Løb på den lange bane - DM 100 km i lightudgave.


Lars mikkelsen
 Share

Recommended Posts

Hmmmm mangler lidt en platform til at logge min træning samtskrive lidt notater og tanker. Jeg kunne jo bruge min kalender eller en dagbog, men jeg kan faktisk godt lide muligheden for at dele tanker eller få indblanding i mine tanker omkring det projekt, jeg er igang med.

Efter nogle år uden målrettet træning, så må jeg erkende, at jeg ikke kan få gang i mig selv med mindre end jeg sætter nogle opnåelige, men svære, mål for mig selv. I skrivende stund er jeg tilmeldt et løb på 56 km, nemlig Mariagerfjord Rundt, det er mit første løb over halvmarathondistancen. På sigt har jeg et lidt vovet mål om at løbe Spartathlon på en god tid i 2016 - om helbred og motivation holder, men synes, at jeg ofte har haft held med 6 årsplaner.

Efter hånden er jeg blevet 49 år og efter at være holdt med styrkeløft i 2008, så har jeg siden nytår arbejdet på at skabe mig en anden krop, en krop der kan bruges til at løbe langt. Jeg er 185 cm og vejer 90 kg på morgenvægt med en relativ lav fedtprocent. Jeg har et lille sidemål gående ud på at få min kropsvægt ned på under 80 kg, men der hvor jeg er lige nu, så er det en lang og langsom proces at tabe mere vægt. Så jeg har ikke det store specielle fokus på vægten, men forsøger at spise klogt i forhold til mine træningspas, så håber jeg, at træningsmængden efter hånden vil klare de sidste kg.

For det meste løber jeg 5 dage pr. uge og har ved siden af dette nogle pas på cykel i skoven eller på landevej. Det er også cyklen jeg springer på, når mine ben er slidte og lige skal have et par ekstra dages pause. Oftest er min træning bygget op over 2-3 relativt korte løbepas, 1 lidt og et ret langt. Min alder gør det lidt svært at kunne holde til den helt store intensitet i løberiet og oftest bruger jeg MTB og banerne i Blåbjerg til at få en høj puls.

Og for god ordens skyld kan jeg sige, at jeg bor i Vestjylland og her er ret fladt med undtagelse af skoven Blåbjerg, men så har jeg tilgengæld min gode og trofaste træningsmakker: modvinden ;o) :superman:

Dette må være ordene for lige nu og om lidt så vil jeg lige snuppe en tur på cyklen.

Lars

Edited by Lars mikkelsen
Link to comment
Share on other sites

Så henslæbte sig endnu en dag på MTB, hvor jeg har fået cyklet nogle timer på landevej og i skoven ved Blåbjerg. Og jeg tænker: at i betragtning af, at jeg er løber, så får jeg da godt nok cyklet lidt meget her i tiden, men det er ok. Faktisk er det rigtig hyggeligt det med at cykle i skoven, så jeg er ret vild med det, så faktisk en optimal løsning på lidt overbelastede underben.

Når jeg er afsted på cykel, så tager jeg aldrig målinger på min træning. I de uger, hvor jeg kan holde til fuldt løbeprogram bruger jeg cyklen til transport, hvilket for det meste summer sig op til ca. 250 km pr. uge og i uger som denne cykler jeg omkring 450 km. Jeg holder meget af at cykle, men lige nu ville jeg heller løbe, men det skal nu nok også komme siger jeg til mig selv.

Dagens tur:

Distance: ca. 55 km heraf 25 km i Blåbjergskov.

Tid: ca. 2 timer.

:4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars.

Spændende og ambitiøse mål!

Må jeg spørge, hvad der fik dig til at gå fra styrkeløft til ekstrem-cardio?

Hej Los!

Først og fremmest, så ønskede jeg mere frihed i forhold til træningstider samt i forhold til det at dyrke en sport, hvor kroppen skal omsætte så usandsynlig meget mad. Og så blev jeg også lidt træt af, at jeg i styrkeløft ikke fik den glæde som jeg gør i løb, naturoplevelserne og de noget længere processer tiltalte betydeligt mere. Og et eller andet sted, så var jeg nået til et niveau, hvor jeg hele tiden skulle præstere mere og mere på konkurrencerne, hvilket for mig har været demotiverende og jeg følte at hver konkurrence var en krig mod andre, og det blev jeg bare træt af. Men mange gode oplevelser fik jeg da med i styrkeløft, og det er jeg da glad for.

Med mit løbeprojekt er det opad bakke, men efter jeg ved årsskiftet blev relativ skadesfri, så har jeg løbet mange km og langsomt har jeg bare fået lyst til at lære mig selv at kende vel at mærke, når jeg har løbet + 200 km. Jeg er bare nød til at opleve, hvordan det føles og så er det lidt interessant at sætte sig ind i nye træningsformer samt det at lave en helt anden slags krop, så derfor ekstrem cardio.

MVH Lars

Link to comment
Share on other sites

Spændende :w00t:

I følge siden her taler vi om 246 km :blink: Så begynder din langtidshorisont at give mere mening.

Hvornår er Mariager Fjord Rundt på den 56 km? Du må endelig opdatere, så vi kan følge din træning. Jeg er selv meget fascineret af ultraløb (selv om jeg er ret sikker på, at jeg aldrig selv kommer i gang med det).

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning har igen idag været primært på MTB i Blåbjerg klitplantage og området der omkring. Så det er blevet til 55 km på stier og grusveje og med en relativ høj intensitet. Idag havde jeg den store fornøjelse at have en at køre med, fra og indhente, det var ret fedt, når man som jeg træner alene 300 dage om året. Her ude, hvor jeg bor er der udenfor feriesæsonen så øde, at jeg aldrig møder andre mennesker, der er til fods, når jeg træner.

Dagens træning gav også plads til lidt løb, når bakker og løst sand i forening kunne sætte en stopper for fremdriften på cyklen. Løbet med cyklen virkede ret fint, så derfor har jeg idag også været ude på et lille bitte løb efter cykeltræningen. Det blev nemlig lige til 5 km over på mærsket inden bad og aftensmad.

For lige at spare mine lægmuskler så meget, at de kan holde frem til 9. okt. hvor mit årsmål skal løbes, så holder jeg lav profil med løberiet indtil på næste tirsdag. Til gengæld giver jeg den så lidt gas på cyklen og planlægger at have nogle ture i weekenden på 4 - 5 timer.

Dagens træning blev som følger:

Cykling:

Distance: 55 km.

Tid: 2,5 time

Løb:

Distance: 5 km

Tid:ca. 25 min.

Udstræk og coreøvelser. :superman::4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Spændende :w00t:

I følge siden her taler vi om 246 km :blink: Så begynder din langtidshorisont at give mere mening.

Hvornår er Mariager Fjord Rundt på den 56 km? Du må endelig opdatere, så vi kan følge din træning. Jeg er selv meget fascineret af ultraløb (selv om jeg er ret sikker på, at jeg aldrig selv kommer i gang med det).

Hej Henrik!

Tak for dit indlæg. Mariagerfjord Rundt er 9. okt. 2011. Det er et løb i et meget bakket område, men også et meget smukt område. Det bliver mit første løb ud over 21 km, dog har jeg en del træninger på plus 30 km efter hånden, men det er jo altid lidt specielt, når man får et nummer på maven.

Jeg har ofte kigget i din log, og jeg kan da ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne løbe ultraløb, hvis du har lysten, du har jo en god speed og mange km i kroppen. Jeg selv regner med at bruge frem til 2014 med at få km i kroppen, men jeg nyder at løbe og finder det spændende at forsøge og optimere min løbestil, der stadig er meget rå og lettere klodset. Det er min hensig og håb, at jeg kan holde ild i loggen her indtil 2016, men tager en træning ad gangen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Los!

Først og fremmest, så ønskede jeg mere frihed i forhold til træningstider samt i forhold til det at dyrke en sport, hvor kroppen skal omsætte så usandsynlig meget mad. Og så blev jeg også lidt træt af, at jeg i styrkeløft ikke fik den glæde som jeg gør i løb, naturoplevelserne og de noget længere processer tiltalte betydeligt mere. Og et eller andet sted, så var jeg nået til et niveau, hvor jeg hele tiden skulle præstere mere og mere på konkurrencerne, hvilket for mig har været demotiverende og jeg følte at hver konkurrence var en krig mod andre, og det blev jeg bare træt af. Men mange gode oplevelser fik jeg da med i styrkeløft, og det er jeg da glad for.

Med mit løbeprojekt er det opad bakke, men efter jeg ved årsskiftet blev relativ skadesfri, så har jeg løbet mange km og langsomt har jeg bare fået lyst til at lære mig selv at kende vel at mærke, når jeg har løbet + 200 km. Jeg er bare nød til at opleve, hvordan det føles og så er det lidt interessant at sætte sig ind i nye træningsformer samt det at lave en helt anden slags krop, så derfor ekstrem cardio.

MVH Lars

Tak for svaret.

Det er altid interessant at høre historien bag så radikale skift. :smile:

Jeg kan sagtens følge dig i fascinationen ved at lære sig selv at kende, når man langt overskrider sine grænser. Jeg går også selv og pusler med tankerne om ultraløb, hvis ellers jeg kan få kroppen med...

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret.

Det er altid interessant at høre historien bag så radikale skift. :smile:

Jeg kan sagtens følge dig i fascinationen ved at lære sig selv at kende, når man langt overskrider sine grænser. Jeg går også selv og pusler med tankerne om ultraløb, hvis ellers jeg kan få kroppen med...

Tja Morten måske - ud af kroppen-ultraløb ville være sagen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens atypiske træning for en løber bestod i 145 km på landevej med mine aller bedste træningsvenner: hård vind fra nordøst og regn fra oven :crazy: Det er jo bemærkelsesværdigt, at jeg på hele turen kun mødte to modkørende cyklister samt en gammel mand der var på vandring iført rygsæk, regnslag og stok. Når jeg ser hele dagen som en helhed og ser bort fra såret på højre side af min røv, så var det en fedeste tur. Turen gav mig 5 timer i bevægelse samt mulighed for at træne både indtag af energi og vand.

Imorgen tror jeg så nok, at jeg skal ud og lunte en lille tur på fødderne og se, hvad anklen siger til det eller om den mere er stemt for at få lidt mere cykleri.

Dagens træning:

Distance: 145 km

Tid: 5 timer 25 min.

Det med at cykle er nu slet ikke det værste - eksempelvis er kapgang værrer - tror jeg :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bemærkelsesværdigt, at jeg på hele turen kun mødte to modkørende cyklister samt en gammel mand der var på vandring iført rygsæk, regnslag og stok.

Sej tur. Minder mig om min ungdoms utallige cykelkilometer i det sønderjyske. På sådan en sej 3-4 timers vintertur ude midt i Sønderjylland kunne højdepunktet være at møde en sneplov, der blæste forbi. Der var godt nok øde :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sej tur. Minder mig om min ungdoms utallige cykelkilometer i det sønderjyske. På sådan en sej 3-4 timers vintertur ude midt i Sønderjylland kunne højdepunktet være at møde en sneplov, der blæste forbi. Der var godt nok øde :blink:

Jeg er så heldig stillet, at jeg bor overfor et mærsk, hvor der er omkring 12 km grusvej rundt til ialt 19 vindmøller. I vinterhalvåret og på mine længste træningsture, så løber jeg her sammen med mine gravhunde og jagtterrier. Faktisk har jeg en grav hund, der har været med ude på +25 km tur her i sommer, det er et godt perspektiv at have, når jeg ind imellem kommer til at føle mig for sej eller for træt, så at kigge på den lille fyr, der med 15 cm lange ben kan rende +25 km. :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Og idag tror jeg da nok min aller bedste træningskammerat modvinden havde inviteret hele sin familie med til min morgentræning, for hold da kæft en modvind. :superman:

Nu begynder jeg at kunne mærke, at min træthedsplagede venstre ben er ved at være ovenpå igen eller i det mindste hænger det stadig på.

De sidste to dage har jeg kunnet varme op uden smerter, så jeg tror, at jeg lige så stille begynder at trappe løbetræningen op igen, men beholder MTB ind over i forhold til at arbejde med pulsen oppe. Mine langture som pt. er den vigtigste del af min træning, og jeg kommer i løb sjældent op over 80% af max, da det slider for kraftig på den skadede ankel.

Det er lidt min plan at slide lidt hårdt på benene frem til og under Mariagerfjord Rundt for der efter at holde løbefri 20 dage okt. Fra november begynder jeg så vintertræningen med mål: Island of Mors - 100 miles. Under vejs vil der sikkert komme nogle delmål, men det er Mors Rundt, der er hovedmålet for 2012.

Dagens træning har været:

- 5 km. løb opvarmning, forskellige løbearter og udstrækning.

- 25 km på MTB i renmodvind frem til job.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning, jeg var heldig at begge træningspas helt uden beregning kom til at udfolde sig imellem regnbygerne, så faktisk har det været en relativ tør dag for mig idag.

Dagens første træningspas fandt sted imellem Søvigmark og Sdr. Bork jo jo- 20 km præcis er den tur jeg kørte hjem idag. Og sådan ca. 2 gange i ugen cykler jeg så hurtigt jeg kan på min 20 km rute, således også idag:

Distance: 20 km

Tid: 27 min 34 sek

Dagens andet træningspas var på min trætte fødder som nu ikke er så trætte mere. Min skidte ankel fungerede acceptabelt idag, så jeg vil begynde at lukke lidt mere op for løberiet igen - jeg har dog et par langture på plus 40 km jeg gerne vil ha trænet inden oktober. Normalt er mine korte ture imellem 10 og 13 km, men frem til okt. vil jeg overveje at skære mine korte ture ned til 5 - 6 km og så bibeholde mine lange træninger i programmet, således jeg i løbet ad august kommer ud på 3 ture på 20 km og 3 ture på plus 30 km.

Jeg må så have cyklen lidt mere frem end jeg normalvis ville ha foretrukket, men det skal nok gå, det er trods alt kun 56 km i okt. jeg skal løbe, dog vil jeg forbandet gerne løbe dem lidt kvikt.

Men men endnu en dejlig trænningsdag i mit dejlige træningsliv :4disguise: :4mewantfood: :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja her blæser stadig ret hårdt i vest, og dagens tur på 40 km, startede med 10 km i stiv modvind og tunge ben. Da jeg kom ud til skoven, som på mange måder minder om en kogevasket udgave af Munkebjerg ved Vejle, vrimlede det med tyskere, så der var mange at give den gas med ude på ruterne. Hjemturen fra Blåbjerg gik ad grusstier ud til Nymindegab og hjem til Sdr. Bork.

Intensiteten i dagens træningspas var moderat ca omkring 80 % på 3/4 af passet.

Distance: 40 km.

Tid: 1 time 40 min.

Imorgen er det løb uha jeg glæder mig :4thumbup: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning løb ad grusveje på Bork Mærsk.

Det var så dagen for test-2 af det overbelastede underben, og løbet gik relativ fint. Jeg forsøger at have fokus på at slappe af i mine underben, når jeg løber - ret svært at beskrive her, det skal nok prøves, men fint gik det.

Nu får benet så hvile indtil fredag, hvor jeg vil forsøge med en lille 10 km tur og mon jeg så ikke runder en 15 km søndag - det er da i hvert tilfælde planen, så nu må vi se. Faktisk synes jeg det er lidt træls med al den tid jeg bruger på at håndtere små slidtager i bentøjet, dog er året jo gået over al forventning. Jeg har meget tro på, at det fremadrettet bliver meget bedre belastningen vs restitutionsevne. Det er i høj grad begynderfejl de fejl jeg bakser med lige pt.

Dagens træning var:

Distance 7 km

Tid: 35 min.

Intensitet: 80 - 87,5 %

Iøvrigt har jeg i disse uger et alvorligt angreb på min fedtprocent, nu har min krop stabiliseret sig over 4 mdr. på 90 kg, nu vil jeg gerne lige trykke fedtprocenten og muskelvægten en kende længere ned 87 kg ville være fantastisk

Link to comment
Share on other sites

Sjov vejr det er for tiden - igår steghedt og idag øspøsregnvejr. Jeg hilser alle slags vejr velkommen, det gælder om at prøve og gøre erfaring i så mange forskellige slags vejr og forhold som overhovedet muligt, når det er træning, synes jeg. Så vildt vådt, meget blæsende og meget tungt underlag, det kan jo godt bruges til noget.

Dagens helt store oplevelse var en krageflok af helt unge fugle der pludselig lettede fra der plads i udkanten af en kornmark. Jeg elsker krager og ravne, da jeg var på Island mødte jeg ofte ravne ude på fjeldene, når jeg var afsted for at fotografere. Og da Island er ret tyndt befolket, så nærer fuglene ikke den store frygt for mennesker. Idag blev en god dag, da 25 - 30 krager lettede få meter fra mig - helt trylleagtigt var det, da de i urent trav lettede af det gule korn.

Rent motionsmæssigt blev det til flg:

Distancen: 10,5 km

Tid: 55 min.

En rigtig fint genoptræningstur, men kun meget få og små anmærkninger i skadesområdet, så fantastisk fantastisk

Som udgangspunkt opererer jeg jo med at løbe ca. 10 km / t, hvilket ikke er så meget, men til gengæld er det et tempo, jeg formoder at kunne holde i 24 timer til foråret. Jeg har en principbeslutning om, at jeg først begynder med kvalitetstræning, når jeg har et stabilt og ubesværet træningsniveau mht. mængde, på 120 km pr. ugen

Sønndag er det meningen, at jeg vil ud og forsøge mig med 15 km i roligt tempo. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dejlig søndagstræning, i dejligt vejr og med min dejlige gravhund As-Thor`s selskab ude på mærsket. Det ser ud til, at jeg nu er kommet så langt i min behandling af det skadede ben, at jeg for en tid vil driste mig til at opfatte mig selv som skadefri. Skadefri er vel egentlig ikke det værste at være i min alder :laugh:

Dog er jeg klar over, at jeg en tid endnu nok vil kunne profitere af at være lidt sød ved mine ben, så derfor vil MTB stadig være en fast del af min træning - forhåbentlig også i lang tid frem over. Så går jeg rundt og tænker lidt over, om jeg måske bare må erkende, at jeg ikke skal have 7 løbepas pr. uge, men måske skal have 4 løbepas og så lave alternativ træning for resten.

Jeg kunne forestille mig en struktur på mine løbepas med:

- 2 langture, 1 kvalitet løbepas og 1 restitutions løbepas.

Alternativ træning kunne omfatte flg.:

- Cykling: 1 pas på landevej og 1 pas på MTB i skoven.

- Gang: 1 pr. uge.

Ja mulighederne er mange, så det kan jeg jo gå og tænke lidt over indtil november, hvor jeg begynder grundtræning til den nye sæson.

Dagens træning var 16 km løbet ad grusveje ude på mærsket.

Mine målsætninger på dagens løb var:

- at løbe et stabilt tempo fra start til slut, hvilket jeg var godt til. Mine km-tider lå alle indenfor et spænd på 5 sek. Jeg har ofte ret svært ved at holde tempoet nede, men ikke idag.

- at drikke stabilt og præcis uden tab af tid eller dårlig mave etc. Det lykkedes perfekt, men også noget jeg øver mig meget på.

Hele træningen blev afviklet og gennemlevet på fedeste vis, med overskud mentalt og fysisk og så var det bare dejlig tid i naturen.

Dagens træning var:

- Distance: 16 km.

- Tid:1 time 28 min.

Belastning: 70%

:4disguise: :4disguise: :4disguise: :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning foregik på mtb og blev til 60 km fordelt på landevej, grusveje og MTB-bane i skoven. Jeg er ingen ørn til det der med at cykle, men jeg har det ok sjovt imens jeg træner, så det er helt sikker en fin træning og en ok måde at opleve naturen på.

Træningen havde jeg delt op i opvarmning på 10 km og der efter 5 intervaller i skoven a 4 km pr stk. og til slut gav jeg den gas i modvinden og kørte lige lidt over stregen og fik oparbejdet en fin iltgæld på de sidste 30 km landevej.

Dagens træning var:

Distance: 63 km.

10 km opvarmning ad grusveje,

20 km i intervaller: 5x4 km.

30 km på landevej

3 km afrul.

Tid for hele herligheden2 timer 40 min

Link to comment
Share on other sites

Ja så gik endnu en dejlig træningsdag her i Vestjylland. Der har både været MTB og løbesko fremme idag - ja og så selvfølgelig solen, den har også været fremme.

Morgentræning på MTB gik overvejende ad asfaltveje og med en for mig ret høj intensitet, jeg begynder sjovt nok at kunne mærke, at jeg ofte tager cyklen frem. Desværre har det den lille bivirkning, at mine lår bliver mere muskuløse, hvilket får vægten til at stå stille selv om fedtprocenten hele tiden er for nedadgående. Men men forsøger hele tiden at bilde mig selv ind, at vægt ingen betydning har, det virker dog bare ikke så overbevisende - dog får jeg som sagt mere og mere fart på for samme puls, så det hele går sgu ok fint. :4thumbup: :superman::tongue:

Dagens træning blev til følgende:

Morgen:

Cykling 40 km ved syregrænsen fra start til slut.

Distance: 40 km

Tid: 1 time 22 min.

Eftermiddagstræning:

Løb: 25 km.

2 timer 15 min.

Nu følger der et hvile lidt ud døgn og så bliver det noget med at cykle og lørdag har jeg en date med 25 km landevej igen.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu meget godt gået, at du lige napper en cykeltur og så kaster dig ud i en 25 kilometers løbetur samme dag :4thumbup:

Ud fra min egen erfaring med begge discipliner vil jeg sige, at du har ret: Man får en lidt tungere fornemmelse af at cykeltræne. Og vægten betyder klart noget, når man løber.

Af ren nysgerrighed: Hvordan arbejder du med at presse fedtprocenten nedad? Er det udelukkende kosten? Altså, sådan noget med minimal fedt i maden, masser af kylling etc.?

Link to comment
Share on other sites

Af ren nysgerrighed: Hvordan arbejder du med at presse fedtprocenten nedad? Er det udelukkende kosten? Altså, sådan noget med minimal fedt i maden, masser af kylling etc.?

Det kunne jeg også godt være interesseret i at høre. Det naturlige ville være at skære ned og måske endda helt fjerne kylhydraterne fra kosten, men det er svært når man samtidig skal have overskud til løb/cykling :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det kunne jeg også godt være interesseret i at høre. Det naturlige ville være at skære ned og måske endda helt fjerne kylhydraterne fra kosten, men det er svært når man samtidig skal have overskud til løb/cykling :blink:

Kan ikke lige finde ud af at lave svar og henvisninger, men til Jannie og Henrik:

Først og fremmest tror jeg, det er vigtigt at kigge på, hvad det er man laver i sin sport. I har jo begge et projekt, hvor en vis hastighed er en del af sporten og den gode oplevelse ved at være med, således skal I jo have noget at skyde med, når I træner.

Jeg for min del har jo nogle mål, hvor jeg godt nok skal være i form og være klar, når jeg træner, men vigtigst af alt er jo, at jeg kan løbe med også tunge ben, og hurtighed er et meget relativt begreb i ultraløb, tror det er vigtigere at kunne æde noget smerte. I de år hvor jeg lavede styrkeløft levede jeg 24-7-365 efter faste spisetider og sengetider etc. hvilket jeg ikke gider mere, så jeg har ikke helt så præcist styr på, hvad jeg gør med maden, men de ting jeg er bevist om skriver jeg her, måske I kan bruge noget af det.

- Jeg spiser aldrig slik og sukker af den simple grund jeg ikke bryder mig om det, og det er jo da en fordel, når vi taler vægttab.

- Hver morgen kigger jeg på mine planer for dagen og regner ca. ud hvor dyr dagen vil være i kalorier og går således efter at være ca 2- 300 kalorier i underskud hvert døgn. Nogle gange kikser det lidt, men det gø, at jeg stort set aldrig genererer ekstra fedt på kroppen.

- Nogle gange tager jeg 14 dage, hvor jeg går kraftigt ned i kalorier og går ture hver dag og cykler små ture flere gange om dagen. De dage er jeg ca. nede med 15 - 2000 kalorier i døgnet.

- Så ofte jeg kan det begynder jeg dagen med at spise frosne blendede bær rørt op med havregryn, hvilket tvinger kroppen til at forbrænde for at holde temperaturen oppe i maven.

- Så træner jeg jo en del og i perioder laver jeg powerwalk på toppen af al den anden træning jeg laver.

- Jeg forsøger ikke at have brød hjemme hos mig selv, da brød er et af min impulsfødeemner.

- Så går jeg generelt i for lidt tøj og har vænnet mig til at småfryse hele vinteren.

Det er sådan lidt af de tiltag jeg bruger for at tabe fedt. Jeg spiser en del kulhydrater og fedt med der imod ikke så meget protein. Jeg kommer nemt til at tage på i muskler og jeg forsøger meget at udpine de muskler som kun er dødvægt i den sport jeg lige nu er igang med.

mvh lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share