Indstilling af cykel


Carbenet
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg ved at der findes flere meget cykelkyndige herinde som jeg håber kan hjælpe mig med det lidt ideer til at ændre på indstillingen af min racer.

Problemet er, at når jeg komme ud på lidt længere ture, +100km, begynder det at slide på min krop og især på taskerne og indersiden af mine lår meget højt oppe, og nej - det er ikke cykeltaskerne... :wub:

Jeg har forsøgt at ændre på saddelhøjden og hældningen på sadlen, har prøvet lidt forskellige cykelbukser og lidt smørelse, som reelt hjælper (smørelsen) men gætter på at jeg vil kunne undvære dette ved at få ændret lidt i setuppet..

Vil det være en ide at få sat mit styr længere ned og derved flytte mere vægt ud i armene eller?

Håber på gode forslag

mvh

Link to comment
Share on other sites

Du kan også køre hurtigere - jo hurtigere du kører, jo mindre vægt i sadlen :laugh: :laugh: :laugh:

Ej, det er svært at vejlede da vi ikke kan se hvordan du sidder og så er det alligevel svært - ofte kan en enkelt millimeter eller to gøre en stor forskel. Men ellers prøv at poste en billede - hvis det er helt skævt, så kan det nok ses.

Ellers kan du google dig til en grovindstiling af cyklens flytbare dele og så kan du prøve dig frem ud fra det.

At flytte styret og få mere vægt i armene kan måske hjælpe - eller ikke. Hvis du slider hul i huden er det ikke hvor vægten ligger som betyder noget, men den ændrede siddestilling kan måske gøre udslaget. Føles det bedre når du sidder nede i hornene - går ud fra at du kører racer når du er oppe i de distancer?

Alternativt kan det være at din saddel ikke har den rigtige facon til din popo - i så tilfælde er det næsten ligegyldigt hvad du gør, så vil du altid bøvle men tror nu ikke at det kan fjerne lige dit problem.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har du tjekket syningerne i dit cykeltøj?

Du har selvfølgelig ikke underrør på, når du cykler - hvis du har, så er det nok dér, du skal søge en løsning :smile:

Som Gregers er inde på, så kan sadlen gøre en stor forskel. Jeg havde en sadel, som bogstavelig talt sled min røv i laser - dyrt mærke, fine anmeldelser og uh så fin den da var. Heldigvis blev den stjålet på banegården, hvorefter jeg satte en ret billig sadel på, der åbenbart passede min røv meget bedre, for væk var problemet.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Tak for svar - jeg er ret commando når jeg cykler så nej, ingen underrør og har skiftet mellem 3 forskellige cykelshorts for at sikre mig at det ikke var dem..

Jeg har forsøgt med saddel højden og frem og tilbage med sadlen med varierende resultater - det meste er endt ud med begyndende ondt i knæet og så er jeg gået tilbage til udgangspunktet for at prøve at skrue på et nyt parameter..

Et par billeder lige taget efter at have fundet hjemmetræneren frem fra loftet, måske det kan fortælle de erfarne noget? Jeg kører som regel med hænderne som på billedet - jeg er sjældent nede i hornene da jeg også skal nyde naturen...

http://dl.dropbox.com/u/2837703/DSC00247.PNG

http://dl.dropbox.com/u/2837703/DSC00248.JPG

pft

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share