Tour de France 2011


jarvig13
 Share

Recommended Posts

De udtalte i går at de ikke mente at stigningen var hård nok :laugh: Giver egentlig mening når de ikke angreb de første 4-5 km som eftersigende var de hårdeste.

Det fede er dog at både Basso, Contador og Evans ikke forstår Schleckernes taktik - hvilket man jo sådan set godt kan forstå. Kunne være dejligt med en alliance mod Schleckerne når vi når alperne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må erkende, at det er overraskende, at der ikke sket større udskilning i går. Schleckerne kører udelukkende på Contador, og Contador er åbenbart ikke helt på toppen endnu - om det skyldes knæet, styrtene, eller at han stadig ikke har ramt topformen igen efter Giroen i maj måned ved vi ikke. Men alt andet lige er han stærkere i alperne.

Nok bliver der ikke kørt helt så stærkt, som der før er gjort i bjergene (hvor enten Andy eller Contador har angrebet fuldt), men Voeckler er imponerende god i år. Det der især gør indtryk er, at det var ham selv, der svarede på Andy's angreb..

Evans ligner stadig en Tourvinder.

Link to comment
Share on other sites

”Vi må se, hvordan det går. Der var to, tre gange i går, hvor jeg overvejede at tage chancen og angribe,” sagde han med henvisning til den afsluttende stigning til Plateau de Beille. ”Men jeg så, at det var for fladt og var nødt til at vente.”

- Alberto Contador

DET glæder jeg mig til!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rojas var ude i går og sige at Cav fik hjælp fra HTC bilen til at komme op - med andre ord har han hængt på bilen og på den måde kommet op igen.

I dag siger Farrar så det samme. Dog kom hans udtalelse efter han var blevet slået i spurten. Man kan tænke at det udelukkende er fordi Farrar var sur over at blive slået i spurten igen. Men umiddelbart tænker jeg at der måske har været noget om det. Jeg ville sgu også være sur hvis jeg havde brugt mine egne kræfter på at holde mig inden for tidsgrænsen, mens en af mine konkurrenter snød, for derefter at slå mig i spurten.

Link to comment
Share on other sites

Rojas var ude i går og sige at Cav fik hjælp fra HTC bilen til at komme op - med andre ord har han hængt på bilen og på den måde kommet op igen.

I dag siger Farrar så det samme. Dog kom hans udtalelse efter han var blevet slået i spurten. Man kan tænke at det udelukkende er fordi Farrar var sur over at blive slået i spurten igen. Men umiddelbart tænker jeg at der måske har været noget om det. Jeg ville sgu også være sur hvis jeg havde brugt mine egne kræfter på at holde mig inden for tidsgrænsen, mens en af mine konkurrenter snød, for derefter at slå mig i spurten.

Dramaet i gruppettoen er jo ikke noget, der bliver fanget af kameraerne, så det er sgu svært at vide hvad der er op og ned. Lars Bak sagde dog efter Plateau-de-Beille-etapen, at Cavendish var styrtet, og det må betyde at han har hængt efter og i bil-kortegen. Bak siger, at de fanger gruppettoen igen 5 km opad stigningen. Det er nok dette, der vækker undren hos de andre sprintere for dette er jo den hårdeste del af stigningen, hvor Cavendish har skulle træde selv. Så her er der nok blevet gået til grænsen, og måske lidt over en gang i mellem.. Jeg mener dog stadig at han er en værdig vinder af den grønne trøje.

Link to comment
Share on other sites

Alpeetaperne bliver sindsygt spændende. Hvis det virkelig er sandt, at Contador har været generet af knæet og, at det går fremad med ham og formen generelt efter strabadserne i Giro'en, så tror jeg han æder hele bundtet af favoritter når vi når til bjergene igen.

Som jeg ser det lige nu, er Evans den største favorit, men det er altid usikkert om han kan køre en hel Tour uden at have en off-day.

Trek har et rigtigt stærkt hold, men deres taktiske planlægning er enten til at lukke op og skide i, eller også er Schleck'erne bare ikke så stærke/taktisk dygtige, at de kan afslutte arbejdet. Jeg synes ingen af dem kører som rigtige kaptajner.

Link to comment
Share on other sites

Herlig herlig etape. Det er så fedt når Alberto rykker, og hvis man ligger mærke til hvor længe han bliver stående oppe i pedalerne så vil man se at det er lang tid, og det kræver altså kræfter. Flot angreb, og det undrer mig egentlig at Leopard-Trek blev overrasket over det angreb, for alle ved jo at Schleckerne er elendige til at køre nedad. Oplagt angrebsterræn for Sanchez og Evans.

Der er 40 sekunder så vidt jeg husker mellem Andy og Alberto nu, og Frank ligger bedre til. Leopard-Trek skal altså tage en beslutning nu, for de kan ikke blive ved med at spille på 2 heste.

Dog tror jeg absolut ikke det er utænkeligt at Alberto kan tage 2 minutter på Evans på de kommende alpe etaper.

Hvis de næste 3 etaper bare kan blive som den i dag bliver det for lækkert!

Og i øvrigt stort tillykke til vores overboer. Er det 4. norske sejr(inkl. holdløb) i årets tour? I dag var 16. etape - så nordmændene har pt. vundet 25% af løbets etaper!? Jeg savner Matti Breschel der kunne have snuppet en etape i år.

Link to comment
Share on other sites

Ah fuck at jeg ikke fik set dagens etape :unhappy:

Vildt nok at både Hushovd og Boasson Hagen kører ind sammen :laugh:

Bare lige fordi jeg er flink:

1. VOECKLER Thomas 181 69h 00' 56"

2. EVANS Cadel 141 69h 02' 41" + 01' 45"

3. SCHLECK Frank 18 69h 02' 45" + 01' 49"

4. SCHLECK Andy 11 69h 03' 59" + 03' 03"

5. SANCHEZ Samuel 21 69h 04' 22" + 03' 26"

6. CONTADOR Alberto 69h 04' 38" + 03' 42"

Virkelig fedt at Contador tog så meget tid på Andy i dag!

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Herlig herlig etape. Det er så fedt når Alberto rykker, og hvis man ligger mærke til hvor længe han bliver stående oppe i pedalerne så vil man se at det er lang tid, og det kræver altså kræfter. Flot angreb, og det undrer mig egentlig at Leopard-Trek blev overrasket over det angreb, for alle ved jo at Schleckerne er elendige til at køre nedad. Oplagt angrebsterræn for Sanchez og Evans.

Der er 40 sekunder så vidt jeg husker mellem Andy og Alberto nu, og Frank ligger bedre til. Leopard-Trek skal altså tage en beslutning nu, for de kan ikke blive ved med at spille på 2 heste.

Dog tror jeg absolut ikke det er utænkeligt at Alberto kan tage 2 minutter på Evans på de kommende alpe etaper.

Det lignede simpelthen, at Schleckerne ikke havde benene til det. De fulgte jo sådan set med i første angreb sammen med Evans og Voeckler m.fl. men sidder op, da Contador angriber igen..

Det mest mærkelige var Andys nedkørsel.. nok er han ikke god, men han så stresset ud.

Evans bliver svær at ryste, tror jeg. Med med det vi så fra Alberto i dag, så tror jeg også på 1-2 minutter - enkeltstarten bliver et drama!

Hvis de næste 3 etaper bare kan blive som den i dag bliver det for lækkert!

Og i øvrigt stort tillykke til vores overboer. Er det 4. norske sejr(inkl. holdløb) i årets tour? I dag var 16. etape - så nordmændene har pt. vundet 25% af løbets etaper!? Jeg savner Matti Breschel der kunne have snuppet en etape i år.

Det er helt sygt, og vores landskampsstatistik er jo snart truet! Nu har nordmændene reduceret til 13-18 i etapesejre

Danmark 18 stk.

Mogens Frey (1970)

Kim Andersen (1983)

Jørgen V. Pedersen (1985)

Johnny Weltz (1988)

Jesper Skibby (1993)

Bo Hamburger (1994)

Bjarne Riis (1993, 1994, 1996 x 2)

Rolf Sørensen (1994, 1996)

Jakob Piil (2003)

Michael Rasmussen (2005, 2006, 2007 x 2)

Nicki Sørensen (2009)

Norge 13 stk.

Dag Otto Lauritzen (1987)

Kurt Asle Arvesen (2008)

Edvald Boasson Hagen (2011)

Thor Hushovd (2002, 2004, 2006 x 2, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 x 2) :superman:

Matti er virkelig savnet - vi mangler en dansk vindertype! Jeg er overbevist om at han kunne sidde med på Edvald Boasson Hagens niveau i år, hvis han havde kørt. Thor er i en klasse for sig lige nu.

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Årets kongeetape.

Svært at spå om dagens forløb. Det virker dog oplagt, at Evans vil køre defensivt, mens Contador skal ud i stort angreb (aller, aller senest midtvejs på Galibier, men realistisk allerede før), og at Schlek'erne også må forsøge angreb på Evans, da Evans ellers nemt nakker dem på enkeltstarten.

Må blive en spændende dag.

Link to comment
Share on other sites

Årets kongeetape.

Svært at spå om dagens forløb. Det virker dog oplagt, at Evans vil køre defensivt, mens Contador skal ud i stort angreb (aller, aller senest midtvejs på Galibier, men realistisk allerede før), og at Schlek'erne også må forsøge angreb på Evans, da Evans ellers nemt nakker dem på enkeltstarten.

Må blive en spændende dag.

Det må blive en spændende dag, og årsagen er naturligvis, at Contador er tvunget i angreb. Sådan som Evans er kørende skal Contador gerne have et minut på ham inden enkeltstarten. Det betyder, at han skal sætte Evans med tre minutter de næste to bjergetaper..

Link to comment
Share on other sites

Det må blive en spændende dag, og årsagen er naturligvis, at Contador er tvunget i angreb. Sådan som Evans er kørende skal Contador gerne have et minut på ham inden enkeltstarten. Det betyder, at han skal sætte Evans med tre minutter de næste to bjergetaper..

Ikke nødvendigvis. Hvis Alberto bare er lige med Evans inden enkeltstarten skal Contador nok vinde. Når han er på sit bedste, hvilket han nærmer sig nu, så basker han ganske enkelt samtlige favoritter på enkeltstarten. Jeg glemmer det ofte selv, men han slog fandme Cancellara på en flad enkeltstart i touren 2009.

Jeg håber vi vil se den første alvorlige udskildning på vej op af Izoard, hvor en favoritgruppe på måske en 25-30 mand sidder med, og så vil der være krig opad Galibier, hvor Saxobank laver en offensiv.

Men lur mig om Leopard-Trek ikke sender en mand eller to ud i et udbrud fra starten af?

Og så er der spørgsmålet om hvem der vinder. Håber på at Alberto kommer solo til mål så han dermed tager tid på de øvrige favoritter, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at han gerne vil vinde på Alpe D'huez i morgen.

Alt i alt en enormt spændende etape i dag. Jeg forestiller mig:

- Alberto vinder etapen

- Ny indehaver af den gule trøje

- Team Saxobank vil for første gang i år for alvor vise hvad holdet kan

Link to comment
Share on other sites

Ikke nødvendigvis. Hvis Alberto bare er lige med Evans inden enkeltstarten skal Contador nok vinde. Når han er på sit bedste, hvilket han nærmer sig nu, så basker han ganske enkelt samtlige favoritter på enkeltstarten. Jeg glemmer det ofte selv, men han slog fandme Cancellara på en flad enkeltstart i touren 2009.

Jeg håber vi vil se den første alvorlige udskildning på vej op af Izoard, hvor en favoritgruppe på måske en 25-30 mand sidder med, og så vil der være krig opad Galibier, hvor Saxobank laver en offensiv.

Men lur mig om Leopard-Trek ikke sender en mand eller to ud i et udbrud fra starten af?

Og så er der spørgsmålet om hvem der vinder. Håber på at Alberto kommer solo til mål så han dermed tager tid på de øvrige favoritter, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at han gerne vil vinde på Alpe D'huez i morgen.

Alt i alt en enormt spændende etape i dag. Jeg forestiller mig:

- Alberto vinder etapen

- Ny indehaver af den gule trøje

- Team Saxobank vil for første gang i år for alvor vise hvad holdet kan

Hej jeg vil blot skrive at jeg er meget enig med dig, specielt angående Evans/Contadors enkeltstarter.

I dag er IMO også den dag hvor vi virkelig ser hvad om Evans er så god i år som folk mener!

Og jeg tror godt at Frank Schleck kan komme i gult, han skal kun tage 4 sekunder på Evans.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Evans plejer at være ca. 1 min hurtigere på længere enkeltstarter end Contador (i enkeltstarter der betyder noget og er etape-løb).

Tror forskellen på enkeltstarten bliver lidt mindre. Men en 30-45 sek tror jeg nu nok Evans skal vinde med. Så Contador skal sætte Evans.

Til gengæld vurderer jeg, at mellem Schleck'erne og Contador, da er Contador så tæt på, at han nok skal nakke dem = Schleck'erne skal sætte Contador.

Contador skal sætte Evans med ca. 2:30-3:00 på de næste to etaper for at vinde.

Schleck'erne skal sætte Contador med yderligere 1:00-1:30 og Evans med 3-4 min de næste to etaper for at vinde.

Spændende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share