irriterende. Er begyndt at lave mine mobilitetsøvelser hver dag for at imødegå det og tager omkring en god fys i morgen tidlig for lige at få en second opinion. Det er ikke sådan en rigtig skade eller skavank, men er alligevel irriterende på de længere dage i sadlen.

Udklip.JPG

3 timer siden, Henrik S. skrev:

På de længere ture mærker jeg stadig noget ømhed nede over lænden, som er ret irriterende. Er begyndt at lave mine mobilitetsøvelser hver dag for at imødegå det og tager omkring en god fys i morgen tidlig for lige at få en second opinion. Det er ikke sådan en rigtig skade eller skavank, men er alligevel irriterende på de længere dage i sadlen.

:hippy: Inderst inde, så ved du jo godt, hvad der ville hjælpe.... zhe darkz side er nær :innocent:

Det blev et godt besøg hos fyssen, så det store yogamonster er indtil videre slået tilbage til start :bigsmile: Jeg troede egentlig, at ømheden var i begge sider af lænden, men den stråler mest ud i højre side og ned i benet, når jeg laver mine smidighedsøvelser. Min nye fys er virkelig grundig og kunne ganske rigtigt konstatere en skævhed omkring hoftebøjer-bækken-plus et hel masse andet, som jeg har glemt igen.

Jeg har derfor fået nogle endnu mere målrettede øvelser, jeg kan veksle med hver anden dag. Jeg har tiltro til, at de kan holde det nede. Det er ikke verdens største problem, men jeg vil gerne have det endnu mere under kontrol før foråret. Så nu skifter jeg mellem to sæt af øvelser og fortsætter med at supplere cyklingen med løb, som han gav mig ret i er en vældig god ide for at få 'vridebevægelserne' med.

Edited by Henrik S.