Spinning og efterfølgende sult/kost


+AH
 Share

Recommended Posts

Måske nogen har det på samme måde som mig, og har fundet en løsning:

Jeg er til spinning 2-4 gange om ugen, og ja det burde give godt både forbrædings- og konditionsmæssigt...og det er jeg slet ikke i tvivl om at det gør, men når jeg så resten af dagen er SÅ sulten, lige gyldigt hvad jeg spiser, så er det som om at det hele virker lidt ligegyldigt.

Jeg er uddannet bachelor i Ernæring og Sundhed, så ja jeg burde vide hvad der er godt at spise efter træning, sørger både for at få kulhydrat og protein!!

Hvad gør i andre, der går til spinning? Spiser i bare hele dagen eller? :-)

Link to comment
Share on other sites

Får du drukket nok?

Kroppens signaler om sult og tørst kan være meget svære at skille ad, men er det tørst du føler er det jo klart at maden ikke hjælper og du derfor kan spise hele dagen.

Så første forslag ville være at prøve at drikke mere vand og se om ikke det tog toppen af sulten.

En god spinningtime kan svede voldsomme mængder væske ud af kroppen, især i "sommervarmen".

Link to comment
Share on other sites

Får du drukket nok?

Kroppens signaler om sult og tørst kan være meget svære at skille ad, men er det tørst du føler er det jo klart at maden ikke hjælper og du derfor kan spise hele dagen.

Så første forslag ville være at prøve at drikke mere vand og se om ikke det tog toppen af sulten.

En god spinningtime kan svede voldsomme mængder væske ud af kroppen, især i "sommervarmen".

Tak det vil jeg prøve at tænke noget mere over, ville være dejligt hvis det bare var det:-)

Link to comment
Share on other sites

Kunne evt. også være elektrolyt mangel pga. tabet i sved, man sveder som regel en del inde i sådan et spinningslokale.

Du kunne evt. prøve at have en isotonic drik med til spinning istedet for rent vand.

Edited by ithyalgia
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share