det går for langsomt!


camilla88
 Share

Recommended Posts

jeg vil gerne tabe mig nogle kg og det har lykkes at tage 3 men det går for langsomt.

min mad plan ser ca. sådan ud:

morgen: 30g havregrød med kanel

Mellem: et æble

Middag: en bolle + frugt + en cola light

Mellem: en lille kop kakoe på vand + 3 kartofler

Aften: 200g salat med 50g tun, 53g kartoffel (med fedtfattig dressing)

Mellem: 2 gulerødder og 2 cherrytomater

anden dag:

(55 min spinning + 40 min konditionstræning)

Morgen: 100g havregrød med kanel

Mellem: frugtstang + æble

Middag 40g salat + en rugbrød med tun

Mellem: 2½ rugbrød med pålæg + 50g slik

Aften: 88g tun 87g kylling 40g salat (med fedtfattig dressing) + et stk. rugbrød

Mellem: 2 gulerødder

jeg er godt klar over jeg kunne skære mig 50g slik væk. Men gør det den større forskel, når jeg træner konditionstræning 3-4 gange om ugen?

Jeg mangler ider til sund slanke mad og forstår ikke hvorfor mit vægt tab tager så lang tid?

Edited by camilla88
Link to comment
Share on other sites

5-6 uger ca. jeg er nok også meget utålmodig.

3 kg på 5-6 uger = ca. ½ kg om ugen.

jeg mener ikke du bør tillade mere end det, med mindre du er decideret overvægting.. Går det meget hurtigere, vil der nok ryge for meget muskel med.

For inspiration til fødevarer kunne du kigge på: http://www.kalorietabel.dk

De har forsøgt at anslå en slankeværdi på en lang række fødevarer, ligesom kcal pr 100 gram, makroneutrienter pr 100g og 100kcal er angivet.

Og ja, slik gør en forskel uanset motion.

Kroppen regulerer normalt energiunderskudet, forårsaget af motion, med øget sult. Så på det punkt, vil motion sikkert ikke ændre noget. Det er usansynligt slik vil bidrage til mæthed. Nærmere modsat.

Men har du ikke problemer med sult, under et tilstrækkeligt lavet kcal indtag, har slik ikke direkte indflydelse på vægttabet.

Husk bare, at det kan være svært nok at få en tilstrækkelig mængde vitaminer/mineraler under vægttab, selv uden at putte "skrammel" i munden.

Edited by Droopy
Link to comment
Share on other sites

Skær en ekstremitet af... Så taber du dig øjeblikkeligt adskillige kg.

Eller også kunne du få røven i sædet/røven på løbebånd/røven under en vægtstang, og rent faktisk gøre en habil indsats, i stedet for at tude over at det går for langsomt. Bare dén indstilling vidner om, at du a) ikke ved hvad du laver og b) nok alligevel ikke kunne vedligeholde din vægt, om du så kom ned på noget 'du var tilfreds med'.

Ændr din livsstil - start med din indstilling og tankegang.

Link to comment
Share on other sites

ca. ½ kg om ugen - okay jeg væbner mig med lidt tålmodighed.

jeg vil nu også sige at det er dyrke hård konditionstræning 3-4 om ugen er at gøre en indsats og at slik selvfølgelig ikke er en del af mine madplan, men at der jo bare nogle gange sker noget "upser" også når man er på kur! så må der jo bare trænes exter meget når det sker

Link to comment
Share on other sites

ca. ½ kg om ugen - okay jeg væbner mig med lidt tålmodighed.

jeg vil nu også sige at det er dyrke hård konditionstræning 3-4 om ugen er at gøre en indsats og at slik selvfølgelig ikke er en del af mine madplan, men at der jo bare nogle gange sker noget "upser" også når man er på kur! så må der jo bare trænes exter meget når det sker

Jeg vil os anbefale dig at skære colaen og slikket fra :)

Jeg gik for 2 måneder siden på kur . Jeg spiste som jeg gør nu , men drak cola Light. Jeg tabte mig dog lidt , men efter en måned skar jeg simpelthen ALT cola fra madplanen , og det har fordoblet mit vægttab ! Så selvom der ikke er kalorier i , så er jeg sikker på det gør noget i forbindelse med en slankekur!

Link to comment
Share on other sites

ca. ½ kg om ugen - okay jeg væbner mig med lidt tålmodighed.

jeg vil nu også sige at det er dyrke hård konditionstræning 3-4 om ugen er at gøre en indsats og at slik selvfølgelig ikke er en del af mine madplan, men at der jo bare nogle gange sker noget "upser" også når man er på kur! så må der jo bare trænes exter meget når det sker

Jeg er idrætsstuderende. Af mine venner på studiet, er der én der træner til VM i Iron Man. Han løber op til 90 km, svømmer adskillige km og cykler også ufatteligt mange km OM UGEN. Og det er ved siden af vores praktiske undervisning.

Derudover er der mange "maskiner", som nogle gange spinner 2 timer, styrketræner OG har praktisk undervisning på samme dag.

Fx er der én, som regelmæssigt (altså 2-4 gange om ugen pr 'disciplin') spinner, løber, svømmer, spiller fodbold og har praktisk undervisning.

Du har ondt af dig selv, det er dit problem. Derudover er du også utålmodig.

Jeg siger ikke, at du skal kopiere sådan en livsstil, for det kan du ikke holde til. Men, at sige at DU BESTEMT GØR EN INDSATS! er noget, som du bilder dig selv ind, at du gør. Det kan godt være, at din indsats er god i forhold til hvad 'du normalt kan klare', men det er netop derfor jeg prøver at forklare dig, at du skal ændre mentalitet og tankegang. Nu ved jeg ikke hvad din "hårde konditionstræning" er, men hvis det ikke er 2 timers løb, så vil jeg ikke kalde det for hårdt.

Kan du forstå hvor jeg vil hen? Du skal starte hvor du er, men du skal også være indstillet på at skulle flytte dig og SÅ vil du opleve dét, som elitesportsfolk oplever; nemlig afhængighed af sport og glæde ved at presse sig selv.

Link to comment
Share on other sites

ca. ½ kg om ugen - okay jeg væbner mig med lidt tålmodighed.

jeg vil nu også sige at det er dyrke hård konditionstræning 3-4 om ugen er at gøre en indsats og at slik selvfølgelig ikke er en del af mine madplan, men at der jo bare nogle gange sker noget "upser" også når man er på kur! så må der jo bare trænes exter meget når det sker

Hej igen.

Vil først lige minde dig om, du absolut ikke fortjener den tiltale du får, her i tråden.

Som sagt bør du stræbe efter ca ½ kg ugentligt vægttab. Og det opnår du jo.. Så alt spiller som det skal. :smile:

Slik holder ikke (efter min mening) i en madplan, men et vægttab handler jo ikke om, at gå til ekstremer.. Det handler om at finde en livsstil man mener, at kunne opretholde.

Der skal kunne ryge lidt uheldigt indebors ind imellem og når du så til gengæld giver den lidt ekstra på træningen, fejler hverken, din livsstil, motivation eller indsats noget som helst. Det eneste der kan sættes en finger på er (var) din tålmodighed, hvilket du jo selv var klar over.

Keep it up. Og luk ørende for alle de svinere, folk får lukket ud..

Kan ikke se hvor de skulle komme fra egentligt.. Måske Dysp lige har fået tæsk af konen, eller noget.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, det er måske lidt en hård tone, men pointen er nu god nok.

Jeg er bare lidt træt af at høre folk tude over, at det er hårdt at dyrke motion. Det er netop dén indstilling der gør, at de ikke lykkes i det de bestræber sig efter. Lær at elske motionen, så løser vægttabsproblemet sig selv!

Desuden til trådstarter:

Du spiser for lidt. Nu ved jeg ikke hvor meget du vejer, men du spiser ikke særlig sundt. Du indtager for lidt energi (kcal) og du spiser faktisk slet ikke fedt, hvilket bestemt ikke er sundt.

Du vil, med tiden, hvis du fortsætter denne livsstil 100%, begynde at opleve træthed og mangel på energi i hverdagen, hvilket vil gå udover din træning, samt din tilbageholdenhed med slik/whatever, hvorfor du begynder at have ædedage, som ødelægger din selvtillid og så går du i stå. Jeg har set det en milliard gange.

Er jeg for hård i tonen? Prove me wrong ;) Jeg hjælper dig gerne, det er bare at spørge, hvis du har spørgsmål, men medlidenhed får du altså ikke. Den gik tabt på de første 150 som havde dit problem her på MOL (men du er stadigvæk bestemt velkommen!)

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Slik skal netop være i din madplan hvis du skal spise det. Det er langt fra optimalt at spiser, men hvis du endelig skal, så er det bedre hvis du har planlagt f.eks en dag om uden hvor du spiser 500 kcal slik, som du så kompenserer for ved at få små 100kcal mindre resten af ugen.

Hellere det end at lave en "ups". Det er dig der bestemmer hvad du putter i hovedet. Tag ansvar og tag kontrol.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, det er måske lidt en hård tone, men pointen er nu god nok.

Jeg er bare lidt træt af at høre folk tude over, at det er hårdt at dyrke motion. Det er netop dén indstilling der gør, at de ikke lykkes i det de bestræber sig efter. Lær at elske motionen, så løser vægttabsproblemet sig selv!..

...Er jeg for hård i tonen? Prove me wrong ;) Jeg hjælper dig gerne, det er bare at spørge, hvis du har spørgsmål, men medlidenhed får du altså ikke. Den gik tabt på de første 150 som havde dit problem her på MOL (men du er stadigvæk bestemt velkommen!)

Altså Dysp, hvis du har tabt overskuddet til at svare pænt skulle du nok overveje slet ikke at svare. Der er da ingen som er tjent med at de skal samle regning op fra andre der kom før dem.

Der er ikke besvarings-tvang her på MOL så du BEHØVES ikke at skulle svare på alle de dååhme tråde du synes der er. Bare scroll forbi dem, så behøver du ikke gå og få galdeanfald over dem. ;)

Så kan folk med større overskud besvare de tråde.

Link to comment
Share on other sites

Det med at veje maden, er kun for folk der virkeligt er overvægtige, eller er nødsaget til det, fordi de har anoreksi som karrierer. Sidst lad os endelig ikke glemme alle litteratur narkomanerne, der bruger det meste af deres tid på, at læse kostplaner, og latterlige trænings programmer, som alligevel sjældent virker, eller bliver holdt.

Det er dumt at forsøge at tabe sig, udelukkende igennem kosten. Jeg vil, hvis det er muligt, altid foretage noget løbetræning, cykling, roning, eller svømning.

Faktisk tror jeg det for de fleste vil være en svær opgave, at tabe sig udelukkende igennem kosten. Det kan endda være skadeligt, og muskelnedbrydende, hvilket bare er skyld i det bliver endnu sværere, at fortsætte vægttabet.

Du vil også bare tage det hele på igen, når du begynder at spise normalt igen, og det kan godt være svært, at overholde en streng kost resten af livet. Det er da bedre at forbrænde noget mere, og få opbygget noget muskel masse som skal vedligeholdes.

En smule kondi træning, kombineret med lidt styrketræning, vil som regel sætte skub i tingene. Hvis ikke, først da kan man forsøge at spise mindre.

Link to comment
Share on other sites

Det med at veje maden, er kun for folk der virkeligt er overvægtige, eller er nødsaget til det, fordi de har anoreksi som karrierer. Sidst lad os endelig ikke glemme alle litteratur narkomanerne, der bruger det meste af deres tid på, at læse kostplaner, og latterlige trænings programmer, som alligevel sjældent virker, eller bliver holdt.

Det er dumt at forsøge at tabe sig, udelukkende igennem kosten. Jeg vil, hvis det er muligt, altid foretage noget løbetræning, cykling, roning, eller svømning.

Faktisk tror jeg det for de fleste vil være en svær opgave, at tabe sig udelukkende igennem kosten. Det kan endda være skadeligt, og muskelnedbrydende, hvilket bare er skyld i det bliver endnu sværere, at fortsætte vægttabet.

Du vil også bare tage det hele på igen, når du begynder at spise normalt igen, og det kan godt være svært, at overholde en streng kost resten af livet. Det er da bedre at forbrænde noget mere, og få opbygget noget muskel masse som skal vedligeholdes.

En smule kondi træning, kombineret med lidt styrketræning, vil som regel sætte skub i tingene. Hvis ikke, først da kan man forsøge at spise mindre.

Hvad der er virkeligt dumt er at tro at der kun er en vej at nå et mål, og at den vej som virker for en selv også er det rette for andre.

Dit indlæg er fordomsfuld, snæversynet og nedladende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share