BACK! Siddesår, hva så? Watt, vand og vilje!


WatArm
 Share

Recommended Posts

Bloggen er startet igen. Se indlæg 37!

challenge-copenhagen-web1.jpg

Hey..

Har et mål - Challenge København 2012!

Har valgt at lave en blog, da jeg ved det kan give den ekstra motivation der skal til en gang i mellem :bigsmile:

Så nu er bloggen oprettet, forhåbentligt korrekt, så nu skal der bare lidt fyld i!

/Christian

-Er allerede helt vild med alle disse små venner :partytime2::tongue4::clown2::tongue:

Edited by WatArm
Link to comment
Share on other sites

Første rigtige indlæg får i nu, og det skal selvfølgelig handle om mig og mit udstyr :blink:

Jeg hedder Christian, 27 år og bor,arbejder i Aalborg.

Som sagt er mit store mål Challenge 2012 i København næste år. Lige nu virker det ekstremt uoverskueligt, men med rette træning og hjælp skal det nok gå :smile:

Har altid været mere eller mindre fysisk aktivt, håndbold,fodbold,golf, løb og cykling. Dog aldrig noget seriøst eller med målrettet træning. Dog tog jeg mig sammen tidligere i år og fulgte et 16 ugers løbeprogram og gennemførte København Marathon. Nu har jeg fået alvor fået lyst til at presse mig selv til det yderlige, så derfor skal en Ironman gennemføres!!

Men nu får lige de hurtige facts!

Højde - 191 cm

Vægt - 78,5 - har altid lagt på 85-86 kilo, men alt den løbetræning har gjort godt.

BMI - 21,3

Pros

-Nogenlunde form, så starter ikke helt fra 0.

-God løbeform.

-Har cyklet racer siden 2006, dog kun hyggeture med vennerne!

-Har rigtig god tid til at træne, i forhold til mit arbejde.

-Viljen til at ofre. Her tænker jeg mest usund mad og alkohol :biggrin:

Cons

-Minisk opr. i ve. knæ tilbage i 2005. Det driller lidt en gang i mellem.

-Kan ikke svømme.

-Min kæreste synes jeg er tosset.

-Udstyrsfreak, bliver en dyr omgang det her :4thumbup:

Mit største problem lige nu, er nok at jeg svømme frygtelig. Men har allerede haft min to første træninger med/i Aalborg Tri Klub, så der er allerede stor fremgang med svømningen.

Samtidigt håber jeg at træningen med Aalborg Tri, kan kaster nogen gode råd og tips af sig med træningen fremover. Men som sagt har jeg kun været der to gange, så skal lige lære folk at kende. Men det skal nok blive rigtig godt.

Lige nu holde jeg bare formen, ved at få løbet,cyklet og svømmet en del, uden at overtræne helt vildt :smile:

Men det var lidt om mig..

/Christan

Edited by WatArm
Link to comment
Share on other sites

Spørgsmål!!!

Kan det passe at man kun kan ligge et billede(max 150kb) op af gangen pr post?!

Hvis du læser ved siden af står der.

Brugt 0bytes af dine 250K totale upload quota (Max. størrelse pr. fil: 250K)

Hvis det er et billed fra nettet kan du linke direkte til billed via insæt billed.

Velkommen til MOL og Tri, vi er nogle stykker her på MOL som dyrker Tri.

Det vil være en god ide at prøv formen af på en ½ Ironman.

Du kan finde nogle løb her http://www.challenge-family.com/

Link to comment
Share on other sites

Hvis du læser ved siden af står der.

Brugt 0bytes af dine 250K totale upload quota (Max. størrelse pr. fil: 250K)

Hvis det er et billed fra nettet kan du linke direkte til billed via insæt billed.

Velkommen til MOL og Tri, vi er nogle stykker her på MOL som dyrker Tri.

Det vil være en god ide at prøv formen af på en ½ Ironman.

Du kan finde nogle løb her http://www.challenge-family.com/

Hej Mollerup

Tak, og godt at vide man ikke er alene med trién herinde :bigsmile:

Får denne fejl når jeg vil linke til et billede, jeg har uploadet på www.imageshack.us

"You are not allowed to use that image extension on this board. "

Tak for linket, tjekker jeg lige ud..

Men planen er også en masse ol distancer, et par 1/2 ironmans inden det går løs.. Har nogenlunde med tid jo :bigsmile:

Edited by WatArm
Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til

Fint at du har fundet dig et projekt og et mål og det er bare at klø på, specielt med svømningen. Det er NU at du virkelig skal arbejde med teknikken fra nu af og hen over hele vinteren og først nå vi kommer til foråret begynde at kører intensitet på. Grunden til at intensiteten ikke skal på før, er at du først rent teknisk skal have bygget en solid base op inden pressen teknikken til grænsen.

Ellers vil jeg ønske dig held og lykke med projektet og hold os endelig opdateret med træningen, tanker, op og nedturer samt udstyr.

/Johnas J

Link to comment
Share on other sites

Tak for hilsnen Johnas J, og er helt enig med det du skriver :smile:

Dagens træning blev svømning i den lokale svømmehal. Hvor jeg prøvede så godt jeg kunne, at huske alle de teknik ting som svømmetræneren har fortalt :bigsmile: Det blev ca 1 km i vandet, men jeg har dælme svært ved at huske hvor mange baner jeg svømmet, nogen gode råd til hvordan man bliver bedre til det ?!

Men da jeg skal til Kim Larsen koncert i aften og fætter/kusine fest i morgen, :beerchug: Tvivler jeg på at jeg får trænet noget søndag!!

Så denne uge bestod af 2 x Svømning i bassin, samt 2 x løbeture = 11 km. Jeg har skruet helt ned for løbet lige pt, da jeg har lidt smerter i mit venstre knæ. Så håber en nedtrapningen af løbet, kan gøre knæet godt igen..

Næste uges plan er 3 x svømning og 2 x cykling og måske en lille bette gå/lunte/løbe tur.

Udstyrs info

Da jeg kunne kan finde ud af at ligge et billede op af gange, så får i lige en lille udstyrsserie :smile:

Starter med mine bedste venner, eller det er faktisk løgn. For mine bedste venner var Asics Gel Nimbus 12, men da de havde gjort deres arbejde, var det tid til en udskiftning. Og tid til løbesko par nr 2 i år, det er sgu da pisse dyrt at løbe!

Den nemme løsning var selvfølgelig at købe et par Nimbus 12 igen, da jeg havde været fint tilfreds med dem. Meeen synes jeg lige vil prøve lidt forskelligt, så denne gang blev det til et par Brooks Ghost 3. Da de har fået god kritik. Synes også de virker som en rigtig god sko, og føles faktisk lidt hurtigere end Nimbus gjorde, men nu må vi se :smile:

Men da jeg har lidt vrøvl med venstre knæ lige nu, får de lov at slappe lidt af pt..

post-25270-029751400%201308315430_thumb.jpg

Det var alt for i dag, ha´ en god weekend..

/Christian

post-25270-029751400 1308315430_thumb.jp

Edited by WatArm
Link to comment
Share on other sites

Hey...

Fyy faen for en hård weekend. Havde været på nattevagt fra torsdag til fredag, så stod op kl 13 fredag middag. Så skyndte mig lige ned i svømmehallen for at få pjasket 1 km, inden vi fik gæster og efterfølgende til Kim Larsen & Kjukken koncert - den gamle kan i nu :4thumbup:

Lørdag stod på fætter/kusine fest..! Dog skulle jeg lige vågne fra fredagens strabadser, men det lykkes. Og fik faktisk klædt mig i noget cykeltøj og tænkte at jeg lige kunne tage en times rullen, bare lige for at få lidt luft og holde kroppen i gang.

Jeg havde lige købt nye klamper, da de andre var flækkede. Men så har jeg fandeme købt de forkert klamper, så de passede ikke til pedalen. Damn you look klamper!!!

Men fik fundet MTB frem i stedet og tog en hurtig tur i skoven, ikke rigtig gennemtænkt, for alt det op og ned kørsels gik lige i hovedet :blink:

Men hjem igen og afsted til fest :beerchug:

Festen blev faktisk roligere ind forventet, og var vel hjemme ved 2 tiden.. Så tænkte at jeg lige kunne prøve at sætte alarmen til kl 9, så hvis kroppen var med på den, kunne jeg lige nå svømmetræningen kl 10. Det lykkes, så fik faktisk klemt 2 x svømmepas og et bette cykelpas ind, der ikke var forventet - kanont!

I dag har jeg så forhåbentligt bestilt de rigtige klamper, samt et par nye solbriller og styrbånd - de sidste to ting var impuls køb :smile:

I dag har været træningsfri, men i morgen står den på 50 km på cyklen og 18 hullers golf.. Se det er krydstræning :wink:

/Christian

Link to comment
Share on other sites

Aften Damer og D'herre..

Onsdag aften og jeg er træt, rigtig træt - det er fedt :4thumbup:

Men i går Tirsdag, blev det ikke til den store træning, udover 18 hullers golf i nederen blæsevejr. Så var fuldstændig ødelagt da jeg kom hjem, så droppede cykelturen!

I formiddags tog jeg så en time på landevejen, men det var på min mtb, da jeg som skrevet i tidligere indlæg havde bestilt forkerte klamper til mine racer sko..! Så måtte tage min Mtb. Men altså, Mtb på landevejen sucks, men cyklede en time, hvor de 45 min var med 75-90% intensitet.

I aften var det så sidste inde svømmetræningsaften med tri-klubben inden sommerferien til august. Jeg nåede at være med til 4 træningen, og fremgangen er kolossal, syntes jeg selv :bigsmile: Så nu er svømmetræningen med tri-klubben flyttet udendørs. Så hvis jeg vil være med, skal jeg have fat i en våddragt. Så....

Har du en våddragt, eller kender til et godt tilbud på en fornuftigt våddragt til en fyr på 190 cm, så sig til? :bigsmile:

Men svømmetræningen gik rigtig godt, og det blev samlet til 1500 m svømning i aften + at jeg cyklede frem og tilbage fra træningen, så det er lige ca 10 km ekstra!

De nye og rigtige klamper, samt styrbånd og solbriller kom med posten i dag.

post-25270-006179400%201308777621_thumb.jpg

Sådan ser solbrillerne ud, de virker faktisk rigtig fornuftige..

Resten af ugen ser sådan her ud

Torsdag - Træningsfri pga arbejde

Fredag - 50 km cykeltur

Lørdag - Træningsfri pga arbejde

Søndag - Cykeltur og lille løbetur

Nu skal det hele jo ikke gå op i træning og udstyr, der skal også være plads til at nyde livet. Så denne blev spist mens dette indlæg blev til

post-25270-065385000%201308777763_thumb.jpg

Et styk squash kage med lidt snask på toppen :wink:

/Christian

post-25270-006179400 1308777621_thumb.jp

post-25270-065385000 1308777763_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey

Hurtig update..

Var ude på en løbetur søndag sidste uge, hvor mit venstre knæ gav fuldstændig op. Smerterne var så store at det umulig gjorde, at jeg kunne løbe videre.. Kæmpe nedtur, jeg havde ondt de følgende dage og var så bange for at det er min tidligere opereret menisk der var ballade med.

Var så til fys i dag, og han syntes at knæet var helt stabilt. Og han mente efter endt undersøgelse at det "bare" var en overanstrengt ledbånd bag på knæet der var problemet. Det var det bedste han kunne fortælle mig, så nu står den bare på masser af udstræknings øvelser, samt hvile og ro en uges tid mere, inden jeg så småt begynder med at træne lidt igen :4thumbup:

Derfor er det også ekstra dejligt at der er et helt år til mit mål. Så kan tage det helt rolig, og starter forfra med at bygge form op!

Go træning til jer der kan - tager lige en slapper på sofaen med tour i kassen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig disponering. Hold nu øje på dit mål, det er stadig over et år ude i fremtiden!

Brug tiden fornuftigt når du træner, og lad vær med at overtræne. Det lyder simpelt, men er drøn svært i praksis, og man føler hele tiden at man skal træne træne træne. Når du kommer til næste forår så vil du kunne give den gas, og have træningsuger med 15-20timer, hvor du nu ikke behøves at have mere end 5-10timers træning.

God vind derude, og nyd touren!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Må hellere kommer i gang med at blogge lidt igen. Grunden til at jeg ikke har blogget den sidste gode måneds tid, er pga trænings humøret har været helt i bund.

Mit sidste indlæg, skrev jeg at jeg på en løbetur havde fået vanvittigt ondt i mit venstre knæ. Fik en henvisning til Arkadens Sportsfysio i Aalborg. Hvor jeg har fået behandling af Henrik Bøgvad, en tidligere fys for Aab fodbold, han virker meget kompetent. Diagnosen var at jeg have et led/ledkapsel i venstre knæ der brokkede sig. Så har fået en masser balance/styrke øvelser jeg skal lave.

Fremgangen har været lidt la la.. Har ikke decideret smerter i mit knæ mere, men det føles stadig lidt mærkeligt. Men det er lidt svært at forklare!

Men pga genoptræningen, har jeg ikke svømmet,cyklet,løbet i en måned. Da der skulle minimal belastning på knæet den første måned :unhappy: :unhappy:

Men nu har jeg så fået lov til at finde svømme og cykle igen, mens løb stadig er lidt ude i fremtiden. Og det er virkelig frygtelig, for have bygget en rigtig fornuftig løbeform op efter træningen frem mod kbh marathon i år. Men det kan jeg vel gøre igen :bigsmile:

Pga jeg var så langt nede med træningshumøret, tænkte jeg at jeg måtte gøre et eller andet for at få humøret igen. Så vupti ny cykel :4thumbup:

post-25270-069734500 1313836341_thumb.jp

En sprit ny Willier Cento1 med Campagnolo Chorus, Cosmic Carbone Sl hjul og et T2+ Cobra tri styr!

Kæft det er som at skifte fra en kadett til en ferrari, den ruller så meget meget bedre end min gamle trek. Så nu er cyklen på plads til Challenge næste år!

Men træningen pr uge lige nu består af 2-3 gange genoptræning af knæet, 2 cykel ture og 2 svømmeture indtil jeg skal til fyssen for forhåbentligt sidste gang.

Tilsidst et stort :4thumbup: til Motta, ganske enkelt imponerende! Glæder mig til at jeg selv kan skrive en raceberetning :smile:

Go træning

/Christian

Link to comment
Share on other sites

Fik en henvisning til Arkadens Sportsfysio i Aalborg. Hvor jeg har fået behandling af Henrik Bøgvad, en tidligere fys for Aab fodbold, han virker meget kompetent.

Mon ikke, det er vore kære Fys, der har været nede og prøve kræfter med La Marmotte? :smile:

Ellers en fed ged, du har fået dig der. Der er jo ikke noget som godt grej, der kan få træningshumøret tilbage :laugh:

Held og lykke med dine mål!

Link to comment
Share on other sites

Mon ikke, det er vore kære Fys, der har været nede og prøve kræfter med La Marmotte? :smile:

Ellers en fed ged, du har fået dig der. Der er jo ikke noget som godt grej, der kan få træningshumøret tilbage :laugh:

Held og lykke med dine mål!

Det er det da sgu også :bigsmile: Nå, så var det godt jeg skrev at han var kompetent :tongue:

Men tak, man kan aldrig for nok nyt udstyr :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Trænings update!

Søndag morgen var der svømning kl 8!!!!! Triklubbens træningstid er lavet om fra kl 10 til 8 søndag morgen, got damn det kræver noget vilje at kommer af sted fremover :bigsmile:

Men nåede lige 45 mins svømning da jeg skulle til barnedåb kl 10. Men jeg prøvede at lave lidt forskellige teknik øvelser, men for pokker jeg synes det er svært det svømning!

Mandag blev det til styrketræning af bentøjet/knæet. Lavede en balance øvelse, men prøvede også at kører squat med vægtstang på ryggen for første gang. 25 kg 8-8-10 reps. Det gik smertefrit under og ikke mindst efter:4thumbup:

Tirsdag tog jeg en bette cykeltur på 35 km, det er ganske enkelt fremragende med den nye cykel. Uden de store anstrengelser kan jeg holde et snit over 30 km/t, det skulle der altså kæmpes for på den gamle jernhest! Cykelmæssigt måler jeg lidt min træning efter puls og gennemsnits fart, da jeg ikke har wattmåler. Det må kommer senere!

I dag onsdag, har jeg lavet div. øvelser for bentøjet/knæet. Det gik sådan set fint nok, dog lidt stramninger hen over menisken tilsidst. Er ved at være overbevist om at det er den der er problemet nu:mad:

I morgen står den på svømning og fredag en bette cykeltur!

Hyg jer!

/Christian

Edited by WatArm
Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg ved fyssen. Altså umiddelbart er der ikke de store fremskridt, får ondt/spændinger hen over menisken samt smerter lige bag på knæet. Men Henrik (fyssen), kan umiddelbart ikke se/mærke at der skulle være noget galt. Så jeg fik en tid til en ultralyds scanning på mandag. Håber i den grad på at den kan give nogen svar på hvad der går galt, når jeg dyrker motion!

Men jeg bliver forsætter med styrke/balance øvelser, samt cykler og svømme det jeg nu kan, uden der bliver vrøvl med knæet!

Tilsidst lige et :4thumbup: til Der Panzerwagen, fremragende enkeltstart i vueltaen i dag..

post-25270-000031000 1314635696_thumb.jp

Han er vild!

Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg ved fyssen. Altså umiddelbart er der ikke de store fremskridt, får ondt/spændinger hen over menisken samt smerter lige bag på knæet. Men Henrik (fyssen), kan umiddelbart ikke se/mærke at der skulle være noget galt. Så jeg fik en tid til en ultralyds scanning på mandag. Håber i den grad på at den kan give nogen svar på hvad der går galt, når jeg dyrker motion!

Men jeg bliver forsætter med styrke/balance øvelser, samt cykler og svømme det jeg nu kan, uden der bliver vrøvl med knæet!

Tilsidst lige et :4thumbup: til Der Panzerwagen, fremragende enkeltstart i vueltaen i dag..

post-25270-000031000 1314635696_thumb.jp

Han er vild!

Han sidder ikke så fedt på cyklen, men det er self. grundet de regler UCI drengene skal indordne sig efter. Men han kunne sagtens sidde bedre og stadig være inden for reglerne...

Link to comment
Share on other sites

Han sidder ikke så fedt på cyklen, men det er self. grundet de regler UCI drengene skal indordne sig efter. Men han kunne sagtens sidde bedre og stadig være inden for reglerne...

Af ren og skær nysgerrighed, hvad er det så ved hans position der gør at du mener den kan være bedre?

Link to comment
Share on other sites

Af ren og skær nysgerrighed, hvad er det så ved hans position der gør at du mener den kan være bedre?

Han sidder meget langt tilbage, han kunne godt komme lidt længere frem og stadig holde sig inden for de 7 cm. han skal sidde bag kranken. Dertil kunne han godt få styret lidt længere ned eller sadlen op, så har bliver fladere hen over ryggen. Det ville sammenlagt gøre han er mere åben i hoften og fylder mindre i vinden = mere fart og kraft. Men det er self. bare min holdning og mening.

Link to comment
Share on other sites

Han sidder meget langt tilbage, han kunne godt komme lidt længere frem og stadig holde sig inden for de 7 cm. han skal sidde bag kranken. Dertil kunne han godt få styret lidt længere ned eller sadlen op, så har bliver fladere hen over ryggen. Det ville sammenlagt gøre han er mere åben i hoften og fylder mindre i vinden = mere fart og kraft. Men det er self. bare min holdning og mening.

Tror han har været i vindtunnel eftersom han er deres bedste TT'er, og et kompromis mellem største watt-effekt og mindste vindmodstand er nok resultatet af hans position. Ofte ser man faktisk at de sætter styret vildt lavt, og så bruger extensions på deres aerobars for at have dem i en højde der passer dem bedre. Tror det er samme argument der bruges her - giver egentligt også god mening hvis man tænker over det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share