Tour de France 2011


jarvig13
 Share

Recommended Posts

WTF en stiv omgang bilkørsel! Det så helt vildt ud.

Rystende og så anden gang på 9 dage :w00t: Bliver mere og mere bange for at det ender med dødsfald i år hvis det fortsætter sådan med styrt og påkørsler...

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Dyrk i øvrigt lige hvad der sker med hvem jeg tror er Alberto her

Simpelthen for langt ude :blink:

Det ligner, at Karpets gør det med vilje? Efter etapen sagde Alberto, at han havde problemer med styret og han kom til at køre ind i en anden rytter, så det kan jo være for at undgå selv at styrte, at Karpets giver ham en skulder..

Link to comment
Share on other sites

Nej hvor er det sindssygt. Det er jo et mirakel at han er overlevet. Tænk hvis han havde ramt pigtråden med ansigt/hals/nakke og hegnspælen med hovede/hals/nakke :crazy:

Ja, det er skræmmende billeder og videosekvensen er virkelig ubehagelig. Jeg kan sgu ikke holde ud at se på det billede ret lang tid af gangen. Man føler nærmest smerten da pigtråden flænser hans hud. :devil::crazy:

Link to comment
Share on other sites

vildt han kører videre

33 sting. Selvom flængerne ser voldsomme ud var heldigvis ingen af dem så dybe, at de gik ned i muskelvævet. Så han kunne nøjes med at blive lappet sammen i huden.

Der har været mange styrt nogle af de andre år, men det utrolige i år er, at der er røget så mange kaptajner ned. Wiggins, Van Den Broeck, Vinokourov, Brajkovic, Horner. Alle ryttere med top 10 potentiale, ja faktisk top 5 for alle bortset fra gamle Vino. Derudover er Gesink medtaget, Klöden har slået ryggen, og Contador slog knæet, da han fik en skulder af Karpets forleden.

Det er faktisk kun 2 x Schleck og Evans, der ikke har mistet tid af top 5 kandidaterne. Det kan jeg seriøst ikke huske er sket de seneste 20 år..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Uha, så rammer de bjergene i dag. Tourmalet og Luz-Ardiden og afslutning opad. Det bliver første gang i år hvor favoritterne for alvor skal bekende kulør og vise hvad de kan. Mit umiddelbare bud er at de helt store favoritter vil være der, og her tænker jeg på:

2x Schleck

Alberto

Basso

Evans

Samuel Sanchez

Jakob Fuglsang vil blive sat når favoritterne går igang(hvis ikke han som forventet bliver spillet ud fra etapens start af). Klöden vil være plaget af sine skader, og Kreuziger vil mangle det sidste.

Uuuuuh det bliver godt :smile: Jeg håber på at Contador kan snuppe tid i dag på Schleck så vi for alvor får et slagsmål.

Link to comment
Share on other sites

Mit bud på dagens etape.

Meget afhænger af to ting. Den første ting er simpelthen, at den første rigtige bjergetape har det med at være den dag, hvor favoritternes ben kan være ret forskellige, mens så de resterende bjergetaper da falder de enkelte ryttere meget fast ind på det niveau de nu engang er på. Men altså den første bjergetape kan give overraskelse. Hvem af favoritterne er hvor de skal være. Har f.eks. Andy, Contador eller Evans en halvskidt dag i dag, så vil nedenstående analyse kunne ændre sig.

Den anden ting, hvor stærke Hernandez, Navarro og til dels Chris Anker er i dag. Chris Anker er nok generelt stærkere end nogensinde. Men fordi Saxo holdet har været så skræmmende ringe på de flade etaper, så har det tit været de to Sørenser der har måtte hjælpe Contador. Har Chris Anker stadig guf i stængerne eller er han noget brugt allerede inden i dag? Chris Anker er helt sikkert en vigtig mand i dag. For uden ham, så har Contador reelt kun to hjælpere i bjergene af klasse, Hernandez og Navarro. Og hvor står de i årets tour? Traditionelt meget, meget stærke hjælperyttere i bjergene. Men man bliver lidt skræmt af, hvor ringe de har kørt på flade etaper.

Er Contadors tre hjælpere det mindste svage i dag, så må der blæses til angreb mod Contador fra alle andre favoritter. Er Contadors hjælpere klar, så er han knap så udsat, men angreb vil stadig være dybt farlige for vores favorit.

Det siger sig selv, at folk som Evans, Kloden og Basso ligende ikke har helt de samme mange strenge at spille på som Leopard Trek og derfor lidt mere må køre på, hvad de ser og fornemmer under selve etapen. Byder nogen chancer sig? Hvor er ens ben? Hvordan ser de andre ud? Er der guf i benene til angreb?

Men for Leopard Trek bør der ligge indtil flere helt klare taktikker på plads til dagens etape. Dette naturligvis fordi at begge Schlecks ligger så fint til (og ser stærke ud), at de generelt har et super stærkt hold og at de med Fuglsang på en flot 10. plads har mange, mange strenge at spille på.

Første streng er oplagt: En type som Cancellara eller Voigt skal tidligt forsøge at komme med i et udbrud og ligge klar til at Schlekerne eventuelt får hul til Contador og dermed kan hjælpe her. Denne strategi er såvel oplagt som svært gennemførlig, hvilket Saxo holdet kan bekræfte fra tidligere toure. Men den skal forsøges, og hvis feltet tillader at der køres væk, gennemføres.

Men det er næste strenge som er mere interessante. Som sagt vil en del afhænge af om Contador's hjælpere er klar eller ej. Er Contadors hjælpere mærkede, så kan Leopard Trek nemt køre Contador flad. Simpelthen ved at lade Fuglsang, Frank og Andy kører på skift igen og igen. Dette kan ingen svare på igen og igen....heller ikke Contador. Og slipper en af dem væk, så vil de være dødfarlige, da det må forventes at Contador så selv skal lægge mange frontkræfter i at holde et angreb nede på noget acceptabelt i tid. Og dermed vil han være ekstremt udsat på Luz-Adiden og alle de resterende favoritter vil kunne køre på ham.

Selv hvis Contadors hjælpere er skarpe i dag, så bør ovenstående strategi prøves i dybden af Leopard Trek, i nødstilfælde på Tourmalet, men ideelt set allerede seriøst fra d'Ancizan. Dette vil sætte Saxo holdet under ekstremt pres og for alvor teste (=vise) om hvor stærke de er.

Så hvis jeg var Leopard Trek så ville jeg gøre som følger:

1. Tidligt på etapen få Cancellara eller Voigt afsted og får de lov så skal de køre så de kan blive springbræt for angreb bagfra senere.

2. På d'Ancizan skal Fuglsang seriøst prøve at angribe. Svares der (trods alt næppe fra Contador selv, men derimod fra hans hjælpere) så skal der prøves flere gange fra Fuglsang. Slipper Fuglsang afsted, så bliver det ekstremt interessant med danske øjne. Slipper han ikke afsted, så vil hans (forhåbentligt) hårde angreb mærke hjælpere + Contador til de to sidste bjerge.

3. Såfremt Contador stadig har holdt samling til Tourmalet, så er medicinen konstante angreb fra Fuglsang, Frank og Andy indtil Contador giver sig. Bemærk, at her befinder vi os på en knivsæg. Contador (+ eventuelle hjælpere) vil formentlig prøve at køre så stærkt at angreb ikke er mulige. Men dette vil omvendt trætte Saxo/Contador så meget, at de allerede midt på Tourmalet og resten af etapen vil være mærkede og dermed endnu mere kan angribes. Hvis omvendt Saxo/Contador holder et lidt for lavt tempo på Tourmalet så skal angrebene fra Fuglsang/Frank/Andy falde gang på gang.

4. Holder Saxo holdet frem til Luz-Adiden, så tror jeg at Contador er så stærk at han selv vil gå i offensiv og kunne køre så stærkt, at angreb er umulige og resten af favoritterne derfor må/skal køre defensivt og bare sidde med i toget og ikke tabe tid.

Kort og godt. Hvis enten Saxo holdet er så stærk i bjergene at de som hold har holdt sammen på favoritterne helt frem til Luz-Ardiden eller at andre favoritter/hold ikke for alvor har testet Saxo inden Luz-Ardiden, så anser jeg Contador som værende så stærk at han ikke sættes på Luz-Ardiden og hvor man omvendt måske vil se ham sætte mange.

Nøglen for andre hold/favoritter må være angreb allerede fra 'Ancizan og hvis disse ikke slipper afsted endnu flere angreb på Tourmalet.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

I hvert fald kan vi konstatere at Leopard Trek ikke prøvede at sende Cancellara eller Voigt afsted. Ikke engang prøvet. Ringe.

Hvad skal de bruges til nu? Sætte tempoet de første 2 km på d'Ancizan??? Virkelig flot brug af så store motorer.

Kommer aldrig til at forstå cykling. Altid så forsigtige er de. Men hvad er der at tabe? Fatter det ikke. Rammer de først dAncizan samlet så kan folk som Cancellara, Voigt og O'Gardy ikke bruges til meget. Hvorfor ikke prøve at sende dem afsted, hvor de kan gøre en forskel.

Det er klart, at man kan prøve....men ikke får lov. Fair. Men ikke engang at prøve....det kommer jeg aldrig til at fatte.

Link to comment
Share on other sites

I hvert fald kan vi konstatere at Leopard Trek ikke prøvede at sende Cancellara eller Voigt afsted. Ikke engang prøvet. Ringe.

Hvad skal de bruges til nu? Sætte tempoet de første 2 km på d'Ancizan??? Virkelig flot brug af så store motorer.

Kommer aldrig til at forstå cykling. Altid så forsigtige er de. Men hvad er der at tabe? Fatter det ikke. Rammer de først dAncizan samlet så kan folk som Cancellara, Voigt og O'Gardy ikke bruges til meget. Hvorfor ikke prøve at sende dem afsted, hvor de kan gøre en forskel.

Det er klart, at man kan prøve....men ikke får lov. Fair. Men ikke engang at prøve....det kommer jeg aldrig til at fatte.

Bare rolig. Touren er stadig ung, og lur mig om vi ikke ser dem i morgen på hvad der på papiret ligner en relativ udramatisk etape, hvis ikke de bliver sendt afsted i løbet af i dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share