Vægttab.


JohnJohnJohnjohn
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en dreng der lige er fyldt 14 år. jeg er omkring 175 høj og vejer ca. 65 kilo. jeg vil gerne tabe mig. Jeg er begyndt at løbe og styrketræne vær dag i ca 1 time, er lige startet på det her projekt så jeg vil træne mere henaf vejen. jeg spiser sundere, ingen kage, ingen slik osv.. Men det jeg tænkte på, hver gang efter træning er jeg aldrig særlig sulten og jeg har læst mig til at det er godt med proteiner efter træning derfor tænkte jeg om jeg skulle prøve at bruge protein pulver?

har i nogen idéer til hvad jeg skal gøre/ikke skal gøre. både angående protein og træning.

har tænkt mig at træne vær dag intil slutningen af sommerferien (d 15. august) er det muligt at forvente resultater til den tid? vil selfølgelig blive ved efter det :)

Edited by JohnJohnJohnjohn
Link to comment
Share on other sites

Hvis du går fra relativ inaktiv til at dyrke motion hver dag samt ydermere går fra et højt indtag af sukker til et lavt, så er det ikke urealistisk med synlige resultater på 6 uger.

Hvorvidt du har behov for proteintilskud efter træning afhænger af hvor hårdt du træner, samt hvad du får spist i løbet af dagen. Hvis du gerne vil være på den sikre side, kan du drikke et stor glas mælk (evt sammen med et stykke frugt hvis du har givet den gas). Der er ingen grund til at du køber proteintilskud.

Du kan jo skrive dit træningsprogram i tråden. Der er sikkert en masse der kan og vil komme med nogle input.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg er en dreng der lige er fyldt 14 år. jeg er omkring 175 høj og vejer ca. 65 kilo. jeg vil gerne tabe mig. Jeg er begyndt at løbe og styrketræne vær dag i ca 1 time, er lige startet på det her projekt så jeg vil træne mere henaf vejen. jeg spiser sundere, ingen kage, ingen slik osv.. Men det jeg tænkte på, hver gang efter træning er jeg aldrig særlig sulten og jeg har læst mig til at det er godt med proteiner efter træning derfor tænkte jeg om jeg skulle prøve at bruge protein pulver?

har i nogen idéer til hvad jeg skal gøre/ikke skal gøre. både angående protein og træning.

har tænkt mig at træne vær dag intil slutningen af sommerferien (d 15. august) er det muligt at forvente resultater til den tid? vil selfølgelig blive ved efter det :)

Fedt at du vil træne og spise sundt, men din vægt er sgu da noget nær perfekt til din højde. Du er da bestemt ikke overvægtig. Faktisk vejer jeg det samme som dig og er ligeså høj som dig, og jeg er en meget slank pige. Så mon ikke du bare skulle fokusere på at bygge lidt muskelmasse og på at styrke din sundhed og helbred? :) Du er jo også kun 14, så det er ikke en god alder at begynde at tabe sig i medmindre man er virkeligt fed. Som 14årig skal kroppen bruge energi og kalorier til at vokse og udvikle sig, så tager du det fra den kan du risikere at det vil influere på din udvikling..

Mht protein og træning så skal du indtage mindst 25g protein senest 1 time efter du har trænet :) Det skulle være det optimale. Du kan sagtens bruge proteinpulver men personligt foretrækker jeg hellere et stykke kylling eller en dåse tun da det smager lidt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share