Ønsker feminin muskelmasse


Cassie
 Share

Recommended Posts

Ganske ny, både i dette fora, men især i trænings universet...

Af samme årsag, håber jeg på forståelse for evt. dumme spørgsmål, og især håber jeg at mit emne er havnet i rette kategori..

Kort beskrivelse af mig, min fysik og mine ønsker ifm. træningen.

Kvinde 35 år, 175cm, 57 kg (ja, jeg er undervægtig)har aldrig trænet, kender kun ganske få fag-udtryk og de mest ordinære øvelser.

Mit mål/ønske med træningen, er at opbygge en FEMININ muskelmasse, så jeg på den måde kan se mere sund ud. Jeg er fra naturens side heldig mht. krops-proportion, og ønsker at træne alle muskelgrupper, så det ser naturligt ud.

Mit absolut hade område er fra navlen ned til midt låret. Jeg har pt. en "tarvelig" bagdel, og en lille bule på det nederste af maven.. Det skal bare fikses :-))

Mht. bagdelen, er min store drøm, at få en "mås" der er fast og rund (ja ja, ved godt at jeg nok ikke skal regne med at få en brazilliansk samba po po, men gerne noget der hen af, hvis det kan lade sig gøre)

Så derfor... Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med et program, hvor det bliver skåret lidt ud i pap, som jeg kan lave hjemme. Jeg har vægte, bold, tubes mm.

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Der findes ikke noget der hedder feminin muskelmasse. "Feminin muskelmasse" er et udtryk, der plapres ud af stupide personlige trænere og "eksperter", der spiller på - især - kvinders uvidenhed. Kvinder har ikke anlæg for at opbygge muskelmasse på samme måde som mænd. Det skyldes genetik/hormonniveauer. Kvinder skal ikke træne på en særlig måde eller udføre særlige øvelser for at opnå muskler, der er særligt feminine.

Med andre ord - du kan træne løs lige så tosset du vil uden at opbygge store "maskuline" muskler.

Vedrørende et program. Gå ud på forsiden af motion-online.dk og læs artiklerne under "Styrke". Der er både programmer og god viden at hente.

Link: Styketræning - øvelser

Link to comment
Share on other sites

Langt hen ad vejen, kan du godt træne fitness som mænd, som der bliver nævnt - men du bør ikke styrketræne som en mand. Med det mener jeg, at du ikke bør træne på præcis samme måde, som en styrkeløfter eller en person, der træner for at blive stærk - ikke stor/få et bestemt look.

Hvis du har lidt tid, kan jeg anbefale at læse følgende: Britney Spears Syndrome

Desuden, så forstår jeg ikke helt dem der skriver her, at du skal træne som en mand - hvordan træner en mand? Jeg er sikker på, at mænd træner på mange forskellige måder, afhængigt af hvad de ønsker.

Et udvalg af øvelser kunne være:

Push-ups, evt. på knæ (arme, bryst)

Lunges (bagdel, lår)

Mavebøjninger m. benene i 90 grader (mave)

Rygbøjninger (ryg)

Renegade row (arme, ryg, core stabilitet)

Tag så mange som du kan af de øvelser, hvor du bruger kropsvægt, og find en håndvægt til renegade rows som du kan løfte mellem 12-15 gange i øvelsen, gentag det 2-3 gange med hver øvelse. Hvis øvelsen er for svær at udføre, så kan du lave bend over row istedet :-)

Efter en måned til to, og du føler dig hjemme med øvelserne, så juster ned til ca. 8-10 gentagelser, og kom evt. vægt på kropsøvelserne (en håndvægt i hver hånd mens du laver lunges, en rygsæk på ryggen under push-ups osv).

Hvis du ikke ved, hvordan de forskellige øvelser udføres, så søg efter dem på google eller youtube.

Hvis du vil kombinere det med noget kredsløbstræning (vil jeg anbefale!), kan du forsøge med noget, en japansk læge har fundet ud af skulle det være mest effektive kredsløbstræning, ifht. tiden investeret:

Udfør øvelsen Burpees i 20 sekunder, hold 10 sekunders pause. Gentag dette 8 gange.

Kan også kombineres med de øvrige øvelser, vil så anbefale at du max kører fire øvelser, altså:

Burpees

Lunges

Mavebøjninger m. benene i 90 grader

Rygbøjninger

20 sekunders arbejde, 10 sekunders pause, 8 gange, pr. øvelse. Tag 60 sekunders pause mellem hver ny øvelse.

Søg evt. efter "Tabata" på google for mere information.

Ellers kig på bodyrock.tv :-)

Der er mange måder at træne på, men hvad jeg har lært, så er det ikke så vigtigt HVAD du træner de første to måneder, men HVORDAN - altså at øvelserne udføres korrekt, at du rammer de større muskelgrupper i hele kroppen. Om du så kører Squat, Lunges eller benpres er ikke så vigtigt, så længe din teknik er i orden.

Når du sætter dit styrkepas sammen, så tænk på følgende (hvis du træner hele kroppen): Træk, pres, mave, ryg, ben.

Altså der skal være en form for træk, med dine arme (rows), en form for pres (bænkpres), noget til maven og ryggen, samt en øvelse for dine ben.

Tænk også, at 3 sæt er bedre end 2, 2 er bedre end 1, og 1 er bedre end intet. Så hvis du føler dig uoplagt, kan du "lokke" dig selv med at nøjes med 1 sæt. Det er bedre, end ikke at lave noget!

Med hensyn til gentagelser, så vil jeg ikke bekymre mig så meget om det i starten. mellem 12-15 den første måned eller to, og spørg så til råds igen - eller også har du til den tid selv fået viden nok, til at kunne sammensætte dit program.

Hvis du skal til at lave squat eller dødløft, vil jeg anbefale at du laver det i et center eller har en makker, der ved hvad han/hun snakker om, således at din teknik kan blive rettet.

God træning.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar :-))

Jeg har læst artiklen, og ser en vis logik mht. forskel på mænd og kvinders genetik og testosteron, og deraf grundlag for muskelopbygning. Og som der skrives bør kvinder ikke (nødvendigvis) træne de samme muskelgrupper, da det ville give et u-proportionert resultat, med mindre man ønsker at ligne en græsk discos kaster !! :-))

Jeg har været lidt rundt på nettet, og har set div. øvelser, og er nu lidt mere bekendt med de forskellige udtryk. Jeg har en grundlæggende viden om anatomi, og ser tydeligt for mig hvilke muskel områder der skal under kærlig behandling.

Men så kommer blondinen op i mig igen (må jeg godt sige, da jeg fra frisørens side er "naturlig" blondine) ;-)

Når jeg nu starter som absolut nybegynder, skal jeg så presse mig selv til mit max, eller risikerer jeg at overbelaste/ødelægge træningen ?

Jeg oparbejder hurtig muskelmasse (genetisk betinget) hvilket jeg ikke er så begejstret for, da jeg hurtigt ser "robust" ud !!

Så derfor næste spørgsmål... Som sikkert er til stor debat !!

Skal jeg udelukkende bruge egen kropsvægt, men til max, og med mange reps. Eller skal kører med vægte/belastning og få reps ?!?

Og så lige på falderebet.. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad forskellen på lunges og squats er rent træningsmæssigt. Er det samme resultat, eller er der forskel ? Det står lidt forskelligt rundt om på nettet..

Igen, tusinde tak for svar indtil videre..

Link to comment
Share on other sites

Jeg må sige, jeg er sku ikke meget for den Britney Spears artikel. Den er virkelig med til at puste liv i kvinders frygt, for at få en alt for stor muskelmasse. Det er klart der en nogle pointer og sandheder i artikelen, men den virker nu stærkt overdreven.

Selvfølgelig kan kvinder godt opleve hypertrofi, og da også så det er synligt, men så er det dælme heller ikke værre. Chad har da ret i, at testosteron ikke er den eneste faktor for hypertrofi, men det er stadig en af de helt store. Kvinder har bare ikke i nærheden af den samme mængde testosteron som mænd, og kan derfor ikke opleve noget der minder om en pro BB'ers fysik. I så fald skal de træne hårdt, intens og over rigtig mange år. Det er bare ikke realistisk for en almindelig motionist.

Cassie: Jeg er helt enig med KåreS i, at du skal træne ligesom mænd traditionel vis vil træne. Du vågner ikke pludselig op med en "for stor" muskelmasse. Hvis du efter et stykke tid syntes du er ved at blive "for stor", så skuer du da bare ned for intensiteten, sværere er det sådan set ikke....

Hvordan du bør træne, vil jeg råde dig til at kigge på MOL's begyndertråd, og ellers kigge på nogle af alle de artikler der ligger på forsiden.

Forskellen på squat og lunges: squat lunges

Kort sagt er forskellen så lille, at det ikke er noget du bør tænke over. Træn den øvelse du syntes bedst om. Lunges går en smule mere i "bagkæden", hvilket kan være fordelagtig for kvinder, da de ofte ønsker en større bagdel.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg nu starter som absolut nybegynder, skal jeg så presse mig selv til mit max, eller risikerer jeg at overbelaste/ødelægge træningen ?

Skal jeg udelukkende bruge egen kropsvægt, men til max, og med mange reps. Eller skal kører med vægte/belastning og få reps ?!?

For at sikre mig, at du er med på hvad RM er, så: RM står for repetition max, 1 RM er den belastning, du kan løfte præcis én gang og ikke mere. Din 6 RM vil så være den belastning, du kan løfte præcis seks gange. 6 repetition á 8 RM, betyder at du løfter en vægt 6 gange, men i virkeligheden kunne have løftet den 8.

Jeg træner nybegyndere ud fra følgende:

1.-2. måned (afhængigt af personen)

10-15 RM, 1-3 sæt. Fokus på teknik og at glæden ved træning bibeholdes, således at man ikke kører surt i træningen, allerede inden man er kommet ordentligt igang!

Mave og ryg øvelser må rigtig gerne foregå på en bold, således der aktiveres så mange stabiliserende muskler, som muligt.

Hellere for let en vægt og korrekt teknik, end risiko for skader.

Kører også gerne efter "2 i banken"-princippet, hvilket ofte betyder 10 reps á 12 RM. Dette er for at gøre restitutionen kortere og undgå skader. Man giver så lidt køb på styrkefremgang og muskelvækst, men det har ikke den store betydning i starten.

2.-3. måned: 8-12 RM, afhængigt af formål med træningen, 2-3 sæt. Fortsat fokus på teknik, og de store løft (dødløft, squat, bænkpres). Det meste træning bør være frie vægte.

4. måned: 4-12 RM, 3 sæt (afhængigt af formålet med træningen). Én gang om ugen køres styrketræning med fokus på core. Dvs. lodret pres øvelser (eksempelvis military press) køres som én håndspres, evt. på ét ben, for at skabe ubalance og derved få kropskernen til at stabilisere. Squat køres som front squat, osv.

Når du begynder at styrketræne, vil du opleve at du den første måned vil opleve stor fremgang, da dit central nerve system hurtigt vil blive bedre til at aktivere dine muskler. I en øvelse som eksempelvis bænkpres, vil man hurtigt kunne komme mere vægt på. Problemet er, at sener og led, er 6-8 måneder om at tilvænne sig til træning, hvorimod musklerne er væsentligt kortere tid (1-2 måneder) om at tilvænne sig. Det betyder en øget skadesrisiko. Hvis du dog træner fornuftigt, og ikke bare kører på med 5 sæt á 5 RM, bør du være på den sikre side :-)

Tænk: Det er bedre at træne med en lidt for lav intensitet, få en lille fremgang og undgå skader, end at træne med for høj en intensitet og få skader.

Angående styrke kontra hypertrofi, så har nogle folk, der er væsentligt klogere end jeg, fundet frem til følgende:

1-4 reps: Styrke

6-8 reps: Styrke og hypertrofi

10-12 reps: Hypertrofi

15+ reps: Muskeludholdenhed.

Desto færre reps og tungere man kører, desto længere pause skal man dog også have imellem ens sæt, så musklerne kan nå at restituere (med mindre man træner med et andet formål, og bare vil udtrætte musklen mest muligt, hurtigt). Jeg træner selv inden for området 6-8, og min kropsbygning minder noget mere om en gymnast, end en bodybuilder (dog også genetisk betonet).

Jeg bruger ofte hård kredsløbstræning, til at tilvænne nybegyndere til styrketræning. Ikke med løb, men med kropsøvelser (som nævnt i mit tidligere indlæg). Dog ikke noget plyometrisk (eksempelvis box jumps). Tommelfingerreglen er, at man skal kunne squatte 1.5 gang sin egen kropsvægt, inden man begynder på plyometrisk træning for benene, for at undgå skader.

Til dem, der mener den artikel fra T-Nation er noget fis:

Jeg har slet ikke nok viden om emnet, til at diskutere hvad der er rigtigt og forkert, men blot at nogle kvinder ikke ønsker at blive særligt markerede. Blot fordi kvinder ikke bliver BB store efter et års træning, kan de sagtens få en krop, de måske ikke ønskede. Ligesom mænd ikke bliver BB store efter et års træning, men det vil (forudsat at træning og kost har været rigtigt sammensat) højst sandsynligvis kunne ses, mere end blot markering, men nok med lidt større arme og ben.

At sige, at kvinder skal træne som mænd, forstår jeg ikke. Kvinder skal vel træne, ud fra det de ønsker? Ligesom mænd skal træne ud fra det de ønsker.

Hvis en mand ønsker, at blive så stor som muligt (BB), skal en mand, der ønsker at holde en bestemt vægt og kropsstørrelse, men opnå maksimal styrke ikke nødvendigvis træne på samme måde.

Ligesom en kvinde, der ønsker en feminin krop, ikke skal træne som en mand, der ønsker at blive så stor som muligt.

Det jeg læser af artiklen på T-Nation, er at mange personlige trænere i fitness centre, bruger samme træningsprogram for mænd og kvinder (og tit kører isolerede øvelser i maskiner). Chad vil nok gøre trænerne opmærksomme på, at de skal skræddersy programmerne mere til kundens behov, end at køre efter "what works for me works for you"-princippet.

Og så har kvinder og mænd ikke altid samme mål, når det kommer til træning. Derfor, bør kvinder ikke træner som mænd, og mænd bør ikke træne som mænd (hvis det giver mening :D), men en person bør træne, ud fra sine mål.

Hvis en mand og kvinde, så har samme mål, ja, så bør de vel træne ens, der tror jeg ikke at vores kroppe er forskellige. BB mænd og kvinder, ligner jo hinanden med ens træning, ligesom gymnaster ligner hinanden, selvom de er mænd og kvinder.

Edited by ReneJ
Link to comment
Share on other sites

Tommelfingerreglen er, at man skal kunne squatte 1.5 gang sin egen kropsvægt, inden man begynder på det for at undgå skader.

Hvordan træner du op til at kunne squatte din egen vægt gange halvanden uden at squatte? For mit vedkommende ville din tommelfingerregel begrænse mig til at lave andre øvelser end squat for at komme op omkring 190kg (BW=95kg). Pt. squatter jeg maximalt 125-130kg(x3-4) ikke noget nær de 195kg du vil have mig op på inden jeg begynder at squatte i det hele taget og jeg er fandme hårdt presset på de kilo...

Jeg startede på omkring 50kg for et år siden og har ikke været særligt ambitiøs med at putte vægte på før inden for de sidste 5-6 måneder og er nu havnet på max 130.

Er der nogen mulighed for at du kan forklare noget mere teori bag den tommelfingerregel, hvilke skader du mener man kan pådrage sig, hvorfor er det 1,5 osv. For set i lyset af min egen træning og sparsomme erfaring, så virker det sgu lidt tosset?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg læser af artiklen på T-Nation, er at mange personlige trænere i fitness centre, bruger samme træningsprogram for mænd og kvinder (og tit kører isolerede øvelser i maskiner). Chad vil nok gøre trænerne opmærksomme på, at de skal skræddersy programmerne mere til kundens behov, end at køre efter "what works for me works for you"-princippet.

Og så har kvinder og mænd ikke altid samme mål, når det kommer til træning. Derfor, bør kvinder ikke træner som mænd, og mænd bør ikke træne som mænd (hvis det giver mening :D), men en person bør træne, ud fra sine mål.

Hvis en mand og kvinde, så har samme mål, ja, så bør de vel træne ens, der tror jeg ikke at vores kroppe er forskellige. BB mænd og kvinder, ligner jo hinanden med ens træning, ligesom gymnaster ligner hinanden, selvom de er mænd og kvinder.

Så du læste ikke hele artiklen før du anbefalede den...? Interessant disposition taget i betragtning at den pointe du ønskede at fremhæve netop var at man ikke skulle undervise efter "what works for me works for you" -princippet, for du må vel netop forudsætte at andre vil læse artiklen, som du læste den for at få det samme budskab ud af den... En del af dem der har læst den allerede lader til ikke at læse det samme som dig jo :wink:

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Hvordan træner du op til at kunne squatte din egen vægt gange halvanden uden at squatte? For mit vedkommende ville din tommelfingerregel begrænse mig til at lave andre øvelser end squat for at komme op omkring 190kg (BW=95kg). Pt. squatter jeg maximalt 125-130kg(x3-4) ikke noget nær de 195kg du vil have mig op på inden jeg begynder at squatte i det hele taget og jeg er fandme hårdt presset på de kilo...

Jeg startede på omkring 50kg for et år siden og har ikke været særligt ambitiøs med at putte vægte på før inden for de sidste 5-6 måneder og er nu havnet på max 130.

Er der nogen mulighed for at du kan forklare noget mere teori bag den tommelfingerregel, hvilke skader du mener man kan pådrage sig, hvorfor er det 1,5 osv. For set i lyset af min egen træning og sparsomme erfaring, så virker det sgu lidt tosset?

For at blive god til at squatte, bør man naturligvis squatte.

Jeg må have formuleret mig dårligt. For at undgå skader ved en plyometrisk øvelse som tuck jumps, squat jumps eller box jumps, bør man kunne squatte sin kropsvægt én gang med 1.5 gange BWT.

Teorien bag det er, at du vil overbelaste dine knæ og ankler, da du eksploderer opad, idet du rammer jorden (og derved ikke når at få en pause). Det stresser muskler, sener og ledbånd meget - derfor er tommelfingerreglen inden for Forsvaret, at man skal kunne squatte 1.5x BWT - men set i lyset af min formulering, var det nok ikke det svar du var ude efter :-)

Jeg prøver lige at redigere tidligere indlæg, så det giver mening.

Så du læste ikke hele artiklen før du anbefalede den...?

Jeg er ikke helt med på, hvad du spørger om. Chad fremhæver lige præcis, at en mand med ét ønske, og en kvinde med et andet, ikke bør træne på samme måde - men at de nogle gange bliver vejledt til at træne ens.

"So Mr. X comes in and wants to build bigger quads, what are some of the parameters you'd choose?" One trainer said, "I'd have him perform full squats, walking lunges, and leg curls three times each week with 75-85% of his 1RM."

I asked this same trainer what lower body parameters he would use on a female who was trying to slim down her hips and thighs. His answer? Squats, lunges, and leg curls.

My point is that if you're a woman and you don't want bigger thighs, don't do what men do to build up their thighs. And if you want slimmer thighs, then do the things that men avoid when they're trying to build up their thighs

At der står mand og kvinde i artiklen, er sådan set underordnet.

Der kunne lige så godt stå "Hvis du ikke vil blive kæmpe stor, så lad være med at træne efter at blive kæmpe stor!"

Jeg linkede den, fordi jeg (stadig) stiller spørgsmålstegn ved sætningen "træn som en mand". Med fare for at gentage mig selv, bør alle vel træne, med hensyntagen til deres mål, og ikke som alle andre?

Edited by ReneJ
Link to comment
Share on other sites

For at blive god til at squatte, bør man naturligvis squatte.

Jeg må have formuleret mig dårligt. For at undgå skader ved en plyometrisk øvelse som tuck jumps, squat jumps eller box jumps, bør man kunne squatte sin kropsvægt én gang med 1.5 gange BWT.

Teorien bag det er, at du vil overbelaste dine knæ og ankler, da du eksploderer opad, idet du rammer jorden (og derved ikke når at få en pause). Det stresser muskler, sener og ledbånd meget - derfor er tommelfingerreglen inden for Forsvaret, at man skal kunne squatte 1.5x BWT - men set i lyset af min formulering, var det nok ikke det svar du var ude efter :-)

Jeg prøver lige at redigere tidligere indlæg, så det giver mening.

Jeg er ikke helt med på, hvad du skriver. Chad fremhæver lige præcis, at en mand med ét ønske, og en kvinde med et andet, ikke bør træne på samme måde - men at de nogle gange bliver vejledt til at træne ens.

At der står mand og kvinde i artiklen, er sådan set underordnet.

Der kunne lige så godt stå "Hvis du ikke vil blive kæmpe stor, så lad være med at træne efter at blive kæmpe stor!"

Jeg linkede den, fordi jeg (stadig) stiller spørgsmålstegn ved sætningen "træn som en mand". Med fare for at gentage mig selv, bør alle vel træne, med hensyntagen til deres mål, og ikke som alle andre?

OK :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som Kåre skriver så er der ikke nogen bestemt træning der giver feminin muskelmasse. Netop det at du ikke træner gør jo at musklerne ikke fylder, og hvis du så ovenikøbet har siddende arbejde så er det med til at gøre den flad :-) Men når det er sagt så kan du godt træne din bagdel så den bliver mere fyldig. Og der er kun en måde at gøre det på, brug den meget, det vil sige gang, løb og cykling og sågar svømning kan bidrage til en fastere bagdel, men det er gør udslaget er mængden af træning. Den lille bule nederst på maven skal du ikke bekymre dig om, den er et tegn på at du er fødedygtig, et lille lager som skal være der hvis nu du skulle få brug for det, og er den større end en flad hånd så vil noget af den forsvinde når du begynder at træne. God fornøjelse :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skriver du sådan noget?

Der var for noget tid siden en ret hed diskussion om hvad der var mest feminint og sexet hos kvinder, muskler eller ikke. Mathiasskovbo rodede sig ud i nogle ret generaliserende udtalelser og fik nogle drøje hug af en del andre MOLboere. Den episode er der flere der har svært ved helt at slippe når emnet dukker op igen. Jaaanie huskede forkert og refererede til dig i stedet for til Mathias, hvilket jeg rettede.

And just for the record... Dine indlæg er som regel i top :wink:

Håber det hjalp :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cloudhands har selvfølgelig ret, jeg fik dig blandet sammen med Mathias Skovbo - og hvis du nu tænker "wtf - hvordan kan du blande mig sammen med ham?!"

Så er svaret her:

Pr mine erfaringer:

-Vil ikke se dumme ud, så hvis de styrketræner så holder de sig til maskiner. (med lav indlæringskurve)

-Vil ikke være store

-Tror på hvad instruktørerne siger (og det er oftest 2x12 i 10 forskellige maskiner! Dette gælder for mange fitnesscentre!) - Det er så deres program til de stopper med træningen igen

-Er ikke motiverede. Kommer 1 ud af 3-4 træningsgange, og får derfor intet resultat.

-Føler sig ikke trygge, da der er mange store mænd.

-Er svage. Hvis mænd bruger 100% af deres energi til at blive stærkere, så vil kvinder gerne ned omkring 40-50% (med andre ord, de ønsker ikke at give den gas).

Jeg blev da også vildt intimideret af de der kæmpe brød da jeg startede! De var sgu skræmmende!

Jeg tror bare piger har det nemmere ved at være i deres hygge-zone hvor de ikke behøver gøre noget. :) (Plus modeblade mm. fremstiller skeletter som kvindeidealet, og ikke trænede kvinder).

Angående om kvinder ser dumme ud når de træner. Tjae, hvis de ikke tager det seriøst (=laver nogle mærkelige ting og ikke aner hvad de laver) så ja. Men det gør fyre sgu også!

Jeg tror problemet oftest opstår hos instruktørerne. Jeg beklager men jeg har altså set rigtig mange instruktører give piger et helt specielt program til opstramning! (her er 10 maskiner du skal tage og så bliver du opstrammet. Men du skal sørge for at have lidt vægt på og mange gentagelser, og det vigtigste er at du taber dig!).

Derudover så tror jeg slet ikke mange piger har det (mod?) der skal til, for at gå op og se dum ud de første 20 gange man prøver kræfter med squat uden vægt... (og ja, der har vi vel alle været. Jeg har ihvertfald!).

Jeg tror også mange mænd er bedre til bare at køre igennem.

Kender jeg fra mig selv + mange af mine venner. Er man umotiveret, træt, whatever, så gør man det sgu alligevel.

Motivation behøver ikke være der hver gang, man sætter et mål, og så gør man det, uanset hvor lidt man gider den ene dag.

Der har jeg erfaret at kvinder er langt bedre til at komme med undskyldninger / droppe træning :)

derfor!

Link to comment
Share on other sites

Så hvordan konkluderer du udfra de 3 citater, at jeg er MOLS ubetingede bla bla bla ?

Og hvad var din hensigt med at skrive det (uanset om det var ment til mig eller Skovbo) ?

Det var for the lulz... Lidt uskyldigt forumspas i den kammeratlige ånd som de fleste tossestreger herinde bliver udvekslet i. Sådan læste jeg det i hvert fald.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share