Hjælp med Vægttab


16årigDreng
 Share

Recommended Posts

Hej Experter !

Jeg er en dreng på 16år ca 178 høj og vejer 115-120kg.

Jeg vil enormt gerne tabe mig men har svært ved at komme igang er der nogle med gode råd med hvor langt jeg skal løbe osv hvordan jeg kan tabe mig hurtigst muligt?

Spiller gerne fodbold engang imellem med vennerne og sådan noget så jeg for løbet engang imellem.

men hvor hurtigt ville jeg kunne tabe mig og hvor meget ?

ville det være muligt at nå at få et vaskebræt til næste sommer vis jeg virkelig bed i det sure æble?

og ved godt jeg skal lægge min kost om med grønsager og frugt kylling osv.

Jeg har en bedsteven der er af normal størrelse og motivere mig rigtigt godt så han ville være helt frisk på at løbe med mig.

men hvor langt skal jeg løbe om dagen eller hver 2 ?

kunne vild godt tænke mig ligge en kostplan og ville gerne have hjælp til.

+trænings plan :)

Tak for jeres venlighed påforhånd vil helst ikke høre noget grimt om min vægt da jeg godt ved jeg er meget overvægtig af min alder.

Mvh 16årigDreng

Link to comment
Share on other sites

alt er muligt - er selv kommet fra 140+ kg til nu 87 på 1½ år.(ca 185 cm høj)

Startede med gåture de første 8 mdr,derefter løb - hver anden dag - der SKAL inlægges restitutionsdage.

Derudover omlægning af kostvaner , ingen sukkersodavand , meget kylling / fisk og salat mv.

løber ca 9-13 km 3-4 gange i ugen.

ellers er cykling også godt - der skal cykles i længere tid for samme mængde motion som løb.

det slider mindre på kroppen end løb gør.

Edited by MichaelK
Link to comment
Share on other sites

Hej

Super at du vel gøre noget ved dit problem:)

Jeg vil nok ikke råde dig til at starte med at løbe da det er meget hårdt for knæende. man siger at belastningen ved løb,er din vægt gange med 4, så det er ikke så godt for knæende. brug måske helder cross trainer, ro maskine eller cykel:)

Nu ved jeg ikke hvor meget du har styrketrænet før, men dette er også en vigtig del af et vægttab.

Et hurtig program ville f. eks være: (hvis du har et trænings center til rådighed)

ben pres 3*12

Pull down 3*12

bryst pres 3*12

pully row 3*12

skulder pres 3*12

Hyper extension 3*12

Abdominal crunch 3*12

og så er der jo kosten!!! den er nok det vigste af det hele. det er den der gør at du taber dig.

Håber det kan bruges og god fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share